Water Holes Canyon niet meer op eigen houtje te bezoeken

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
swissdutchie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Water Holes Canyon niet meer op eigen houtje te bezoeken

Bericht door swissdutchie » 14 mei 2018, 09:43

Na een opmerking van een lid op dit forum in een ander draadje, dat de permit voor Water Holes Canyon intussen 70 $ zou kosten, ben ik verder gaan zoeken. Wij hebben immers deze canyon vorig jaar nog bezocht en toen koste de "hiking permit", die je bij de tribal parks office kon kopen, nog gewoon 12 $ per persoon. Eerst kon ik niet veel actuele informatie vinden op het internet, tot dat ik op de site van All Trails terechtkwam: https://www.alltrails.com/trail/us/ariz ... les-canyon
Hier waren een paar actuele posts van wandelaars, die de afgelopen week nog getracht hebben om een permit voor Water Holes Canyon te bemachtigen. Daarbij zijn ze achter gekomen, dat de "tribal parks office" bij het Chapter House in LeeChee vanaf begin mei geen vergunningen meer verkoopt voor Water Holes Canyon, omdat de uitbating is overgenomen door een particulier bedrijf. Je kunt dus Water Holes Canyon blijkbaar alleen nog met een gids bezoeken, wat ook de prijsstijging verklaart. Over de precieze prijzen van een tocht met gids zijn het de verschillende posters op All Trails echter niet eens (zie hiervoor de quotes hieronder):
Just a few things we encountered today;
The “Horseshoe Bend Tour” company no longer sells the passes. We had to trek to the green and white trailer behind the LeChee Health Clinic to get the passes, it was kind of a goat f*ck finding it but we finally did. BUT, the guy informed us that they would no longer be selling permits after this week as the trailhead is being taken over and managed by a private company. So beware when planning. Other than that, finding your way down into the canyon is kind of confusing, and the entire trail through the canyon is like walking through 6” of beach sand for 3 miles. So if that’s what you’re looking for, this is your hike!
Be careful, the site is managed by a private company from today. It’s 50$ per person to visit the canyon with a guide. So disappointed.
Stopped by to check it out today-5/5/18-and found that they are charging $35 per person for a guided tour that takes 2.5 hours. I failed to ask if they allow self guided tours but I really doubt it based on the setup they have there.
Omdat de prijzen in de bovenstaande posts nogal uiteenlopen, heb ik ook nog geprobeerd om een website van het bedrijf te vinden, dat de canyon nu uitbaat, kon echter niets vinden. Ook op alle andere websites, die ik voor ons eigen bezoek aan deze canyon vorig jaar heb geraadpleegd, kon ik helaas nog geen informatie over de nieuwe uitbater vinden. Feit blijft, dat deze laatste makkelijk bereikbare slot canyon in de buurt van Page die je nog op eigen houtje mocht verkennen, alleen nog met een tour toegankelijk schijnt te zijn. Jammer, want Water Holes Canyon is dan wel wat minder spectaculair dan andere slot canyons in deze regio, maar doordat je hem zelf mocht verkennen en niet aan het schema van een rondleiding was gebonden, had die toch weer zijn heel eigen charme. Ik had deze ervaring in elk geval voor geen goud willen missen en ik vind het erg jammer, dat toekomstige bezoekers de canyon niet meer op dezelfde vrije manier kunnen beleven als wij.
Toch heb ik ook wel begrip voor de maatregel. Ik heb me namelijk behoorlijk geërgerd aan het feit, dat veel bezoekers hun naam of andere onzin op de canyonwanden hebben achtergelaten. Door de slot canyon alleen nog met een gids toegankelijk te maken, wordt dat soort vandalisme hopelijk in de toekomst voorkomen.

swissdutchie
Amerikafan
Contacteer:

Re: Water Holes Canyon niet meer op eigen houtje te bezoeken

Bericht door swissdutchie » 21 mei 2018, 00:45

Inmiddels is op de site van All Trails nog een nieuwe post verschenen. De tour met gids schijnt inderdaad 35 $ per persoon te kosten:
So here’s the deal. We went to the permit office and they told us they only sell permits to the left waterhole canyon - and that you need repelling equipment to get down (and they’d have to see it). They also sell permits for the rainbow bridge (a 18mi trail). And to just go to the trail head for a guided tour. They started this may 1st. We got there and it is $35 per person for a 1.5ish hour tour with a guide. They said they did this because there was so much garbage and vandalism happening in the canyon (so sad- the guide showed us where they had to scrub it off). So we went at 10am on a Friday - it was beautiful and we had six people in our group and one tour guide who was very nice and waited for us while we all got our pictures. No other tours happening at the same time. No rush at all and still a very cool canyon. They drive you to the end in a van and you walk back, so no in and out.

Skippy04
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Skippy04 » 21 aug 2018, 23:21

Ben je post dankbaar :thumbup: Ik ben namelijk op zoek naar een alternatief voor Antelope Canyon. Heb begrepen dat de Upper Canyon tour sowieso overrated is, geen uitleg over het ontstaan bijv, snelle tocht met een jeep etc.
Lower Canyon twijfel ik nog wel over. Ben wel aan het zoeken naar een andere slot canyon, kwam toen bij Water Holes Canyon terecht en zie dat er nu ook $35 (of $50 of $70?) betaald moet worden ipv $12.

Is er nog een alternatief? Mooie slot canyon, minder toeristisch?

swissdutchie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door swissdutchie » 22 aug 2018, 09:05

Hoi Skippy! Wij hebben vorig jaar naast Water Holes ook Canyon X bezocht en vonden dat een prima alternatief voor de drukke Upper en Lower Antelope Canyons. Ook Canyon X is weliswaar alleen met een rondleiding te bezoeken, maar de groepjes zijn nog relatief klein en je krijgt voldoende tijd om alles goed te kunnen bekijken. Ook vooraf reserveren was vorig jaar oktober nog niet nodig, al kan dat inmiddels natuurlijk wel anders zijn. Naarmate deze slot canyon bekender wordt, zal het immers ook hier drukker worden.
Voor onze ervaring met Canyon X kun je onze blog raadplegen:
https://franziskaenklaas.weebly.com/blo ... ag-21-page

Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z » 22 aug 2018, 13:30

http://www.americansouthwest.net/slot_c ... index.html

Minder spectaculair, maar wel mooi, gratis en zonder chagrijnige gids die alleen op je geld uit is. :mrgreen:

Veel andere op tribal lands zijn gesloten voor hikers, de Navajo willen zeker er van zijn dat je met hun veel te dure tours mee moet blijkbaar.

swissdutchie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door swissdutchie » 23 aug 2018, 08:57

Minder spectaculair, maar wel mooi, gratis en zonder chagrijnige gids die alleen op geld uit is.
Voor alle duidelijkheid onze gids in Canyon X was alles behalve chagrijnig en dat hij met de toeristen zijn boterham wil verdienen kan ik hem ook niet kwalijk nemen. Zolang de gidsen waar voor hun geld leveren, heb ik daar vrede mee.

kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 23
Contacteer:

Bericht door kalaman » 23 aug 2018, 10:20

swissdutchie schreef:Voor alle duidelijkheid onze gids in Canyon X was alles behalve chagrijnig en dat hij met de toeristen zijn boterham wil verdienen kan ik hem ook niet kwalijk nemen. Zolang de gidsen waar voor hun geld leveren, heb ik daar vrede mee.
Volledig akkoord met de beide delen van deze zin. Het zou maar al te gek zijn mochten zij niet willen profiteren van de massa's toeristen die hun regio overspoelen. Bij ons aan de kust klaagt er niemand als er €4 voor een biertje gevraagd wordt, maar $35 voor het bezoek aan een wonder van de natuur, gelegen op hun grondgebied, zou te veel zijn :? .

Hier vind je een verslag van ons, bijzonder aangenaam, bezoek aan Canyon-X 11-april-2018-page-canyon-x-coalmine

chell
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Bericht door chell » 23 aug 2018, 12:52

Wij zijn in juni in de Horseshoe Bend Slot Canyon (a.k.a. Secret Canyon) geweest. De tour was behoorlijk aan de prijs, maar ik vond het magisch mooi! We waren met een groepje van 6 volwassenen en 2 kinderen, maakten een prachtige rit door de natuur en hadden zeeën van tijd in de Canyon. Onze gids was grappig, oprecht geïnteresseerd en wist ons vreselijk veel te vertellen over de Canyon en het landschap. En over fotografie trouwens ook.

Het was voor mij elke cent waard en één van de hoogtepunten van onze reis, ons verslag is hier te lezen/te bekijken: https://duizelreizen.nl/2018/06/08/dag- ... y-zion-np/

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer