Tips gevraagd

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Marcovg
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 mar 2018, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 0

Tips gevraagd

Bericht door Marcovg »

Door de bosbranden yosimite zijn we genoodzaakt een andere route te rijden heeft iemand nog tips om dingen in deze omgeving te gaan bekijken

We zijn een dag in Kernvill en een dag visalia
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Tips gevraagd

Bericht door tomhster »

Zie het bovenste topic voor mensen in een soortgelijke situatie...
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips gevraagd

Bericht door Martin & Marianne »

Daar was dezelfde vraag ook al gesteld. :wink:

@Marcovg: je moet echt meer informatie geven want zo is niet duidelijk hoeveel tijd je overal hebt. En wanneer ben je in Kernville? Rij je daar dinsdag naartoe? Of rij je vandaag al naar Visalia?
Ik zie in een andere bericht dat je na Visalia naar Sonora gaat. Dat is toch ook wel handig om aan te geven.

Wil je naar Sequoia NP? Kijk dan op http://www.nps.gov/seki voor de mogelijkheden daar en voor een kaart van het park (die krijg je ook bij de ingang).
Je kunt het park bezoeken op weg van Kernville naar Visalia; je rijdt dan via de CA198 het park binnen en dan via de CA180 het park uit. Voor de bezienswaardigheden in het park moet je de auto uit; je zou kunnen parkeren bij het Lodgepole Visitor center. Daar kun je ook de shuttlebus nemen.
Kijk voor tips in Sequoia en Kings Canyon eens in ons 2013- en 2017-verslag en op mijn wandelsite voor de wandelmogelijkheden.
Aanraders:
De Parker Group en tunnel tree
General Sherman en Giant Forest
General Grant (in Kings Canyon)
De Kings Canyon Scenic Byway

Ik ben niet bekend met Kernville en omgeving. Je zou daar in de omgeving ook sequoia's kunnen bekijken als je niet naar Sequoia NP wilt.
Ook altijd handig: kijk eens naar de folders in je hotel (of in een restaurant etc) voor bezienswaardigheden. Of maak eens een praatje met een local; altijd leuk en wie weet wat voor leuke ideeën je dan opdoet.

Mijn voorstel zou zijn om Sonora te laten vallen (ik vermoed dat je daar ook last hebt van de brand) en een tweede nacht in Visalia te doen, of een nacht in Fresno. Dan heb je meer tijd voor Sequoia en Kings Canyon. Dus:

Di Las Vegas - Kernville
Wo Kernville - Visalia (misschien al naar Sequoia NP of omgeving Kernville)
Do Visalia - Sequoia - Visalia/Fresno
Vr Fresno - ?

Marianne
Marcovg
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 mar 2018, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Tips gevraagd

Bericht door Marcovg »

Bedankt voor de info

Morgen gaan we de Trail of 100 Giants Trail doen, vanuit Kernville kunnen we daarna toe rijden
En overmorgen naar de general Sherman bekijken
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips gevraagd

Bericht door Martin & Marianne »

Je wilt dus van Visalia naar Sonora via de General Sherman Tree?
Realiseer je je dat dat qua rijtijd alleen al bijna 6 uur is? En dat je voor de Sherman Tree eerst moet parkeren en dan nog een wandeling moet maken? Ik zou de volgende dag echt niet verder rijden dan Fresno. Je zult daar toch redelijk goedkoop moeten kunnen overnachten; kijk bijvoorbeeld eens naar een motel6, daar betaal je iets van 60 dollar. Het heeft totaal geen zin om naar Sonora door te rijden. Het is veel mooier om wat meer tijd voor Sequoia en Kings Canyon te hebben.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer