Zion NP - trails en wegen dicht door overstromingen

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Zion NP - trails en wegen dicht door overstromingen

Bericht door Heather »

Een kleine update.

De fietstocht (van 17u tot ongeveer 19u30) was mooi en van drukte was op dat uur totaal niets te merken.

De shuttle stop "The Grotto" is gesloten. Dit is het gevolg van de flash flood. Angel s Landing, Kayenta en West Rim trails zijn bijgevolg gesloten. Voor de rest stopt de shuttle bus overal en zijn de wandelingen open

Ik heb enkel nog begrepen dat niet alle Emerald Pools open zijn.

Morgen The Narrows. Ben benieuwd.

Groetjes,
Heather.
Gettie123
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 jun 2017, 14:42
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Zion NP - trails en wegen dicht door overstromingen

Bericht door Gettie123 »

Wij zitten van 31 juli tot 2 augustus in Zion NP. Heeft iemand enig idee/zicht op wat de situatie in Zion zal zijn in die periode wat betreft het eventuele slechte weer of trails/shuttle stops die open zijn?
Hopelijk kunnen we de dingen die we in gedachten hadden voor deze lang voorbereide reis gewoon doen :?
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Zion NP - trails en wegen dicht door overstromingen

Bericht door tomhster »

Daar valt weinig zinnigs over te zeggen, denk ik. Ze zullen alles op alles zetten om de routes zo snel mogelijk te herstellen, want het zijn de populairste wandelingen in één van de drukste en populairste nationale parken. Er kan in twee weken veel gebeuren, maar de schade schijnt wel echt aanzienlijk te zijn. Zit niet veel anders op dan de website in de gaten te houden. In het slechtste geval zijn er trouwens ook nog zat andere wandelingen om je te vermaken. De shuttle stopt voor zover ik weer alleen bij één stop niet en rijdt verder gewoon overal.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Zion NP - trails en wegen dicht door overstromingen

Bericht door Dutchess »

Als ik naar de foto's kijk, denk ik dat het nog wel even duurt voordat alles open is, maar er zijn genoeg trails open om een bezoek de moeite waard te maken. Het is natuurlijk wel heel druk en heel warm, met misschien kans op "monsoon" regen & onweer 's-middags, maar dat is te verwachten deze tijd van het jaar. Ik verwacht ook dat bv een trail als Observation Point drukker zal zijn dan gewoonlijk omdat Angels Landing nog niet open is.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Zion NP - trails en wegen dicht door overstromingen

Bericht door Heather »

Update van vandaag : Narrows waren prachtig. Er wordt wel aangeraden om ze zo vroeg mogelijk te doen. Wel heel veel volk (om niet te zeggen een massa) om de shuttle bus te nemen. Blij dat we ze in de voormiddag hebben gedaan aangezien het rond 14u heel erg heet was.

Voor de rest zijn nog steeds de Angels Landing, Kayenta en West Rim Trail gesloten. Enkel Lower Emerald Pools is bereikbaar.
Voor de rest zijn alle wandelingen open.

Morgen kan ik jullie niets meer melden ivm Zion dan want hebben we een lange rit naar Lone Pine.

Groetjes,
Heather.
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Zion NP - trails en wegen dicht door overstromingen

Bericht door Vanessa007 »

Dan zal ik het overpakken, wij zijn vandaag aangekomen in Zion met prachtig weer maar wel heet... bijna 40 graden... :geek:
En zoals we hier ondertussen al gewoon zijn geldt het spreekwoord andersom, na zonneschijn komt regen! Later in de namiddag zijn we getrakteerd op goei onweer, niet al te veel regen dus hopelijk geen extra schade aan de trails!
Morgen gaan we, hopelijk, de Narrows doen.
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Zion NP - trails en wegen dicht door overstromingen

Bericht door Vanessa007 »

Wij hebben net de Narrows gedaan... Normaal is het een glasheldere rivier maar door de flash flood van vorige week en hevige regen gisteren, was het een modderstroom geworden!
Al bij al toch nog leuk maar het is wel veel moeilijker stappen omdat je niet ziet waar je je voeten zet!
Slecht nieuws wel voor diegene die Angel's Landing nog op hun programma staan hebben: deze blijft waarschijnlijk nog het hele jaar dicht volgens de buschauffeur van de shuttlebus... Door de storm van woensdag is een groot deel van het pad helemaal vernield en moet er dus een nieuwe gemaakt worden... :sadcry:
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Zion NP - trails en wegen dicht door overstromingen

Bericht door Dutchess »

Vanessa007 schreef:Slecht nieuws wel voor diegene die Angel's Landing nog op hun programma staan hebben: deze blijft waarschijnlijk nog het hele jaar dicht volgens de buschauffeur van de shuttlebus...
Dat zou me niks verbazen als ik die foto's zie! Wat een ravage!
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Zion NP - trails en wegen dicht door overstromingen

Bericht door Dutchess »

Op Facebook werd aangekondigd dat Angels Landing naar verwachting medio of eind september zal heropenen.
Laatst gewijzigd door Dutchess op 06 sep 2018, 00:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gast

Re: Zion NP - trails en wegen dicht door overstromingen

Bericht door Gast »

:offtopic: Het is "Angels Landing", zonder apostrof :thumbup:
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Zion NP - trails en wegen dicht door overstromingen

Bericht door Dutchess »

Snelheidsfoutje, gecorrigeerd. In eerdere berichten had ik het wel juist.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gast

Re: Zion NP - trails en wegen dicht door overstromingen

Bericht door Gast »

Blijft lastig, hè? :lol:
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Zion NP - trails en wegen dicht door overstromingen

Bericht door Dutchess »

Al die typfouten op het AA forum corrigeren? Ja, idd lastig, dat zou een dagtaak zijn (of meer)!

Voor de vele toeristen ben ik in ieder geval blij dat de trail binnenkort weer geopend wordt. (met "dt")
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
JanVS
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 jan 2017, 15:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Zion NP - trails en wegen dicht door overstromingen

Bericht door JanVS »

Goed nieuws wat de Angels Landing trail betreft: we hebben deze op 23 september gelopen. We hadden geluk want hij was de dag ervoor geopend.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer