Voor het eerst naar San Diego - Los Angeles - San Fransisco

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Markieee
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jul 2018, 08:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Voor het eerst naar San Diego - Los Angeles - San Fransisco

Bericht door Markieee »

Hallo alle Amerika-fanatiekelingen!

Even kort voorstellen:
Mark, 25 jaar, Utrecht, reis vaak
Vriendin
Eline, 25 jaar, Utrecht, reist nog vaker

Mijn vriendin zit voor een congres van 3-7 november in San Diego. Nu hebben we het zo gepland dat ik na afloop van het congres ook richting San Diego kom. In 2016 zijn we in New York geweest en ik was zo onder de indruk dat ik 5-7 november zelf nog even terug ga om twee dagen weer de sfeer te proeven. Eindstand, 7 november kom ik 's avonds aan in San Diego, vanaf 8 november gaat het dus allemaal beginnen.

Nu willen wij vanaf 8 november dus nog 1 tot 1,5 week in Amerika blijven en we willen de bekende route Highway 1 San Diego, Los Angeles, San Francisco gaan doen met de huurauto. Nu staat dit forum boordevol mooie reisverhalen etc. en het is heerlijk om wat inspiratie op te doen, maar wat direct gepersonaliseerde adviezen van jullie experts lijkt mij ook erg handig in deze, vanwege ons relatief korte verblijf.

We vinden een hoop dingen leuk, we willen de steden zien, houden van leuke, gezellige en hippe food hotspots (geen fancy restaurants), mooie natuurwandelingen (maar echte hikers zijn we ook weer niet), stranden vinden we mooi om over heen te lopen en te picknicken (maar zonnebaden op het strand zijn we na een half uur zat, lees: onrustig), watervallen vind ik leuk, vooral als je er in kunt zwemmen en dergelijke. Valleien met mooie uitzichten voor mooie foto's, stand up paddle boarding, sportieve activiteiten zijn helemaal perfect.

Wat zijn jullie eerste ideeën, ik hoop het met dit forum allemaal rustig te gaan plannen, bouwen etc. we hebben gelukkig nog wel even de tijd maar ik ben er graag bijtijds bij.

Oja, hoe is het weer in die regio in november, ik begreep dat het weer dan prima is om te reizen, niet te warm niet te koud?

Vragen stellen? Graag! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Voor het eerst naar San Diego - Los Angeles - San Fransisco

Bericht door Old Faithful »

Hartelijk welkom op het forum. :hello2:

Vanwege het feit dat je 1 à 1,5 week ter beschikking hebt, neem ik aan dat de (terug)vlucht nog niet is geboekt? Je zou terug kunnen vliegen van San Diego en een rondje maken, maar je kunt ook ervoor kiezen van San Francisco terug te vliegen en een one way trip te doen. Dit bepaalt mede de mogelijkheden onderweg.
Verder maakt het natuurlijk verschil of je 7 dagen dan wel 10à 11 dagen ter beschikking hebt.
Tenslotte zal het voor forumleden die adviezen willen geven belangrijk zijn hoeveel dagen je in de steden door wilt brengen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Voor het eerst naar San Diego - Los Angeles - San Fransisco

Bericht door Martin & Marianne »

Is het de bedoeling om alleen de kustroute te volgen, of is een uitstapje naar het binnenland (Joshua Tree, Sequoia NP, Yosemite?) ook een mogelijkheid?
Wat het weer betreft kun je van alles verwachten; zeker ten noorden van LA zal het al behoorlijk fris kunnen zijn.

Wij waren eind 2011 een paar dagen in de omgeving van LA en hadden toen uitzonderlijk warm weer. Wij vonden toen een bezoek aan Joshua Tree erg mooi. Misschien heb je iets aan ons verslag.

Marianne
Bertus
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 25 feb 2012, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Wijk aan Zee

Re: Voor het eerst naar San Diego - Los Angeles - San Fransisco

Bericht door Bertus »

San Diego is een leuke, gezellige stad, als je er bent zeker naar de Midway gaan, vliegdekmoederschip met prachtige tentoonstelling vliegtuigen.
Markieee
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jul 2018, 08:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Voor het eerst naar San Diego - Los Angeles - San Fransisco

Bericht door Markieee »

Dank allemaal,

Het wordt een one-way-trip :D
We vliegen dus terug vanaf San Fransisco (waarschijnlijk)!

Wat betreft de steden, meestal als we zo'n 2 á 3 dagen in een stad hebben, heb ik het altijd wel weer gezien. Maar ik laat het altijd afhangen van hoeveel er volgens andere in een stad te doen is. De steden lijken mij met 2 HELE dagen per stad meer dan voldoende?

Voor wat ik begrepen heb, is het stuk tussen San Diego en Los Angeles niet heel bezienswaardig is (correct me if I'm wrong), maar dat tussen Los Angeles en San Fransisco echt talloze mogelijkheden to do & to see zijn? :D

In zo'n National Park in een tipi slapen vind ik namelijk mega leuk! Vooral als je in de buurt nog watervallen hebt en kunt kanoën etc.! Ik dank dat we ongeveer 10 dagen tot onze beschikking hebben!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Voor het eerst naar San Diego - Los Angeles - San Fransisco

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou in dat deel van het zuidwesten geen tipi's weten. Bij Big Sur heb je wel yurts; dat is aardig luxe.
November is geen goed jaargetijde voor watervallen of kanoën helaas.

Marianne
Gebruikersavatar
MarjoleinW
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 01 sep 2012, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Voor het eerst naar San Diego - Los Angeles - San Fransisco

Bericht door MarjoleinW »

Leuk, die kustroute doen hoor, zo mooi!
San Diego is uiteraard leuk en er is een hoop te zien en te doen. La Jolla is leuk, vooral het Children's beach met verrassend genoeg geen kids maar zeehonden die je op een paar meter afstand ziet liggen op het strand. Wat ik echt geweldig mooi vond is Laguna Beach! Vanaf San Diego gezien zo'n 3 kwartier voor Los Angeles. Als je er langs komt, zeker even kijken, vooral Heisler park bij sunset is echt geweldig! Los Angeles is natuurlijk ook een goede tussenstop vanaf San Diego. Er is een hoop te doen maar ik vind het er te druk (die files...)
Dan via Santa Barbara en evt Solvang, ook allebei leuk om even te kijken.
Morro Bay is dan weer een tip voor een overnachting. Vlakbij de Moro rock aan de linkerkant zwemt altijd een grote groep ottertjes in het wild vlak aan de kant, mochten jullie dat leuk vinden. Ook lopen er veel eekhoorntjes. Je kunt daar gewoon gratis parkeren.

Dan naar Monterey of Carmel. Ik vond point lobos state reserve echt een supermooi natuurpark met geweldige uitzichten. Cannery row is niet spannend, de pier vond ik dan 's avonds weer wel gezellig.

Langs de kustroute zijn er ook zoveel mooie dingen te zien, zoals de zeeolifanten bij San Simeon en Julia Pfeiffer Burns State Park met de Mc Way Falls zijn echt adembenemend mooi!

In mijn blog van april dit jaar vind je meer tips. Heerlijk, ben nou al jaloers op jullie! Vast veel plezier met de voorbereiding. :clap:
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Voor het eerst naar San Diego - Los Angeles - San Fransisco

Bericht door vinceG »

Goede beslissing om vanaf San Diego nog een paar dagen eraan te plakken!
San Diego heb je na 2 dagen zeker nog niet gezien! Ik kom er nu al 12 jaar met regelmaat en ontdek nog steeds nieuwe dingen.
Zeker in San Diego heb je veel leuke restaurantjes en microbrouwerijen als je van bier houdt.
Aangezien het in November vaak wel goed is, maar soms ook niet zou ik adviseren om vanaf San diego via anza borrego naar Palm springs te gaan en dan vanuit palm springs naar LA door te reizen. Zodoende hoef je het stuk tussen SD en LA niet te doen (is leuk, maar niet spectaculair.)
Persoonlijk zou ik vervolgens LA ook overslaan en aan de kustweg beginnen. Maar nogmaals de opmerking dat het in die periode ook best fris kan zeker. Zeker dichterbij SF!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer