Wandelen in het Yosemite NP met tieners.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
AnneliesT
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 sep 2017, 14:16
Aantal x V.S. bezocht: 1

Wandelen in het Yosemite NP met tieners.

Bericht door AnneliesT »

Hallo allemaal,

Binnen enkele weken is het zover! Dan vertrekken we naar het zuidwesten voor enkele weken met onze 2 kids (11 en 14 jaar).
Nu ben ik nog aan het twijfelen welke wandelingen we kunnen doen in Yosemite. Wat is al dan niet haalbaar?

Dit is mijn voorlopige planning:
* vrijdag 20/07: van Monterey naar Yosemite via Oakhurst (+/- 4,5u)
+ even stoppen bij Mariposa Grove
+ korte wandeling naar Swinging Bridge (+/- 0,5u)
+ even stoppen aan Yosemite Tunnel View
+ wandeling naar Bridalveil Fall (0,5u) OF naar Inspiration point (+/- 2u) ??
NAAR HOTEL (Yosemite Valley Lodge)
* zaterdag 21/07: Panorama Trail OF combinatie Sentinele Dome + Taft Point?
NAAR HOTEL (Yosemite Valley Lodge)
* zondag 22/07: wandeling naar Olmsted Point + wandeling rond Tenaya Lake (of toch een stukje)
(eigenlijk liefst de wandeling naar Cathedral Lakes ipv de 2 hierboven, maar ik denk dat dat te veel zal zijn op deze dag)
+ naar Bodie
+ naar Lone Pine (= hotel)

Is dit haalbaar? Hebben jullie nog tips/opmerkingen?

Groetjes, Annelies
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Wandelen in het Yosemite NP met tieners.

Bericht door Renée76 »

wij hebben afgelopen zomer met onze toen 13 en 10 jarige de panorama trail gelopen en het was fantastisch. ik zou het zo weer doen. reserveer wel de bus!
AnneliesT
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 sep 2017, 14:16
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Wandelen in het Yosemite NP met tieners.

Bericht door AnneliesT »

Ja, ik heb al gekeken en er is nog plaats om 8u30 op de hikers bus; best niet te lang wachten met reserveren zeker?
Wandeling niet te zwaar voor de kids? Niet te warm in de zomer?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Wandelen in het Yosemite NP met tieners.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is erg krap allemaal denk ik.
De Mariposa Grove is niet iets wat je 'even' doet. Je moet de shuttlebus nemen, en dan wandelen. Omdat het net is gerestaureerd heb ik geen idee hoe druk het is en hoe ver je nu moet lopen maar ik zou er zeker 1,5 of 2 uur voor rekenen.
Als je al Tunnel View hebt gedaan weet ik niet of Inspiration Point nog veel toevoegt. Je kunt ook naar Artist Point lopen, is iets minder ver. Een kijkje nemen bij Bridalveil Fall zou ik sowieso doen, dat is niet te vergelijken met de klim naar Inspiration Point, ook niet qua tijd. Als je een parkeerplaats vind ben je daar snel klaar.
Als je niet de PT gaat lopen de volgende dag zou je de eerste dag naar Glacier Point kunnen gaan. Sla dan Swinging Bridge over, en eventueel ook Bridalveil Fall als het anders erg laat wordt.
Het leuke van de PT is dat een groot deel relatief rustig is. En dat je voor een bezoek aan Glacier Pont niet helemaal heen en weer hoeft te rijden vanuit de vallei. Nadeel is wel dat je hoe dan ook weinig tijd hebt voor de vallei. Een dagje vallei is ook wel lekker, je kunt dan tot aan de Vernal Fall lopen, naar Mirro Lake, raften, fietsen, aan het strand bij de Merced River zitten etc.

De laatste dag zal inderdaad te krap zijn om ook Cathedral Lakes te doen. Je zou wel de kortere wandeling naar Gaylor Lakes kunnen doen. Maar met een bezoek aan Bodie en dan nog helemaal door naar Lone Pine is het erg gehaast. Alleen al aan rijtijd ben je die dag 5,5 uur kwijt.

Is Monterey een must? Waarom niet meteen naar Yosemite rijden en daar vrijdag al overnachten, en dan nog een nacht in Lee Vining doen? Dat geeft je veel meer tijd voor Yosemite, en ook de gelegenheid om de drukte overal te ontwijken.

Misschien heb je iets aan ons 2017-verslag; toen zaten wij ook in een weekend in Yosemite. Met daarna een stop in Mammoth Lakes en daarna in Lone Pine. Maar wij hadden Yosemite al meerdere keren bezocht en hebben dus veel dingen niet gedaan.

De PT is zeker goed te doen voor kinderen van die leeftijd. En boven bij Glacier Point is het minder heet dan in de vallei.

Marianne
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Wandelen in het Yosemite NP met tieners.

Bericht door Renée76 »

kinderen hadden er minder moeite mee dan wij. neem vooral voldoende water mee. en er zijn voldoende plekken om even uit te rusten. het is echt de moeite waard.
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Wandelen in het Yosemite NP met tieners.

Bericht door Heather »

Dag Annelies,

Wij zijn met 5 waarvan 3 kinderen van 11, 13 en 20 en wij overnachten op 21 juli ook in de Yosemite Valley Lodge ;-). Op 22 juli doen we de Panorama Trail om 8u30. Bus is reeds geboekt.

Misschien zien we elkaar daar !

Groetjes,
Heather.
AnneliesT
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 sep 2017, 14:16
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Wandelen in het Yosemite NP met tieners.

Bericht door AnneliesT »

Net gezien dat de bus op zaterdag 21/07 om 8u30 toch al vol zit (er was nog 1 plaats beschikbaar maar we hebben er 4 nodig ...).
Is het ook nog te doen met de bus van 10u30?
ReisM
Amerikafan
Berichten: 185
Lid geworden op: 14 apr 2015, 19:15
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wandelen in het Yosemite NP met tieners.

Bericht door ReisM »

Onze destijds 13 jarige dochter vond Bodie heel erg leuk, daar zijn we langer gebleven dan vooraf voorzien. Koop bij de ingang daar zeker de folder voor een paar dollar, daarin staat beschreven wie waar woonde en waar de gebouwen voor dienden.

In Yosemite was dochter helaas wat ziek dus wij hebben het bij korte simpele uitstapjes gehouden. De eerste dag zijn we naar Mono Lake geweest en daarna over de Tioga Pass gereden en zijn we gestopt bij Tuolumne Meadows voor een picknick, een pauze bij Tenaya Lake en bij Olmstead Point.
De tweede dag zijn we naar Bridalveal fall gelopen, leuke korte wandeling. Daarna de auto geparkeerd bij het centrum en gewandeld naar de Lower Yosemite Fall (mooi maar druk), Sentinel & Cook's meadow loop (verrassend rustig en met mooie zichten op de rotsen en watervallen) en gerelaxed bij Happy Isles (ook heel rustig!)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Wandelen in het Yosemite NP met tieners.

Bericht door Martin & Marianne »

Het kan ook met de bus van 10.30 uur. Je zou ook een kaartje voor de eerste bus kunnen kopen (naast 4 voor de tweede bus), en kijken of er nog meer vrij komen. Je hebt ook kans dat er op de dag zelf nog plaatsen beschikbaar zijn; niet iedereen komt altijd opdagen.

Marianne
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Wandelen in het Yosemite NP met tieners.

Bericht door michelly »

AnneliesT schreef: * zaterdag 21/07: Panorama Trail OF combinatie Sentinele Dome + Taft Point?
Nu de bus niet meer te reserveren is zou ik kiezen voor de combinatie Sentinel Dome en Taft Point. Je kunt deze 2 ook combineren met de Pohono Trail, dan heb je een mooie dagwandeling. Kijk eens naar onze ervaring in 2009.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer