Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Marcopstal »

South Lake Tahoe is bereikbaar.

Voor de luchtkwaliteit kan men toch gewoon even de links volgen op de inciweb site voor de Ferguson fire , dagelijks is er een nieuw smoke rapport. Momenteel is de situatie ook in Lake Tahoe en Mammoth lakes slecht.

Info over de brand bij Redding vind je hier: http://www.fire.ca.gov/current_incident ... Index/2164
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Marcopstal »

Opnieuw wat goed nieuws, het mag ook eens.

De 120 gaat terug open zodat men vanaf SF de Tioga Pass kan nemen en omgekeerd. De afslag naar Yosemite Valley blijft wel nog afgesloten momenteel.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Henrytje
Amerikafan
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 jan 2009, 10:45

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Henrytje »

Voor ons lijkt het er ondertussen ook op dat we eea moeten omgooien. Maar hoe doet iedereen dat? We zouden naast yosemite ook naar kings canyons en seqoia gaan maar twijfelen of we dan ook niet de totale route moeten omgooien. Maar hoe zit het dan met reserveringen? We hebben deze campings in seqoia al geboekt. Ook de valley yosemite. Ik neem aan dat je het geld van yosemite terugkrijgt maar dat we seqoia en k8ngs canyon niet neem ik aan?
We hebben nog meer tegenvallers op de reis. Naast yosemite is Havasupai nog steeds gesloten. Heel de maand augustus!
Daarnaast zouden we nog naar de nord rim van de grand canyon, echter hier is de obi fire actief waardoor delen afgesloten zjn. We zitten nu aan de south rim. In de avond kun je het vuur aan de overkant zien. Morgen maar weer even informeren of deze camping nog door kan gaan. Daarnaast zouden we Angels Landing doen in Zion maar die is ook deels verwoest door de flash floods.
Ik las van iemand anders die de route totaal ging omgooien en ipv yosemite nu naar yellowstone ging. Is misschien ook voor ons een idee. Maar nogmaals, hoe zit het dan met allerlei eerder geboekte campingreserveringen?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Martin & Marianne »

Je zult annuleringskosten hebben (behalve in yosemite), maar dat is nog wel te overzien lijkt me. Ik weet niet uit mijn hoofd wat het is maar ik dacht iets van 10 of 15 dollar per reservering. Ik neem aan dat je via recreation.gov hebt geboekt?

Edit:10 dollar.
Camping/Day Use: A $10.00 service fee will apply if you change or cancel your reservation (including campsites, cabins, lookouts, group facilities, etc.). The $10.00 service fee will be deducted from the refund amount.
Bron: https://www.recreation.gov/marketing.do ... licies.htm

Marianne
ribruijn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 12 mei 2014, 16:29
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door ribruijn »

Een update van mijn kant: naar aanleiding van een email verzonder naar Yosemite omtrent de rooktoestand bij de White Wolf lodge kreeg ik zojuist twee antwoorden: 1 cancellation voor de WW lodge, en een reservering op dezelfde dagen in Tuolumne Meadows lodge. Geen idee of dit n.a.v. mijn email is of dat ze iedereen overplaatsen, maar een prima alternatief nog verder naar het oosten.
Marcovg
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 mar 2018, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Marcovg »

Wij zijn vandaag van las vegas via death Valley naar Kernville gereden

Smorgens vroeg uur of 8 zagen we in death Valley al de rook hangen echter rond 10 uur in death valkey was de lucht op geklaard, de lucht was nier helder (rook zag je). Uit death Valley kan je kiezen bij owenslake naar het noorden te gaan bishop of het zuiden te gaan. Inverband met bosbranden hebben wij het zuiden gekozen. Dit heeft ons wel een hotel overnachting in bishop gekost. Op de hoogte van de splitsing zag je in het noorden een dikke rook lucht.ook rook je het in de auto

Wij waren blij dat wij d3 keuzen hebben gemaakt om onderlangs te gaan. Zelf in Kernville zag je de rook in de bergen.
Smidaags klaarde het wel op in Kernville.

De komende dagen gaan wij omhoog rijden richting sonora en zal ik een update doen.

Als ik een keuze moet maken zal ik yosimite vermeiden.

Let op alles hotels in de buurt van Kernville zitten bijna vol
b_talens
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 04 nov 2012, 18:18

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door b_talens »

Ik was degene die alles heeft omgegooid. Ik had alleen annuleerbare hotels nadat ik afgelopen jaar naar Mexico 38 uur vertraging had op de heenreis en ik onze rondreis daardoor moest omgooien en ik niet annuleerbare hotels had :( ik heb dus van onze hele reis alleen 10 dollar annuleringskosten hoeven betalen, de rest was volledige restitutie

Ik heb gewoon in een uurtje een nieuwe route bedacht maar omdat ik op zich 85% van de reis op dezelfde plekken kom als eerst kon ik heel snel ook weer hotels boeken. Ben met Google map gaan zitten om wat ik bedacht had te kijken hoe lang het rijden is en in welke plaats ik een stop heb. Daarna nog even fijntunen .

In mijn geval kwam alles veel beter uit . Ik zat nog wel lekker op mijn eigen bank thuis. Dat helpt natuurlijk.
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Marcopstal »

Containment is ondertussen 43%. Yosemite Valley gaat open voor de bewoners (dus nog niet voor toeristen).

Meest kritieke punt van de brand is het deel waar de toegangswegen samen komen (en dus het begin van de vallei). Er wordt hard gewerkt om te voorkomen dat de brand alsnog de vallei intrekt en dat ziet er naar uit dat dit ook succesvol zal zijn.

Doordat dit het kritieke punt is lijkt het me nog enkele dagen wachten alvorens de toestand stilaan neutraliseert en de vallei terug opengaat voor het publiek. Daarmee zal de brand uiteraard niet voor 100% geblust zijn, evenwel is alle "verse" brandstof dan weg en dus zal de overlast in principe van dag tot dag beter worden. De wind speelt hierin natuurlijk ook een belangrijke rol.

Naar de tweede helft van augustus toe lijkt het meer en meer business as usual te gaan worden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Joke
Amerikakenner
Berichten: 1209
Lid geworden op: 12 jul 2004, 19:56

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Joke »

Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Henrytje
Amerikafan
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 jan 2009, 10:45

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Henrytje »

Goed nieuws dat ze het steeds beter onder controle krijgen.
Vandaag met havasupai gebeld en idd heel aug niet open. We krijgen gelukkg een refund!
Yosemite wachten we dan nog maar weer af. North rim loopt de camping geen gevaar. De brand gaat de andere kant op. Ze hopen hier in de grand canyon dat het snel gaat regenen. Het is al veel te lang te droog.
Kiwi92
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 nov 2017, 13:51

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Kiwi92 »

Charlotte89
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 mei 2018, 13:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Charlotte89 »

Dit lijkt echt een vooruitgang :-) ik hoop zo dat we toch het mooie Yosemite mogen bewonderen de 2e week van september!
Ferry28
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 apr 2018, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Ferry28 »

"The goal is to have the fire out by August 15. Recent success could make that happen.

Bron: https://abc30.com/some-yosemite-nationa ... -/3907161/
Gebruikersavatar
cookiemon100
Amerikafan
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 jul 2012, 12:53
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door cookiemon100 »

UPDATE FERGUSON FIRE YOSEMITE NATIONAL PARK!

Alweer goed nieuws!!! Nadat eerst Highway 120 (tussen Lee Vining / Mono Lake & Groveland) werd geopend, is nu ook Highway 140 weer open. Ook de accommodaties Cedar Loge en Yosemite View Lodge zijn weer operationeel en ontvangen weer gasten. De Valley is echter nog steeds gesloten.

Verder is alles wat we eerder geschreven hebben, nog steeds van toepassing:

De parkservice en de brandweermanagers evalueren voortdurend de omstandigheden in het gebied en blijven er naar streven het park zo snel mogelijk weer open te stellen.

* WEGEN INFORMATIE

- Highway 140 is weer open.

- Highway 41 is open van Oakhurst tot Fish Camp / Tenaya Lodge. Vanaf de South Entrance tot de Valley - ook wel Wawona Road genoemd in het park - is afgesloten voor onbepaalde tijd..

- Highway 108 is ook voor onbepaalde tijd gesloten.

- Tioga Road: Een groot deel van het Yosemite National Park blijft open. Tioga Road van Tioga Pass naar White Wolf blijft geopend voor bezoekers. De meeste paden en campings langs deze route, inclusief de camping Tuolumne Meadows, zijn open. Faciliteiten langs Tioga Road, waaronder de High Sierra Camps en de Tuolumne Meadows Store zijn ook open. Het is alleen wel een dead-end dus verder dan White Wolf komt je niet en moet je het park via dezelfde weg (Tioga Road) weer verlaten.

- Highway 120 is weer geopend.

* HOTEL INFORMATIE

- Big Trees Lodge, gesloten voor onbepaalde tijd

- Yosemite Valley Lodge, Majestic & Half Dome Village gesloten voor onbepaalde tijd.

- Hotels in Fishcamp/ Oakhurst zijn gewoon operationeel (Yosemite Southgate hotel, Best Western Gateway Inn, Tenaya Lodge & The Pines at Bass Lake).

- Yosemite View Lodge & Cedar Lodge zijn weer open en operationeel.

- Evergreen Lodge / Rush Creek Lodge blijven geopend en zijn alleen te bereiken vanuit het Westen, Groveland.

- Tenaya lodge is geopend
2010 New York City
2012 West Amerika
2013 Oostkust + Canada
2014 Florida
2015 Rondje Denver
2016 Washington / Oregon
2017 Deep South
2018 West Amerika
Onze trips : http://estherenrob.blogspot.nl/
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Marcopstal »

cookiemon100 schreef:- Tioga Road: Een groot deel van het Yosemite National Park blijft open. Tioga Road van Tioga Pass naar White Wolf blijft geopend voor bezoekers. De meeste paden en campings langs deze route, inclusief de camping Tuolumne Meadows, zijn open. Faciliteiten langs Tioga Road, waaronder de High Sierra Camps en de Tuolumne Meadows Store zijn ook open. Het is alleen wel een dead-end dus verder dan White Wolf komt je niet en moet je het park via dezelfde weg (Tioga Road) weer verlaten.
Niet correct, de Tioga road is al een poosje terug helemaal open tussen SF en Mono Lake, alleen kan je (nog) niet afslaan naar de vallei toe.
cookiemon100 schreef:- Highway 140 is weer open.
Ook niet helemaal correct, je kan al sedert gisteren naar El Portal als je van SF komt, maar aan de andere kant kan je niet verder, daar is de ingang tot Yosemite nog afgesloten. Dit zal wss duren tot de vallei weer open gesteld wordt voor bezoekers.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
cookiemon100
Amerikafan
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 jul 2012, 12:53
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door cookiemon100 »

dit is ook maar wat ik van andere sites krijg he :-)

Ben al blij dat het de goede kant uit gaat aangezien we er over 6 weken zitten.
2010 New York City
2012 West Amerika
2013 Oostkust + Canada
2014 Florida
2015 Rondje Denver
2016 Washington / Oregon
2017 Deep South
2018 West Amerika
Onze trips : http://estherenrob.blogspot.nl/
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Marcopstal »

Containment is nu 79%. De middelen van de brandweer worden ook langzaam aan afgebouwd. De uitbreiding is nu nog slechts minimaal en beperkt tot enkele punten.

Grootste probleem zit nog tussen de Big Oak Flat Road en de El Portal Road. Aangezien hierlangs de toegangswegen passeren is dit dus een belangrijk gegeven. Men doet er alles van om de brand te stoppen ter hoogte van Cascade Falls. Slaagt men hier niet in dan kan de brand de vallei binnenkomen en zowel naar de north als south rim bewegen.

Men is ondertussen ook al gestart met herbeplanting. Dat is immers cruciaal om erosie en modderstromen te voorkomen als het gaat regenen.

Ik behoud mijn pronostiek en verwacht de vallei begin volgende week terug toegankelijk voor bezoekers.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
bozliberty
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 apr 2018, 21:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door bozliberty »

Vandaag vanuit Sonora naar Bishop gereden over de 120. Prima te doen, wel hier en daar een spookachtig gezicht, verkoolde bomen met daar tussen een grijzige mist. De bewoners mogen terug naar de valley, is een soort checkpoint.
Emootje
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Emootje »

Wij zijn nu in Bridgeport, bij Virginia Creek Settlement. Gisteren over de Tioga Road van west naar oost gereden en het is prima te doen. Wel overal nog rook, we spraken vanmorgen wat mensen in Bridgeport zelf en die schatten zelf in dat de rook, of mist, nog zeker tot eind volgende maand het zicht belemmert op de bergen rondom.
Verder is er buiten de vallei prima te hiken, een heleboel plekken zijn gewoon open langs de Tioga Pass. Het was wel bizar rustig overal.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Marcopstal »

Emootje schreef:die schatten zelf in dat de rook, of mist, nog zeker tot eind volgende maand het zicht belemmert op de bergen rondom
Hiermee bedoelt men vooral dat de mooie vergezichten er een tijdlang niet zullen zijn omdat er een "mist" hangt. Dat wil niet zeggen dat je zelf het gevoel zal hebben in de rook te staan.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer