dagtrip kajakken canyonlands of omgeving

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
R.Vleghert
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 mar 2018, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

dagtrip kajakken canyonlands of omgeving

Bericht door R.Vleghert »

Hallo allemaal,

Mijn vriendin en ik maken in juli een reis naar het Zuidwesten van de Verenigde Staten.
We zouden graag minimaal één dag willen kajakken. De Canyonlands lijkt me een schitterend gebied om met een kano te verkennen.Het gaat ons er vooral om van de natuur te genieten en mooie canyonlandschappen te zien vanaf het water. Heeft iemand tips waar je kajakken kunt huren en op een dagtocht al in spectaculair canyonlandschap kunt kajakken? Tot nu toe heb ik vooral meerdaagse tochten gevonden en gelezen dat het mogelijk is in de buurt kajaks te huren, maar het wordt me niet duidelijk of het in dit gebied haalbaar is op een dagtocht door echt spectaculair canyonlandschap te kajakken. We komen ook in de omgeving van de Needles, dus mochten daar betere mogelijkheden zijn hoor ik het ook graag.
Alvast bedankt voor de tips!

Groetjes Robbert
Gebruikersavatar
theborgh
Amerikafan
Berichten: 261
Lid geworden op: 31 dec 2007, 15:44
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Axel (Zeeuws-Vlaanderen)
Contacteer:

Re: dagtrip kajakken canyonlands of omgeving

Bericht door theborgh »

Het deel van de Colorado beneden Moab kan je volgens mij niet zomaar raften of kajakken zonder permit.
De inspectie op het vertrek is heel grondig door een park ranger of je de minimale uitrusting wel bij heb.
De tochten van meerdere dagen is nodig daar er geen genoeg toegang is tot de rivier.

Voor raften of kajakken ten noorden van Moab zijn er genoeg verhuurders in Moab.
R.Vleghert
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 mar 2018, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: dagtrip kajakken canyonlands of omgeving

Bericht door R.Vleghert »

Dank je voor je reactie.
Oké dat verklaart waarom het zo moeilijk is er iets over te vinden. Heb je enig idee of ten noorden van Moab de landschappen ook nog echt spectaculair zijn om te kayakken of is het dan vooral de moeite waard als je het doet voor het wildwater of het feit dat het gewoon leuk is een beetje rond te dobberen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer