camping Death Valley

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

camping Death Valley

Bericht door AnitaV »

Ik ben op zoek naar iemand die ervaring heeft met een campground ten westen van Father Crowley overlook.
De camping West Death Valley wordt genoemd op https://www.campendium.com/west-death-valley maar ik kan er niets over vinden. De volgende camping op onze reis is anders bij Little Lake langs de 395. Dus dat is een behoorlijk stuk verder en dat wil ik liever niet.
Wie o wie is er al eens geweest? Bereikbaar met een camper? Als ik de foto's zie op de site moet het kunnen.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: camping Death Valley

Bericht door Trails »

Dit is geen camping maar een stuk dirtroad waar je kunt boondocken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: camping Death Valley

Bericht door Martin & Marianne »

Waar is Little Lake? Zijn er niet meer mogelijkheden tussen DV en Little Lake? Waar kom je vandaan en wanneer ga je? Is Panamint Springs geen optie? Of Stovepipe Wells? En waar overnacht je daarna?

Marianne
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: camping Death Valley

Bericht door AnitaV »

We zijn van Las Vegas via DV op weg naar Sequioa (eind mei). Een dag Red Canyon/ DV en dan een dag naar Sequioa rijden.
Panamint Springs kan natuurlijk, daar is een gedeelte fcfs en gedeelte reserveren. Maar ik wil afhankelijk van de warmte kijken wat we die dag gaan doen dus ik weet niet hoeveel we gaan doen en hoeveel tijd het kost. Dan kan de fsfc bij Panamint Springs vol zijn als we daar aan komen. De rit naar Sequioa is een flinke rit dus alles wat we meer richting Sequioa rijden is mee genomen.
Het enige dat jammer is dat we bij deze route (ben nu bezig met rondje Las Vegas en geen rondje San Francisco) geen zonsopgang of -ondergang in DV hebben. Maar zoals steeds bij het maken van de route, kiezen is soms moeilijk.

Boondocken, zo ziet het er op de foto's inderdaad uit. Dat is dus een mogelijkheid :thumbup:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: camping Death Valley

Bericht door Martin & Marianne »

Ik dacht dat je richting de Tioga Pass zou rijden, maar je gaat dus naar het zuiden.
Sequoia (eerst de o, dan de i) ) is een ruim begrip; sta je naar Lodgepole? Dan zou ik proberen wat verder te rijden anders wordt de dag naar Sequoia wel erg lang. Je weet dat je met een camper langer dan 22 ft niet de CA198 mag rijden?

Marianne
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: camping Death Valley

Bericht door AnitaV »

We gaan pas volgend jaar, maar ik wil inderdaad Lodgepole gaan reserveren.
Het is inderdaad een lange dag naar Sequioa dus we rijden zo ver mogelijk door.
We hebben een camper van 22 ft maar willen via Grant Grove naar Sequioa rijden. Ik heb begrepen dat de 198 veel bochten heeft en dat vind mijn lijf meestal niet zo leuk. Of is de weg zo mooi dat het een pilletje waard is? :)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: camping Death Valley

Bericht door Martin & Marianne »

Het is een mooie weg maar vanuit Grant Grove is het ook mooi. Ook op dat stuk heb je wel de nodige bochten.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer