Tips voor restaurants

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Tips voor restaurants

Bericht door babarage »

Nee hoor, die zijn er ook genoeg. En bij heel veel restaurants heb je ook gezonde(re) keuzes. Vaak staan de calorieën op het menu vermeldt en zijn er delen van het menu specifiek bestempeld als smart choice / slim choice. Verder is het vaak mogelijk wijzigingen te vragen bv friet weglaten en vervangen door groente of rijst etcetera. Of kijk eens naar de voorgerechten en bestel die als hoofdgerecht. Daar staan vaak ook leuke lichte keuzes op.

Je kunt heel makkelijk heel ongezond eten maar eigenlijk bijna net zo makkelijk gezond is mijn ervaring.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips voor restaurants

Bericht door Martin & Marianne »

Jammer dat je nog geen antwoord hebt gegeven op mijn vragen.
In een ander topic noem je Bryce, maar dat zie ik niet terugkomen op je lijst met plaatsen.
Ik zou de route belangrijker vinden op dit moment dan de keuze van een restaurant.

Marianne
USA-Top
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 10 mei 2018, 19:53

Re: Tips voor restaurants

Bericht door USA-Top »

Route staat vast dus tijd voor eten :lol:
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Tips voor restaurants

Bericht door hemmie »

Je kunt bij de meeste restaurants best gezond eten. Zelfs bij fast food restaurants kun je kiezen voor een (gevulde) salade, maar bij de meer algemene restaurants kan dat sowieso. Kwestie van het juiste vlees/visgerecht kiezen en de juiste bijgerechten. In de grotere steden ook volop keuze in 'ethnic' restaurants, mexicaans (die heb je ook in de kleinere plaatsen volop), verschillende aziatische keukens, etc. Dus afwisselend eten is ook geen probleem.
Terug in Texas!
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tips voor restaurants

Bericht door noname4 »

Ikzelf kijk er naar uit om deze keten te proberen: https://souplantation.com/find-us/

Sweet Tomatoes/Souplantation heeft met buffet met veel vegetarische opties en erg veel groente en salades.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Tips voor restaurants

Bericht door tomhster »

Feit is wel dat het vaak iets meer zoeken is naar een gezondere optie. Bovendien vaak iets duurder, maar in de betere supermarkten zijn er vaak heel veel lekkere en gezonde opties te vinden (soep, fruit, salade, etc.). Wij deden dat met enige regelmaat als lunch (je kunt het ter plaatse opeten aan tafeltjes na de kassa), zodat we s avonds voor de minder verantwoorde opties konden gaan.
Vanity
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 okt 2017, 17:26
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Tips voor restaurants

Bericht door Vanity »

In San Francisco vonden wij het Charter House (pier 39) een aanrader! Heerlijk eten met een mooi uitzicht op oa alcatraz en de golden gate bridge. Het eten is wel redelijk prijzig, maar dat is SF sowieso..
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Tips voor restaurants

Bericht door Loek »

Ik vermoed dat je "Chart House" bedoelt (niet Charter House). Dit is een chain restaurant, je komt ze overal tegen in de US. Goed met een iets bovengemiddelde prijs.
Vanity
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 okt 2017, 17:26
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Tips voor restaurants

Bericht door Vanity »

Oeps typefoutje, die bedoel ik inderdaad! Wist niet dat het een ketenrestaurant is, maar in ieder geval prima eten :thumbup:.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer