Advies gevraagd route Springdale - Lone Pine

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Advies gevraagd route Springdale - Lone Pine

Bericht door Heather »

Hallo Amerika-experten,

We zijn ondertussen volop bezig aan onze rondreis. Het is hier gewoonweg fantastisch !

We hebben beslist om van Springdale naar Lone Pine te rijden via Death Valley. Dit is onze langste trip van de rondreis. We willen te veel zien en dus zullen we bezienswaardigheden moeten skippen. The wave in Valley of Fire en de belangrijkste stops in Death Valley. Kan iemand ons helpen aub ?

Alvast bedankt voor al jullie tips !
Groetjes,
Heidi.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6640
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Advies gevraagd route Springdale - Lone Pine

Bericht door Mrvanilla »

Ik zou Valley of Fire skippen. Zonder te stoppen om iets te zien of te tanken is het al zeven en half uur rijden via Valley of Fire. Tel daar wandelingen bij op (zoals the Fire Wave) en de dag is al bijna voorbij :wink: Het kan natuurlijk wel, maar het wordt zo wel racen. Voordeel is wel dat je een uur tijd wint als je Nevada binnenkomt, vanwege het tijdsverschil.

Ik zou heel erg vroeg vertrekken en lekker direct naar Death Valley rijden en daar de bezienswaardigheden afgaan. De 'belangrijkste' liggen aan de Badwater Road, Artist Drive en Zabriskie Point. Voorbij Furnace Creek kom je nog bij de Sand Dunes en het mooie Father Crowley Point.

Nabij Lone Pine kun je dan nog de sunset bekijken bij de prachtige Alabama Hills. Aldaar is een wandeling naar de Mobius Arch een aanrader. Door de arch heb je een prachtig zicht op Mt. Whitney, de hoogste berg van de lower 48.

Succes.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Advies gevraagd route Springdale - Lone Pine

Bericht door PSVwally »

Ik sluit me aan bij Daniel.

VoF is prachtig, maar beide is gewoonweg niet te doen op één dag met die lange rit
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42127
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Advies gevraagd route Springdale - Lone Pine

Bericht door Martin & Marianne »

Als je de reistijd neemt incl Valley of Fire en de omweg naar Badwater ben je al 8 uur en 20 minuten kwijt, dat wil zeggen zonder stops of wandelingen.
Als je heel vroeg vertrekt kan dat natuurlijk, maar die wandeling naar de Fire Wave lijkt me in de zomer niet aangenaam. Je zou je kunnen beperken tot de route door VoF.
Wij deden de Alabama Hills 's morgens maar als het even kan zou ik het tegen de avond doen; ik denk dat het licht dan mooier is.

Marianne
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Advies gevraagd route Springdale - Lone Pine

Bericht door Heather »

Bedankt voor de tips. Ik neem ze mee.
We zullen Valley Of Fire skippen anders wordt het gewoon te veel en de vermoeidheid begint al wat te spelen ...

Groetjes,
Heather.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer