Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Martin & Marianne »

Als alle wegen open zijn is er inderdaad maar één route.
Kijk ook eens op www.nps.gov/yose onder Maps voor de wegen door het park.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Marcopstal »

Containment is nu 100%. Op Inciweb zullen er normaal gezien geen updates meer verschijnen, tenzij er een onverwachte wending zou zijn, maar dat wordt uiteraard niet verwacht.

De luchtkwaliteit in de gehele omgeving is goed tot gemiddeld en dat zal in principe enkel beter worden. Op sommige plaatsen kan je wel ook van andere branden rookhinder hebben natuurlijk.

Opening van de highway 41 blijft gepland op vrijdag 24/8 om 8 uur. Voor de Glacier Point Road is er nog geen verder nieuws, doch deze zal tegen het eind van de maand ook wel open zijn.

Voor de brandweer rest vooral nog wat controle en opruimwerk.

De Ferguson Fire is een brand geweest met een enorme impact voor Yosemite National Park.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Dutchess »

Bij deze wil ik wel even mijn appreciatie uitspreken voor alle bijdrages en adviezen in dit topic gedurende deze brand, en vooral die Marianne en Marc. Jullie kennis over dit gebied en eindeloos geduld hebben vele forumleden goed geholpen om hun reisplannen aan te passen. Hartelijk dank!
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Martin & Marianne »

Dank je wel Dutchess!

Ik begrijp dat de rook nu naar Nederland is overgewaaid. Dit gaat over Canada maar schijnt ook voor de branden in Californië te gelden: http://www.weer.nl/nieuws/detail/2017-0 ... zichtbaar/

Marianne
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door markro »

Marianne: dat lijkt mij een website/artikel van vorig jaar. :wink:
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Martin & Marianne »

Oei. Ik had het op het nieuws gehoord en dacht er even snel een artikel bij te zoeken. :oops:

Marianne
Ferry28
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 apr 2018, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Ferry28 »

Ik las dat binnen twee weken Glacier Point Road weer open gaat. Kan iemand mij wel vertellen waarom je dan vanaf zaterdag wel de “bus” kan boeken van de Glacier Point Tour? Is dit fout of?

We zitten er volgende week en twijfelen we of we de GlacierPoint trail kunnen doen of eventueel een andere keuze moeten maken. Accommodatie (Yosemite Bug) moeten we voor zaterdag annuleren anders, of een andere trail kiezen?

Bron: https://www.nps.gov/yose/learn/news/yos ... 4-2018.htm
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt erop dat travelyosemite dit niet heeft verwerkt in de reserveringen voor bus tours; het zal inderdaad volgens de laatste berichten nog niet mogelijk zijn.

In plaats van de Panorma Trail zou je - als de luchtkwaliteit goed is - ook de 4Mile Trail omhoog kunnen lopen en dan via de PT weer naar beneden. Of als je dat toch te ver lijkt, weer via de 4MT naar beneden.

Ik begrijp niet helemaal wat dit met de reservering voor de Yosemite Bug te maken heeft. Er zijn meer dan genoeg mogelijkheden in Yosemite zonder de PT. Iets dichter bij of in de vallei zou wel mooier zijn. Maar dat staat los van de PT.

Marianne
Ferry28
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 apr 2018, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Ferry28 »

Hoi Marianne,

Bedankt voor je snelle reactie! 4Mile Trail en PT naar beneden lijkt mij een hele fikse wandeling, zeker voor ons als 'beginnende' wandelaars. Als ik het goed begrijp - mits de luchtkwaliteit goed is - zou je wel te voet naar Glacier Point kunnen komen via de 4Mile Trail dus? (En dan weer terug?)

Heeft niet heel veel met de reservering te maken, echter hadden wij voorgenomen om die dag de PT te lopen en de dag erop via de Tiago Road Yosemite weer te verlaten. We twijfelen nu welke wandeling we zullen doen of dat misschien beter meer tijd kunnen besteden bij Tiago Road. Ook vanwege de verwachte drukte in de Vallei.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door PSVwally »

Gewoon ter plekke kijken wat je wel en niet kunt doen. Dat verandert nu ongeveer iedere dag. Je kan ook meer tijd aan de Tioga road besteden, maar ook dat, bekijk dat daar.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Martin & Marianne »

Geen idee of de combi 4T en PT te doen is voor jullie. Wij zijn zelf ook niet getraind en ook niet meer jong; de 4MT naar Glacier Point was wel te doen, in aangepast tempo. Wij vonden het wel heel erg prettig dat we stokken bij ons hadden. Zie voor onze ervaring ons 2013-verslag.

Marianne
Tinuszke
Amerikafan
Berichten: 159
Lid geworden op: 23 jul 2013, 12:27
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Tinuszke »

Als je niet van/naar glacier point kunt/wilt lopen ivm closures, dan kun je bv de trails bij de happy isles richting de watervallen doen. Dat zijn ook wandelingen waar je een groot deel van een dag mee vooruit kunt.
Henrytje
Amerikafan
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 jan 2009, 10:45

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Henrytje »

Wij komen net bij yosemite vandaan. We hadden ok de burtour geboekt naar galcier point. Hier kregen we netjes een mail van dat ze deze annuleren. De brand is nog niet volledig uit. Hij is wel contained maar niet uit. Als je over de 140 het park binnenkomt zie je nog diverse haarden. Toch heb je hier geen last van in de valley en ook niet met het lopen over bijv. De misttrail. Ze laten de vuren uitbranden omdat dit ook weer lucht geeft in de natuur en het goed is voor volgende branden dat er minder begroeiing is, vertelde een ranger. De 41 is niet begaanbaar vanwege het feit dat de weg beschadigd is door zowel hetvuur als door een flashflood. Deze moeten ze nog herstellen.
Luchtkwaliteit is moderate tot good in de valley.
Bij Juni lake is trouwens Lions fire weer actief. Ze dachten dat dit uit was maar het is weer opgelaaid.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Marcopstal »

We hadden reeds gemeld dat de 41 pas op 24/8 geopend wordt. Dat er schade zou zijn van een flashflood lijkt me sterk. Ik dacht niet dater de afgelopen weken enige druppel regen is gevallen.

De 140 gaat overigens ook even terug dicht overdag van vrijdag tot zondag voor werken aan de elektrische leidingen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
JASintheUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 aug 2018, 15:28
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door JASintheUSA »

Ook wij gaan binnenkort deze kant op, we zijn heel blij met de tips en adviezen en vooral de updates!
We gaan dit topic volgen, eind sept. is het onze beurt....

Plan is nu vanf SF naar Oakhurst, via het park naar Cedar Lodge, dan naar Bishop, Deathvalley-enz
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Marcopstal »

Glacier Point Road is nog steeds gesloten momenteel, een openingsdatum lijkt nog niet vastgesteld.

Voor de rest is alles terug open.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Cecemel
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 jul 2017, 21:16
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Cecemel »

hopelijk is glacier point weer open over 2 weken! Ze spreken toch nog van deze zomer... afwachten dus :) het zou zonde zijn als we dit zouden missen maar langs de andere kant ben ik super blij dat al de rest in principe gewoon al volgens planning zal kunnen verlopen normaal gezien. Ik merk op de webcambeelden ook dat de luchtkwaliteit er elke dag beter en beter uitziet :) nu begint het echt te korten hier :D
Gebruikersavatar
cookiemon100
Amerikafan
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 jul 2012, 12:53
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door cookiemon100 »

hahah zo'n zelfde idee had ik ook. Wij zijn er over 3 weken en willen natuurlijk dolgraag naar Glacier point. Vorige keer ook al moeten missen wegens tijdsgebrek.

fingers crossed. Gelukkig kunnen we de rest wel gewoon doen.

#zinin !!!
2010 New York City
2012 West Amerika
2013 Oostkust + Canada
2014 Florida
2015 Rondje Denver
2016 Washington / Oregon
2017 Deep South
2018 West Amerika
Onze trips : http://estherenrob.blogspot.nl/
leo1nie
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 jul 2018, 19:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door leo1nie »

Wat een goed nieuws allemaal. Wij zijn er van 9-11 september (in/bij yosemite zelf). Als glacier point road dan nog dicht is, welke plekken kunnen we dan niet bezoeken? Of kunnen we via alternatieve routes daar alsnog komen?
Norm Peterson
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 aug 2015, 15:16
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Norm Peterson »

En ook Glacier Point Road gaat morgen weer open, https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/conditions.htm
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer