Planning van een dagje Universal Studios?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Planning van een dagje Universal Studios?

Bericht door jill1234 »

Dank je wel, we zullen er zeker vroeg zijn. De single rider weet ik nog niet; kinderen zijn 10 en 11; weet nog niet of zij of wij dat aandurven. Hoelang moet je op elkaar wachten? Kan ik nog niet inschatten.

Backlot Tour? nooit van gehoord; ik ga eens op de site kijken :-)

Edit: o haha, je bedoelt gewoon de studio tour! Daar gaan we als eerste heen, om 8 uur :-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
travelchecker
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 jul 2019, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Planning van een dagje Universal Studios?

Bericht door travelchecker »

Ik heb dit jaar de vip experience geboekt (verslag staat op mijn blog). Daar was een express pas inbegrepen en die is voor mij elke euro waard. Niets zo fijn als zo'n lange wachtrij voorbij lopen. Ze zijn wel duur maar elke seconde quality time op vakantie is me meer waard dan euro's.
Mijn USA verhalen lees je op https://www.travelchecker.be
SaskiaC
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 04 jan 2023, 23:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Planning van een dagje Universal Studios?

Bericht door SaskiaC »

Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Planning van een dagje Universal Studios?

Bericht door jojostravelusa »

De laatste keer dat wij er waren, 2018, hebben we geen Front of Line tickets genomen. Die zijn enorm duur geworden t.o.v. jaren eerder en je hebt er minder profijt van. Zorg inderdaad dat je er vroeg bent. Misschien heb je vanuit jouw hotel recht op early admission? Dat scheelt toch altijd weer. Je zou dan bv. eerst naar Harry Potter kunnen gaan of eerst naar de Studio Tour. Dan beneden alle attracties doen en daarna boven. Wij waren er in 2014 in het hoogseizoen en hebben het toen zo gedaan, uiteraard zonder Harry Potter, want die was er nog niet, en in 2018 waren we in april en dat was heerlijk. Alleen wachten bij de Simpsons.
marcie216
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 aug 2017, 09:23

Re: Planning van een dagje Universal Studios?

Bericht door marcie216 »

Wij hebben voor afgelopen Universal gebruik gemaakt van een hele dag planning (incl tijden) die op internet werd uitgeschreven. Zijn verschillende bloggers die je de ideale 'route' laten zien om zo min mogelijk te wachten en zoveel mogelijk te zien. Dit ging wel over Universal in Florida, maar het idee is hetzelfde.

Ik zou er hier 3/4 van bekijken, weet niet meer precies de site die wij destijds hadden, en vanaf hier je eigen planning maken. Wij hebben zo op 1 dag alles kunnen doen wat we wilde, zonder fast pass of iets.

Tip die bv vaak genoemd werd is dat je bij de rope drop meteen naar de meest populaire attractie moet, dus je pakt de rope drop die daarvoor het snelste is. Hij gaf ook tips dat als de wachtrij al meer dan bv 60 minuten was, dat je dan beter eerst naar een andere attractie kon gaan. Erg handig en als ik weer naar Universal ga, ga ik zeker weer op een zelfde manier plannen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer