De westkust begin oktober.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Jellecambre
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 mar 2017, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

De westkust begin oktober.

Bericht door Jellecambre »

Na onze Honeymoon vorig jaar te Florida willen we dit jaar de westkust doen in oktober ( +- 24/9 - 15/10 ). We hadden hierover enkele concrete vragen.

1) is alles nog open begin oktober van Np?
2) wat zijn jullie tips? Zijn er bv Np die we kunnen skippen om zo meer tijd te hebben in bv Vegas/san fran/LA... we hebben namelijk wat schrik dat er te veel Np zullen zijn waardoor we de tijd in steden zullen moeten beperken.

Do’s / dont’s
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: De westkust begin oktober.

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt natuurlijk net zo veel parken bezoeken als je wilt. Welke heb je nu in gedachten? In principe is alles open, voor concrete zaken kun je het beste op de NPS-sites kijken (www.nps.gov/yose, www.nps.gov/grca etc).

Marianne
Gebruikersavatar
MichelH
Amerikakenner
Berichten: 1154
Lid geworden op: 23 jun 2008, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: De westkust begin oktober.

Bericht door MichelH »

Jullie hebben 21 dagen en gaan voor het 'standaard' rondje? Dan zou ik gezien de tijd dat jullie gaan zo vroeg mogelijk Yosemite doen.
Om de 21 dagen ten volle te benutten zou ik aanraden om een one way te doen van San Francisco naar Los Angeles of Los Angeles - Phoenix.
In het standaard rondje zitten dan Yosemite NP, Death Valley NP, Zion NP, Bryce Canyon NP en de Grand Canyon plus de grotere steden LA, San Francisco en Las vegas. Prima te doen in 21 dagen.
Vin.cent

Re: De westkust begin oktober.

Bericht door Vin.cent »

Jellecambre schreef: we hebben namelijk wat schrik dat er te veel Np zullen zijn waardoor we de tijd in steden zullen moeten beperken.
Dus omdat er teveel NP's zijn, zijn jullie bang dat jullie veel tijd in de steden moeten besteden? Uhhhh, leg is uit! :?: :o
Jellecambre
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 mar 2017, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: De westkust begin oktober.

Bericht door Jellecambre »

Er staat “ .. we hebben namelijk wat schrik dat er te veel Np zullen zijn waardoor we de tijd in steden zullen moeten beperken “ wat dus wilt zeggen dat we eventueel parken zouden skippen of snel doorgaan zodat we langer Vegas etc kunnen doen :wink:
Borrelparaat
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 29 mar 2017, 14:06
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: De westkust begin oktober.

Bericht door Borrelparaat »

Vooral lekker doen wat je zelf leuk vindt. Wij hadden vorig jaar 20 dagen en hebben vooral veel natuur gezien. Vegas hebben wij bijvoorbeeld maar 1 dag gedaan, vonden wij zat. Maar als je het zelf leuk vindt om daar wat langer te blijven moet je dat vooral doen. Wij deden bijvoorbeeld wel Monument Valley en Zion, dat zou je dan weer eventueel kunnen overslaan.

Ik denk dat je in die regio vooral moet begrijpen dat het onmogelijk is om alles te zien, al ga je drie maanden :D
Gebruikersavatar
MichelH
Amerikakenner
Berichten: 1154
Lid geworden op: 23 jun 2008, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: De westkust begin oktober.

Bericht door MichelH »

Ik heb gereageerd op je PB.

Ik zal mijn antwoord ook hier plaatsen, wellicht dat mensen andere of betere opties hebben.

Je kunt de standaardroute gebruiken die op de website staat aangegeven en die een beetje aanpassen aan je eigen wensen, afhankelijk van waar je eigen interesses het meest naar uit gaan.

In 2009 hebben wij het, in grote lijnen, als volgt gedaan:
Los Angeles - Pismo Beach - Monterey - San Francisco - Yosemite NP - Lone Pine - Las Vegas - Zion NP - Bryce Canyon NP - Page - Grand Canyon NP - Sedona - Phoenix

Wil je eindigen in Las Vegas, dan zou ik het zo doen, ik ga voor het gemak uit van de data die je hebt gegeven in het forum:
24/9: Amsterdam - Los Angeles (vanaf Brussel of Dusseldorf vliegen kan uiteraard ook)
25/9: Los Angeles
26/9: Los Angeles - Pismo Beach (highway 1)
27/9: Pismo Beach - Monterey (highway 1)
28/9: Monterey - San Francisco
29/9: San Francisco
30/9: San Francisco
1/10: San Francisco - Yosemite
2/10: Yosemite
3/10: Yosemite - Bishop/Lone Pine (via Tioga Pass)
4/10: Lone Pine - Death Valley NP
5/10: Death Valley NP - Zion NP
6/10: Zion NP
7/10: Zion - Bryce Canyon NP
8/10: Bryce Canyon NP - Page
9/10: Page
10/10: Page - Monument Valley
11/10: Monument Valley - Grand Canyon NP
12/10: Grand Canyon NP - Las Vegas (via Hoover Dam)
13/10: Las Vegas
14/10: Las Vegas
15/10 Las Vegas - Amsterdam

Ik zie overigens dat je nu wel in Las Vegas verblijft in een weekend, dat is prijstechnisch gezien niet heel handig. Dus wellicht het overwegen waard om de reis iets naar voren te halen, met aankomst op 22 september en vertrek op 13 oktober.

In bovenstaand schema heb je alle hoogtepunten wel te pakken en heb je genoeg tijd in de steden en nationale parken. Voor Yosemite raad ik aan écht iets in het park te boeken, anders blijf je op en neer rijden.
De beste uitvalsbasis voor Zion is Springdale.
Voor Bryce Canyon ligt Tropic gunstig qua accommodatie.
Voor Grand Canyon zijn Grand Canyon Village en Tusayan de beste overnachtingsplekken.

Hopelijk heb je hier iets aan.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: De westkust begin oktober.

Bericht door Martin & Marianne »

Mooi voorstel van MichelH.
Wil je meer tijd voor de steden dan kun je MV overslaan. Of een dag minder Page doen.
Reserveringen in Yosemite: http://www.travelyosemite.com
Voor de GC: http://www.grandcanyonlodges.com.
Voor Bryce is de Bryce View Lodge of Ruby's Inn ook mooi, dan zit je tegen het park aan.

Beginnen in LV en eindigen in LA is ook een optie; dan vermijd je met deze data het weekend in LV.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer