Water in kleine flesjes of thermos?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gast

Re: Water in kleine flesjes of thermos?

Bericht door Gast »

Big Al schreef::!: NEE!!!

Koelvloeistof (50/50 mix) voor een verbrandingsmotor heeft een speciale formule die het kookpunt verhoogt tot ongeveer 129 °C (265 graden Fahrenheit). De temperatuur van moderne motoren kan oplopen tot 113 °C (234 °F) onder vrij normale omstandigheden, wat boven het kookpunt van water ligt.
Absoluut met je eens, maar nood breekt wetten, als je echt in een afgelegen gebied in een situatie terecht komt waarin je een kokende motor krijgt is alle vloeistof welkom om de bewoonde wereld weer te bereiken....

Het gaat uiteraard om een ECHTE noodsituatie waarin je water zou kunnen gebruiken, uiteraard is koelvloeistof ALTIJD ALLEEN maar te gebruiken in een auto.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Water in kleine flesjes of thermos?

Bericht door Big Al »

Nood breekt geen natuurwetten. Water kookt bij 100°C (of minder, afhankelijk van de hoogte). Als de normale temperatuur van je motor al boven het kookpunt van water zit dan kom je met gewoon water niet ver...

Je moet je ook afvragen waardoor de motor oververhit raakt. Als er te weinig koelvloeistof is dan is er inderdaad een kleine kans dat bijvullen me gewoon water eventueel een oplossing zou zijn. Echter, de meeste problemen met oververhitting zullen niet het gevolg zijn van te weinig koelvloeistof, maar domweg omdat de omgevingstemperatuur te hoog is en/of er teveel van de motor gevraagd wordt.

Ter aanvulling: bij veel moderne auto's wordt de A/C automatisch uitgeschakeld als de temperatuur van de motor te hoog wordt.
Linda85
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 feb 2012, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Water in kleine flesjes of thermos?

Bericht door Linda85 »

Ik zou meer dan een gallon meenemen, zie ook mijn post hierover.... beter is om minimaal 2 gallon per persoon bij je te hebben. Je moet ook wat voor de auto meenemen in geval van een kokende motor, dus met 2 gallon pp kun je ook water voor de auto gebruiken.

Voor wat betreft je vraag over warm water: het gaat erom dat je vocht om te drinken hebt om niet uit te drogen, of het warm of koud is maakt voor het drinken in principe niet uit.
Die Gallon is zoals ik ook zei, náást mijn drinkwatervoorraad, dus mocht ik echt in de knoei zitten drink ik eerst de tray waterflesjes leeg en heb dan nog een gallon, en als ik dorst heb drink ik gerust warm water hoor. Ik voor mijzelf ben niet erg handig met auto's, dus de kans is groter dat ik de beneficiary van het water ben dan de auto :lol:
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer