Hotel San Francisco

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
DaisyT
Amerika-ontdekker
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 aug 2017, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Hotel San Francisco

Bericht door DaisyT »

Vandaag heb ik de offerte gekregen van het reisbureau met daarin de hotels. Nu heb ik on SF een hotel gekregen bij Union square. Is dit de place to be? Een goede uitvalbasis voor bezoeken van bezienswaardigheden? Las op tripadviser dat er veel zwervers zitten en de straten goor zijn. Kan iemand mij adviseren waar ik moet zoeken voor een alternatief hotel? Dus in welke wijk. Niet te basic hotel, liefst met zwembad. Of weet iemand een goed en schoon hotel voor een goede prijs in SF.
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Hotel San Francisco

Bericht door Vanessa007 »

Wij verbleven begin juli in de Columbus Motor Inn. Ik vond dit ideaal gelegen, vele bezienswaardigheden waren te voet te bereiken en de bushalte was voor de deur. Wel geen zwembad, maar daar heb ik in SF geen behoefte aan gehad, er is zoveel te zien en te doen! En je kan er trouwens gratis parkeren wat bij vele hotels niet het geval is.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Hotel San Francisco

Bericht door Marcopstal »

Reisbureaus droppen je bijna steevast in het "beruchte" Tenderloin district" van SF. De place to be voor zwervers en drugverslaafden.

Ik zou eerder richting Fisherman's Wharf zoeken. Zwembaden zijn eerder uitzondering in SF, de stad is daar veel te duur voor om er ruimte aan te verspillen. Ik zou daar niet echt naar op zoek gaan.

Let op met reserveren van hotels via een reisbureau, meestal heb je dan geen mogelijkheid tot annuleren en de praktijk wijst momenteel wel uit dat dit toch uiterst handig is.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hotel San Francisco

Bericht door Martin & Marianne »

De Columbus Motor Inn is ons ook goed bevallen.
Of kijk naar een van de andere Motor Inns aan Lombardt Street. Wel iet minder centraal, maar toch nog goed gelegen en iets goedkoper.
Ik weet niet waarom je via een reisbureau zou willen boeken, waarom boek je de hotels niet zelf? Dan heb je meer mogelijkheden en je kunt zo nodig ook gratis annuleren?
En inderdaad; een zwembad zal lastig te vinden zijn. Het is in SF vaak ook te fris om lekker te kunnen zwemmen. Mocht het wel een must zijn, kijk dan eens in dit topic.
Als je de zoekfunctie gebruikt en zoekt op alleen topic titel vind je nog veel meer topics over hotels in San Francisco.

Marianne
Marieke01
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Hotel San Francisco

Bericht door Marieke01 »

Wij zitten momenteel in Sheraton Fisherman’s Warf, perfect gelegen op paar minuten lopen van FW. Hotel heeft een zwembad maar wij hebben hier geen gebruik van gemaakt want idd zo veel leuks te zien en te doen! Verder prima hotel met nieuwe luxe kamers.
Bertus
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 25 feb 2012, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Wijk aan Zee

Re: Hotel San Francisco

Bericht door Bertus »

Wij zijn 3 keer in SF geweest eerste keer Stanford Court mooi hotel goede prijs met Booking zag hem toevallig en meteen geboekt ( was in het weekend dan is het vaak goedkoper)3 3 nachten €400
Tweede keer Hotel Zelos was ook een mazzeltje weer in het weekend 4 nachten €480 derde keer buiten de stad El Rancho van Best Western 4 nachten niet in het weekend € 400
Nadeel van de laatste eerst shuttle naar vliegveld en daarna met ov naar stad
Volgende keer zou ik weer in het centrum gaan zitten en als je geen zwervers wil zien kan je beter niet naar de VS gaan ze zitten echt in bijna iedere stad dit jaar in Portland en Seattle geweest daar is het bijna erger dan in SF
Maar ja het is een geweldig vakantie land met prachtige natuur aardige mensen maar het is daar ook een harde samenleving ben je gezond dan is het geweldig ben je ziek of hulpbehoevend heb je pech
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Hotel San Francisco

Bericht door Marcopstal »

Bertus schreef:als je geen zwervers wil zien kan je beter niet naar de VS gaan
Vind ik wel een beetje overdreven. Het is iets wat je inderdaad in grote steden ziet, maar dat is bij ons helaas niet anders. Dat neemt niet weg dat ze wel in bepaalde regio's samentroepen.
Bertus schreef:Seattle geweest daar is het bijna erger dan in SF
Uiteraard is het in Seattle erger. Wanneer je de politiek van de stad kent dan weet je dat het een magneet is voor daklozen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
DaisyT
Amerika-ontdekker
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 aug 2017, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Hotel San Francisco

Bericht door DaisyT »

Bedankt voor jullie reacties. Zoekfuncttie gebruik vind ik soms nog lastig. Maar onder mijn post kwamen meteen soortgelijke vragen dus heb nu heel veel tips en info.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hotel San Francisco

Bericht door Martin & Marianne »

Je krijgt soms erg veel resultaten met de zoekfunctie. Maar als je de uitgebreide functie gebruikt (bij de pijl) kun je je allerlei criteria aangeven.
zoekfunctie.JPG
zoekfunctie.JPG (16.18 KiB) 2237 keer bekeken
Handig in dit geval is het om alleen op onderwerptitel te zoeken.

Waarom zou je de hotels niet zelf boeken? Als je ze toch zelf uitzoekt is het meeste werk al gedaan.
Wil je toch alles via een reisbureau doen, leg dan eerst eens de hotels hier voor voordat het definitief is.

Marianne
D-e-n
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 jul 2017, 16:24
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Hotel San Francisco

Bericht door D-e-n »

Marcopstal schreef:Reisbureaus droppen je bijna steevast in het "beruchte" Tenderloin district" van SF.
Dat je Tenderloin moet vermijden had ik wel gehoord maar zelf dacht ik in eerste instantie ook: lekker praktisch in Downtown, lekker centraal en goed bereikbaar met het OV. Maar het was onze reisadviseur (zelfstandig, geen groot bureau) die als eerste met Fischerman's Wharf aankwam omdat Downtown bij sommige van haar klanten toch niet altijd een prettig gevoel had gegeven.

Fisherman's Wharf vonden wij uiteindelijk een prima locatie om te verblijven. Met de tram ben je ook zo in Downtown :)
In de omgeving van de pier is het in de middag wel heel heel heel erg druk. Om te eten vonden we andere wijken dan weer leuker.
Marcopstal schreef:
Bertus schreef:als je geen zwervers wil zien kan je beter niet naar de VS gaan
Vind ik wel een beetje overdreven. Het is iets wat je inderdaad in grote steden ziet, maar dat is bij ons helaas niet anders. Dat neemt niet weg dat ze wel in bepaalde regio's samentroepen.
Je moet je er uiteraard niet door laten tegenhouden maar ook al wisten we het van tevoren vonden we het aantal daklozen toch wel opvallend hoog. Met name in de avonduren zag je ze aan de rand van Downtown (bij Market Street aan de kant van Tenderloin) toch plots overal opduiken. Dat hebben we in Nederland voorlopig toch nog beter voor elkaar.
Martin & Marianne schreef: Het is in SF vaak ook te fris om lekker te kunnen zwemmen.
Dat vooral. Wij vonden het (in juni) echt geen zwemweer. Zodra de zon volop schijnt in de middag kan het plots erg aangenaam voelen maar op andere delen van de dag is het op sommige plekken echt gewoon koud. Die toeristen in korte broek: wij begrepen ze niet :)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Hotel San Francisco

Bericht door roelb »

DaisyT schreef: Nu heb ik on SF een hotel gekregen bij Union square. Is dit de place to be? Een goede uitvalbasis voor bezoeken van bezienswaardigheden?
Een reisbureau dat "In de buurt van" zegt neem ik altijd met een grote korrel zout. Mijn eerste vraag is dus: welk hotel?

Op je vraag "Is het de place to be" is mijn antwoord eenvoudig: Ja, het gebied rond Union Square is, mijns inziens, absoluut de beste locatie om te verblijven in San Francisco als je de stad wil gaan verkennen. Je zit daar in het winkelhart van de stad, op wandelafstand van winkels en de Ferry building.

Maar tegelijkertijd hangen er wel een aantal mitsen en maren aan.

1. Een auto parkeren is duur. Zit je verblijf in San Francisco aan het begin of eind van je trip? Zorg dan dat je die auto pas ophaalt als je weg gaat uit San Francisco c.q. inlevert zodra je aankomt. Een auto is echt nergens voor nodig. De benenwagen, Uber en huurfiets brengen je overal. Heb je toch een auto omdat SF op het midden van je trip zit, dan zoek je beter een hotel buiten het centrum, met gratis parkeergelegenheid. Die zijn er, zoals bijvoorbeeld het hotel dat Martin&Marianne hierboven hebben aangeraden.

2. De hotelkamers downtown zijn over het algemeen kostbaarder dan buiten het centrum. Al moet ik zeggen dat het me de laatste tijd wel meevalt. Laatst nog drie dagen in SF gezeten voor ongeveer 130 euro per nacht, in het Parc55. Weekenden zijn vaak goedkoper dan doordeweekse dagen.

3. Ga je met kinderen? Dan heb je wellicht een ander soort verblijf in de stad dan dat je als stel hebt. En dan is wellicht het (toeristische) gebied rond Fishermans wharf beter geschikt.

Er zitten downtown iig een aantal hotels met zwembad. Het Hilton Union Square heeft een (vrij klein) zwembad op het "dak" (de verdiepingen er omheen lopen nog verder door, dus het is een soort verlaging in het midden van het gebouw. Dus uit de wind, maar ook snel uit de zon). Als je in het Parc55 verblijft mag je ook van dat zwembad gebruik maken. Hotel Nikko heeft een indoor pool. Een block verder het Handlery. Aan de overkant van Market zit nog het Intercontinental en wat verder weg een Courtyard met zwembad.

Rond Fishermans wharf zijn er ook een aantal hotels met zwembad. Zowel de Holiday Inn, het Hyatt als het Sheraton daar hebben een zwembad.

Voor wat betreft je vraag over zwervers: ja, die zul je inderdaad tegenkomen. Dat is (helaas) onderdeel van het leven in San Francisco (net als in veel andere Amerikaanse steden, zeker met een klimaat dat het hele jaar door gunstig is). Je kunt je er aan ergeren, maar daar heb je alleen jezelf mee. Als je dat niet doet heb je ook geen last van, over het algemeen zit een zwerver gewoon ergens op de grond tegen een muur aan en valt niemand lastig. En geef gewoon een keer wat quarters of wat eten wat je over hebt weg, daar wordt zo iemand heel blij van.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer