Spoed: meedenken alternatief voor El Portal op korte termijn

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Spoed: meedenken alternatief voor El Portal op korte termijn

Bericht door Marcopstal »

Op zo korte termijn vrees ik er wat voor. Aangezien de weg naar Glacier Point nu gesloten is om er een kamp voor de brandweer in te richten ga ik er vanuit dat dit binnen een week nog steeds het geval is. Dergelijke operaties doe je niet voor eventjes. De brand is vrij groot en moeilijk te bestrijden, die zal binnen een weke niet geblust zijn.

De hinder van de rook is moeilijk in te schatten. Momenteel reikt die tot voorbij Fresno en dus kort bij Sequoia, maar als de wind draait kan hij even goed richting Lake Tahoe gaan. Ik zou eender welke beslissing laten afhangen van een last-minute decision.

Als je volgens de voorwaarden tot een week vooraf kan annuleren dan is dat zo van toepassing. Op je contract zou daar toch info moeten instaan, alsook een emailadres of telefoonnummer. Ik zou bij voorkeur wel telefonisch contact nemen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Spoed: meedenken alternatief voor El Portal op korte termijn

Bericht door Martin & Marianne »

Saarvd schreef:Wij zouden over 3 weken vanuit SF naar Yosemity rijden. We verblijven dan 2 nachten aan Bass Lake om van daaruit Yosemity te bezoeken. Daarna hebben we 1 dag gepland om Sequioa NP te bezoeken, met een overnachting in Bakersfield, waarna we via Death Valley in 1 dag doorrijden naar Las Vegas.
Ik zou de route soweiso anapassne; je hebt niet de mooiste route via de TIoga Pass op deze manier, en tijd voor Sequoia en Death Vlaley is er zo ook niet.
Kijk eens in ons 2017-verlag voor Sequoia, Yosemite en de route langs de 395 en Death Valley; dan krijg je een idee van de mogelijkheden.
Saarvd schreef: Zoals hier eerder geopperd, is het nog te vroeg om te weten of het nodig zal zijn maar ik zou toch al willen kijken naar een alternatieve route. Heeft iemand een idee of SF-South Lake Tahoe (2 overnachtingen)-Mammoth Lakes (1 overnachting)-Las Vegas via Death Valley een goed idee is?
Als je niet naar Yosemite kunt is Lake Tahoe een mooi alternatief. In plaats van een overnachting in Mammoth Lakes zou je ook naar Bishop kunnen kijken, want de afstand ML - Las Vegas via DV is best wel lang.
Maar als je veel plannen hebt op het eerste deel van de route (Bodie, Mono Lake, stukje Yosemite) dan kan het zo ook.

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Spoed: meedenken alternatief voor El Portal op korte termijn

Bericht door Martin & Marianne »

Jongejeugd schreef: Is er al iemand op het forum die contact heeft gehad met de lodge over de mogelijkheid van annuleren. In de voorwaarden staat dat je tot een week vooraf gratis kunt annuleren, daarna ben je je aanbetaling kwijt. ik kan me zo voorstellen dat ze daar courant mee omgaan, maar ik kan nergens een mail adres vinden. Iemand die een tip heeft?
Ik zou het telefonisch proberen. Mailen kost vaak veel tijd, daar wordt vaak slecht of niet op gereageerd.
Jongejeugd schreef: Alternatief voor ons wordt of onderlangs (Sequoia NP) of bovenlangs (Lake Tahoe). Ik merk dat de meningen daarover verdeeld zijn, we gaan ons dus . maar even inlezen in beide locaties. Links naar reisverslagen van de twee plekken, zijn meer dan welkom!!
Wij waren in 2006 zowel bij Lake Tahoe als in Sequoia. Vorig jaar waren we ook in Sequoia; zie onze verslagen daarvoor.

Er is nog een ander alternatief: de Sonora Pass of Ebbetts Pass (met een bezoek aan Calaveras Big Trees SP) en dan 2 nachten aan de oostkant.

Marianne
Jongejeugd
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 jun 2017, 12:14
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Spoed: meedenken alternatief voor El Portal op korte termijn

Bericht door Jongejeugd »

Dank je wel, Marianne. Leuk om jullie verslag weer te lezen van 2006. Onze meiden hebben het ook gelezen en de keuze is gevallen op Sequoia NP/Kings Canyon NP. Ze hadden zich echt verheugd op de Panoramatrail en misschien wel beren spotten. Daarom voelt Sequoia NP en Kings Canyon NP het beste als een goed alternatief. Heb een cabin voor 3 nachten in Three Rivers kunnen reservere.

Ben via de chat met de Lodge in gesprek, resultaat wordt vervolgd....
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Spoed: meedenken alternatief voor El Portal op korte termijn

Bericht door Marcopstal »

De kans op "beren" is overigens groter in SEKI dan in Yosemite !
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Spoed: meedenken alternatief voor El Portal op korte termijn

Bericht door Martin & Marianne »

Three Rivers is wel wat ver rijden. Kijk eens of je niet ook een nacht in Grant Grove of Cedar Grove kunt vinden. Zie voor beide ons 2013-verslag .

Marianne
Jongejeugd
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 jun 2017, 12:14
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Spoed: meedenken alternatief voor El Portal op korte termijn

Bericht door Jongejeugd »

Wederom dank, Marianne voor de tip.

Het is ons gelukt om 1 nacht in John Muir lodge te boeken, de tweede nacht gaan we dan wel naar Three Rivers, maar komen dan van de andere kant.

Vandaag officieel bevestigd gekregen dat we onze aanbetaling van Yosemite terugkrijgen. De vallei gaat gewoon dicht vanaf morgen. Helaas pindakaas, voor ons geen Yosemite, maar we gaan ons gewoon vermaken bij Kings Canyon en Sequoia NP!
Vireena
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 feb 2018, 14:37

Re: Spoed: meedenken alternatief voor El Portal op korte termijn

Bericht door Vireena »

Alhoewel wij ‘pas’ volgende week (4/5 aug) overnachtingen in Cedar Lodge hebben, begin ik mij lichtelijk zorgen te maken en kijk alvast naar alternatieven. Graag jullie advies mbt onderstaande:

Orig. plan:
Bishop==>Mono Lake==>Bodie==>Tioga P==>El Portal/Yosemite
El Portal==> Kings C/ Seq==>Visalia

Ik overweeg dit te wijzigen
Optie1:
Bishop==>Mono Lake==>Bodie==Bishop
Bishop==>Bakerfield==>Three Rivers
Three Rivers==>SeKi==>Visalia

Optie 2:
Vergeet optie 1, cancel overnachting Bishop. Komende vanuit Death V wordt route dan
DV==Lone Pine
Lone Pine==>SeKi ( 2 overnachtingen als er nog iets te vinden is)
SeKi==>visalia

Wellicht is volgende week de situatie verbeterd en kunnen wij onze orig route aanhouden, maar ik wil alvast op zoek gaan naar overnachtingen met annuleer optie....

De vraag is of Mono Lake en Bodie alle extra km’s waard zijn (omslachtige optie 1) tov optie 2 ( recht toe / aan)

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groetjes, Vireena
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Spoed: meedenken alternatief voor El Portal op korte termijn

Bericht door Marcopstal »

Je kan gerust Mono Lake en Bodie doen en dan bvb naar South Lake Tahoe rijden om te overnachten. Van afstand ongeveer hetzelfde.
De dag erna South Lake Tahoe - Three Rivers (als er niets meer in SEKI zelf is) dit is ook een gelijkaardige afstand als vanuit Bishop.

Ik zou er toch echt wel rekening mee houden dat het dit wordt. De kans is zeer groot dat de afsluitingen nog bestaand zijn.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Spoed: meedenken alternatief voor El Portal op korte termijn

Bericht door Martin & Marianne »

Vireena, het is mij niet helder hoeveel nachten je nu hebt.
Je gaat van DV naar Bishop?
En je hebt maar 1 nacht El Portal? Of twee?

Schrijf het eens per dag uit vanaf de stop vóór Bishop. En wat is de stop na Visalia?

Bij optie 1 zou je Bishop kunnen vervangen door Mammoth Lakes of Lee VIning of Bridgeport. Dan heb je daar meer tijd; ook wellicht nog voor een stukje Yosemite of elders in de bergen.

Bij optie 2 heb je een rit van een paar uur voor je in Lone Pine bent; wat zijn de plannen die dag? Of kom je niet van DV? Waar overnacht je in DV? Zijn de plaatsen die je noemt de overnachtingsplaatsen?

Ik zou hoe dan alvast ook kijken of je iets in Sequoia kunt vinden.

De optie om via SLT te tijden is ook niet zo gek.
Zie voor de route van SLT richting het zuiden via de CA88 en de 49 en voor Sequoia ons 2006-verslag.

Marianne
Vireena
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 feb 2018, 14:37

Re: Spoed: meedenken alternatief voor El Portal op korte termijn

Bericht door Vireena »

Marcopstal & Marianne, bedankt voor jullie reactie en tips. Het is geworden:
Bishop ==> SLT / SLT==> Fresno / Fresno ==> SeKi ==> Visalia / Visalia ==> SF

Groetjes, Vireena
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer