Waar navigatie kopen in Zuidwesten?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
peterretep
Amerikafan
Berichten: 295
Lid geworden op: 16 nov 2017, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Waar navigatie kopen in Zuidwesten?

Bericht door peterretep »

@Roelb

Dankjewel. Dat is nog eens een berg info. Geen Toyota dus en dat komt mooi uit. We hadden ons oog laten vallen op een Chevrolet Tahoe.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Waar navigatie kopen in Zuidwesten?

Bericht door tomhster »

In heel veel nationale parken en elders in de middle of nowhere in je een voldoende dataverbinding echt vergeten. Nog een reden om voor een apparaat te kiezen dat niet internet-afhankelijk is.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Waar navigatie kopen in Zuidwesten?

Bericht door roelb »

Met drie klikjes download je in Google maps een rechthoekig gebied, ongeveer ter grootte van heel california. Met drie of vier van dat soort vierkanten heb je heel west amerika gedownload.

Met Herewego, geheel gratis, download je de kaarten vooraf per staat.

In beide gevallen heb je daarna gewoon offline navigatie zonder enige afhankelijkheid van een internet verbinding.

Maar heb je wel een verbinding, dan is met name Google Maps superieur door de extra's die die dataverbinding je geeft. Realtime verkeersinformatie bijvoorbeeld met reistijden die bijna 100% nauwkeurig zijn doordat Google realtime data gebruikt van andere android devices die op dat moment op die wegen rijden.
peterretep
Amerikafan
Berichten: 295
Lid geworden op: 16 nov 2017, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Waar navigatie kopen in Zuidwesten?

Bericht door peterretep »

Tomhster en RoelB, bedankt voor de info. Daar kan ik wel wat mee!
Eveliefje
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 jan 2018, 16:29
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Waar navigatie kopen in Zuidwesten?

Bericht door Eveliefje »

Goede tips!

Ik zat te twijfelen om op een navigatie (geleend van ouders) de kaarten van Amerika te downloaden maar ik denk dat we gewoon die HereWeGo app gaan gebruiken. Lees veel positieve reacties en de app ziet er goed uit.
We gaan voor de eerste keer naar Amerika en een lange reis maken (best spannend dus ook!) is die app dan wel een beetje betrouwbaar? We hebben ook nog een wegenkaart die we meenemen..

Nog andere halve maand voordat we gaan, kan niet wachten!
Vin.cent

Re: Waar navigatie kopen in Zuidwesten?

Bericht door Vin.cent »

Voordeel van een telefoon gebruiken is dat de kaart meestal ook nog een stuk up-to-dater is! Ja, meestal kan je hem update, maar wie heeft daar zin in op zijn vakantie na aankoop in een Best Buy?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Waar navigatie kopen in Zuidwesten?

Bericht door roelb »

Eveliefje schreef:is die app dan wel een beetje betrouwbaar? We hebben ook nog een wegenkaart die we meenemen..
Een papieren navigatiesysteem? Jeeh.. :-)

Maar ja, zolang je zorgt dat je een laadkabeltje bij je hebt voor in de auto is je telefoon met een van de bekende apps gewoon betrouwbaar. Als je een amerikaans SIM kaartje in je telefoon stopt dan werkt Google Maps prettiger dan Herewego. Zonder dataverbinding is het precies andersom.

Als je Android auto wilt gebruiken (telefoon met kabel aan de auto waarna je telefoon het scherm van de auto kan overnemen): Here wego ondersteunt dat niet. Google maps wel, Waze ook.
Eveliefje
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 jan 2018, 16:29
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Waar navigatie kopen in Zuidwesten?

Bericht door Eveliefje »

Haha ja de papieren navigatie is echt als backup. Mocht alles ermee ophouden dan hebben we nog iets haha.
Een SIM kaartje lijkt me ook handig, daar ga ik me nog even in verdiepen. Maar dan hebben we iig de Herewego app om een plek te vinden waar we een SIM kaart kunnen kopen.

Geen idee of we een Andriod auto zullen krijgen. We hebben een Ford Escape (of vergelijkbaar) via Alamo gehuurd dus is even afwachten wat we daar krijgen/kunnen kiezen denk ik.
MichelAngelo66
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 31 jul 2014, 19:22

Re: Waar navigatie kopen in Zuidwesten?

Bericht door MichelAngelo66 »

roelb schreef:
Eveliefje schreef:is die app dan wel een beetje betrouwbaar? We hebben ook nog een wegenkaart die we meenemen..
Als je Android auto wilt gebruiken (telefoon met kabel aan de auto waarna je telefoon het scherm van de auto kan overnemen): Here wego ondersteunt dat niet. Google maps wel, Waze ook.
Weet je toevallig of NavMii dat wel ondersteunt?
Richard033
Amerikafan
Berichten: 204
Lid geworden op: 29 nov 2013, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Amersfoort

Re: Waar navigatie kopen in Zuidwesten?

Bericht door Richard033 »

Ik heb een paar jaar oude tablet die ik als navi gebruik tijdens mijn reizen, staat alleen googlemaps op met offline kaarten. Werkt prima.
ludwig
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 05 jan 2009, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Groene Hart

Re: Waar navigatie kopen in Zuidwesten?

Bericht door ludwig »

Ook onze laatste vakantie heeft Sygic (betaalde versie van $20,- ) op mijn telefoon ons weer overal heengebracht. Altijd up to date kaarten en real time verkeersinformatie . Geen data nodig, dat vind ik zelf een hele grote plus-factor. In de Nationale Parken inderdaad meestal geen internet. Van te voren alleen de kaarten gedownload die ik nodig had. POI kun je van te voren thuis er al in zetten. Opties om benzinestation, restaurants, supermarkten en noem maar op, wel of niet te vermelden langs je route. Via Bluetooth verbonden met de auto ( Ford Edge dit keer).
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1298
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Waar navigatie kopen in Zuidwesten?

Bericht door ONYX666 »

tomtom go app op je telefoon voor 39 euro 3 jaar alle kaarten , flitsinformatie en fileinformatie
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Waar navigatie kopen in Zuidwesten?

Bericht door sanook »

Waar haalt ie dan de real time file-/verkeersinfo vandaan als je geen data nodig hebt ? Oudere gps'sen hadden daarvoor geloof ik een soort fm ontvangertje waar ze de dat vandaan haalde maar ik vraag me af hoe je telefoon dat dan doet... Of misschien zie ik het verkeerd ?
ludwig
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 05 jan 2009, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Groene Hart

Re: Waar navigatie kopen in Zuidwesten?

Bericht door ludwig »

Geen idee . Ik ben niet zo heel technisch. App gebruikt alleen GPS. Ik weet alleen dat het daadwerkelijk werkte. App gaf bijvoorbeeld aan dat er file stond op de I-15 in Las Vegas en we konden er vervolgens via de aangegeven alternatieve route langsrijden ( en ja, de file stond er ook echt). Je kunt wel dingen melden (zoals ongelukken) , daar zal je wel data voor nodig hebben denk ik.
Lilo
Amerika-expert
Berichten: 1749
Lid geworden op: 26 aug 2009, 17:02
Aantal x V.S. bezocht: 41

Re: Waar navigatie kopen in Zuidwesten?

Bericht door Lilo »

ook hier al 10 jaar doorheen heel de usa met hulp van Sygic app, altijd juist, geen data nodig en enkel de kaarten van de nodige staten voor de reis even downloaden op je gsm, ben reuzefan van dit systeem zonder nood aan dataverkeer.

En wij dragen ook nog elke reis een wegenatlas mee in de bagage, back up systeem indien technologie het laat afweten en leuk om s ' avonds op de kamer eens een groter overzicht van route te kunnen bekijken voor volgende dagen en wat er onderweg allemaal in de buurt ligt als het weer plots veranderd. Wat in de states wel eens snel en drastisch gebeurt waardoor plannen dienen aangepast te worden!!! Zie zion nu!
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Waar navigatie kopen in Zuidwesten?

Bericht door Martin & Marianne »

Even off topic. Voordat er satellieten waren en er nog geen GPS bestond gebruikten piloten van de US Airmail een systeem van grote gele pijlen op de grond. ’s Nachts en in moeilijke weersomstandigheden werden deze pijlen verlicht door een er naast staande lichttoren. Over heel Amerika verspreid werden tussen 1926 en 1931 honderden gele pijlen aangebracht. De pijlen dienden als baken voor de piloten en stonden ongeveer 25 mijl van elkaar af. De pijlen wezen in de richting van het volgende baken.

De opkomst van satellieten en GPS zorgden er in de jaren zeventig voor dat de pijlen niet langer nodig waren om de piloten de weg te wijzen en het systeem werd niet langer meer onderhouden. De torens en hun verlichting verdwenen veelal en de verf bladerden van de pijlen af. Sommige pijlen werden oranje over geschilderd. Op diverse plaatsen in Amerika zijn nog restanten van deze pijlen te zien.

Niet zover van Boise, Idaho, kan je in de buurt van de I84 bij voorbeeld deze oranje pijl zien.
0000000000000 pijl.JPG
Afbeelding Google Earth; coördinaten: 43°21'56.9"N 115°57'24.3"W.

Ik las over deze pijlen in een interessant artikel op CNN dat ging over het echtpaar Brian en Charlotte Smith. Brian (70 jaar oud momenteel) en Charlotte (67 jaar) lazen een paar jaar geleden over de pijlen, raakten geïnteresseerd in het fenomeen en besloten zoveel mogelijk van de nog resterende pijlen op te sporen en er foto’s van te nemen, bij voorkeur genomen met een drone. Het echtpaar heeft inmiddels 121 pijlen terug gevonden. De foto’s daarvan hebben ze op hun website http://www.dreamsmithphotos.com/arrow geplaatst.
0000000000000 pijl2.JPG
Daarnaast hebben ze op hun website ook allerlei informatie en historische bronnen over de pijlen opgenomen. Het echtpaar hoopt nog zoveel mogelijk (restanten van) pijlen te ontdekken voordat ze helemaal verdwijnen – de pijlen; niet het echtpaar.

De toewijding van het echtpaar is ontroerend. “When we started our arrow quest in the summer of 2013 we did not realize the adventure and impact it would have on our lives. We have met many wonderful people along the way and realize how remarkable America and the pursuit of history can be. It is remarkable that these dusty broken hunks of concrete in isolated locations can bring out a passion in us and the people we encounter.

En wat helemaal schattig is, is deze waarschuwing op hun site: “This site provides historical information only, do not use for navigation purposes.“

Dus gebruik niet deze pijlen om de weg in Amerika te vinden maar een andere methode en daarmee zijn we weer on topic.

Martin
peterretep
Amerikafan
Berichten: 295
Lid geworden op: 16 nov 2017, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Waar navigatie kopen in Zuidwesten?

Bericht door peterretep »

Prachtig verhaal, Martin! Amerika verrast me keer op keer en dan ben ik er nog geeneens geweest. Nog 3 weken wachten!
DaisyT
Amerika-ontdekker
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 aug 2017, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Waar navigatie kopen in Zuidwesten?

Bericht door DaisyT »

Je kan ook een navigatie huren bij een Nederlands bedrijf www.navigatietehuur.nl .Goede service en heel goedkoop. Meen 28 euro voor 2 weken.
Jeannette47
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 jul 2017, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Waar navigatie kopen in Zuidwesten?

Bericht door Jeannette47 »

ja dag allemaal

Niemand in je omgeving waar je een TTom van kunt lenen?
je kunt ook op MPlaats TTom's huren voor een klein bedrag per dag.

Zoals in het begin al iemand zei, koop er desnoods een op MP en doe hem later weer van de hand.
Ik had gewoon een meegenomen vanuit Nederland, zoveel makkelijker dan een telefoon maar das mijn mening, als je telefoon aan het raam hangt is er elke keer wel wat; je wordt gebeld, appjes die oplichten, berichten, snoeren di ei de weg hangen etc en je wilt gewoon de weg volgen.
Radio in mijn RV was een slagschip van denk zon 4 kilo van Sony ; WX-900 BT 55W x 4. U name it en het zat erop dus iets dergelijks kun je ook in jouw vervoermiddel verwachtten en natuurlijk de 6 cuphouders voorin.

Daarnaast kun je alles vinden met de TT; pompstations, WmMarts even zoeken en voeg ze in op je route.
Google maps op je telefoon vind ik vooral makkelijk als je aan de wandel bent, bij een wifi point zoek je de route op daarna geen dataverbruik meer.
- Rand MCNally boek had ik er ook bij voor nood - als we geen power meer hadden een van de, zoniet de beste roadmap in boekvorm plm 16 dollar @Wmart

have fun, drive safe
Whitestreet
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 22 mei 2017, 23:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Waar navigatie kopen in Zuidwesten?

Bericht door Whitestreet »

Ik heb er eentje gekocht via Marktplaats. 30 Euro, iets verouderde kaarten, maar dat maakt eigenlijk niets uit.
Zoveel veranderd er niet aan het wegennet, plus dat je op vakantie bent, dus een keertje iets langer over een route doen is geen punt.

Voordeel is (zoals ik in Feb. in Florida heb ervaren) dat je alle adressen van de hotels er thuis kunt inzetten, ook de dingen die je wilt zien kan
je voorprogrammeren, eettentjes heb ik er ook ingezet die me de moeite waard leken. De adressen in Amerika zijn iets anders als hier, en ik moest soms even zoeken om het goeie adres in de navi te zetten. Maar ik zou niet anders willen als alles in Nederland op voorhand a in de Tomrom te zetten.

Ik denk dat dit je beste optie is :D

Wat ik wel doe is een week van te voren (tijdelijke opslag, vandaar) het gehele gebied waar ik kom offline opslaan op mijn telefoon. Je kan ik Google maps een gebied selecteren en offline opslaan. Let op: Je kan hier niet mee navigeren, maar als je aan de wandel bent is het fijn om te weten waar je bent en welke opties je hebt mocht er iets zijn. Het kost wel een flink stuk geheugen denk aan een rondje zuidwesten aan misschien wel 10 Gigabyte. Heb je die ruimte niet is het misschien wel fijn om alleen de nationale parken er in te zetten.
2018 Florida / 2019 Westkust
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer