Bald Hills Road bij Redwood NP

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Chi Sin X
Amerika-expert
Berichten: 1541
Lid geworden op: 06 jun 2006, 14:16
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Antwerpen

Bald Hills Road bij Redwood NP

Bericht door Chi Sin X »

Ik ben momenteel van plan om langs de "achteringang" het nationale park binnen te gaan, namelijk via de Bald Hills Road. Daardoor kan ik een heel stuk weg afsnijden, en de Bald Hills Road in het nationale park staat sowieso op de planning. Dus 2 vliegen in 1 klap ;).

Alleen heeft er iemand deze route al eens gereden, vertrekkend vanaf Hoopa (via French Camp Road) of Martins Ferry? Er zit namelijk nogal een groot verschil tussen dirt roads, de ene zijn halve autosnelwegen en de andere kan je nauwelijks met een modified 4x4 doorgeraken.

Via google maps kan ik het niet goed zien en de meeste mensen rijden enkel maar het stuk in het nationale park zelf. Dat lijkt wel prima te zijn. Dus het gaat me om het stuk daarbuiten.
nien1!
Amerikafan
Berichten: 117
Lid geworden op: 31 jan 2011, 18:26
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Bald Hills Road bij Redwood NP

Bericht door nien1! »

Ook wij hadden vorig jaar deze vraag (viewtopic.php?f=7&t=67855).
Wij hebben vorig jaar deze route gereden met een campervan van Escape. Je gaat de weg op tussen Martin's Ferry en Weitchpec en steekt daar een brug over. Vervolgens is het eerste stuk een verharde asfaltweg die erg slingerend omhoog gaat. Vervolgens gaat op het plateau de weg over in een onverharde weg. Deze weg was vorig jaar in augustus goed te rijden. Er zaten nagenoeg geen gaten in de weg, soms wel wat hobbelig, maar goed te rijden.
We zijn enkele locals tegengekomen die ook gebruik maken van deze route.
Een erg mooie route met mooie weidse uitzichten en wat ons betreft zeker een aanrader. Waarschijnlijk in de lente nog mooier wanneer de wildflowers in bloei staan.

Beelden zijn ook op Youtube te vinden, bv. : https://www.youtube.com/watch?v=wHM-_DbJ-Uo

Succes en een mooie reis gewenst!

Nien
2001 SF - SLC
2011 SF - Denver
2014 LV-Great Basin-Craters o/t Moon-Yellowstone-Grand Teton-Arches-Canyonlands-Capitol Reef-Zion-LV
2016 LA - LV
2017 SEA - SF
Chi Sin X
Amerika-expert
Berichten: 1541
Lid geworden op: 06 jun 2006, 14:16
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Antwerpen

Re: Bald Hills Road bij Redwood NP

Bericht door Chi Sin X »

Bedankt voor de informatie!

Deze gaan we dan zeker doen :). Ik had gezien dat het geasfalteerd was tot aan die brug, maar daarna vond ik het nogal onduidelijk worden op Google Maps.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer