Met een kayak naar Labyrinth Canyon.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Henrytje
Amerikafan
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 jan 2009, 10:45

Met een kayak naar Labyrinth Canyon.

Bericht door Henrytje »

Weet iemand hoe lang het varen is met een tweepersoons kayak van Antelope Point Marina naar de Labyrinth Canyon? Ik zit heel internet af te struinen maar zie nergens vaartijden van het ene naar het andere punt.

En klopt het dat je bij de Rainbow Bridge alleen met een boot kunt komen?
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Met Kayak naar Labyrinth Canyon

Bericht door Hans B »

Ik ben enkele malen naar de Antelope canyon gevaren, die jij noemt is mij onbekend.
Op internet lees ik dat het 11ml kajakken is vanaf Antelope Marina, dat is wel erg ver hoor.

Rainbow Bridge is vanaf Page idd alleen per boot te bereiken.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
lsl
Amerikakenner
Berichten: 1209
Lid geworden op: 03 aug 2008, 10:24
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: België

Re: Met Kayak naar Labyrinth Canyon

Bericht door lsl »

Inderdaad, het is 22 mijl H/T, dat is helemaal niet haalbaar op eigen initiatief als dagtocht vanuit Antelope Marina.
Vergis je niet, zelfs Lower Antelope Canyon kan, vertrekkend vanaf Antelope Marina, al een zware tocht worden als er wind op Lake Powell staat (of opkomt wanneer je onderweg bent). Een tweepersoons kayak is dan beter zodat je om beurt even kunt rusten en toch vaart in de kayak houdt.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Henrytje
Amerikafan
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 jan 2009, 10:45

Re: Met Kayak naar Labyrinth Canyon

Bericht door Henrytje »

De Labyrinth Canyon is zeg maar het volgende inhammetje. Op een rij heb je de Lower Antelope, dan de Upper en daarna de Labyrint Canyon vanaf het water gezien. Als jij noemt dat Antelope Point marina naar Upper Antelope Canyon al 11 mijl enkele reis is dan moet het naar Labyrinth wel iets van 25 zijn denk ik. We zouden een overnachting kunnen doen ergens onderweg maar ik weet niet of je wel zo makkelijk aan land kan en mag komen? Maar als ik dit zo hoor is dat veel te ver weg. Hoe snel vaar je met een twee persoons kayak? We zijn met 4 personen dus idd twee personen per kayak, dat scheelt wel qua snelheid maar hoeveel km per uur haal je met zo'n ding?
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1296
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Met Kayak naar Labyrinth Canyon

Bericht door ONYX666 »

https://www.kayakpowell.com/about-us/faq

Labyrinth Canyon - Launch from Antelope Point Marina, a 15 minute drive from our office. Time needed: 2-4 nights. Paddling distance - 32 miles. Highlights: Very scenic slot canyon, with opportunities to explore on land and water. Nice camping spots in Labyrinth Bay. Additional information: Powerboat wakes can make paddling up main channel (mile 6-10 especially) very challenging, especially on weekends. High cliff walls on the main channel may make it impossible to reach shore for long stretches of several miles.

hier kun je hem in 1 dag doen maar dan brengen ze je een stuk met motorboot

http://www.lakepowellhiddencanyonkayak. ... ayak-tour/
Gebruikersavatar
lsl
Amerikakenner
Berichten: 1209
Lid geworden op: 03 aug 2008, 10:24
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: België

Re: Met Kayak naar Labyrinth Canyon

Bericht door lsl »

Als jij noemt dat Antelope Point marina naar Upper Antelope Canyon al 11 mijl enkele reis is
Dat wordt hier niet gezegd hoor.
Het zou dan wandelen ipv kayakken moeten zijn zijn want Upper Antelope Canyon komt niet uit in Lake Powell maar wel in Lower Upper Antelope Canyon.

Hier is Labyrint Canyon:
https://www.google.be/maps/search/Labyr ... 215116,15z
Als je dan 2x uitzoomt en de kaart naar rechts schuift krijg je dit te zien:
https://www.google.be/maps/search/Labyr ... 157537,13z
en daar is Lower Antelope Canyon het blauwe kronkellijntje links van het baant N22B (222)
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Henrytje
Amerikafan
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 jan 2009, 10:45

Re: Met Kayak naar Labyrinth Canyon

Bericht door Henrytje »

Ja klopt die kaartjes. Ik dacht alleen dat die tweede groteren inham van de Upper Antelope Canyon was. Heb je de Labyrint Canyon ook gezien? Lijkt even mooi te zijn als de Antelope canyons. Hier kun je in alle rust kijken zo lang als je wilt!

Die 32 miles is dat heen en terug of alleen enkele reis?
Henrytje
Amerikafan
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 jan 2009, 10:45

Re: Met Kayak naar Labyrinth Canyon

Bericht door Henrytje »

We hebben ondertussen begrepen dat het 12 miles varen is vanaf Antelope Point marina naar Labyrint Canyon en dat je hier met een tandem kayak 4 uur over vaart. Dat is dus goed te doen in 2 dagen. Weet iemand of je goed aan wal kunt komen bij Labyrint bay en daar ergens met een tentje kunt overnachten? Mag dat of heb je een permit nodig?
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1296
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Met Kayak naar Labyrinth Canyon

Bericht door ONYX666 »

how kom je daaraan ?
zoals ik hierboven al aangaf staat hier dat het 32 mijl is

https://www.kayakpowell.com/about-us/faq
Henrytje
Amerikafan
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 jan 2009, 10:45

Re: Met Kayak naar Labyrinth Canyon

Bericht door Henrytje »

Via de antelope Point marina die gaven het volgende antwoord:
"It would take at least 4 hours to kayak to Labyrinth Canyon. It is roughly 12 miles from our Marina'.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Met Kayak naar Labyrinth Canyon

Bericht door Hans B »

Henrytje
Ik hoor graag de afloop, want het lijkt mij ook wel wat.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Met Kayak naar Labyrinth Canyon

Bericht door roelb »

Het is 10.5 nm (ca 20km) vanaf Antelope marina naar de ingang van Labyrinth canyon.

Dat is ca 3.5 uur fors doorpeddelen met 3kts. Je moet ook weer terug. Gegarandeerd spierpijn :-)

Ter referentie: dat is ongeveer de afstand Enkhuizen-Stavoren, Hoorn-Marken of Den Oever-Oudeschild (Texel) (door de geul).
Henrytje
Amerikafan
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 jan 2009, 10:45

Re: Met een kayak naar Labyrinth Canyon.

Bericht door Henrytje »

3 kts? Is dat de windkracht? Gegarandeerd spierpijn denk ik ook wel ja :clap: Maarja na al dat wandelen met zere knieën, blaren etc is dat toch even een rustmomentje voor onze voetjes :clap:
Als je 3 en een half uur (voor ons denk ik dan wel minimaal aan 4 uur) hoeft te roeien op een hele dag. Dat klinkt voor mij wel als goed haalbaar. Of overschat ik dat?

We kregen vandaag trouwens van 2 verhuurbedrijven een antwoord:
Hidden canyon: We have single sea touring only, you would need to call kayak powell to get double kayaks It is 12 miles one way to labyrinth canyon and would take 2 to 3 days.
Lake Powell Paddleboards: The only way to get to Labyrinth Canyon is by boat. To paddle there would be extremely difficult because you would have to paddle many miles in the main boat channel- not fun! We offer a boat/paddle tour of Labyrinth Canyon if you are interested. Double kayaks rent for $45 per day. The tour which included the kayaks is $225 per person if you want to do that. It is a day trip. You would be better off camping on Antelope Island and paddling in Antelope Canyon early the next morning- that is much easier to do and you camp on the deserted island! It is a popular trip and there is no added expense other than the National Park entry fee of $25 per car.

Paddleboarding oftewel suppen waren we nu net weer niet van plan! En een tocht voor 225 dollar ook niet! En dus nog geen antwoord op de vraag of je ergens kunt overnachten bij de Labyrint Canyon. Jammer...
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Met een kayak naar Labyrinth Canyon.

Bericht door roelb »

3kts is de snelheid die je realistisch gezien kunt halen met een kayak. Is wel doorroeien hoor!. Op het water praat je in nautische eenheden. Dus nm (nautical mile, ca 1.85km) en knopen (kts), en 1kts is 1 zeemijl per uur.
Gebruikersavatar
lsl
Amerikakenner
Berichten: 1209
Lid geworden op: 03 aug 2008, 10:24
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: België

Re: Met een kayak naar Labyrinth Canyon.

Bericht door lsl »

20 km op een dag kayakken op open water voor een onervaren persoon met een gehuurde kayak...
bezin eer je begint want dat gaat serieus tegenvallen!
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Met een kayak naar Labyrinth Canyon.

Bericht door Hans B »

Zoals ik al eerder schreef Antelope Canyon is prima op één dag te doen. Volgens mij deden wij het in ca. 5 uur met inbegrip van een half uur pauze aan het eind waar water het land ontmoet en daar zijn we de canyon nog even ingelopen. Zeker met een 1-persoon kajak al een behoorlijk tochtje. Met z'n 2en in 1 kajak is dat beter te doen, kun je af en toe wat rusten.
Vergeet ook niet dat de ene kant stroom af gaat en de andere kant je toch nog wat harder tegen de stroom in moet peddelen.

Maar zoals ook al gezegd, als Henrytje het gaat doen, houd ik mij aanbevolen om de afloop te horen.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Henrytje
Amerikafan
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 jan 2009, 10:45

Re: Met een kayak naar Labyrinth Canyon.

Bericht door Henrytje »

We gaan het maar eens uittesten in NL. We gaan een kayak huren in Giethoorn en kijken hoever we kunnen komen op 1 dag! Oke, natuurlijk niet helemaal vergelijkbaar met Lake Powell maar toch....
Blijft ons de vraag puzzelen of je nu kunt overnachten langs de kant van het meer bij Lake Powell.
Henrytje
Amerikafan
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 jan 2009, 10:45

Re: Met een kayak naar Labyrinth Canyon.

Bericht door Henrytje »

Nou, we hebben het uitgeprobeerd hoor in Giethoorn! Afgelopen zaterdag hebben we zo'n 16 km gepeddeld. Helaas ben ik niet enthousiast over onze tocht. Ze hebben natuurlijk niet zulk soort kayaks als ze in Amerika hebben maar meer van die schuiten zeg maar... We wilden de dubbele peddels hebben maar die jongen gaf aan dat ze dat toch echt niet hebben in Amerika. Toch maar braaf geluisterd maar achteraf heb ik er spijt van omdat ik het toch niet helemaal geloof. We hebben nu de tocht dus gedaan met 2 twee persoons kano's met 2 enkele peddels per kano. Dit betekent dus dat je niet uit kunt rusten en de ander even door kan gaan, of die persoon moet dan aan de ene kant en daarna aan de andere kant gaan roeien. Achterin had je het minste werk, dus daar zat de jongste. Het nadeel is omdat je maar 2 peddels per boot hebt dt je ook niet zo hard kunt. Nu heb ik de sites van de verhuurbedrijven er nog eens op nageslagen maar nergens zie ik iets staan over of je nu 2 dubbele peddels krijgt per boot of 2 enkele.
Toen wij er waren was er windkracht 4 en dat was op het open water flink te voelen. Zeker omdat we daar tegenwind hadden. Roeide je niet dan werd je zo weer achteruit gedreven. Ik vond het wel kicken maar de rest van de familie was iets minder enthousiast. En ik denk dat Lake Powell wel op dit open water lijkt? Of zijn er alleen hoge golven maar niet zo veel wind? Ik kan me dat niet meer goed herinneren of er vaak een harde wind is Weet iemand dat?
Mijn familie bedacht nadat we met 16 km al zo moe waren dat 2 van zulke dagen in open water niet haalbaar zijn. We hebben dus besloten om het niet te gaan doen! Zeg ik met enigszins spijt omdat ik twijfel of dit te vergelijken is met de kayaks die we daar dan zullen hebben :roll:
Gebruikersavatar
lsl
Amerikakenner
Berichten: 1209
Lid geworden op: 03 aug 2008, 10:24
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: België

Re: Met een kayak naar Labyrinth Canyon.

Bericht door lsl »

zoals ik al zei:
20 km op een dag kayakken op open water voor een onervaren persoon met een gehuurde kayak...
bezin eer je begint want dat gaat serieus tegenvallen!
Een aantal verhuurbedrijven in Page hebben 2-persoons kayaks.
De huurkayaks zijn zware boten die heel wat spierkracht vragen, zeker niet van het type "lean and mean"

Op Lake Powel kan wel degelijk een stevige wind en golfslag staan + de golfslag van de passerende kleine en grotere motorboten maakt het nog zwaarder. Zoek maar eens op bvb "lake powell wind youtube".
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Laura&Edwin
Amerikakenner
Berichten: 627
Lid geworden op: 28 aug 2012, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: in het Groene Woud

Re: Met een kayak naar Labyrinth Canyon.

Bericht door Laura&Edwin »

Ik vind het wél erg slim om hier eerst eens proef te draaien.

Nu zijn de kayaks bij Lake Powell volgens mij wel van een lichtere soort en heb je dubbele peddels, maar wind is daar zeker ook. En de afstand is nog steeds hetzelfde. Dus al met al best wel in te schatten hoe het je daar zou vergaan.

Beter daar nu achter komen dan halverwege richting Labyrinth canyon.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer