Aparte vraag, maar wie kan helpen met een reis met op 4 of 5 plekken verblijven?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
b_talens
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 04 nov 2012, 18:18

Aparte vraag, maar wie kan helpen met een reis met op 4 of 5 plekken verblijven?

Bericht door b_talens »

Ik wil al jaren naar het zuidwesten maar door een chronische ziekte kan ik gewoon echt niet rondreizen, het is te belastend. Daarnaast kan zoon ook niet goed tegen van hotel naar hotel.

Toch wil ik graag (een aantal) van de bekende plekken eens bezoeken. Ik ben alleen met 2 pubers en alhoewel we natuur gaaf vinden, is een waterpark, pretpark, dag zwemmen en relaxen, bowlen e.d. ook belangrijk.

Ik heb voor de reis 3, 4 of zelfs 5 weken en we willen maximaal op 4 of 5 plekken verblijven. Ik kan wel overdag flinke stukken reizen, maar voor de rust is een vaste verblijfplaats waar we kunnen ontbijten, evt avondeten, met koelkast, en dat er niet elke dag ingepakt hoeft te worden, een must.

Dan mijn vraag waar ik op het reisforum niet uitkomt. Welke plaatsen zijn goede uitvalsbasissen om bv in een week 4 dagtochten te maken naar de belangrijkste bezienswaardigheden, zoals Grand Canyon, Bryce, Zion, walvis spotten, pretpark, etc. Het gaat om de zomervakantie vanaf evt begin aug tot begin sept. Ik heb nog geen tickets, dus alles is open.

Dus bv een week SF, een week Las Vegas, een week LA/San Diego en een week Denver oid. Weet iemand waar ik dan het beste kan gaan zitten qua hotels. We zijn ook geen stedenpersonen.
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
ReisM
Amerikafan
Berichten: 185
Lid geworden op: 14 apr 2015, 19:15
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Aparte vraag maar wie kan helpen

Bericht door ReisM »

Pff lastig!
Ik zou dan opteren voor San Francisco, Yosemite, Las Vegas en Flagstaff om langer te verblijven.

Los Angeles is bijvoorbeeld heel groot en druk. Als je in bijv. Anaheim zit, zit je goed voor Disney maar rijd je rustig meer dan een uur naar Hollywood (en dan moet je ook nog weer terug, en het kan rustig 2 uur enkele reis worden met het verkeer daar).

Bij de Grand Canyon zelf vermaak je je geen week. Je zou in Flagstaff kunnen gaan zitten, is een aardig eindje rijden vanaf de Grand Canyon, maar er is in de buurt wel veel te doen qua daguitstappen.

Voor Zion en Bryce zou je in Kanab kunnen gaan zitten, maar ook dan geldt weer dat beide parken niet dichtbij zijn. Bryce is bijna 1,5 uur en Zion plm 45 minuten naar de hoofd-canyon. En die tijd moet je ook weer terugreizen. Persoonlijk lijkt mij dat vermoeiender dan op rondreis zijn, maar ik begrijp dat dit in jullie geval anders ligt.

Ik ben benieuwd naar de suggesties van anderen.
b_talens
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 04 nov 2012, 18:18

Re: Aparte vraag maar wie kan helpen

Bericht door b_talens »

Dank je voor het meedenken kanab en san fransisco heb ik ook aan gedacht , la trekt me niet zo maar ook wel een soort van must do voor een dag . 3 of max 4. Uur rijden op een dag kan ik prima zeker als het dan 2 uur enkele reis is en dan iets leuks doen en dan weer terug ,ondertussen laad mijn batterij weer op .ik vind Amerika heerlijk relaxed rijden in tegenstelling tot Europa . wat dat betreft maakt het weer wat makkelijker .ik ben ook bereid om bv ergens nog tussendoor te blijven overnachten voor een nacht ergens in een week . dan maar dubbele hotel kosten.

Voor mij is dat dus fijner dan doorreizen. Voordeel is ook dat als ik te moe ben of teveel pijn heb ik het schema kan omgooien en een andere dag kan gaan of na een zware dag gewoon uitslapen en rustig aan doen...beetje zwembad hangen oid . die flexibiliteit houd mij overeind.

Ik had eerder zelf wat gegoogled maar,dat was voor de meivakantie en dat was maar 17 dagen dus veel te kort . ideaal is een plaats waar we natuur en ontspanning kunnen verenigen .als ik wat uitgangspunten heb kom ik zelf denk ik een eind maar nu lijkt het een oerwoud en zie ik alleen rondreisschema's.
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
nancywittebols
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 07 jun 2011, 11:39
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Aparte vraag maar wie kan helpen

Bericht door nancywittebols »

Moab, ideaal om een weekje te verblijven: Arches en Canyonlands NP'en. Ook mogelijkheid om te raften of fietsen. Ook kan je een georganiseerde jeeptoer maken of zelf eentje huren. Gaan rapellen ( via een arch bv.), een vlucht boven Canyonlands. Wandelen naar Corona arch of Fisher Towers. Hunter Canyon is ook een leuke wandeling en het water is verfrissend in de zomer ( wel niet diep genoeg om te zwemmen). Er zijn ook korte wandelingen in de buurt om dinosaurus voetafdrukken te zien, indien ik me het goed herinner.Keuzes genoeg.
b_talens
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 04 nov 2012, 18:18

Re: Aparte vraag maar wie kan helpen

Bericht door b_talens »

Jaaa.. Dat zoek ik..dat zijn heel veel dingen die we leuk vinden. :thumbup: geweldig ..hier wordt ik blij van . daarom hou ik van dit forum. Het lukt me niet om het zelf helder te krijg waar je wat kan doen .
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Aparte vraag maar wie kan helpen

Bericht door Franciscus »

Moab inderdaad, prima plaats om te verblijven en als uitvalsbasis te gebruiken voor verschillende parken.
Flagstaff idem dito; Sunset Crater en Walnutt Canyon vlakbij. Ook Grand Canyon zou te doen zijn.
Sedona, leuke plaats, prachtige omgeving. Red Rock SP, Slide Rock is leuk voor de pubers. Sedona zou je ook vanuit Flagstaff kunnen bezoeken.
Las Vegas? Leuk hotel uitzoeken met zwembad, bowling e.d. Naar de mall, Strip en Fremont Street. Combineren met Valley of Fire en Red Rock.
Minder voor de hand liggend maar wel leuk is Redding. Stelt als plaats niet veel voor maar Omgeving is prachtig. Heerlijk zwemmen in Lake Whiskeytown, Lake Shasta met de dam en de grotten (inclusief boottocht en kort maar steile busritje). In de stad is uiteraard een Mall en er is een waterpark. En Lassen Volcanic is ook nog goed te doen als dagtocht.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
b_talens
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 04 nov 2012, 18:18

Re: Aparte vraag maar wie kan helpen

Bericht door b_talens »

Ik ga eens neuzen . ik kan hier echt wat mee. Had even dat zetje nodig. Normaal heb ik mijn vakantie allang geboekt maar bleef er maar,tegen aan hikken .
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Aparte vraag maar wie kan helpen

Bericht door Bushmaster »

Las Vegas? Leuk hotel uitzoeken met zwembad, bowling
Orleans hotel.
Buiten de strip, lekker ruim qua parkeren, goeie aansluiting naar de interstate, 70 bowlingbanen naast elkaar en leuk zwembad
Afbeelding
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Aparte vraag maar wie kan helpen

Bericht door Franciscus »

Orleans hotel
Inderdaad aanrader. Vorig jaar verbleven. Goedkoop. Hele grote kamers. Gratis pendelbus naar de Strip. Leuk zwembad, megabowling en bios.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Aparte vraag maar wie kan helpen

Bericht door babarage »

San Diego wellicht ook leuk. Stad zelf. Aantal kustplaatsen er om heen en als ik het zo lees is LA dan ook nog haalbare kaart vanuit San Diego. Of je gaat halfweg SD en LA in zon kustplaats zitten kun je helemaal alle kanten op.

Zit je hooguit nog met de verplaatsingen. Hoewel. Dat valt ook nog wel te doen als lange reisdagen geen probleem zijn.

Vliegen op Denver paar daagjes acclimatiseren, rijden naar Moab (5,5 uur),
week Moab.
Door naar Vegas (Zion en Bryce ws met pijn int hard over slaan maar je kan niet alles of onderweg Zion voor bliksem bezoek meenemen).
Week Vegas met uitstappen naar oa Grand Canyon, Hoover Dam etc (6,5 uur rijden, ex Zion).
Las Vegas naar Carlsbad voor een week San Diego / Los Angeles / kust met walvissen. 4,5 uur rijden 6+ uur, als je via Death Valley gaat das dus wel om maar zeker de moeite.

Das al 3,5 week minimaal. Kun je dan vanaf LAX terugvliegen of nog naar San Francisco voor een weekje daar.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42006
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Aparte vraag maar wie kan helpen

Bericht door Martin & Marianne »

Wil je deze zomer gaan? Dan zal het best lastig zijn om nog accommodatie te vinden.
Je kunt voor plaatsen als Kanab en Moab eens naar huizen kijken.
Als je naar Yosemite wilt, kun je eens naar de oostkant kijken. Vanuit bijvoorbeeld Lee Vining kun je het oostelijke deel van het park bezoeken en ook Bodie en Mono Lake.
Je zult bijna niet ontkomen aan eens een overnachting tussendoor. Waarom zou dat dubbele hotelkosten betekenen?
Als je naar Moab gaat, is vliegen op Denver inderdaad niet gek.

Marianne
b_talens
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 04 nov 2012, 18:18

Re: Aparte vraag, maar wie kan helpen met een reis met op 4 of 5 plekken verblijven?

Bericht door b_talens »

Ja het ,moet deze zomer worden ergens vanaf begin augustus waarschijnlijk .boek vaker last minute , door werk lukte het niet eerder te bekijken of en hoelang ik weg kon (between 2 jobs ) Accommodatie maak ik me niet zo druk om . we hebben geen hoge eisen en een huis heeft de voorkeur ivm keuken en aparte slaapkamers .ik zag nog dingen beschikbaar met goede revieuws .
De Orleans ziet er erg goed uit en niet duur . die heb ik gelijk opgeslagen . en ga vandaag even kijken naar een soort planning ( met jullie tips weet ik waar ik moet gaan zoeken ) vliegtickets en auto .

Dat ik niet alles kan doen zonder rondreis besef ik (met rondreis ws ook niet) heel goed. Maar beter iets dan niets . en wat mooi dat ik ubehaupt in staat ben om te,reizen en de wereld te zien . we vergeten vaal dat voor heel veel mensen dat niet is weggelegd. ik heb ook geen probleem om 6 uur op 1,dag te doen qua verplaatsen . het blijft steeds de balans zoeken tussen drukke en relaxte dagen .
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
b_talens
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 04 nov 2012, 18:18

Re: Aparte vraag, maar wie kan helpen met een reis met op 4 of 5 plekken verblijven?

Bericht door b_talens »

Eerste idee en nog zonder volgorde

1 week kanab met Zion/bryce en grand canyon lijkt via google maps goed te doen omdat je er dwars door rijd en maar 68 miles is qua afstand ?

1 week flagstaff /seona sliderock WOW meer van zulke tips zijn welkom want hoe leuk ze natuur ook vinden ze willen vooral graag zwemmen, klimmen en uitleven in de natuur .
Evt grand canyon

5 dagen las Vegas valley off fire hooverdam/show/relaxen /shoppen/bowlen

10 dagen ergens rond la tussen SF en la (pismo beach)
Universal
Dagje la
Walvissen in Monterey
Yosemite (met overnachting bij yosimite)
Sequoia ( is het echt anders dan yosemite)

Of evt te spitsen in 2x 5 dagen

Dan laat ik moab liggen . voor mijn gevoel net te ver van la /SF

De rest van de dagen opeen plek vullen we op al naar waar we zin in hebben . locale dingen die te doen zijn
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42006
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Aparte vraag, maar wie kan helpen met een reis met op 4 of 5 plekken verblijven?

Bericht door Martin & Marianne »

Als je een one way Denver - LA of Denver - LV of SF doet is Moab natuurlijk prima mee te nemen.
Als je terug wilt vliegen vanaf hetzelfde vliegveld wordt het inderdaad lastiger.
b_talens schreef: week kanab met Zion/bryce en grand canyon lijkt via google maps goed te doen omdat je er dwars door rijd en maar 68 miles is qua afstand ?
Wat bedoel je met erdoorheen rijden? Waar doorheen? De Grand Canyon South Rim ligt meer dan 200 mijl van Kanab. Die kun je dus beter bezoeken vanaf Flagstaf/Sedona.
Naar de North Rim is het 80 mijl rijden vanaf Kanab; dat kost je bijna 2 uur, dus bijna 4 uur rijden op een dag. Dat zou ik niet doen, dan zou ik liever de South Rim bezoeken. Kanab is prima voor Bryce en Zion, hoewel het weer jammer is dat je vanuit Las Vegas eerst door Zion rijdt, en vanuit Kanab dus weer een stuk terug rijdt.
Wat is voor jullie het minimum aantal dagen dat je op dezelfde locatie wilt zitten? Bedenk dat het heen en weer rijden soms heel veel tijd kost, en dat je bij een verhuizing vaak weer een halve dag hebt waarop je uit kunt rusten.

En hoe had je die 10 dagen tussen LA en SF gedacht? Wel meerdere locaties? Yosemite en Sequoia zijn wel verschillend; wij kunnen ons in beide parken meerdere dagen vermaken. Kijk bijvoorbeeld eens in ons 2006-verslag voor beide, en ook ons 2013-verslag. Voor accommodatie kun je eens in Yosemite West kijken (prive huizen in het park). Maar je zou ook in Fresno kunnen gaan zitten voor zowel Yosemite als Sequoia. Alleen zul je dan echt heel veel heen en weer rijden want het zijn grote parken. Gebruik voor de reistijden in GoogleMaps Yosemite Valley voor Yosemite, en bijvoorbeeld de General Sherman Tree voor Sequoia.

Marianne
Tin_cricket
Amerikafan
Berichten: 115
Lid geworden op: 02 dec 2013, 14:19

Re: Aparte vraag, maar wie kan helpen met een reis met op 4 of 5 plekken verblijven?

Bericht door Tin_cricket »

Wij hebben een beetje hetzelfde, aangezien we met een jong kind reizen. Wij vertrekken vanuit Vegas en blijven een viertal nachten in St George UT (hier heb je écht veel mogelijkheden), Tropic UT, Moab en Ouray CO. En dan een paar nachtjes 1 nacht per hotel.

Ik heb ook Flagstaff overwogen, maar de voorkeur aan Co gegeven omdat het daar wat zachtere temperaturen zijn en we dan ook 'wat groen zien' tijdens de vakantie.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer