Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Buckskin Gulch obstakel?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Buckskin Gulch obstakel?

Bericht door josea »

Is hier iemand die de laatste tijd nog in de Buckskin Gulch is geweest, via de Wirepass trailhead?
Ik lees op diverse plaatsen dat er een obstakel in de canyon ligt, een rotsblok / rotsblokken van zo’n 8 feet hoog. Sommigen vinden dit echter best te doen maar anderen vonden het een onoverkomelijk probleem.
Iemand met recente ervaring, die weet hoe het er momenteel bij ligt?
Wij wilden daar volgend jaar juni heen met drie personen (gemiddelde klimmers), dus kunnen elkaar een beetje helpen.
Allard
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Buckskin Gulch obstakel?

Bericht door Allard »

Is dat obstakel dan recent in de canyon gevallen/gevoerd? Zo niet, dan betreft het een bekend probleem waar dayhikers geen last van zullen hebben. Het bevindt zich zo'n 2 a 3 km voor de confluence met Paria River. Dat is zo'n 20 km vanaf de Wirepass trailhead. Over het algemeen te ver voor heen en terug op één dag.
josea
Amerikakenner

Bericht door josea »

Nee hoor, niet nieuw, ik lees er al over in reviews van enkele jaren terug.
Vlak na begin van Wirepass canyon ligt een dropp off en sommigen komen daar echt niet voorbij en moeten dus omdraaien na net de 1,5 mijl naar Wirepass gelopen te hebben. Anderen zeggen dat je er met wat klauterwerk en hulp wel voorbij komt....
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

In je routetopic stond dit ook al vermeld, met een foto erbij. Dat geeft toch een aardig beeld.

Marianne
josea
Amerikakenner

Bericht door josea »

Oh sorry, daar had ik kennelijk geen meldingen meer van gekregen dus nog niet gelezen....Ga ik meteen doen!
Allard
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Allard »

josea schreef:.... Vlak na begin van Wirepass canyon ligt een dropp off...
Nu je het zegt! Eerlijk gezegd heeft die dropp off zo weinig indruk gemaakt dat ik hem alweer vergeten was :)
josea
Amerikakenner

Bericht door josea »

Maar jij bent dan misschien ook een ervaren canyoneer.... :wink:
Allard
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Allard »

Nee hoor. Allesbehalve. Ik ben 63 en heb mijn hele leven al een broertje dood gehad aan sport. Maar we doen wel onze wandelschoenen aan tijdens een hike. Misschien scheelt dat :)
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

er wordt veel over die hindernis geschreven, is denk ik enkel een probleem als je alleen bent. Wij waren met 4 en als je mekaar wat helpt is dat daar echt geen probleem vonden wij. In een verslag over deze wandeling zouden we het waarschijnlijk zelfs niet vermelden, tenzij onder de noemer ,,plezant detail".

Jacques
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

In ons reisverslag van 2008 schrijf ik: "En ja hoor, meteen al in het eerste smalle gedeelte van Wire Pass kwamen we al twee obstakels tegen: een stel rotsblokken die tussen de wanden geklemd zaten. Het hoogste rotsblok kwam net zowat tot onze kruin, het was dus 1.70 meter hoog. Gelukkig was er voldoende houvast én we konden elkaar ook helpen, dus we kwamen er vrij eenvoudig overheen."

Meer recent is het reisverslag van mijn zoon en schoondochter, zij zijn nog maar pas (in juni dit jaar) naar Buckskin Gulch geweest. Mijn schoondochter schrijft: "Halverwege ongeveer kwamen we een rotsblok tegen dat tussen de wanden geklemd zat, hier konden we mooi overheen klimmen. Aan de andere kant waren wat boomstammen tegen het rotsblok gezet en wat extra kleinere stenen waardoor je er relatief eenvoudig overheen kunt. Voor mij wat lastiger met mijn korte benen maar het is gelukt."

Zij hadden overigens wel met een ander obstakel te maken, vrij snel dat ze in Buckskin Gulch zelf waren. Er is daar regelmatig een modderpoel, in juni was die ongeveer 30 centimeter diep. Je kan er doorheen lopen, maar dan heb je wel je schoenen en je benen flink onder de modder zitten. De modderpoel zit er niet altijd hoor, dus misschien heb je geluk. Je zou voor de zekerheid sandalen mee kunnen nemen, en extra water om je voeten en de sandalen schoon te kunnen spoelen. Zo hebben wij het zelf ook een keer opgelost.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer