Waar navigatie kopen in Zuidwesten?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
peterretep
Amerikafan
Berichten: 295
Lid geworden op: 16 nov 2017, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Waar navigatie kopen in Zuidwesten?

Bericht door peterretep »

Ik heb bij mijn huurauto geen navigatie besteld omdat we dit wel met de bekende apps op de telefoon zouden doen. Nu blijken de kaarten bij deze apps wel heel veel gigabytes te zijn, waardoor de smartphones al flink vol zitten en de muziekbieb in de knoei gaat raken.

Is het een optie om in L.A. een los navigatiesysteem te kopen (plug en play) en waar koop ik dat dan? Walmart heeft veel systemen maar pickup blijkt niet mogelijk.
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Navigatie kopen in Zuid Westen

Bericht door Brigit »

Ik heb voor 40 euro een Tom Tom met een kaart van Amerika van 2018 van marktplaats getrokken... als je nog niet weg bent is dat een makkelijke optie en dan heb je de navigatie gelijk bij je.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Navigatie kopen in Zuid Westen

Bericht door sanook »

Je kan toch gewoon 1 apparaat kopen ter plaatse bij een Walmart ? Extra (grotere) geheugenkaart is geen optie ?
Gebruikersavatar
Max Kool
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:02
Locatie: Los Angeles, California

Re: Navigatie kopen in Zuid Westen

Bericht door Max Kool »

^^ eensch isch.

vanaf een tientje of 4-5 heb je al een nieuwe...
LA, LA, LA....
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Navigatie kopen in Zuid Westen

Bericht door roelb »

Een 32 GB micro SD kaartje kost een tientje. Of koop een prepaid SIM kaart met wat data zodat je gewoon Google Maps online kunt gebruiken.

Maar memory kan toch geen issue zijn? Een beetje normale telefoon heeft sinds een jaar of 5 zeker 32GB memory. Steeds vaker is het 64GB en 128GB. Plus dat er in de meeste telefoons gewoon een micro SD kaartje kan.

De kaarten van de paar staten in het zuidwesten (CA+NV+AZ+UT) in Herewego zijn samen niet veel groter dan een gig of anderhalf. Doe je ook nog Oregon en Colorado erbij dan zit je op 2 gig. Zelfs de 8GB Nokia telefoon die ik 2007 kocht zou daar genoeg memory voor hebben gehad ;-)
peterretep
Amerikafan
Berichten: 295
Lid geworden op: 16 nov 2017, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Navigatie kopen in Zuid Westen

Bericht door peterretep »

@Brigit, dat is een goeie. Ben nogal een digibeet maar ik ga daar eens kijken. Dankjewel!
peterretep
Amerikafan
Berichten: 295
Lid geworden op: 16 nov 2017, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Navigatie kopen in Zuid Westen

Bericht door peterretep »

@Sanook, ik had gekeken bij de Wallmart maar je kan zo'n ding daar niet ophalen. Thuis bezorgen lijkt me weinig zinvol.

@RoelB, zoonlief trok wit weg omdat hij 10GB moest downloaden voor de Here we go-app kaarten. Ik zal hem nog eens vragen hoeveel ruimte hij dan nog heeft. Door jou heb ik nu wat voorkennis :thumbup:
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Navigatie kopen in Zuid Westen

Bericht door roelb »

De gehele USA is op dit moment 5,6GB in Herewego.

Maar je kunt gewoon per staat selecteren, je hoeft niet het hele land te downloaden.
peterretep
Amerikafan
Berichten: 295
Lid geworden op: 16 nov 2017, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Navigatie kopen in Zuid Westen

Bericht door peterretep »

@Roelb, dat is een mooie opmerking van je. Ik zal hem dat eens gaan vertellen. Dankjewel!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Navigatie kopen in Zuid Westen

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hadden vorig jaar ook geheugenproblemen, Herewego op het micro SD kaartje lukte niet.
Maar per staat downloaden is goed te doen.
Is je zoon de enige met een telefoon?

En ik zag altijd dat als je de Walmart kunt vinden zonder navigatie dan lukt de rest ook wel. Zeker in het zuidwesten.

Marianne
peterretep
Amerikafan
Berichten: 295
Lid geworden op: 16 nov 2017, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Navigatie kopen in Zuid Westen

Bericht door peterretep »

@Marianne, nee, we hebben 3 telefoons, dus we zouden inderdaad wat kunnen verdelen. Daar doel je op, denk ik. Is ook een goeie. Nog 3 weken en dan mogen we!!
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Navigatie kopen in Zuid Westen

Bericht door tomhster »

Bij elke Walmart kun je vanaf een euro of 50 een Garmin kopen met de hele USA voorgeïnstalleerd. Inpluggen en wegrijden, heb de mijne zo ook gekocht. Ik heb 20 euro meer besteed voor lifetime updates. Ideaal apparaat. Die opmerking hierboven dat je zou moeten bestellen is echt onzin. Verder kun je ook bij Best Buy of Target terecht, die zitten ook in haast elke plaats.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Navigatie kopen in Zuid Westen

Bericht door Markstaal »

ik download altijd de offline maps via google maps voor de vakantie, werkt ook prima en is ook nog eens gratis :thumbup:
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Navigatie kopen in Zuid Westen

Bericht door sanook »

peterretep schreef:@Sanook, ik had gekeken bij de Wallmart maar je kan zo'n ding daar niet ophalen. Thuis bezorgen lijkt me weinig zinvol.
Lijkt me sterk dat je niet een willekeurige Walmart binnen kunt lopen om daar een navigatie apparaat te kopen.
Laatst gewijzigd door sanook op 10 jul 2018, 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 522
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Waar navigatie kopen in Zuidwesten?

Bericht door Robbie&Irene »

Inderdaad zo reden we, nadat we de huurauto opgehaald hadden, direct naar een Walmart en kochten een Tomtom die daar maar 80 euro kostte (in Nederland 150 euro) met lifetime kaartupdates van USA&Canada! Hebben we ieder jaar plezier van.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Waar navigatie kopen in Zuidwesten?

Bericht door Marcopstal »

Een paar jaar terug viel m'n GPS uit, niet meer aan de praat te krijgen. Eerste de beste Walmart een nieuwe gekocht en hup, weer op weg.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Navigatie kopen in Zuid Westen

Bericht door Mrvanilla »

Markstaal schreef:ik download altijd de offline maps via google maps voor de vakantie, werkt ook prima en is ook nog eens gratis :thumbup:
Dit is mij de laatste reis ook uitstekend bevallen! Zeer gedetailleerde kaarten met alle POI's die je maar nodig hebt, gratis en voor niets op je telefoon. Ik vond het vele malen fijner dan de TomTom die we destijds in Amerika kochten (qua detailniveau, maar vooral qua gebruiksgemak).
Groetjes,
Daniel
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Waar navigatie kopen in Zuidwesten?

Bericht door roelb »

Jep. En neem een kabeltje mee, want vrijwel elke huurauto zal Android auto ondersteunen. Dan heb je dus gewoon Google maps op het touch-screen display van de auto. Ook voice control via het knopje op het stuur werkt dan. En je hebt ook direct volledige integratie met Spotify, Whatsapp, Messenger, etc, allemaal op het display van de auto en voicegestuurd.

Mijn suggestie zou ook zijn: investeer liever in een prepaid SIM kaartje met data, zodat je onderweg ook een dataverbinding hebt. Dat maakt Google maps echt superieur. De "search along route" werkt erg goed (supermarkt, benzinepomp, hapje eten, specifieke winkel, binnen twee seconden heb je ze allemaal langs je route, inclusief de tijd die je nodig hebt voor de detour). Ook prettig: als je bijvoorbeeld in een app van een hotelketen een reservering hebt staan zit daar altijd wel een knopje "directions". Dat scheelt opzoeken of overtypen. Dat geldt voor Marriott, Hilton, Choice, SPG en Best Western. Maar ook als je via Booking.com/Expedia/Hotels.com reserveert kun je dit vanuit de app of website zo doen. Maar niet alleen voor hotels. Als je bijvoorbeeld in de Starbucks app een bestelling plaatst navigeer je er met een druk op de knop naartoe.
peterretep
Amerikafan
Berichten: 295
Lid geworden op: 16 nov 2017, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Waar navigatie kopen in Zuidwesten?

Bericht door peterretep »

@Allen,

Reuze bedankt voor de nuttige antwoorden. Dat ik meende dat ik geen Tomtom-achtig ding bij de Wallmart kon kopen en ophalen kwam omdat er op de site van Wallmart -no pickup service- stond.

Ik ga me verdiepen in jullie geboden mogelijkheden. De optie van telefoon verbinden met je auto en dan mijn muziek vanuit spotify te laten bleren vind ik een hele aardige. Mag de rest met oordopjes in rijden. :evil:
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Waar navigatie kopen in Zuidwesten?

Bericht door roelb »

Je kunt altijd, in elke auto, je muziek via Spotify over de autospeakers afspelen. Gewoon even je telefoon pairen met Bluetooth voordat je bij de verhuurder weg rijdt.

Maar de meeste auto's ondersteunen inmiddels ook Android Auto (of Apple carplay als je een appel apparaat hebt). Daarmee krijgt je telefoon toegang tot het touchscreen display van de auto. Steeds meer apps hebben daar ook ondersteuning voor, het houdt niet meer op bij alleen Google Maps. Helaas is het in de huidige versie nog niet draadloos, maar ach, met een kabeltje heb je ook altijd een volle telefoon als je weer uit stapt.

Keuzegids voor Android auto als je bij de verhuurder staat:

- vrijwel alle auto's van GM modeljaar 2017 en nieuwer (GMC, Buick, Cadillac, Chevrolet).
- vrijwel alle auto's van Ford modeljaar 2017 en nieuwer (met Sync3, ik had vorig jaar een Expedition die nog het oude systeem had).
- Nissans vanaf modeljaar 2018 - maar niet Infinity
- de meeste Hyundais vanaf modeljaar 2017/2018

Dan heb je het meeste wat je bij de verhuurders aantreft wel gehad. Toyota's zijn de grote uitzondering, die ondersteunen het niet. Laten staan dus.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer