CBS en/of White Pocket

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
avsboz
Amerikakenner
Berichten: 602
Lid geworden op: 23 nov 2011, 19:41
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

CBS en/of White Pocket

Bericht door avsboz »

Gisteren vielen de permits voor CBS door de brievenbus. Nu ben ik aan het zoeken naar een geschikte tour. Omdat ik geen off road ervaring heb, gaan we zeker niet zelf rijden.

Zit nu wel in een dilemma. Ga ik voor meer tijd in alleen CBS of combineer ik de trip met samen met een bezoek WP ?
Als ik diverse foto's online zie, dan denk ik dat deze vooral met lage(re) zon tegen de avond zijn gemaakt. Is dat ook iets dat je met touroperators kan afspreken ?
Grt,
Andries


2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
YosemiteHans
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 03 mar 2015, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: CBS en/of White Pocket

Bericht door YosemiteHans »

Hoi Andries, ook wij willen naar beide dingen toe. Voor CBS moet ik echter nog een permit zien te verkrijgen, hoop dat dit lukt. Ik heb contact gehad met Paria Outpost en outfitters.

http://www.paria.com/
Het is niet goedkoop, maar dat hebben we er 1 dag voor over.

Met deze mensen kun je verschillende tijden afspreken, als je later wil vertrekken ivm lagere stand van de zon, dan kan dat. Tenminste dat hebben ze mij geantwoord.

Gr Hans
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: CBS en/of White Pocket

Bericht door kalaman »

Meerdere keren in zowel CBS en WP geweest en ik zou er nooit aan denken om die twee te combineren. CBS is een ontzettend groot gebied met oneindig veel mooie hoekjes en plekjes. En om dan ook nog naar WP te gaan... Bovendien kan je niet op beide plaatsen zijn bij een laagstaande zon.
Zelf ook nog gebruik gemaakt van Paria Outpost voor een winters bezoek aan CBN en The Wave toen de House Rock Valley Road echt impassable was voor een rental. 's Morgens nog hard bevroren sneeuw, maar in de late namiddag één modder-sneeuw smurrie. In zoverre zelfs dat de chauffeur dacht dat we het nooit zouden halen tot de 89.
Wij hebben enkel van hen gebruikt gemaakt als shuttle (brengen en komen halen) en dat was zoals afgesproken.

Kalaman april 2018
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: CBS en/of White Pocket

Bericht door roelb »

avsboz schreef:Gisteren vielen de permits voor CBS door de brievenbus. Nu ben ik aan het zoeken naar een geschikte tour. Omdat ik geen off road ervaring heb, gaan we zeker niet zelf rijden.
Je hebt geen "off-road" ervaring nodig, zo erg is het nu ook weer niet :-).

De route naar Cottonwood cove bestaat uit (behalve als het geregend heeft) redelijk begaanbare wegen, alleen zijn ze door het wat zanderige karakter zodanig van aard dat een "echte" 4x4, met name met hogere clearance en fatsoenlijke banden (breed, profiel voor zand/modder), wel vereist is. Maar met een geschikt voertuig en common sense is er niets aan de hand. Geschikte is in ieder geval een full-size SUV met 4WD low gear en een reservewiel aan boord. Zonder ervaring zou ik het zonder low gear sowieso niet doen. Ik zou je iig wel altijd aanraden om de route onderlangs te rijden, dus niet langs Paw Hole.

Als je een indruk wilt krijgen van die wegen, ik heb vorige zomer wat filmpjes gemaakt. Dit is de route vanaf House Rock valley road tot en met de parkeerplaats, in drie delen, bij elkaar iets van 40 minuten:

[youtube]16QqoMKfeGQ[/youtube]
[youtube]parGnY_3rho[/youtube]
[youtube]orQ-MQXWIJU[/youtube]
Gebruikersavatar
avsboz
Amerikakenner
Berichten: 602
Lid geworden op: 23 nov 2011, 19:41
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: CBS en/of White Pocket

Bericht door avsboz »

Als we gaan dan gaan we zeker niet met eigen huurauto omdat dit een mid size SUVtje zal zijn. Paria of Dreamland zijn de twee bekendste namen. Daar zullen we vast wel wat boeken. Twijfel nog tussen combi of alleen CBS. Die laatste dan bij voorkeur wat later op de dag.
Grt,
Andries


2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: CBS en/of White Pocket

Bericht door roelb »

Je kunt ook kijken of je voor een dag een serieuze auto huurt.. dat is wellicht goedkoper dan met een van de touroperators. Aan de andere kant, ze verzorgen het wel goed. Een van de SUV's die je in ons filmpje op de parkeerplaats ziet was van dreamland, en die hadden een goed gevulde koelbox bij voor de twee Fransen die ze bij hadden.
Gebruikersavatar
lyan
Amerikakenner
Berichten: 1238
Lid geworden op: 16 sep 2010, 20:51
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: groningen
Contacteer:

Re: CBS en/of White Pocket

Bericht door lyan »

Wij hebben CBS gedaan met Paria Outpost, mooie dag met een kundige gids (Susan) die ons alle mooie plekjes heeft laten zien. Ook zij verzorgen een lunch voor onderweg.
Normaal zijn we niet zo van de "guided" hikes, maar over deze waren we zo tevreden dat we in juni Soap Creek met ze gaan doen.
Dallas
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 sep 2017, 17:19
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: CBS en/of White Pocket

Bericht door Dallas »

Ik ga even verder gaan in dit draadje. Ik heb de filmpjes van de House Rock Valley bekeken. Fijn om eens te zien. Ik zou het liefst met mijn camperbus verblijven op de Stateline Campground. Hoe is dat eerste stuk van de House Rock Valley road? Zou ik met een camperbus naar die camping kunnen rijden? Of is dat echt niet verstandig? Ik ga het daar ter plekke ook nog wel navragen maar als het uberhaupt geen optie is dan kan ik me op andere campgrounds richten.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: CBS en/of White Pocket

Bericht door kalaman »

Alles is afhankelijk van de omstandigheden op dit ogenblik en dat kan je best navragen in het BLM-kantoor in Kanab of in het Paria Ranger Station.
We hebben al heel wat langs de House Rock Valley Road gereden en de toestand van de weg kan heel verschillend zijn, van een bijna autosnelweg tot "almost impassable with a 4x4".
Bij recente of voorspelde regen is het echter een héél slecht idee om langs daar te rijden...
Dallas
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 sep 2017, 17:19
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: CBS en/of White Pocket

Bericht door Dallas »

Oke, ik begrijp dat ik gewoon moet afwachten hoe het ter plekke op dat moment is. Dat klinkt ook logisch natuurlijk. Geduld..... Bedankt weer Kalaman, :thumbup:

Sandra
Gebruikersavatar
lyan
Amerikakenner
Berichten: 1238
Lid geworden op: 16 sep 2010, 20:51
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: groningen
Contacteer:

Re: CBS en/of White Pocket

Bericht door lyan »

Wij zijn vorige week met de Paria Outpost naar de Soap Creek gereden, dit ligt ongeveer 50 mijl vanaf het asfalt. De House Rock Valley Road lag er goed bij, maar zodra je deze verlaat dan is er erg diep zand, dus zorg voor een auto met goede banden en 4wd! (of ga met een gids).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer