LA periode 10 oktober tot 23 TIPS!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Natasbreezy
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 okt 2017, 14:18
Aantal x V.S. bezocht: 0

LA periode 10 oktober tot 23 TIPS!

Bericht door Natasbreezy »

Hallo allemaal !
Vorig jaar november ben ik 8 dagen naar LA geweest in mijn eentje tijd van mijn leven gehad tevens naar een concert geweest van guns n roses !
Nu wil ik graag aankomend oktober weer vanwege Halloween en wil super graag een keer naar de Halloween horror night!
Is er toevallig iemand die rond die periode ook in LA is en het leuk lijkt om mee te gaan ?

Ik vind het dit keer iets spannender weet niet waarom ik ga nu iets langer en ik zou graag een auto willen huren maar ben bang dat ik het alleen niet durf en daar baal ik van !

Heeft iemand tips wat bijvoorbeeld te doen is met openbaar vervoer ? En auto rijden in een LA is het te doen of is het een ramp ?

Ik hoor graag van jullie alvast bedankt !!
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: lA periode 10 oktober tot 23 TIPS!

Bericht door Vanessa007 »

Ik vond het verkeer in LA toch redelijk hectisch! Ik durf van mezelf zeggen dat ik goed met de auto kan rijden en niet vlug panikeer, maar in LA was ik toch blij dat m'n man aan het stuur zat... In m'n eentje zou ik er niet aan beginnen!
Gebruikersavatar
Aricon
Amerika-expert
Berichten: 2038
Lid geworden op: 20 nov 2007, 21:38
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: boven Groningen

Re: LA periode 10 oktober tot 23 TIPS!

Bericht door Aricon »

Don't panic! Ik ben jarenlang (als vrouw) alleen op vakantie geweest in Amerika. En ik heb altijd een auto gehuurd. Ook in LA.
Ik denk altijd, als die miljoenen andere mensen hier kunnen rijden, dan kan ik dat ook. :wink:
Ja, het is druk in LA. Je moet dus goed opletten. En zorg voor goede navigatie. Als je dan een keer een afslag mist, wordt je altijd weer de juiste kant op geleid.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1916
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: LA periode 10 oktober tot 23 TIPS!

Bericht door Frasi »

Precies. Ik rij ook zonder problemen of zorgen alleen door de VS en o.a. LA. Maar wel met m'n eigen navigatie. Afslag gemist? Tomtom wijst me binnen een paar seconden een nieuwe route.
Ondanks de drukte en vele files op de Freeways is verkeer redelijk relaxed: wegen zijn ruim, veel eenrichtingsverkeer en all-stop kruisingen.

P.S. Halloween is op 31 oktober. Zo te zien een week na jouw reis.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Natasbreezy
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 okt 2017, 14:18
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: LA periode 10 oktober tot 23 TIPS!

Bericht door Natasbreezy »

Dankjewel voor de reacties!
Ja misschien moet ik het gewoon is doen voelde je tijdens je reis ook erg alleen en daar last van gehad?

En Halloween is dat alleen 31 oktober ik weet dat dat se offfiele datum is maar universal horror nights is toch maar niet 1 avond ? Hihi
D-e-n
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 jul 2017, 16:24
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: LA periode 10 oktober tot 23 TIPS!

Bericht door D-e-n »

Wij zijn in juni in LA geweest en hebben naast een paar metro ritjes vooral veel gebruik gemaakt van Uber. Dat was in LA prima te doen. Ligt er ook aan waar je zit en waar je allemaal heen wilt natuurlijk
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: LA periode 10 oktober tot 23 TIPS!

Bericht door Division »

Zorg dat je in ieder geval goede navigatie hebt. Ik heb al meerdere keren alleen gereden in LA en de eerste keer lijkt misschien een beetje eng door de drukte, maar daar wen je snel genoeg aan. OV wordt wel steeds beter met de uitbreiding van de metro, maar zolang je hotel niet in de buurt is van een metrostation is het behelpen. Veel ligt buiten bereik van de metro. Uber is ook een optie, maar ik denk dat als je al die Uberritjes erbij optelt dat je dan met een auto niet duurder uit bent.
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer