Tol in meerdere staten

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Tol in meerdere staten

Bericht door Marcopstal »

Elke brug naar SF is toll betalen in de richting van SF, niet in de andere richting.

De Hoover dam is tolloos, als je verderop gaat parkeren (niet aan het visitor center doch de parkings aan de andere kant) dan zijn (of althans waren) deze gratis. Ik neem aan dat dit nog steeds zo is, maar ja een jaartje of twee verder en je weet maar nooit.

Er zijn best wel wat HOV lanes die je alleen mag gebruiken als je met het aangegeven aantal in de wagen zit. Rijd je er toch op met minder in de wagen dan riskeer je vaak een boete. Soms kan je er gebruik van maken mits betaling (maar dan heb je een tollpasje nodig)

Je kan niet meer overal ter plaatse betalen. De Golden Gate is hiervan een mooi voorbeeld, die dien je eigenlijk via internet te betalen, alhoewel er ook nog wel opties waren in SF zelf (maar daar moet je dan naar op zoek en dan is internet nog zo gemakkelijk).
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42006
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tol in meerdere staten

Bericht door Martin & Marianne »

Peter68 schreef: Wat ik er wel uit begrijp is dat je overal contant of met de credit card kunt betalen en het in sommige gevallen kunt vermijden.
Paul had al aangegeven dat voor de Golden Gate iets anders geldt. Maar die zul je normaal gesproken ook niet nemen.
Peter68 schreef: Je leest ook dat je via de verhuurder een systeem in je auto kunt nemen die de tolbetalingen automatisch voor je regelt, maar ik begrijp dat je dan ook betaalt voor dagen dat je geen tol hoeft te betalen. Het best lijkt me dan tol betalen met de credit card?
Er was al aangegeven dat zo'n systeem of kastje niet nodig is.

Je hebt niet gereageerd op de opmerking van Paul over de route. Hoe ga je Bryce en Zion bezoeken? Heb je alles al vastgelegd?

Marianne
Gebruikersavatar
Fair Arie
Amerikafan
Berichten: 110
Lid geworden op: 11 mei 2014, 19:03

Re: Tol in meerdere staten

Bericht door Fair Arie »

PSVwally schreef:Overigens, als je niet de 95 pakt van Zion naar Vegas, maar de northshore drive van Valley of Fire naar Lake Mead, daar ook tol/entreegeld verwachten
Wij hebben Northshore Road (NV-167 / NV-169) in onze planning staan vanuit Vegas naar Springdale. Kan het zijn dat je die bedoelt ipv drive? Zo ja, welk stuk is tol / entree? Of bedoel je de entree voor het Valley of Fire State Park?
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Tol in meerdere staten

Bericht door Harry »

Je betaald voor de toegang tot Lake Mead National recreation area, maar waarschijnlijk heb of koop je een America the beautiful pas en dan kun je die gebruiken voor de toegang.
Die kun je overigens niet gebruiken voor Valley of fire, dat is een state park.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42006
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tol in meerdere staten

Bericht door Martin & Marianne »

Als ze van Bryce naar Death Valley rijden zullen ze daar waarschijnlijk niet langs rijden gezien de afstand. Maar als er nog een tussenstop is, is het wel mooi om mee te nemen.

Maruanne
Gebruikersavatar
Fair Arie
Amerikafan
Berichten: 110
Lid geworden op: 11 mei 2014, 19:03

Re: Tol in meerdere staten

Bericht door Fair Arie »

@Harry; wij nemen vanuit Vegas de I-15, exit 75 Valley of Fire Hwy. Daarna via NV-169 Northshore Rd door Moapa Valley verder de I-15 op.

Ga ervan uit dat ik dan + US$10 State Park toegang betaal voor Valley of Fire (auto). Zoals je aangeeft, dit is een State Park valt niet onder de NP pass (die we nog hebben van vorig jaar).
Laatst gewijzigd door Fair Arie op 06 mei 2018, 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Tol in meerdere staten

Bericht door Marcopstal »

Fair Arie schreef:.
Misschien even in een eigen topic blijven zodat men hier nog kan volgen waarover het gaat ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Fair Arie
Amerikafan
Berichten: 110
Lid geworden op: 11 mei 2014, 19:03

Re: Tol in meerdere staten

Bericht door Fair Arie »

:?:
PSVwally geeft antwoord in dit topic en ik vraag verduidelijking op zijn bijdrage. Waarom moet ik dan een nieuw topic openen?
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Tol in meerdere staten

Bericht door Marcopstal »

Misschien omdat het topic uiteindelijk nog altijd gaat over het betalen van tolgeld in verschillende staten (en dus eerder over snelwegen en bruggen) en niet zozeer over ingangsprijzen tot parken, laat staan over een welbepaalde route. Op zich heeft het dus niets meer met de initiële vraag te maken.

Lake Mead is overigens een National Recreation Area waar je ook toegang voor moet betalen, doch inbegrepen in de NPS annual pass. Als je vanuit VOF noordelijk gaat passeer je de entrance station niet, enkel als je zuidelijk gaat.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Tol in meerdere staten

Bericht door PSVwally »

Marcopstal geeft het antwoord al. Vanaf Valley of Fire omhoog richting Overton geen kosten. Tussen VoF en Boulder langs Lake Mead wel kosten
Peter68
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 dec 2017, 22:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Tol in meerdere staten

Bericht door Peter68 »

Martin & Marianne schreef:
Peter68 schreef: Je hebt niet gereageerd op de opmerking van Paul over de route. Hoe ga je Bryce en Zion bezoeken? Heb je alles al vastgelegd?

Marianne

Heb lijstje van de route had ik uit mijn hoofd opgesomd en inderdaad Bryce en Zion omgedraaid. De overnachtingen hebben we allemaal. In San Francisco ligt deze vast, bij de overige ook, maar met gratis annuleren tot een bepaalde dag. hoezo?
We merken wel dat de prijzen nu flink aan het stijgen zijn
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42006
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tol in meerdere staten

Bericht door Martin & Marianne »

Omdat je dan nog Zion en Bryce om zou kunnen draaien. Maar dat hoeft dus niet.
En ik was bang dat je het via een reisbureau had geboekt en dus wellicht slecht gelegen hotels had.

Marianne
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tol in meerdere staten

Bericht door Old Faithful »

PSVwally schreef: Dus je gaat tol betalen als je vanuit Yosemite naar SF gaat. Qua route pak je dan wrs de Bay Bridge en daar kan je het beste met creditcard betalen.
Niet om de zaak nog ingewikkelder te maken maar om een extra keuze te hebben :wink: : je kunt ook zonder tol van Yosemite naar San Francisco rijden door om de zuidkant van de Bay heen te rijden; op het kaartje de zwarte route. Dit is een half uur/46km om.
Yos-sf.JPG
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Tol in meerdere staten

Bericht door roelb »

In de middagspits mag je daar nog wel wat bij optellen. Dan zit je tussen alle Google en Facebook bussen op de 101 die hun personeel terugbrengen naar de stad :-) Ik zou gewoon lekker de Bay Bridge pakken voor die $5.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Tol in meerdere staten

Bericht door PSVwally »

Hahaha. Ja, ik heb daar meer file gehad dan alle keren LA bij elkaar. Vooral rond t vliegveld was t een drama
Peter68
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 dec 2017, 22:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Tol in meerdere staten

Bericht door Peter68 »

roelb schreef:In de middagspits mag je daar nog wel wat bij optellen. Dan zit je tussen alle Google en Facebook bussen op de 101 die hun personeel terugbrengen naar de stad :-) Ik zou gewoon lekker de Bay Bridge pakken voor die $5.

We komen op een zondag aan. Dat scheelt wellicht?

Maar we gaan via Oakland. Het gaat ons niet om de paar dollar tol, maar meer om het systeem van betalen omdat daar bij mij onduidelijkheid over was (nu niet meer). Natuurlijk, met weinig omrijden tol vermijden is een optie/keuze. We waren meer bang voor gemiste tol-situaties. Zo heb ik ergens gelezen van iemand die geen tol betaald had en op hun route 4x een tolpassage tegen gekomen was. Ze zou iets van 4x $1.25 hebben moeten betalen en kreeg daar een boete van meer dan $100 over heen.

Die pleitte weer over het gebruik van een kastje, met weer iets van $4 administration fee per dag (gebruikt of niet). Daarbij zou je weer moeten kiezen om dat apparaat aan of uit te zetten. Ik ben op vakantie en wil me daar niet mee bezig houden.

Als de tol goed is aangegeven en we niet vaak tol-situaties hebben, dan stoppen we gewoon en balen dan ter plekke met de credit card (of cash, indien dan moet). De Golden Gate bridge zou on line moeten. Waarschijnlijk willen we die per fiets of te voet doen.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Tol in meerdere staten

Bericht door roelb »

Ik weet niet waar dat verhaal vandaan kwam, maar dat kan in het zuidwesten met een huurauto niet voorkomen.

Op de plekken waar je eventueel tol zou moeten betalen zonder dat je langs een loket komt (4 wegen rond LA en de Golden Gate brug) kun je met je huurauto gewoon rijden, daarvoor is geen apparatuur vereist. De verhuurder rekent je dan achteraf de tol + een fee aan. Maar let op, die fee verschilt wel sterk per verhuurder. Kort gezegd zit je bij Hertz, Alamo, Avis, Budget en National prima. Je betaalt dan een bedrag tussen de $2.95 en hooguit $19.75 extra. Nog steeds veel voor een vermijdbaar bedrag, maar toch.

Bij Dollar, Thrifty, Fox en Sixt moet je dat vooral niet doen. Daar ben je een vermogen kwijt, omdat die bedrijven voor hun "tol service" een vast bedrag (ruim $10) aanrekenen voor /elke huurdag/, ongeacht of je nu wel of geen tolrekening krijgt. Nooit, en dan ook echt nooit doen. En bij het ophalen duidelijk "opt-out" doen op die "service". Goede reden overigens om deze verhuurders te mijden.

Maar zoals hierboven al gezegd, bij de Golden Gate (waar je niet overheen komt in jouw route, maar voor de volledigheid) kun je nog zelf online, tot 48 uur na je passage, de tol betalen zodat de rekening niet naar je verhuurder gaat. Niets meer nodig dan creditcard en kenteken en ongeveer 2 minuten werk.
Peter68
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 dec 2017, 22:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Tol in meerdere staten

Bericht door Peter68 »

roelb schreef:Ik weet niet waar dat verhaal vandaan kwam, maar dat kan in het zuidwesten met een huurauto niet voorkomen.
Dat wist ik op dat moment dus nog niet.

roelb schreef: Op de plekken waar je eventueel tol zou moeten betalen zonder dat je langs een loket komt (4 wegen rond LA en de Golden Gate brug) kun je met je huurauto gewoon rijden, daarvoor is geen apparatuur vereist. De verhuurder rekent je dan achteraf de tol + een fee aan. Maar let op, die fee verschilt wel sterk per verhuurder. Kort gezegd zit je bij Hertz, Alamo, Avis, Budget en National prima. Je betaalt dan een bedrag tussen de $2.95 en hooguit $19.75 extra. Nog steeds veel voor een vermijdbaar bedrag, maar toch.

Bij Dollar, Thrifty, Fox en Sixt moet je dat vooral niet doen. Daar ben je een vermogen kwijt, omdat die bedrijven voor hun "tol service" een vast bedrag (ruim $10) aanrekenen voor /elke huurdag/, ongeacht of je nu wel of geen tolrekening krijgt. Nooit, en dan ook echt nooit doen. En bij het ophalen duidelijk "opt-out" doen op die "service". Goede reden overigens om deze verhuurders te mijden.
Zowel in Dallas en Las Vegas halen we de auto op bij Alamo, dus dat zit dan wel goed
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Tol in meerdere staten

Bericht door PSVwally »

Overigens kom je met een beetje googlen ook al wel een eind.
Ik kende de situatie rond Dallas niet, maar daar heb je zo te lezen wel toll roads

https://platepass.com/images/TX-DFW-Pla ... 201712.pdf

Lees dus ook de 'NOTE' onderop.... cashless toll, dus daar wel even uitzoeken. Maar ik neem aan dat je dochter dat misschien daar toch al wel weet?
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Tol in meerdere staten

Bericht door Visser »

PSVwally schreef:
06 mei 2018, 02:33

Rij je om over de Hoover dam ipv over de snelweg dan zal je daar ook een fee voor moeten betalen.
Hooverdam is gratis, maar gaat nergens meer naartoe..... De brug ernaast is ook gratis.
.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer