Kraters in Zuid-Westen

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
fa341009
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 08 jan 2014, 10:10
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Turnhout, België

Kraters in Zuid-Westen

Bericht door fa341009 »

Niet ver van Joshua Tree National Park heb je de meteor impact crater 'Amboy Crater' waar je een hike naar kan maken. Op de dag dat we er langs rijden, hebben we echter te weinig tijd om de hike ernaar te doen.
Kennen jullie nog kraters waar je op eigen houtje een kijkje kan gaan maken?
-> ik heb ook ooit eens gehoord over een krater rond Death Valley, maar daar ben ik de naam van kwijt en vind hem niet onmiddellijk terug. Kent iemand de naam nog?

Ik heb ook al gelezen over de nuclear test craters in Nevada (bv. de Sedan crater), echter zijn deze enkel te bezoeken via een tour die slechts heel beperk geörganiseerd wordt. Weten jullie ergens rond Nevada een nucleaire krater liggen die je op jezelf mag bezoeken?

Zou graag een keer in het echt zo'n krater zien.

Thanks a bunch!
2014: Florida
2017: Florida
2018: Californië, Utah, Arizona, Nevada
Chi Sin X
Amerika-expert
Berichten: 1541
Lid geworden op: 06 jun 2006, 14:16
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Antwerpen

Re: Kraters in Zuid-Westen

Bericht door Chi Sin X »

Ik ken uw route niet, maar komt Meteor Crater in Arizona in aanmerking? Deze is in de buurt van Flagstaff. Zelf zijn we er wel nog nooit geraakt.
chell
Amerika-ontdekker
Berichten: 89
Lid geworden op: 25 jul 2017, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Kraters in Zuid-Westen

Bericht door chell »

In Death Valley heb je de Ubehebe crater. Bedoelde je die?
Reisverslagen/foto's
2015: New York
2018: Roadtrip Las Vegas - Seattle
2022: New York
2023: Anaheim (muziekfestival in the House of Blues)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Kraters in Zuid-Westen

Bericht door Martin & Marianne »

Ik neem ook aan dat je de Ubehebe Crater bedoelt. Wij waren daar in 2013, zie hier voor ons verslag.

Marianne
Gast

Re: Kraters in Zuid-Westen

Bericht door Gast »

Chi Sin X schreef:Ik ken uw route niet, maar komt Meteor Crater in Arizona in aanmerking? Deze is in de buurt van Flagstaff. Zelf zijn we er wel nog nooit geraakt.
Inderdaad, één van de beroemdste kraters ter wereld.
fa341009
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 08 jan 2014, 10:10
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Turnhout, België

Re: Kraters in Zuid-Westen

Bericht door fa341009 »

Ubehebe Crater, dat was hem! (geen gemakkelijke naam om te onthouden)

Meteor Crater in Arizona ziet er echt fantastisch uit, maar jammer genoeg komen we daar niet in de buurt! Die zal ik onthouden voor een volgende keer!
2014: Florida
2017: Florida
2018: Californië, Utah, Arizona, Nevada
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 521
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Kraters in Zuid-Westen

Bericht door Robbie&Irene »

Wij hadden een paar weken geleden nog een overnachting in Winslow, das echt in de buurt van de Meteor Crater, maar we hebben hem overgeslagen. Vonden de 82 km omrijden (de route ging naar Petrefied Forest NP) en de 2x 18 dollar het niet echt waard!
Gebruikersavatar
Max Kool
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:02
Locatie: Los Angeles, California

Re: Kraters in Zuid-Westen

Bericht door Max Kool »

fa341009 schreef:Niet ver van Joshua Tree National Park heb je de meteor impact crater 'Amboy Crater' waar je een hike naar kan maken. [...]
Meteor impact?

Het is een vulkaan... => bron

(en best de moeite waard, zelfs als je maar twee uur hebt).
LA, LA, LA....
Irma01
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 mar 2018, 21:32
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Kraters in Zuid-Westen

Bericht door Irma01 »

Marianne,

In jullie leesverslag lees ik dat jullie i.v.m. de hitte niet naar beneden zijn gelopen bij de ubehebe cater. Dat zijn wij ook niet van plan, aangezien we er midden in de zomer zijn.
Is het vanaf de parkeerplaats goed te zien? Moet je ver lopen?
Wij komen vanaf de richting Lone Pine Death Valley binnen. Om naar de ubehebe crater te gaan, moet je best een stuk omrijden, want vervolgens bezoeken we de rest van Death Valley en overnachten we in Pahrump.
Is het het waard om zo'n stuk om te rijden voor de ubehebe crater?

Alvast bedankt!

Groeten Irma
Vanity
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 okt 2017, 17:26
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Kraters in Zuid-Westen

Bericht door Vanity »

Bij Mammoth Lakes kun je ook naar kratermeren wandelen. Via Inyo Craters trail.

Vanity
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Kraters in Zuid-Westen

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Irma,
Volgens mij hebben wij nauwelijks hoeven lopen om de krater te kunnen zien.
Het is wel een omweg; reken op bijna 2 uur extra reistijd. Ik zou dat voor een eerste bezoek aan het park niet doen denk ik; je kunt voldoende andere zaken bezoeken die wel op de route liggen. Overnachten jullie in Lone Pine, of moet je nog verder rijden die dag?

Marianne
Gebruikersavatar
Boes83
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 11 jan 2012, 14:09
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Kraters in Zuid-Westen

Bericht door Boes83 »

is de weg naar de krater al weer vrij dan? naar de zogenaamde flood van 2015 was de weg er naar toe lange tijd afgesloten! Death valley ranch ( scottys castle ) is nog steeds gesloten IVM renovaties voor zover ik weet.

overigens is de meeste zooi nu eindelijk opgeruimt bij death valley ranch en is het pand buiten om weer redelijk te bekijken! de tour door de ondergrondse en door de ranch zelf zal nog wel even op zich laten wachten ben ik bang! de gehele collectie van t huis staat ergens op afstand in bewaring wat ik begreep! wanneer dat dus weer hersteld is en terug komt is nog maar net de vraag!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Kraters in Zuid-Westen

Bericht door Martin & Marianne »

Ik kan eigenlijk nergens uit opmaken dat ook de weg naar de Uehebe Crater gesloten is. Wel het stuk naar Scotty's Castle. Ik zou het zeker navragen bij het visitor center.

Marianne
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Kraters in Zuid-Westen

Bericht door Allard »

fa341009 schreef:Meteor Crater in Arizona ziet er echt fantastisch uit, maar jammer genoeg komen we daar niet in de buurt! Die zal ik onthouden voor een volgende keer!
De ervaringen en (soms) de vooringenomenheid op dit forum omtrent Meteor Crater zijn nogal wisselend. Qua morfologie en qua kleurstelling zijn er in het zuidwesten vele meer uitgesproken plekken te vinden. "Veel geld voor maar een gat in grond" heb ik eens ergens gelezen. Daar kan ik op zich niet veel tegen inbrengen. Het kan ook zijn dat simpelweg de interesse ontbreekt. In Athene nam een reisgenoot niet de moeite de Akropolis te gaan bekijken. ("een zootje oude stenen") Ik sprak eens een inwoner van Kingman AZ die nog nooit de Grand Canyon had bezocht en dat ook nooit zou gaan doen. ("It must be a terrible mess overthere") Maar van jou heb ik begrepen dat kraters je bijzondere interesse hebben. In dat geval zou ik hem zeker niet overslaan. Ondanks kosten en mogelijk een omweg.

Wij hebben MC in 1992 bezocht en in 2010 nogmaals. Beide keren waren wij enthousiast. Deels omdat het een actieve deelname is aan de beleving van één van de grote beeldiconen van de VS. Zoals bijv. Times Square, de Washington Mall, het Hollywood Sign of de Golden Gate Bridge. Tenzij je een afkeer hebt van natuurwetenschappelijk programma's zal je MC nog vaak tegenkomen. Voor het andere deel omdat dit enige plek van zichtbaar formaat is waar werkelijk iets uit de ruimte onze aarde bezocht heeft. Alle mooie UFO verhalen ten spijt. Een unicum dat wij voor geen goud gemist hadden willen hebben. In dat licht zijn die 2x $18 wel op te brengen :)

Fototip voor bezoekers: Let op het belang van de voorgrond. Voorbeeld
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Kraters in Zuid-Westen

Bericht door Martin & Marianne »

Allard schreef:Fototip voor bezoekers: Let op het belang van de voorgrond. Voorbeeld
Er moet wel iets voorhanden zijn. :wink:

:offtopic: Doet me denken aan wat een vriendin mij eens vertelde; toen zij als kind met haar ouders op vakantie ging moest ze voor elke foto die haar vader maakt een takje omhoog houden; zo had hij ook een voorgrond.

Marianne
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Kraters in Zuid-Westen

Bericht door Allard »

Martin & Marianne schreef:Er moet wel iets voorhanden zijn.
Zoekt en gij zult vinden.....:) Zelf ben ik een tamelijk luie fotograaf die al snel met de situatie genoegen neemt. Maar een (weloverwogen) landschapsfoto valt of staat met een stukje voorgrond. Het loont de moeite even de tijd nemen voordat je afdrukt. Aangezien vele foto's in het zuidwesten landschapsfoto's zijn wel iets om te overwegen. Die vader van je vriendin is duidelijk iemand die over de fotografie heeft nagedacht. Of het ook praktisch is weet ik niet.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer