Waar navigatie kopen in Zuidwesten?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
peterretep
Amerikafan
Berichten: 295
Lid geworden op: 16 nov 2017, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Waar navigatie kopen in Zuidwesten?

Bericht door peterretep »

Allen bedankt!

Ik ben er inmiddels uit dat ik best kan gokken dat mijn huurauto navigatie heeft (zie ander topic) en ik ga ook wat kaarten op de smartphone zetten. Verder bood een collega mijn zijn VS kaartje voor een TomTom, dus die kunnen we in de koffer gooien. Als ik nu nog verdwaal...... :clap:
marrich77
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 30 jul 2017, 18:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Waar navigatie kopen in Zuidwesten?

Bericht door marrich77 »

Zet de muziek op een USB stick. Doe ik altijd als ik auto's huur of leen.
Werkt prima.
En heb je met ruimte over op je telefoon voor foto's of navigatie kaarten.
Anders kijken welke navigatie app kleiner is.
Zelf vind ik navmii erg fijn. Up to date.
Gebruikersavatar
Q-BiC
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2009, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Waar navigatie kopen in Zuidwesten?

Bericht door Q-BiC »

roelb schreef: - Nissans vanaf modeljaar 2018 - maar niet Infinity
En niet de Armada https://www.android.com/auto/nissan/

Moet wel zeggen dat door dit te lezen ik toch meer geneigd ben alsnog een prepaid kaartje daar te kopen en Google Maps over Android Auto te gaan gebruiken ipv Herewego (vind ik namelijk niet ideaal).

Iemand enig idee hoeveel data Google Maps zou versassen op een trip van 6000km?

Kan je als je Android Auto op het scherm van de auto weergeeft alsnog makkelijk wisselen met de native auto-interface (zonder dat je Android Auto telkens opnieuw moet starten)? Maw, zou je Android Auto kunnen gebruiken voor navigatie en tegelijk Sirius XM luisteren via de auto zelf?
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Waar navigatie kopen in Zuidwesten?

Bericht door roelb »

Hoeveel data je verbruikt is volgens mij afhankelijk van:

(1) of je offline kaarten hebt gedownload
(2) hoeveel searches je doet
(3) hoeveel routeberekeningen je doet

en vast nog wel wat andere factoren. Traffic info komt altijd binnen.

Ik heb vorige maand de hele maand rondgereden met Google Maps, en data voor Google Maps stond ergens op een paar honderd mb (300 ofzo).

Een Armada is dezelfde auto als een Infinity QX80, en inderdaad, geen Android auto.

Switchen naar Sirius is geen probleem. Alleen hoor je dan niet meer de nav aanwijzigingen, althans, niet in GM auto's.
Gebruikersavatar
Q-BiC
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2009, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Waar navigatie kopen in Zuidwesten?

Bericht door Q-BiC »

Oh, een paar 100MB maar. Weet ik genoeg mee. Ik was bang dat dat makkelijk richting een paar GB kon gaan; i.e. de volledige prepaid kaart....

Die offline kaarten die je kan downloaden zijn volgens mij flink vergroot sinds die functie voor het eerst gereleased werd. De route voor een paar dagen ver opslaan behoort nu iig ook tot de mogelijkheden... Echter zijn alternatieve routes en rijbaanaanwijzingen dan niet meer mogelijk, maar da's een te overzien probleem. Zou nog eens moeten testen of de POI database en opgeslagen plaatsen ook nog offline beschikbaar zijn.

Als je zegt dat je de nav aanwijzingen niet meer hoort, bedoel je dan dat Android Auto gepauzeerd wordt, of blijft de nav op de achtergrond verder de route volgen, enkel op mute? En omgekeerd, als je tijdens Sirius XM naar de AA interface schakelt, stopt Sirius er dan mee?
(Je zou verwachten dat de boel intelligent & krachtig genoeg is om wat te multitasken, maar met zo'n auto-besturingssystemen weet je maar nooit :/)
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Waar navigatie kopen in Zuidwesten?

Bericht door roelb »

Android auto blijft gewoon draaien, onafhankelijk van wat je op het autoscherm doet. Dus je bent ook zo weer terug.
Gebruikersavatar
Q-BiC
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2009, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Waar navigatie kopen in Zuidwesten?

Bericht door Q-BiC »

Handig, thx.

Ik las ook nog dit:
Gewoon even je telefoon pairen met Bluetooth voordat je bij de verhuurder weg rijdt.
Is daar een reden voor? Kan je te allen tijde doen toch?
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Waar navigatie kopen in Zuidwesten?

Bericht door roelb »

Oh, alles kan.. maar van de meeste auto's mag het niet tijdens het rijden.. En als je dan net gebeld wordt nadat je de garage uit rijdt dan zit je nog met een telefoon onder je schouder geklemd ;-)

Maar voor Android auto is het sowieso niet nodig, werkt (helaas) alleen nog maar per kabel.
Gast

Re: Waar navigatie kopen in Zuidwesten?

Bericht door Gast »

Je telefoon via Bluetooth pairen met je auto doe je in principe eenmalig, en werkt alleen als je stil staat.

Connecten van je Bluetooth telefoon met een auto waar je in het verleden al eens mee gepaird hebt/bent (dus je telefoon is bekend bij de auto) kan op elk moment, zelfs tijdens het rijden. Meestal connect de telefoon vanaf het moment van pairen gewoon automatisch als Bluetooth op je telefoon aanstaat.

Overigens is de techniek in de telefoons al zo ver dat wireless Android auto (en ook Apple CarPlay) werkt op de telefoon, maar de meeste auto’s kunnen dit nog niet aan, vandaar dat je via een kabel moet connecten.

Auto radio’s voorzien van Android auto en/of Apple CarPlay zijn in principe ‘domme’ schermen waarbij de telefoon het beeld op het scherm projecteert. De software zit dus niet in de auto, zoals bv bij ingebouwde navigatiesystemen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer