Plan B Yosemite

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Helen**
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 sep 2016, 12:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Plan B Yosemite

Bericht door Helen** »

Wij hebben vorige week niet klaar kunnen zitten om te boeken voor een camping in Yosemite. Nu zijn we ons aan het beraden op een plan B. Willen jullie daarin meekijken?

We reizen met een camper in juli 2018. Het plan was:
1 lange reisdag van barstow - lee vining
2 bezoek Bodie en door naar Yosemite
3 yosemite
4 yosemite
5 yosemite en vertrek richting SF

Plan B

1 barstow - tussenstop op levendige plaats
2 tussenstop - lee vining
3 bezoek Bodie (nog steeds lee vining)
4 heel vroeg naar een fcfs in yosemite? / in lee vining blijven en vanuit daar yosemite bezoeken
5 yosemite en vertrek naar sf

Plan B is dus nog in wording...

Waar we nu aan denken is de lange reisdag van barstow naar lee vining in 2-en te knippen. Nu las ik dat Mammoth Lakes een populaire wintersportplaats is met veel winkeltjes en restaurantjes. We reizen met twee tieners en het lijkt ons leuk om na alle natuur en afgelegenheid een dag midden in het gebeuren te zitten. Het hoeft niet perse mammoth lakes te zijn, maar iets levendigs (met winkel/restaurant/stadje-achtig). Hebben jullie dan concrete tips voor rv-sites?

Als we twee nachten in Lee Vining blijven en dan de volgende morgen vroeg het park inrijden voor een first come first serve-plek, kunnen we een nacht in het park overnachten. Ik heb alleen geen idee hoe zeker het is dat je in het hoogseizoen op tijd bent... Dus misschien liever vanuit Lee Vining het park in en s' avonds weer terug? En dan de volgende dag weer het park in en dan door naar SF. Heeft iemand daar iets slims over te zeggen?

Of nog een heel ander idee, dat kan natuurlijk ook.
Ik hoor graag.

Groet Helen
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Plan B Yosemite

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien heb je iets aan dit topic: viewtopic.php?f=7&t=70741
Ik zou in eerste instantie Indian Flat proberen maar een extra dag aan de oostkant is ook niet verkeerd.
Waarom Barstow, waar komen jullie vandaan?

Marianne
Helen**
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 sep 2016, 12:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Plan B Yosemite

Bericht door Helen** »

Indian Flat hebben we gemaild maar reageren niet tot op heden. Misschien nog eens bellen maar kan me voorstellen dat ze overstelpt worden... Sowieso houden we ook de site van recreation.gov in de gaten. Erg genoeg had ik een keer een plek te pakken, twijfelde over de datum, keek even terug en.... weg was ie... Maar ik merk dat ik het graag geregeld wil hebben. Dus dan trekt plan b / oostkant ook.

We komen van de Valley of Fire en overnachten vlakbij Barstow in the middle of nowhere, onze death valley-experience en stargazing. :thumbup:

Via jouw link kwam ik op het verslag van Jacky en Renee en werd erg enthousiast van de foto's rondom mammoth lakes. Prachtig! Ik zie niet veel staan over vertier buiten de natuur. Alleen dat het een plaatje zelf niet sfeervol was. Even kijken dus..
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Plan B Yosemite

Bericht door Martin & Marianne »

Het is daar zeker prachtig. Van Mammoth Lakes zelf kennen wij alleen de omgeving van de Motel6. :wink:
Er zijn natuurlijk wel de nodige winkels, maar je moet je denk ik niet veel voorstellen van de plaatsen daar.
Wij deden in 2015 daar de Little Lakes Valley loop en wat wandelingen aan de oostkant van Yosemite. Zie daarvoor ons 2015-verslag bij 25, 26 en 27 juni.
Barstow ligt niet op de route van VoF naar Yosemite. Mogen jullie door Death Valley rijden?

Marianne
Helen**
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 sep 2016, 12:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Plan B Yosemite

Bericht door Helen** »

Oh leuk ik ga weer in je reisverslag neuzen. Onze voorbereidingen heb ik vooral vorig jaar gedaan maar toen hebben we moeten annuleren. Dit jaar heb ik de planning van vorig jaar als uitgangspunt genomen en dus minder in reisverslagen gezeten. Terwijl dat voor de voorpret en de laatste stand van zaken-tips heel bevorderlijk is :))
Mogen jullie door Death Valley rijden?
Nee, daar mogen we niet doorheen. Ik weet niet meer waarom ik de route zo genomen heb. Ik denk omdat we niet door Death Valley mogen. Is er nog een alternatieve kortere route?
Methorst
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 feb 2018, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Plan B Yosemite

Bericht door Methorst »

Welke datums zit je daar?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Plan B Yosemite

Bericht door Martin & Marianne »

Vanuit VoF lijkt de route bovenlangs naar Lee Vining het meest voor de hand te liggen. Dat is korter dan de route via Barstow. Gaan jullie niet naar Las Vegas? Dat is natuurlijk het mooiste voor een tussenstop op een levendige plaats. :wink:
Het is ook wel mooi om een stuk van de 395 mee te nemen; dat kun je doen door via Barstow te rijden (je zou dan misschien al meteen naar Lone Pine door kunnen rijden). Bij Lone Pine kun je naar de Alabama Hills. En naar het Whitney Portal. Ik weet niet of dat met een camper goed te doen.
Zie voor het stuk tussen Lone Pine en Lee VIning onze laatste 3 reisverslagen.

Marianne
Helen**
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 sep 2016, 12:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Plan B Yosemite

Bericht door Helen** »

Haha, ja dat klopt dat LV levendig is. Daar starten we onze vakantie in een hotel. Vanuit daar gaan we met de camper op pad. Rondje parken. Ik ga nog even kijken naar de route meteen naar Lee Vining vanaf vof. Ik meen dat de route onderlangs mooier is. Maar te veel rijden willen we ook niet dus ik ga nog even puzzelen en afwegen.

en @methorst het gaat om 21 tm 25 juli.
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Plan B Yosemite

Bericht door AnitaV »

Ken je de site https://freecampsites.net/ ?
In de buurt van Lee Vining zijn een paar free campsites. Bij Barstow ook.

De omgeving van Mammoth Lakes schijnt mooi te zijn. https://www.mammothtrails.org
Het verslag van Jacky heb je al gevonden lees ik. Ik ga ook proberen of we er volgend jaar een dag extra kunnen verblijven. Even kijken of het dan nog goed uitkomt met het ontwijken van een weekend.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Plan B Yosemite

Bericht door IngridZw »

Lone Pine is wel een leuke plaats voor een tussenstop. Winkeltjes, restaurantjes etc.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Helen**
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 sep 2016, 12:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Plan B Yosemite

Bericht door Helen** »

Thanks voor jullie meedenken. We hebben de alternatieve en kortere route gisteren besproken met elkaar en zowel man als kinderen kozen voor de kortere route van VOF naar Lee Vining. Dat is een dag winst :))

We blijven twee nachten in Mammoth Lakes en gaan vanuit door naar Lee Vining waarvandaan we Bodie en Yosemite gaan bezoeken. Dan kunnen we altijd nog kijken of we een fsfc plek kunnen bemachtigen.
Ken je de site https://freecampsites.net/ ?
In de buurt van Lee Vining zijn een paar free campsites. Bij Barstow ook.
Dat is een goede tip. Dankjewel! We hebben een paar campgrounds op de planning waar we niet kunnen reserveren dus dan is dit altijd handig.

Tevreden :))
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Plan B Yosemite

Bericht door Trails »

Wil je persé een camping reserveren dan zou ik gaan voor Oh Ridge aan June Lake. Wij hadden daar plekje Coyote 83 en vonden het een schitterende plek. Deze camping ligt 13 mijl van Lee Vining en 19 mijl van Mammoth Lakes.
Wij hebben gemerkt dat reserveren voor de vrijdag en zaterdag toch wel belangrijk is. Veel campings zijn dan vol omdat lokale mensen voor het weekend erop uit trekken.
Twin Lakes campground in Mammoth Lakes is ook een mooie camping.
Helen**
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 sep 2016, 12:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Plan B Yosemite

Bericht door Helen** »

Oh net te laat. Mijn man heeft inmiddels gereserveerd. In mammoth lakes bewust de camping het dichts bij het centrum. Lee Vining weet ik zo niet. Maar het is geregeld. Fijne tips wel voor een mogelijk volgende keer :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer