Kamperen met tent in Death Valley in augustus?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Alexduive
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Kamperen met tent in Death Valley in augustus?

Bericht door Alexduive » 09 jun 2018, 11:24

Hi all,

wij willen in augustus overnachten in Death valley. Nu heb ik hier twee vragen over:
1. Is het te doen om in augustus met een tent op de camping van Furnace Creek te staan?
2. Dit is niet te reserveren maar op basis van first come first serve, wij plannen om rond de middag aan te komen, verwachten jullie dat dit eind augustus vol staat?

Thanks!

Alex :)
Laatst gewijzigd door markro op 09 jun 2018, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Kamperen met tent Death Valley Augustus?

Bericht door Martin & Marianne » 09 jun 2018, 11:40

Lijkt mij niet aangenaam.
Plaats zal er zeker zijn; en dat is niet voor niets. Ik weet niet hoe je het in wilt delen, maar ik zou niet te vroeg aankomen in het park. Je zult er niet gaan wandelen. En de view points zijn mooier als de zon wat lager staat.

Misschien eens kijken aar een hoger gelegen camping zoals Emigrant?

Het is kamperen, met een k.

Marianne

Alexduive
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Kamperen met tent Death Valley Augustus?

Bericht door Alexduive » 09 jun 2018, 12:05

Thanks voor je snelle reactie!
Waren inderdaad van plan om in de middag aan te komen vanuit Mammoth Lake. Ons alternatief is om vroeger te vertrekken vanuit Mammoth Lake door DV heen te rijden en dan te overnachten in Vegas.

Vroeg me af of we dan niet een unieke ervaring missen door niet te kamperen in DV?
Emigrant ga ik ook even naar kijken!

Alex

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Kamperen met tent in Death Valley in augustus?

Bericht door Martin & Marianne » 09 jun 2018, 12:17

Een overnachting in DV zelf is mooi, en het ligt perfect tussen Mammoth Lakes en Las Vegas. Maar met eer dan 40 graden is ene hotel een stuk plezieriger dan een camping.
Je kunt ook eens naar Panamint SPrings kijken. Of Lone Pine; dan heb je meer tijd voor het eerste deel; daar is het in augustus prettiger om meer tijd voor uit te trekken dan DV.
Wij hebben vorig jaar en in 2015 in ML en in Lone Pine overnacht; misschien heb je iets aan onze verslagen.
Met een stop in Lone Pine heb je ook nog tijd voor Bodie. Of een wandeling als de Little Lakes Valley Trail.

Marianne

Henrytje
Amerikafan

Bericht door Henrytje » 10 jun 2018, 08:54

Je kunt ook naar de hoger gelegen campings in Death Valley: camping Wild Rose of de Thorndike camping. Uurtje rijden vanaf Furnace Creek. Er zijn alleen Wc's aanwezig. Wij gaan er in half Juli naar toe!

Pleank
Amerikafan

Bericht door Pleank » 21 okt 2018, 12:56

Alexduive en Henrytje, ik was even benieuwd of jullie beiden inmiddels naar Death Valley zijn geweest en er gekampeerd hebben?

Wij twijfelen voor volgend jaar, tweede week september ook heel erg of het te doen is ja/nee.

peterretep
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door peterretep » 21 okt 2018, 22:13

Het lijkt mij niet te doen om met een tent in augustus in Furnace Creek te staan. Ik was daar afgelopen augustus en, los van de uitstapjes, heb ik alleen maar heen en weer "gerend" tussen de airco van de hotelkamer en die van de auto. Volgens mij ben je helemaal kapot na een dag kamperen in 45 graden. Mocht TS zich verheugen op een duik in het zwembad van Furnace Creek.....dit is gevuld met warm bronwater :thumbup:

Ed-USA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Ed-USA » 22 okt 2018, 00:01

Wij waren afgelopen augustus een dagje in DV en de thermometer gaf die dag steeds rond de 50 graden aan (celsius, niet fahrenheit...) Na een kwartiertje buiten was het erg prettig om weer in een koele auto te kunnen stappen. Kamperen met dit soort temperaturen lijkt mij geen prettige ervaring.

Inges
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Inges » 22 okt 2018, 05:57

Volgens mij was de camping in Furnace creek dicht hoog zomer. Toen wij er waren in augustus was dat volgens mij zo en om eerlijk te zijn lijkt het mij zelfs gevaarlijk om ervte kamperen hoog zomer. Ik zou het niet doen!
Groetjes, Inge
2x Canada en 4x USA
Mei 2020 Orlando, Florida https://ingevanderwulp.nl/reizen/mei2020
https://ingevanderwulp.nl/reizen (NIEUW!)

Ed-USA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Ed-USA » 22 okt 2018, 11:21

Leuk verhaal van wereldfietser Feank van Rijn die door DV fietste, wat hem bijna fataal werd. Nu is fietsen wel iets anders dan kamperen, maar dit vermakelijke verhaal geeft wel goed weer wat je zoal kan verwachten.

https://books.google.nl/books?id=S5DJDg ... ey&f=false

Pleank
Amerikafan

Bericht door Pleank » 22 okt 2018, 18:51

Bedankt voor de reacties, het wordt in ons geval een cottage op Furnace Creek ranch dus in plaats van de tent :thumbup:

Ben wel benieuwd of de topicstarter uiteindelijk nog gekampeerd heeft.

En Ed, HILARISH geschreven!! Gelukkig is het goed afgelopen :shock:

bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve » 23 okt 2018, 10:28

Nou ben ik alles behalve een kampeerder; maar een dikke week geleden had ik het niet erg gevonden om dat wel te doen.
Het was heerlijk weer in Death Valley; beetje zwoel, licht briesje, mooie sterrenhemel.
Om de hele nacht buiten te blijven.
Het seizoen gaat er nu beginnen.
Maar waarom willen mensen hier in de zomer heen ?
the proof of the pudding is in the eating

Inges
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Inges » 23 okt 2018, 11:08

Pleank schreef: Ben wel benieuwd of de topicstarter uiteindelijk nog gekampeerd heeft.
Hmm misschien had ik toch even moeten kijken op de camping of er geen eenzame tent stond :blink:

Voor ons was DV een "we moeten toch ergens overnachten" op weg naar Yosemite. De hitte was op zich al een belevenis maar ik hoef er echt NOOIT MEER hoogzomer naartoe. Het gebied is eigenlijk te mooi om in de zomer te bezoeken want je kunt er echt niets doen met die hitte. Ik zou er graag de zoutvlakte wandelen en dat is in de zomer zelfmoord. Dus wij gaan een keer terug in de winter. Toch had ik de belevenis in de zomer niet willen missen. Maar 1 keer is genoeg ;-)
Groetjes, Inge
2x Canada en 4x USA

Pleank
Amerikafan

Bericht door Pleank » 23 okt 2018, 11:37

Ik kan me niks voorstellen bij zulke hitte :lol: we gaan het meemaken. Wij zijn er tweede week van september, allicht al een stuk beter te doen dan augustus. Maar kamperen doen we dus maar niet :D

Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal » 23 okt 2018, 11:42

Inges schreef:Het gebied is eigenlijk te mooi om in de zomer te bezoeken want je kunt er echt niets doen met die hitte. Ik zou er graag de zoutvlakte wandelen en dat is in de zomer zelfmoord.
Dat zijn natuurlijk persoonlijke ervaringen en niet direct een maatstaf. Ik vind dat er nogal vaak overdreven wordt met "de hitte" in Death Valley. Ik was er al meermaals, ook in de zomer als het (bijna) 50°C was en vond dit nooit echt een probleem. De ene zal er beter tegen kunnen dan de andere denk ik dan.

Dit gezegd zijnde, je moet dan natuurlijk geen wandelingen gaan plannen van een uur of langer en al zeker geen hoog inspannende wandelingen.

Maar een 100 a 200 meter de zoutvlakte opwandelen, Zabriskie point bezoeken (wat wel eventjes een klim is), rondlopen aan Furnace Creek en Stovepipe Wells, de Sand Dunes, .... dat is allemaal best te doen.

Indien we die temperatuur als maatstaf zouden nemen dan moeten we uit een gans deel van het zuidwesten wegblijven, want er zijn plaatsen genoeg waar het 45°C of iets meer wordt in de zomer.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20
Texas: 97/08
Florida: 98
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11

Henrytje
Amerikafan

Bericht door Henrytje » 23 okt 2018, 12:15

Nouja! 100 tot 200 meter lopen! Dan zie je toch niets! Je moet het beleven, ervaren! Dan heb je echt aan een snuffeltje van 100 a 200 meter niets!
Ja, een uitkijkpunt kun je dan doen maar echt een gebied beleven is heel wat anders!

Inges
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Inges » 23 okt 2018, 12:37

Marcopstal schreef:
Inges schreef:Het gebied is eigenlijk te mooi om in de zomer te bezoeken want je kunt er echt niets doen met die hitte. Ik zou er graag de zoutvlakte wandelen en dat is in de zomer zelfmoord.
Dat zijn natuurlijk persoonlijke ervaringen en niet direct een maatstaf. Ik vind dat er nogal vaak overdreven wordt met "de hitte" in Death Valley. Ik was er al meermaals, ook in de zomer als het (bijna) 50°C was en vond dit nooit echt een probleem. De ene zal er beter tegen kunnen dan de andere denk ik dan.

Dit gezegd zijnde, je moet dan natuurlijk geen wandelingen gaan plannen van een uur of langer en al zeker geen hoog inspannende wandelingen.

Maar een 100 a 200 meter de zoutvlakte opwandelen, Zabriskie point bezoeken (wat wel eventjes een klim is), rondlopen aan Furnace Creek en Stovepipe Wells, de Sand Dunes, .... dat is allemaal best te doen.

Indien we die temperatuur als maatstaf zouden nemen dan moeten we uit een gans deel van het zuidwesten wegblijven, want er zijn plaatsen genoeg waar het 45°C of iets meer wordt in de zomer.
Huh ik bedoel wandelingen geen 100 a 200 meter lopen. Dat zijn geen wandelingen en dat hebben we heus wel gedaan. In de Sand dunes heb ik zelfs vroeg in de ochtend mijn voeten verbrand bij een wandelingetje van 200 meter. Maar dat is helemaal niet wat ik bedoel. Zo beleef je een gebied toch niet? Ik zou graag ver het Badwater basin oplopen om daar foto's te maken maar dat is met 52 graden (wij hadden 125 F) echt niet verstandig. Dat raden ze niet voor niets af bij het visitor center. Dus hebben wij een klein stukje gelopen hoewel ik graag veel verder had willen gaan. Dat gaan we dus in de winter doen. In de zomer kamperen, waar TS mee begon, lijkt mij niet fijn (en zelf gevaarlijk). Ik zou al bij het opzetten van de tent liters vocht kwijtraken denk ik. Om nog maar te zwijgen over het feit dat je dan in de sauna moet slapen.
Groetjes, Inge
2x Canada en 4x USA

Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal » 23 okt 2018, 13:00

Henrytje schreef:Nouja! 100 tot 200 meter lopen! Dan zie je toch niets! Je moet het beleven, ervaren! Dan heb je echt aan een snuffeltje van 100 a 200 meter niets!
Ja, een uitkijkpunt kun je dan doen maar echt een gebied beleven is heel wat anders!
Vind je ? Ik zie dan al veel hoor, en in Death Valley heb je dan best ook al een "beleving van dit gebied" als je bvb 200 meter de zoutvlakte opwandelt. In dergelijke temperaturen lange en inspannende wandelingen gaan maken is nu eenmaal niet verantwoord.

Nu ja, daar gaat het hem ook niet om. Ik reageerde op de post dat het gebied te mooi is om in de zomer te bezoeken omdat je er echt niets kunt doen met die hitte. Dat is het deel waar ik het niet eens mee ben. Ik heb hier op het forum nog al het voorbeeld gegeven van mijn laatste trip in de zomer in deze regio (augustus 2016) waar het in DV 118°F was en in Vegas 115°F.
Inges schreef:Huh ik bedoel wandelingen geen 100 a 200 meter lopen. Dat zijn geen wandelingen en dat hebben we heus wel gedaan. In de Sand dunes heb ik zelfs vroeg in de ochtend mijn voeten verbrand bij een wandelingetje van 200 meter. Maar dat is helemaal niet wat ik bedoel. Zo beleef je een gebied toch niet?
Toch geen reden om Death Valley niet aan te doen. Want dat zeg je eigenlijk min of meer: "ga er in de zomer niet heen want je kunt er echt niets doen". (iets verder zeg je dan ook wel dat je het niet had willen missen) Ik vind het net een bijzondere ervaring. Ik ben het er uiteraard wel mee eens dat als je echt wandelingen in DV wil doen je dat beter in de winter plant.

Ik zie elk jaar weer mensen op dit forum die DV schrappen uit hun reis omwille van "de hitte" en dat vind ik een foute beslissing.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20
Texas: 97/08
Florida: 98
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11

Henrytje
Amerikafan

Bericht door Henrytje » 23 okt 2018, 14:46

Ja, helemaal mee eens. Hoe warm het ook is, het is een hele ervaring. We hebben wel langere wandelingen gemaakt dan 200 meter :lol: maar hebben ook niet alles gedaan wat we van te voren van plan waren geweest. We hadden bedacht dat we 2 nachten zouden doorbrengen in Death Valley maar helaas is dat niet gelukt! Dat is dus direct een antwoord op de vraag van Pleank.
Pleank schreef:Alexduive en Henrytje, ik was even benieuwd of jullie beiden inmiddels naar Death Valley zijn geweest en er gekampeerd hebben?

Wij twijfelen voor volgend jaar, tweede week september ook heel erg of het te doen is ja/nee.
We zouden de eerste nacht overnachten op de hoger gelegen camping bij Wild rose. We hebben dit echter niet gered omdat we vertraging hadden en te laat bij Death Valley zouden arriveren. De bedoeling was dat we vanaf Shoshone naar boven toe zouden rijden langs Badwater, Artist palette etc. etc en daarna langs Furnace Creek door zouden rijden naar de camping. Dit konden we gezien de tijd met geen mogelijkheid meer redden of we moesten al dat moois skippen. Dat wilde we niet. Daarom hebben we er voor gekozen om te overnachten in Shoshone en de dag er na vroeg op pad te gaan.
De volgende dag hadden we een erg druk programma en we wilden erg veel zien en doen. Het plan was dat we die nacht zouden slapen bij de Eureka Sanddunes in het noorden van Death Valley maar dan moest je over de Scotty's Castle dirtroad gedurende 2 uur en 3 kwartier. Bovendien werd er een zandstorm voorspeld voor die avond. En het was heet....heet... Omdat we de volgende dag ook weer direct weg moesten hebben we besloten om dit niet meer te doen. We zouden pas in de avond aankomen dus dat werd ook te laat. We wilden de duinen aan het zingen maken daar en helaas hebben we dit nu gemist! Dat had ons een enorme belevenis geleken! Maar het was denk ik niet te doen geweest. We stonden bij de Mesquite Sanddunes en hier was het ook echt heel heet. Om dan in je tentje te liggen in een zandstorm daar moesten we toch niet aan denken.

Maar goed, hoewel dit onze tweede keer Death Valley was moeten we dus nu nog een keer terug, met nog een ingeruimde tijd! Het is een waanzinnig gebied!

Overigens hadden we wel ventilatoren mee die we in warme gebieden gebruikt hebben. Gewoon op batterijen. Dat geeft zoveel verkoeling als er geen wind is! Een aanrader. Koop je bij de Walmert voor een dollar of 7 per stuk. Wij hadden er 1 p.p.

Pleank
Amerikafan

Bericht door Pleank » 23 okt 2018, 16:30

Henrytje schreef:Dat is dus direct een antwoord op de vraag van Pleank.
Ha, leuk dat je nog even komt vertellen hoe het gegaan is. Uiteindelijk geen tent dus maar wel een bijzondere Death Valley ervaring. Ik lees in jouw verhaal wel een beetje wat ik bij veel mensen lees, dat ze achteraf concluderen dat hun programma toch niet helemaal haalbaar was hoewel het op papier te doen leek. Dat geeft te denken over onze eigen route, bedankt!

Dat van die ventilatoren is een goed idee, ga ik opschrijven!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer