Wanneer kan je best Canyon X bezoeken?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Wanneer kan je best Canyon X bezoeken?

Bericht door Vanessa007 »

Hallo
Na het lezen van vele reviews over Upper en Lower Canyon is mijn goesting een beetje over...
Massa's mensen die als een kudde erdoor gejaagd worden, nee dank u!
Daarom heb ik beslist om Canyon X in de plaats te bezoeken, even mooie en geen volk!
Maar ik vraag mij dus af op welk tijdstip je best kan gaan om foto's te nemen. Wij zullen er half juli zijn.
Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Vanessa007 op 22 mar 2018, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
UitHolland
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 30 aug 2014, 18:38
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Re: Wanneer kan je best Canyon X bezoeken?

Bericht door UitHolland »

Je hebt ook nog waterholes slot canyon op dit forum staat er ook genoeg over geschreven. En als ik het goed begreep kun je dit op eigen initiatief bezoeken mits je voor een permit betaald.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Wanneer kan je best Canyon X bezoeken?

Bericht door kalaman »

We zijn zelf in de ochtend van 11 april in Canyon-X. Je zal onze ervaringen kunnen lezen in onze blog: Kalaman's Travelblog April 2018

Hier lees je over ons bezoek aan Waterholes Canyon: Kalaman's Travelblog April 2013
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Wanneer kan je best Canyon X bezoeken?

Bericht door gera_r »

Volgens mij maakt het niet zoveel uit. Wij waren daar in het hoogseizoen 2017 (augustus), tweede helft van de middag. Konden zo terecht. Echt geen rijen mensen daar...
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Wanneer kan je best Canyon X bezoeken?

Bericht door kalaman »

Bij Canyon-X is het inderdaad (nog) altijd heel rustig, maar ik dacht dat Vanessa007 bedoelde wanneer het er best is om foto's te nemen.
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Wanneer kan je best Canyon X bezoeken?

Bericht door Vanessa007 »

Inderdaad, ik bedoelde het beste tijdstip om foto's te nemen...
Gast

Re: Wanneer kan je best Canyon X bezoeken?

Bericht door Gast »

Misschien kun je dat even aanpassen in je eerste bericht?
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Wanneer kan je best Canyon X bezoeken?

Bericht door Vanessa007 »

Aangepast! :wink:
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Wanneer kan je best Canyon X bezoeken?

Bericht door swissdutchie »

Ook ik had deze vraag vorig jaar op een Engelstalig forum gesteld en kreeg te horen, dat het beste tijdstip rond de middag was, omdat alleen dan het zonlicht tot op de grond van het ravijn doordringt. Dat geldt natuurlijk met name voor de meest nauwe gedeeltes van de canyon. Wij bezochten Canyon X vorig jaar half oktober. Omdat we die dag nog verschillende andere dingen op het programma hadden, waren we uiteindelijk toch al in de ochtend zo rond half tien. Ook toen was het echter prachtig en we hebben dan ook zeker geen spijt gekregen van het feit, dat we de canyon al iets voor het ideale tijdstip hebben bezocht. Volgens mij is het op elk tijdstip wel een hele bijzondere belevenis.
Trouwens hadden ook wij vanwege de relatieve kleinschaligheid voor Canyon X gekozen. En we werden niet teleurgesteld. Ondanks dat we niet gereserveerd hadden, konden we er bijna meteen terecht. Ons groepje bestond maar uit twee stellen plus onze gids en in de canyon kwamen we hooguit 2 andere groepjes tegen. De gids nam alle tijd voor ons, waardoor het gevoel als een kudde schapen door de canyon gejaagd te worden, gelukkig volledig afwezig bleef. Zeker een aanrader dus!
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Wanneer kan je best Canyon X bezoeken?

Bericht door Vanessa007 »

Bedankt! Dit overtuigt me weer meer om voor Canyon X te gaan ipv Lower Antelope Canyon... :thumbup:
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wanneer kan je best Canyon X bezoeken?

Bericht door noname4 »

Gaan jullie eigenlijk vooraf reserveren (ik twijfel daar over) en is https://www.antelopecanyon-x.com/ de enige aanbieder of kan je ook op eigen gelegenheid?
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Wanneer kan je best Canyon X bezoeken?

Bericht door swissdutchie »

Wij hebben vorig jaar niet gereserveerd en kregen zonder problemen plek op de eerstvolgende tocht. Dat was echter in oktober en dus niet in het hoogseizoen. Voor zover mij bekend is er maar één aanbieder voor Canyon X. Het is een familiebedrijf en Canyon X ligt op hun eigen terrein.
Het betreft dus privéterrein en je kunt Canyon X daarom niet op eigen gelegenheid bezoeken. Bij Waterholes Canyon kan dat wel, maar je moet dan wel eerst een vergunning gaan halen.
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Wanneer kan je best Canyon X bezoeken?

Bericht door Vanessa007 »

noname4 schreef:Gaan jullie eigenlijk vooraf reserveren (ik twijfel daar over) en is https://www.antelopecanyon-x.com/ de enige aanbieder of kan je ook op eigen gelegenheid?
Wij gaan voor alle veiligheid wel vooraf reserveren omdat we in het hoogseizoen (juli) daar zijn.
En idd, de website die je opgaf, is de enige aanbieder voor deze tour!
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wanneer kan je best Canyon X bezoeken?

Bericht door noname4 »

Heeft iemand misschien de GPS coördinaten van de waterholes canyon en van het bureau waar je de permit kan aanschaffen? Of een URL of zo?
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Wanneer kan je best Canyon X bezoeken?

Bericht door AnitaV »

Geen coördinaten maar met onderstaande informatie moet het lukken.

Dit staat op ontdek Amerika:
'Water Holes Slot Canyon ligt zes mijl ten zuiden van Page, aan State Route 89, vlak bij Horseshoe Bend. Je herkent de juiste plek aan het viaduct dat over de canyon heenloopt. Aan de linkerzijde van de weg, net voor het viaduct, bevindt zich een kleine pullout'

Mooie link is https://www.theoutbound.com/arizona/hik ... les-canyon

Die permits kan je halen bij de ticketboot van Upper Antelope Canyon. De permit kost $ 12 pp
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Wanneer kan je best Canyon X bezoeken?

Bericht door swissdutchie »

Ook ik heb helaas geen coördinaten. Wij zijn er vorig jaar geweest en hebben toen de permits bij het Navajo Tribal Parks Office gehaald. Dat bevindt zich in een houten hutje achter het gezondheidscentrum bij de LeChee Chapter House langs de Coppermine Road (89T) ongeveer 3 mijl ten zuiden van Page. Daar kregen we ook een kaartje van de canyon en van de aanrijroute.
Voor zover ik weet, is de permit niet meer bij Upper Antelope Canyon te koop, maar alleen nog bij het bovengenoemde tribal parks office en sinds kort ook bij Horseshoe Bend Tours (naast de Subway aan Highway 89).
De canyon zelf is inderdaad bij een viaduct iets ten zuiden van Horseshoe Bend langs Highway 89. Als je vanaf Page komt is het kleine parkeerterrein aan de linkerkant nog voor het viaduct.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Wanneer kan je best Canyon X bezoeken?

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zijn er in 2013 bij de Waterholes Canyon geweest. De route vanaf de parkeerplaats stond aangegeven. Zie hier ons verslag.

Marianne
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Wanneer kan je best Canyon X bezoeken?

Bericht door Heather »

We willen in juli een canyon x tour boeken.
Ik kan op de website www.antelopecanyon-x.com geen info vinden over hoe lang je er op voorhand moet zijn.
Misschien heeft een forumlid hier ervaring mee ?
Klopt mijn redenering dat als we vertrekken rond 9u vanuit the view in monument valley, dat we dan een tour kunnen boeken rond 10u30 aangezien we de tijd een uur kunnen terugdraaien (en in de veronderstelling dat we er een half uur vroeger moeten zijn) ?
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Wanneer kan je best Canyon X bezoeken?

Bericht door kalaman »

We zijn er een paar dagen geleden geweest en je bent er best een halfuur op voorhand: https://kalaman0032april2018.blogspot.b ... -mine.html

Ik weet niet welk uur The View hanteert, maar ze liggen wel op het grondgebied van Arizona, dus zelfde als Canyon-X.
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Wanneer kan je best Canyon X bezoeken?

Bericht door Heather »

@Marianne

Klopt dit schema dan toch niet ? We reizen in juli.

Re: Tijdsverschillen Nevada-Utah-Arizona
Bericht door Martin & Marianne » 27 feb 2018, 19:59

Nog twee vergeten:

Las Vegas - Grand Canyon
Grand Canyon - Monument Valley : +1u
Monument Valley - Page -1
Page - Bryce +1
Bryce - Zion
Zion - Las Vegas -1
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer