Douane LA en Alamo, wachttijden

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Douane LA en Alamo, wachttijden

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou nooit ter plekke een upgrade nemen. En een full size (sedan?) lijkt me met 4 personen niet ruim. Hebben jullie alle 4 een koffer? Hou er ook rekening mee dat je een koelbox mee zult nemen.
Ik zou naar een minivan kijken, dan heb je voldoende ruimte.

Marianne
manhattan
Amerikafan
Berichten: 113
Lid geworden op: 10 mar 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Douane LA en Alamo, wachttijden

Bericht door manhattan »

Bij ons was de wachtrij voor de immigrations echt heel lang. We waren met ons zoontje van 1,5 en waren door geen slaap helemaal uitgeput. Uiteindelijk mochten we naar een speciale rij met maar 2 mensen voor ons omdat hij eigenlijk moest eten maar het op deze manier veels te lang zou gaan duren. Nog steeds mega dankbaar voor diegene die het voor ons uiteindelijk regelde want ik denk dat het ons echt wel 1,5 uur heeft gescheeld.
Annemieke68
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 31 aug 2017, 17:50
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Douane LA en Alamo, wachttijden

Bericht door Annemieke68 »

Bedankt voor jullie reacties. We gaan de auto omboeken naar een Minivan. :thumbup:
Borrelparaat
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 29 mar 2017, 14:06
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Douane LA en Alamo, wachttijden

Bericht door Borrelparaat »

Het kan ook anders. Vorig jaar kwam ik aan op LAX . Binnen een kwartier door de douane en binnen een half uur buiten met mijn bagage. Vervolgens naar Alamo met skip the counter. Binnen een uur na aankomst van mijn vlucht zat ik in mijn auto onderweg naar mijn Airbnb. :D
Annemieke68
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 31 aug 2017, 17:50
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Douane LA en Alamo, wachttijden

Bericht door Annemieke68 »

Kan je met "skip the counter" ook nog de auto goed controleren op eventuele schade?

Hebben de meeste auto's standaard ingebouwde navigatie of beter een app o.i.d. van te voren downloaden? Hoorde n.l. dat losse navigatie erbij huren veel geld kost en een aparte kaart van Amerika downloaden voor je bestaande tom tom ook. ( onze tom tom heeft trouwens ook geen voldoende geheugen voor een extra kaart van Amerika)
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Douane LA en Alamo, wachttijden

Bericht door sanook »

Het controleren van de auto op schade heeft feitelijk niet veel zin want je bent verzekerd en je hebt geen eigen risico. Dus als jij schade veroorzaakt is dat allemaal gedekt en kost jou niets. Het controleren van de kant van de verhuurder is daarom niet nodig, en dus voor jou ook niet van belang.
Als je verzekerd wilt zijn van navigatie dan moet je dat zelf regelen, je kunt er niet van uit gaan dat je huurauto dat zal hebben.
Wat je niet moet doen is navigatie bij je verhuurder er bij huren, want voor minder koop je in de US een nieuw navigatie apparaat (bv bij Walmart)
Een andere optie is om een gratis navigatie app op je telefoon te downloaden (bv Here WeGo), kaarten kun je ook gratis downloaden op je telefoon en de app werkt volledig offline dus je hebt geen data nodig.
In deze topics vind je meer info:
autohuur: viewtopic.php?f=30&t=70778
navigatie e.d: viewtopic.php?f=30&t=60674
Laatst gewijzigd door sanook op 30 jun 2018, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Annemieke68
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 31 aug 2017, 17:50
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Douane LA en Alamo, wachttijden

Bericht door Annemieke68 »

Bedankt Sanook, erg duidelijk. Is idd logisch wat betreft die schade. Een paar jaar geleden hadden we schade opgelopen in Zuid Afrika maar idd niets hoeven te betalen doordat we verzekerd waren. Die app ga ik zeker downloaden!! Thanks! :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer