Tip overnachting tussen Mariposa Grove en San Francisco

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Tip overnachting tussen Mariposa Grove en San Francisco

Bericht door Heather »

Hallo,

We logeren één nacht in Yosemite Valley maar hebben besloten om morgen Mariposa Grove te rijden en één overnachting Yosemite Valley te schrappen. Heeft iemand tips om te overnachten na ons bezoek in Mariposa Grove en San Francisco aub ?

Grtjs,
Heather.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tip overnachting tussen Mariposa Grove en San Francisco

Bericht door Martin & Marianne »

Wat zoek je preciees? Alleen maar iets om te overnachten? Dan kun je gewoon onderweg ergens kijken en stoppen als je genoeg hebt van het rijden. Je kunt behalve de Mariposa Grove ook nog een kijkje nemen bij Wawona en de wandeling naar Swinging Bridge maken. Daar kan ook gezwommen worden. O je rijdt zo ver mogelijk richting SF als je de volgende dag al vroeg daar wilt zijn.

Als je in de Mariposa Grove ook last hebt van de rook zou je ook de Nelder grove kunnen proberen. Of rij naar Kings Canyon (Grant Grove, Big Stump etc) en overnacht daarna in bijvoorbeeld Fresno. Dan heb je een reistijd van een kleine 5 uur; dus ruim een halve dag voor Kings Canyon.

Marianne
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Tip overnachting tussen Mariposa Grove en San Francisco

Bericht door Heather »

Dag Marianne,

Bedankt voor de tip.
We hadden vandaag een volle dag.
Eerst de Mist Trail naar Vernal Fall zonder last van de rook :-). Supermooie waterval.
Vervolgens hebben de kids zich goed geamuseerd in het meertje bij de swinging bridge on Wawona. Vooral de glijbaan rotsen naar beneden vonden ze geweldig.
En als laatste het bezoek aan Mariposa Grove met een blauwe hemel en geen rook te bespeuren.
We logeren nu in de Tenaya Lodge ipv Yosemite Valley Lodge en morgen vertrekken we richting San Francisco.

Groetjes,
Heather.
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Tip overnachting tussen Mariposa Grove en San Francisco

Bericht door Vanessa007 »

En niet tot boven de Nevada Fall gegaan?... :lol:
Verstandige keuze!
Amuseer jullie nog in SF, geweldige stad!
Wij zijn ondertussen terug thuis... :( Vanochtend om 07u30 al wakker dus ik dacht, joepie geen last van de jetlag, maar om 08u30 lagen we al terug strijk en hebben we nog geslapen tot 15u...
Groetjes aan jullie allemaal!
PS: Is de telefoonkaart nog in orde gekomen?
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Tip overnachting tussen Mariposa Grove en San Francisco

Bericht door Heather »

Dag Vanessa,

Eventjes kort off topic :

Ook wij zijn ondertussen terug thuis :cry:.

Het was een supervakantie maar jammer genoeg komt er aan elk mooi liedje een eind zeker ...
Nevada Fall hebben we niet gedaan (tegen de zin van onze kinderen, vooral de oudste) omdat we liever op tijd weg wilden zijn uit Yosemite en we nog een nieuwe overnachtingsplaats moesten zoeken. Het is Tenaya Lodge geworden omdat we tijdens onze wandeling door Mariposa Grove mensen tegenkwamen die we in Zion ook al ontmoet hadden en zij logeerden die nacht ook daar. Zo hadden we nog een gezellig avondje zwemmen en eten met mensen uit het Leuvense :).

San Francisco was ook tof maar ik ben duidelijker meer een natuurmens dan een stadsmens. Alcatraz vond ik super boeiend.

De centen van mijn simcard heb ik teruggestort gekregen en heb toch maar geen nieuwe gekocht. Is gelukt al was het toch soms handig om via mobiele gegevens een bepaalde winkel of restaurant last minute terug te vinden.

Veel groetjes en leuk jullie ontmoet te hebben !
Heather.
K@tleen
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 aug 2018, 06:07
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tip overnachting tussen Mariposa Grove en San Francisco

Bericht door K@tleen »

Je kan dit perfect in een 3 tal uren doen, mits paar keer stoppen zelf in 4 uur, ik zou hier geen extra overnachting doen.
Je rijdt het grootste stuk over de HW en dat gaat super snel,
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer