Nieuwe reis.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
tomarkus
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Nieuwe reis.

Bericht door tomarkus » 25 jul 2018, 22:44

Hoi allemaal,

Ik ben ondertussen weer aan het kijken voor rond de meivakantie voor een trip. Op de planning nu staat van 18 april tot 15 mei. We zijn ondertussen al 4x in het zuidwesten geweest. We willen dit jaar graag een nieuw stukje van Amerika zien.

De volgende parken en steden hebben we al een of meerdere keren bezocht:
San Francisco, Los Angeles, Las Vegas.
Yosemite, Highway 1, Joshua Tree, Grand Canyon, Zion, Bryce, Mesa Verde, Capitol Reef, Arches, Page, Death Valley, Sequoia, Valley of Fire, Monument valley.

Graag willen we nu dus andere plaatsen en parken zien. Qua wandelen iets minder lange hikes, want gaat dit jaar kind van 15 maanden mee. Graag reizen we in een RV, maar dat heeft problemen met gordels en stoeltje. Nu kwam ik op het forum deze tegen: http://www.usandcanadatravel.com/motorh ... luxe.shtml, maar deze vind ik alleen in Canada. Weet iemand of deze er ook in Amerika is?

Ook willen we beetje mooi weer tegen kunnen komen. We zouden heel graag Yellowstone een keer bezoeken, maar deze tijd van het jaar is dat niet handig?

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Nieuw reis

Bericht door PSVwally » 25 jul 2018, 23:52

Duurt de meivakantie volgend jaar bijna een maand ja :wink:

Yellowstone is in die periode nog half bevroren en samen met Grand Teton is er ook nog veel gesloten. Prachtige periode om daar te zijn, maar nog flinke kans dat je niet overal kunt komen/sneeuw en ijs tegenkomt en misschien zelfs toegangswegen/parkingangen nog afgesloten zijn. Dus zeker met een rv een extra uitdaging.

Je zou wel een rondje Denver of Salt Lake City kunnen doen natuurlijk, maar of een maand later gaan, of anders zorgen dat je voorbereid bent op zowel mooi als koud weer.

tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Nieuwe reis.

Bericht door tomhster » 26 jul 2018, 12:20

Je kunt begin mei het park nog niet in via de zuidkant (Teton). Er ligt inderdaad nog het nodige sneeuw, maar de geisers e.d. zijn allemaal bereikbaar, minstens zo mooi en lang niet zo druk als later in het seizoen. Wild is tegen die tijd ook al zeer actief en relatief makkelijk te spotten. Ik vind het een prima plan om daar heen te gaan, zolang je rekening houdt met de beperkingen (die dus absoluut geen dealbreaker zijn). Ik zou binnen de genoemde periode wel zo laat mogelijk gaan en onderkomen zoeken in West Yellowstone en/of Gardiner.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 26 jul 2018, 12:50

Kijk ook eens naar de Snow Lodge bij Old Faithful; die is in mei open. Daar zit je beter dan in West Yellowstone. En wellicht ook goedkoper: 129 dollar voor een frontier cabin.

Marianne

tomarkus
Amerika-ontdekker

Bericht door tomarkus » 26 jul 2018, 20:53

Dank voor de snelle reacties.

Nog geen mogelijkheden dan in Yellowstone om op een campground te staan? Hebben jullie een globale opzet van een mooi rondje?
Weet iemand toevallig al meer over de RV uit mijn oorspronkelijke bericht? Is die al te huren in Amerika?

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 26 jul 2018, 21:27

Ik weet niets van campers; heb je al gegoogled? Of bij bijvoorbeeld Tioga Tours gekeken? Of een andere reisorganisatie?

Je kunt op de NPS-site zien wanneer de campings open gaan. Als ik me niet vergis is die bij Mammoth Hot Springs het hele jaar open.

In onze reisverslagen-site kun je meerdere routes vinden met Yellowstone er in.
Hou er wel rekening mee dat het voor veel parken wel vroeg is. Ik zou bijvoorbeeld niet naar het noordwesten gaan. Je zou wel naar South Dakota kunnen kijken.
Is een one-way een optie? Wel als je met de auto gaat; dan kun je ook kijken naar een combinatie met bijvoorbeeld New Mexico.

Marianne

tomarkus
Amerika-ontdekker

Bericht door tomarkus » 26 jul 2018, 22:00

Dank we kijken nu ook naar de periode van 25 mei t/m 10 juni misschien is dat een handigere periode voor Yellowstone. Ik ga me even verdiepen in jouw reizen Marianne

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 26 jul 2018, 22:35

Had je dit topic gezien?
En ja, dat lijkt me een betere periode voor jullie plannen.

Marianne

tomarkus
Amerika-ontdekker

Bericht door tomarkus » 26 jul 2018, 22:52

Hoi Marianne,

Ja zeker zo kwam ik bij de RV, alleen is dit in Canada, ben dus benieuwd of die ook ergens in de VS te huren is. Is namelijk super mooie RV om met klein kind te reizen.

Dank voor je hulp/betrokkenheid.

Gast

Bericht door Gast » 26 jul 2018, 23:58

En kijk ook even hier voor reizen met een klein kind in een RV.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer