Antelope canyon - canyon X

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
CharlotteD
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mar 2018, 14:37
Aantal x V.S. bezocht: 3

Antelope canyon - canyon X

Bericht door CharlotteD »

Binnen enkel dagen beginnen we aan onze roadtrip.
We hebben zowel een reservatie voor de lower antelope canyon als voor canyon X en weten niet goed welke we nu zouden bezoeken. Iemand ervaringen gehad of aanbevelingen daaromtrent de afgelopen weken?

Alvast bedankt

Charlotte
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Antelope canyon - canyon X

Bericht door Heather »

Dag Charlotte,

Wij hebben op 16 juli Canyon X gezien. Ik vond het héél mooi maar ik had er meer van verwacht. Vooral qua lengte van de tour.
Redelijk prijselijk voor de duur van de tour. Toch vind ik dat je zeker een Slot Canyon gezien moet hebben als je in Page bent.

Antelope Canyon heb ik niet gezien dus echt vergelijken kan ik niet.

Veel succes !

Groetjes,
Heather.
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 946
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Antelope canyon - canyon X

Bericht door HennyCox »

Antelope Canyon al 5 keer gedaan. Wordt elke keer minder, en niet door de Canyon zelf, maar door de massa's,vnl Chinezen, die erdoorheen gejaagd worden. Vroeger ging je naar beneden en mocht je zolang rondkijken als je wilt, nu ga ja als vee door de canyon. Blijft mooi natuurlijk.

Canyon X nog nooit gedaan, maar als ik hier de recensies lees is dit ook heel mooi en vooral zeer relaxt.

Moeilijke keuze als je Antelope nog nooit hebt gedaan....
CAM1984
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 okt 2017, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Utrecht

Re: Antelope canyon - canyon X

Bericht door CAM1984 »

Er zijn al eerder vragen over Canyon X binnengekomen.

Hier kun je ook ervaringen lezen viewtopic.php?f=7&t=70050&p=1143835&hil ... x#p1143835 en viewtopic.php?f=7&t=70817&p=1159819#p1159819
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Antelope canyon - canyon X

Bericht door kalaman »

Beide gedaan en in andere topics al onze conclusie geschreven:
Schoonheid:
1. Lower Antelope
2. Canyon-X

Disneytoestanden:
1. Lower Antelope
2.
3.
4.
5.
....
Canyon-X

Als je er nog nooit geweest bent zou ik desondanks zeggen, ga naar Lower Antelope. Vooral ook omdat jullie niet kunnen vergelijken met vroeger, toen er daar nog helemaal geen gebouwen stonden en je er gewoon aankwam, ticketje kocht en de canyon bezocht.
Wij hebben het echter zo dramatisch zien veranderen dat we er zeker en vast nooit meer naartoe gaan. Maar dat geldt, in zelfs nog ergere mate, ook voor Horseshoe Bend en zoveel andere plekken aan de westkust en/of zelfs IJsland. Sinds de Chinezen vrij mogen reizen worden alle toeristische trekpleisters overspoeld door die lieden. En die hebben niet bepaald de fijnste manieren in het buitenland...
Coinman
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 apr 2018, 13:09
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Antelope canyon - canyon X

Bericht door Coinman »

Wij hebben eergisteren Antelope X bezocht, gewoon op de bonnefooi. 40 dollar cash per persoon meenemen. We moesten ongeveer drie kwartier wachten voor we met een busje naar de locatie werden gereden. Je bezoekt twee slotcanyons van pakwg 50 en 100 meter. Je krijgt ruim de tijd om rond te kijken en foto’s te maken. Je loopt de canyons overigens in en uit, dus niet er doorheen. De canyons zijn prachtig en ik zie de meerwaarde van een nog langere canyon niet in. Op een gegeven moment wordt het toch meer van hetzelfde.

Op weg naar Antelope X kom je langs de overbevolkte parkeerplaats voor de Upper en Lower canyon. Wij hebben bewust gekozen om daar niet heen te gaan. Bedenk overigens dat rond deze tijd (hoogtepunt vakantie) alle bekende bezienswaardigheden erg druk zijn. Toen wij gisteren rond elf uur de horseshoebend wilden bezoeken konden we er niet eens terecht. We werden door een overspannen agent grof gemaand om door te rijden. In de achteruitkijkspiegel zag ik nog bussen de parkeerplaats oprijden. Dan maar niet, met zoveel mensen is voor mij de lol eraf.
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Antelope canyon - canyon X

Bericht door Allard »

kalaman schreef: Wij hebben het echter zo dramatisch zien veranderen dat we er zeker en vast nooit meer naartoe gaan.
Tijden veranderen. In 2010 verschenen op de site Zoom foto's van een fotograaf die met zijn naaktmodel de lower was ingegaan en daar een aantal geslaagde opnamen had kunnen maken. Zonder betrapt te worden :)


OT:
Sinds de Chinezen vrij mogen reizen worden alle toeristische trekpleisters overspoeld door die lieden. En die hebben niet bepaald de fijnste manieren in het buitenland...

Tja, waarom zouden chinezen niet vrij mogen reizen en bijv. westerlingen wel? De omgangsvormen zijn mogelijk wat anders. Maar dat is binnen China niet anders. En over manieren in het buitenland gesproken. Wie zonder zonde is werpe de eerste steen. De Hollanders vervoerden massaal slaven over de oceaan. De koning der Belgen had de Congo als zijn persoonlijke speeltje. Goed, dat was vroeger. Maar tegenwoordig zie ik ook nog wel genoeg kloterige niet-Chinese toeristen. In ons eerste bezoek aan SF in 1992 stond een bordje bij de kassa "Tipping is not a city in China" En dat was niet omdat er toen zoveel Chinese toeristen waren die het vakantiebudget op peil hielden door te bezuinigen op de tip. De chinezen in SF waren vooral nakomelingen van gastarbeiders cq gastslaven die dankbaar werden ingezet om te besparen op westerse levens bij het transport van nitroglycerine bij het aanleggen van het spoor door de Sierra Nevada.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Antelope canyon - canyon X

Bericht door kalaman »

Ik beweer toch niet dat Chinezen niet mogen reizen? Ik zeg dat ze nu sinds een aantal jaren vrij mogen reizen van hun regering. Als er 1% van de totale bevolking nu op reis gaat is dat het equivalent van de totale Belgische bevolking. Dat is mijn punt, niets anders. Ik snap dan ook de relevantie niet van Congo en dergelijke...
ludwig
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 05 jan 2009, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Groene Hart

Re: Antelope canyon - canyon X

Bericht door ludwig »

kalaman schreef: Sinds de Chinezen vrij mogen reizen worden alle toeristische trekpleisters overspoeld door die lieden. En die hebben niet bepaald de fijnste manieren in het buitenland...
Ze komen echt met bussen tegelijk en zijn vooral geinteresseerd in veel selfies maken in alle mogelijke varianten van hun gezelschap. Dat jij staat te wachten om een foto van iets te maken zonder een horde toeristen erop boeit ze denk ik niet echt. Ik begrijp dus heel goed wat Kalaman bedoelt :sadcry: Mijn ervaring in Beijing was trouwens dat ze zich daar als toerist ook zo gedragen.
Gebruikersavatar
US-fanboy
Amerikakenner
Berichten: 1465
Lid geworden op: 14 mar 2010, 17:35
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Antelope canyon - canyon X

Bericht door US-fanboy »

kalaman schreef:
Sinds de Chinezen vrij mogen reizen worden alle toeristische trekpleisters overspoeld door die lieden. En die hebben niet bepaald de fijnste manieren in het buitenland...
Ze komen echt met bussen tegelijk en zijn vooral geinteresseerd in veel selfies maken in alle mogelijke varianten van hun gezelschap. Dat jij staat te wachten om een foto van iets te maken zonder een horde toeristen erop boeit ze denk ik niet echt. Ik begrijp dus heel goed wat Kalaman bedoelt :sadcry: Mijn ervaring in Beijing was trouwens dat ze zich daar als toerist ook zo gedragen.
Ik lees net op de Chinese tegenhanger van AllesAmerika een paar commentaren van Chinezen over Europeanen.
Dat ze zich zo arrogant gedragen en dan zogenaamd de geciviliceerde toerist uithangen.
Maar wel proberen andere toeristen weg te kijken en te belazerd zijn om wat meer uit te geven zodat ze in rustiger tijden en gebieden fotootjes kunnen schieten zonder dat er mensen door hun onderwerpen heen lopen. :lol: :lol: :lol:

Toeristische trekpleisters zijn toch precies wat het al omschrijft; trekpleisters waar toeristen komen. Elk met hun eigen cultuur. Als je daar niet tegen kan dan moet je een plek zoeken waar geen toeristen komen.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Antelope canyon - canyon X

Bericht door kalaman »

Dat is precies hetgeen wij doen.
Gebruikersavatar
US-fanboy
Amerikakenner
Berichten: 1465
Lid geworden op: 14 mar 2010, 17:35
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Antelope canyon - canyon X

Bericht door US-fanboy »

Dat is precies hetgeen wij doen.
:thumbup: :clap:
Top !
Nou nog stoppen met klagen over andere toeristen :wink:

Fijne vakanties toegewenst met veel wandel- en foto-plezier :D
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Antelope canyon - canyon X

Bericht door kalaman »

Ik denk dat je het nog altijd niet goed begrijpt. Ik klaag niet, ik stel enkel maar vast hoe het overal drastisch veranderd is de laatste jaren. Net daarom dat we andere plaatsen opzoeken dan vroeger. Ook tijdens onze laatste reis hebben we amper een toerist gezien.
Vireena
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 feb 2018, 14:37

Re: Antelope canyon - canyon X

Bericht door Vireena »

Vorige week Lower Antelope tour (Ken’s) gedaan. Tijdstip 09:30. Op dat tijdstip gingen 3 groepen van 15 pers per groep canyon in. Wij werden af en toe aangespoord om door te lopen, maar hadden naar mijn mening ook voldoende tijd om rond te kijken en foto’s te nemen. Onze gids nam de tijd en gaf tips hoe je beste foto’s kon maken en maakte indien gewenst zelf de foto voor je. Ook vroeg ze regelmatig of er behoefte was aan ‘familie foto”. Wij waren om 11 uur weer boven. Weet niet of 1,5 uur lang of kort is, voor ons was het voldoende gezien onze overige plannen. Wij vonden het ontzettend mooi en ondanks de drukte zeer de moeite waard.

Groetjes, Vireena.
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Antelope canyon - canyon X

Bericht door Allard »

kalaman schreef:Ik denk dat je het nog altijd niet goed begrijpt. Ik klaag niet, .....
Ik denk je wel te begrijpen. In eerste instantie had je een waarde oordeel verbonden aan een specifieke groep toeristen. Had je dat op alle toeristen van toepassing gemaakt dan had je van mij niets gehoord.

Er van uitgaande dat massatoerisme de pan uit blijft groeien vind ik het ook geen ramp maar juist goed dat het zich op bepaalde plaatsen concentreert. Blijft het elders lekker rustig. Vooral in het zuidwesten lijkt de voorraad aan reisdoelen wel onbeperkt.
CharlotteD
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mar 2018, 14:37
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Antelope canyon - canyon X

Bericht door CharlotteD »

Dankjewel allemaal voor jullie reactie.
We hebben uiteindelijk gekozen om dan toch maar de lower antelope canyon te doen ipv canyon x

Charlotte
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Antelope canyon - canyon X

Bericht door kalaman »

Goede keuze. Ondanks de te verwachten drukte ben ik er zeker van dat jullie het fantastisch zullen vinden :thumbup: .
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Antelope canyon - canyon X

Bericht door kalaman »

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer