Death Valley - RV - begin oktober

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Maple
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 dec 2017, 11:20
Aantal x V.S. bezocht: 0

Death Valley - RV - begin oktober

Bericht door Maple »

Wij gaan op 6 en 7 oktober overnachten in Death Valley - Stovepipe Wells NPS campground. Nu zie ik dat je pas kan reserveren vanaf 15 oktober. Ervoor is het first-come/first served. Moeten wij ons zorgen maken om een plekje te bemachtigen?

Het is zonder hook-up, is dit af te raden? Ik zag dat het minimum 16 graden is in oktober en maximum 34 graden celcius.
Ik kan wel tegen de hitte, maar met 4-jarige dochter erbij wil ik toch geen onnodige risico's nemen.

Groetjes
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7588
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Death Valley - RV - begin oktober

Bericht door Marcopstal »

Ik heb de ervaring dat een weerman er niet in slaagt het weer tot enkele dagen vooraf te voorspellen, laat staan dat wij kunnen adviseren hoe het weer in oktober zal zijn als je er langs komt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42134
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Death Valley - RV - begin oktober

Bericht door Martin & Marianne »

De camping daar is bijzonder onaantrekkelijk. Ik denk niet dat het daar vol zal zijn. Waarom ga je niet op Furnace Creek staan?
Wat de temperatuur betreft : daar is echt niets van te zeggen. Ik weet ook niet of je de airco kunt gebruiken?

Ik heb ook nog even in je routetopic gereageerd.

Marianne
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4979
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Death Valley - RV - begin oktober

Bericht door hemmie »

Als de gemiddelde max temp 34 graden is, is het waarschijnlijk overdag dus sowieso boven de 30 graden, met uitschieters tot tegen de 40. 's Nachts koelt het wel wat af, maar als je pech hebt niet tot onder de 20. Dat betekent dat het 's avonds ook vaak nog rond de 30 zal zijn. Lijkt mij persoonlijk niet aangenaam in een camper zonder airco, zo ver ik me herinneren zijn de raampjes naar klein, dus je kunt het ook nietecht door laten waaien. Ik zou persoonlijk in die periode een hook-up willen (of een generator, maar weet niet in hoeverre dat kan of mag).
Terug in Texas!
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Death Valley - RV - begin oktober

Bericht door Trails »

Wij stonden vorig jaar op 20 september op Stovepipe Wells RV park en dit was één van de weinige keren dat we 's nachts de airco aan hadden.
We hadden de camping in Furnace Creek (heet nu geloof ik Oasis Creek) geboekt maar kregen van hun kant uit een annulering omdat ze in onze periode bezig waren de elektra aan te passen. Dus hadden we toen die in Stovepipe Wells geboekt.
We maakten echter gebruik van het sanitair van Stovepipe Wells NPS campground omdat die netjes en schoon was en die van het RV park niet.
Tja... Death Valley is een grote zandbak... maar voor 1 nacht voldeed het.
Laatst gewijzigd door Trails op 20 mar 2018, 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Maple
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 dec 2017, 11:20
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Death Valley - RV - begin oktober

Bericht door Maple »

Je bedoelt Furnace Creek NPS campground? Ik heb er al naar gekeken en het spreekt me aan dat er plaatsen zijn met elektriciteit zodat we airco hebben, maar het is ook op basis van first-come/first-served. En dit is dan alweer geen zekerheid. Of hebben jullie een idee hoe rap die plekken bezet zijn?

Ik ga nog eens bekijken welke RV campings hook-up aanbieden. Want als ik het zo overdenk, wil ik echt wel wat airco in die temperaturen.
Stovepipe Wells RV Park&Camping heeft ook full-hookup, maar heeft inderdaad geen te beste reviews. Misschien zoals Trails zegt, goed voor een nachtje.

Ik denk dat we de 2 overnachtingen schrappen en er 1 overnachting zullen van maken.
Eerst dacht ik nog twee verschillende plekken aan te doen (Panamint Springs Resort), maar daar bieden ze tot half november enkel dry sites aan. Het is er wel wat frisser dan in Death Valley zelf.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Death Valley - RV - begin oktober

Bericht door Trails »

Ik zou wel reserveren. Hadden wij ook gedaan en na ons kwamen nog redelijk wat mensen aan die geen plek of kamer meer kregen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer