Welke route Capitol Reef NP?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Welke route Capitol Reef NP?

Bericht door roelb »

Ik doe het hem niet na inderdaad. Maar gelukkig heeft capitol gorge road geen afgronden :-)..
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Welke route Capitol Reef NP?

Bericht door swissdutchie »

Leuk filmpje Roelb, maar in dat soort situaties kom ik toch liever niet terecht, al kent de Capitol Gorge gelukkig inderdaad geen zulke afgronden.
Wat het wel en niet verzekerd zijn betreft op onverharde wegen, kan het best zo wezen, als jij het stelt. Maar hoe bewijs ik bij voorbeeld, dat die lekke band niet door het hobbelige wegdek maar door bij voorbeeld achterstallig onderhoud aan de auto is gekomen? Dat lijkt me een heel lastige discussie, die ik met geen enkele verzekeringsmaatschappij of verhuurder zou willen voeren, al helemaal niet in het buitenland en in een vreemde taal. Hetzelfde geldt trouwens voor de discussie of het hier nou wel of niet om een onverharde weg gaat. Ik vrees, dat de verzekeringsmaatschappij de weg naar Capitol Gorge niet zonder slag of stoot als 'verharde weg' zal laten doorgaan, ook al is het wegdek stukken beter dan op sommige geasfalteerde wegen in de VS. Maar net als ik al eerder zei, de afweging, of je het risico wel of niet wilt nemen, moet uiteindelijk iedereen zelf maken.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Welke route Capitol Reef NP?

Bericht door roelb »

Maar die lekke band vervang je toch gewoon zelf? Waarom zou je daarbij iets aan de verhuurder moeten uitleggen? Als je daarna weer in de buurt komt van een vestiging van je verhuurder rij je er langs en regel je een nieuwe band. Ze gaan dan echt niet zoeken of er ergens een korreltje inzit van een steensoort die alleen voorkomt op een semi-verharde weg ergens in capitol reef.

En anders laat je er gewoon zelf een prop in schieten ergens. Kost $20. Met je eigen auto heb je die kosten ook.
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Welke route Capitol Reef NP?

Bericht door swissdutchie »

Die lekke band was ook alleen als voorbeeld bedoeld. Er zijn natuurlijk nog een hoop andere dingen, die onderweg kunnen gebeuren en waar je niet zomaar mee door kunt rijden. En als je dan iemand moet laten komen, dan ben je echt niet klaar met 20 dollar en kunnen ze dus wel zien, dat je op een onverharde weg aan het rijden bent. Natuurlijk zal ook ik proberen om die lekke band zelf te vervangen, als er tenminste een reservewiel en wat gereedschap aanwezig is. Dat is helaas ook niet altijd het geval. Zo hebben wij in het oosten ooit een lekke band gehad. Helaas was er toen geen reservewiel aanwezig en we moesten toen toch echt naar een garage om het wiel te laten repareren. Gelukkig was de band nog niet helemaal leeg en haalden we nog net de volgende plaats. Dat geluk heb je echter niet altijd. Bovendien is niet iedereen zo handig, dat hij een band zelf kan vervangen.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Welke route Capitol Reef NP?

Bericht door roelb »

Als je een wiel niet zelf kunt vervangen mag je wat mij betreft direct je rijbewijs inleveren. Basisvaardigheid, en volgens mij tegenwoordig ook onderdeel van het rijschool curriculum.

Dat er auto's worden verhuurd zonder reservewiel, of waar het gereedschap uit is dat klopt. Ik heb mezelf inmiddels ook echt geleerd om het te controleren voor vertrek. Maar dan nog, als er iets gebeurt _hoef_ je niet je verhuurder te bellen om het te komen oplossen. Dat doe je met je eigen auto ook niet. Daar ben je ook zelfredzaam. Je hebt ook genoeg alternatieven. Bijvoorbeeld AAA bellen, die komen je gewoon pechhulp verlenen. En dat is zelfs iets waar je als ANWB lid kostenloos recht op hebt, tot een bepaalde maximum afstand. En als je het uiteindelijk zelf niet kunt oplossen kun je altijd later, als je weer terug bent in de bewoonde wereld, de verhuurder bellen.

Wat je _niet_ moet doen is inderdaad ter plekke je verhuurder bellen. Dat hoorde ik vorig jaar een duitser doen in Monument valley, halverwege de valley drive. Probleem had volgens mij niets te maken met die weg, maar goed, op die manier vraag je wel om problemen.
Linda85
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 feb 2012, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Welke route Capitol Reef NP?

Bericht door Linda85 »

Basisvaardigheid, en volgens mij tegenwoordig ook onderdeel van het rijschool curriculum.
Zeer zeker niet, geen enkele technische uitleg gehad, rijbewijs van vorig jaar.
Afbeelding
Gebruikersavatar
lsl
Amerikakenner
Berichten: 1210
Lid geworden op: 03 aug 2008, 10:24
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: België

Re: Welke route Capitol Reef NP?

Bericht door lsl »

Als je een wiel niet zelf kunt vervangen mag je wat mij betreft direct je rijbewijs inleveren. Basisvaardigheid, en volgens mij tegenwoordig ook onderdeel van het rijschool curriculum.
stoute uitspraak
wij reden vorig jaar 3x lek met een Dodge pickup
kijk eens naar dit filmpje vanaf seconde 15, zonder externe hulp was me het vervangen de 1e x nooit gelukt
https://www.youtube.com/watch?v=fFMffcO7wak
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Welke route Capitol Reef NP?

Bericht door roelb »

Als je er niet uitkomt hoe je het reservewiel onder de auto vandaan moet halen is er gelukkig altijd de gebruiksaanwijzing van de auto! Ik heb ook wel eens de gebruiksaanwijziging van een huurauto nodig gehad om het sleepoog te vinden (met de bumper onder water in een rivier (in sommige landen lopen wegen soms door riveren) kreeg ik hem op de tast niet gevonden :-)

Maar ik vind echt dat iedere automobilist een band, maar ook een lampje moet kunnen vervangen. Iets met zelfredzaamheid. En in Nederland kun je dan misschien nog denken: ach, er is altijd hulp in de buurt, maar als je de woestijn van Utah in gaat dan gaat dat opeens niet meer op. En dat is dan nog een redelijk geciviliseerd stuk van onze planeet.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer