Advies gevraagd over verblijf rondom Yosemite icm terugreis naar SF

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Marcovv
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 mar 2018, 14:42
Aantal x V.S. bezocht: 4

Advies gevraagd over verblijf rondom Yosemite icm terugreis naar SF

Bericht door Marcovv »

Beste Amerika reizigers,

In juli/augustus reis ik samen met mijn vrouw een kleine 4 weken door de VS (westkust area). Onze reis eindigt in SF.
Voordat wij naar onze eindbestemming SF reizen, willen wij graag 2 nachten rondom Yosemite verblijven.
Overigens reizen wij vanuit Death Valley naar Yosemite, doch dit ter zijde.

Over waar exact rondom Yosemite te verblijven twijfelen wij nog enorm. Alle overige hotels van onze reis hebben wij inmiddels geboekt.

Na het doornemen van vergelijkbare reisschema's en reispakketten van de bekende aanbieders, zie ik dat de meest gekozen overnachtingen zijn:
eerst één in Mammoth Lakes en vervolgens één in Sonora.

Het verblijf in Mammoth Lakes spreekt ons erg aan (want: erg mooie omgeving en binnen 45 minuten bij Yosemite). Sonora horen en vinden wij echter vrijwel niets positiefs over. Bovendien is het gevoelsmatig erg onhandig/onlogisch om de 2e dag eerst vanuit Mammoth Lakes naar Sonora te rijden, om vervolgens circa 75 minuten terug te rijden naar Yosemite (en diezelfde afstand dus 's middags / 's avonds weer terug te rijden naar Sonora).
Een voor de hand liggend alternatief zou het zijn om, 2 nachten in Mammoth Lakes te verblijven. Het grote nadeel daarvan vinden wij echter dat de terugreis naar SF, op onze laatste reisdag 5,5 tot 6 uur zal bedragen.

Tevens kwamen wij als alternatief de optie tegen om één nacht in Mammoth Lakes te verblijven en de 2e nacht te verblijven bij South Lake Tahoe.
Het nadeel daarvan is echter (vinden wij) dat wij Yosemite dan maar één dag kunnen bezoeken, terwijl wij denken er wel 2 dagen voor nodig te hebben om de meeste hoogtepunten in Yosemite te kunnen bezoeken.

Concreet is onze vraag dan ook:
Zijn er wellicht forumleden, met goede tips / alternatieven, waarbij het mogelijk is om Yosemite 2 dagen te bezoeken, maar de terugreis richting SF (vanaf de 2e overnachting) ingekort wordt (t.o.v. Mammoth Lakes). Hoofdzakelijk zijn wij dus op zoek naar een leuker alternatief voor Sonora, voor onze 2e dag rondom Yosemite.

Wellicht nog goed om te vermelden: wij zijn zelf geen kampeerders en zijn echt op zoek naar hotels. Ter indicatie, wij zoeken rond een budget tot circa € 150,-- per nacht.

Enorm bedankt alvast voor jullie tips / alternatieven! :thumbup:


Marco
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Advies gevraagd over verblijf rondom Yosemite icm terugreis naar SF

Bericht door SanFran »

Als je vanuit Death Valley komt zou je de eerstvolgende overnachting in Mammoth Lakes kunnen doen. Vanuit Mammoth Lakes is het trouwens geen 45 minuten rijden naar Yosemite Valley. Heb je dit al via google maps bekeken? Het is namelijk 2,5 uur rijden. Zonder stops. Je zou vanuit Mammoth Lakes ook nog naar Mono Lake en Bodie kunnen gaan en dan via de Tioga Pass naar Yosemite Valley. Dan ben je de hele dag wel onder de pannen. Je kunt dan overnachten in het park zelf, maar El Portal is ook een optie. Dat ligt redelijk dichtbij de vallei. Andere opties zijn: Mariposa of Oakhurst. Die plaatsen liggen op ongeveer 1:15/1:30 rijden vanaf de vallei. Vanuit Yosemite of de andere plaatsen kun je prima in 1x naar San Francisco rijden.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Marcovv
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 mar 2018, 14:42
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Advies gevraagd over verblijf rondom Yosemite icm terugreis naar SF

Bericht door Marcovv »

Allereerst bedankt voor de snelle reactie!
Ik ga vanavond zeker zoeken naar hotels in El Portal, Mariposa, Oakhurst n.a.v. jouw advies.
Mochten er overigens nog andere lezers zijn, met goede ervaringen qua hotels in deze omgeving, dan houden wij ons uiteraard aanbevolen.

V.w.b. de reisafstand Mammoth Lakes - Yosemite, viel het ons inderdaad ook op dat Google Maps een langere reistijd aangeeft.
Althans wanneer ik deze instel op Mammoth Lakes - Yosemite National Park geeft Google Maps bij mij 1 uur en 23 minuten aan.
Yosemite Valley duurt thans ruim 6 uur, maar ik vermoedde dat dit verband houdt met de Tioga Pass die momenteel dicht is.

Via de hotelwebsites, zoals die van Tamarack Lodge (in Mammoth Lakes) is veelal vermeld dat:
"Het Yosemite National Park East Entrance bevindt zich op minder dan 45 minuten rijden van de Tamarack Lodge."


Als ik jouw reactie echter goed begrijp, dan is het vanaf de East Entrance dus nog 1 uur en een kwartier rijden vanaf deze Entrance, tot dat wij in het "interessante" Yosemite gedeelte belanden (gezien de genoemde 2,5 uur)?

In ieder geval nogmaals dank voor jouw reactie en tips!
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Advies gevraagd over verblijf rondom Yosemite icm terugreis naar SF

Bericht door SanFran »

Wij hebben zelf 2x verbleven in het Best Western Plus Yosemite Gatway inn, in Oakhurst. Is ons erg goed bevallen.
De East Entrance ligt bij de Tioga Pass. Dat is inderdaad 45 minuten rijden vanaf Mammoth Lakes. De Tioga Pass is trouwens zeer de moeite waard. Maar vanaf daar is het dus nog wel zo'n 1:40 rijden naar Yosemite Valley. Dat is een beetje het 'centrum' van het park. Dus als uitvalsbasis voor meerdere dagen Yosemite ligt Mammoth Lakes niet handig. Wel als tussenstop tussen Death Valley en Yosemite.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Marcovv
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 mar 2018, 14:42
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Advies gevraagd over verblijf rondom Yosemite icm terugreis naar SF

Bericht door Marcovv »

Thanks! Daar heb je ons al enorm mee op weg geholpen.

Ik denk er n.a.v. jouw advies nu zelf aan om vanuit Death Valley (wij overnachten in Lone Pine) te reizen met een tussenstop bij Mammoth Lake en vervolgens via de Tioga Pass door te rijden en (evt. via wat korte stops bij enkele Yosemite hoogtepunten), uiteindelijk rond het begin van de avond aan te komen bij een hotel in El Portal (of als dat niet lukt qua boeken iets verder weg, bijvoorbeeld Oakhurst, zoals jij ook al aangeeft). En daar dan dus eigenlijk 2 overnachtingen te boeken. Op basis van jouw advies hieronder lijkt mij dat in ieder geval meer toevoegen dan een overnachting bij Mammoth Lake (want: dan zijn wij zowel de heen- als de terug weg 2,5 uur kwijt om Yosemite te bezoeken én moeten we op dag 2 weer de Tioga Pass nemen richting En Portal).

De 2e dag kunnen wij dan volledig benutten om vanuit El Portal (of Oakhust) opnieuw Yosemite te bezoeken, maar dan meer op ons gemak.

Wellicht kan ik je nog eenmaal om advies vragen:
Is het reisschema op basis voor de 1ste dag (vanuit Lone Pine, met enkele tussenstops - Mammoth Lake, Tioga pass, Yosemite - en uiteindelijk aankomen/overnachten in El Portal) denk je realistisch, of wordt dat teveel v.h. goede voor één dag?
Gebruikersavatar
MichelH
Amerikakenner
Berichten: 1154
Lid geworden op: 23 jun 2008, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Advies gevraagd over verblijf rondom Yosemite icm terugreis naar SF

Bericht door MichelH »

Er is inderdaad het verschil tussen 'de ingang van het park' en Yosemite Valley.
Pak er eens een kaart bij van Yosemite NP, dat maakt het wellicht wat duidelijker. Zie: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/maps.htm

In Yosemite Valley is er de Yosemite Valley Lodge, al betwijfel ik of daar nog beschikbaarheid is en of die in jullie prijsklasse valt. (website zegt midweek rates starting from 140 USD, voor bv. 23 augustus is er nog een kamer voor $260.15 AVERAGE/NIGHT)
Daarnaast heb je ook nog het Wawona hotel (tegenwoordig Big Trees Lodge?), waarschijnlijk ook al vol. Wanneer zijn jullie precies daar?
Zie https://www.yosemite.com/lodging/hotels ... ees-lodge/ voor meer info.

Maar voor de route die jullie willen afleggen zou ik zeggen: De ene nacht in Mammoth Lakes/Bishop/Lee Vining.
De volgende dag de Tioga Road rijden en deels doorbrengen in Yosemite Valley en evt. wat kortere wandelingen doen.
Die dag overnachten in El Portal en de volgende dag nog evt. vanaf Glacier Point een lange wandeling doen en de dag erna de Mariposa Grove bezoeken en daarna door naar San Francisco.
Marcovv
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 mar 2018, 14:42
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Advies gevraagd over verblijf rondom Yosemite icm terugreis naar SF

Bericht door Marcovv »

Bedankt voor jouw aanvullingen Michel!

Het lastige is echter dat wij "maar" twee overnachtingen hebben rondom Yosemite.
Jouw schema (wat anders zéér zeker een goede optie was): overnachten Mammoth Lakes, de Tioga Road rijden en vervolgens 2 nachten El Portal, voor bezoeken aan (bijv.) Glacier Point en de volgende dag nog Mariposa Grove (en dan doorrijden naar SF) komen wij dus helaas een nacht voor tekort.

Is het reisschema welke ik in mijn laatste bericht (hierboven) voor ogen had, denk jij allicht een goed alternatief (gezien slechts 2 overnachtingen), of is dat schema allicht niet realistisch v.w.b. de eerste dag?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Advies gevraagd over verblijf rondom Yosemite icm terugreis naar SF

Bericht door Martin & Marianne »

Jullie overnachten in Death Valley? Je kunt ook overwegen om verder te rijden dan DV en te overnachten in Lone Pine of Bishop. Dan kun je daarna twee nachten in het park (www.travelyosemite.com) of El Portal doen.
Om een idee te krijgen van wat je onderweg en in Yosemite kunt doen kun je eens in ons 2015- en 2017-verslag kijken.

Marianne
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Advies gevraagd over verblijf rondom Yosemite icm terugreis naar SF

Bericht door PSVwally »

Jullie overnachten in Death Valley? Je kunt ook overwegen om verder te rijden dan DV en te overnachten in Lone Pine of Bishop.
een paar berichten naar boven geeft hij al aan in Lone Pine te overnachten :wink:

Als je in Lone Pine en in Mammoth Lakes overnacht kan je de dag dat je naar Mammoth Lakes gaat evt nog in de ochtend de Alabama hills en mt whitney portal bekijken in Lone Pine. Daarna (evt via bristlecone pine forest voorbij Bishop) naar Mono Lake rijden en dan zou ik die dag ook al Bodie aan doen.
Bovendien is het gevoelsmatig erg onhandig/onlogisch om de 2e dag eerst vanuit Mammoth Lakes naar Sonora te rijden, om vervolgens circa 75 minuten terug te rijden naar Yosemite (en diezelfde afstand dus 's middags / 's avonds weer terug te rijden naar Sonora).
Waarom zou je als je deze hotels zou pakken eerst naar Sonora rijden? Laat je koffers gewoon in Yosemite in de auto liggen....Buiten de grote steden laat ik altijd bijna alles achter in de auto (paspoorten ed wel altijd mee). Je stapt 's ochtends in je auto, gaat via de tioga pass naar Yosemite, bekijk daar zaken en rijdt dan naar je hotel zou ik zeggen. Als je ergens dichtbij je hotel bent kan je inderdaad eerst je koffers droppen, maar op veel plekken is dat best lastig.

Je zou er ook voor kunnen kiezen om in Bishop te overnachten. Dan zou je de rit Las Vegas - Death Valley - Yosemite in principe ook met 1 tussennacht kunnen doen.
ChristaDoel
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 okt 2016, 15:28
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Advies gevraagd over verblijf rondom Yosemite icm terugreis naar SF

Bericht door ChristaDoel »

ik sluit me bij het bovenstaande aan, je kunt echt beter in de richting vn El portal, Mariposa of Oakhurst overnachten als je de viewpoints van Yosemite wil zien en een paar mooie trails wilt wandelen.
Wij hebben vorig jaar overnacht in het Best Western plus Yosemite way station in Mariposa. Fijn hotel, centraal gelegen (supermarkt en verschillende eetgelegenheden om de hoek) goed ontbijt en een lekker zwembad. Ook qua afstand naar Yosemite prima te doen (ongeveer 30-40min naar El Portal)

Overigens vonden wij Mammoth lakes (afgezien van de mooie omgeving) niet zo heel veel aan, het was meer een wintersportdorpje wat in de zomer nogal triestig aan doet. Al zullen smaken verschillen waarschijnlijk :)
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Advies gevraagd over verblijf rondom Yosemite icm terugreis naar SF

Bericht door Marcopstal »

De dag dat je van Lone Pine (wat overigens niet in Death Valley ligt) naar Mammoth Lakes rijdt is er genoeg te zien en te doen om de dag te vullen. Zo is Bodie bvb nagenoeg een must welke je algauw een uur of 3 kost.
Langsheen de Tioga Pass kan je gerust een dag vullen, dit is dan het "hoge" gedeelte van Yosemite. Maar terugkeren naar Mammoth Lakes heeft natuurlijk totaal geen zin. En er is dus wel degelijk een groot verschil tussen de ingang van een park en de plaatsen waar je uiteindelijk wil zijn.
Als je dan nog een dag hebt voor Yosemite, wat nu niet echt duidelijk is dan kan je deze spenderen aan de vallei en dan is een overnacting in bvb Oakhurst wel te doen, vergis je echter niet, het kost je ook ruim een uur om vanuit Oakhurst de vallei te bereiken.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Advies gevraagd over verblijf rondom Yosemite icm terugreis naar SF

Bericht door Martin & Marianne »

PSVwally schreef:een paar berichten naar boven geeft hij al aan in Lone Pine te overnachten
Inderdaad, ik had niet meer alles doorgelezen en in het eerste bericht stond Death Valley.
Dan zou ik het zo doen:

Las Vegas - Bishop (in plaats van Lone Pine)
Bishop - El Portal/Yosemite Valley
El Portal
El portal - SF.

Het is ook mogelijk om vanuit LV via DV direct naar Mammoth Lakes te rijden. Een kwestie van afwegen: meer tijd voor het park of meer tijd voor de bezienswaardigheden aan de oostkant.
Wij hadden vorig jaar en in 2015 ook een stop in zowel ML als Lone Pine maar met zo weinig tijd voor Yosemite zou ik overwegen om het anders in te delen.

@Christa: het gaat ook niet om de plaats maar om de omgeving.

Marianne
Marcovv
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 mar 2018, 14:42
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Advies gevraagd over verblijf rondom Yosemite icm terugreis naar SF

Bericht door Marcovv »

Allereerst iedereen (nogmaals) bedankt voor alle reacties en input!

Wij zijn daardoor al een héél hoop wijzer geworden en er achter dat een aantal eerdere aannames van ons inderdaad onjuist of onhaalbaar waren.

Ik lees dat ik mogelijk enige onduidelijkheid heb gecreëerd over de tijd die wij precies te besteden hebben, rondom Yosemite. Excuses. Hierdoor alsnog (wat duidelijker) uitgeschreven:

- 8 augustus vertrekken wij in de ochtend vanuit Las Vegas en willen dan (een groot deel van) de dag in Death Valley spenderen.
- Diezelfde avond/namiddag (8 aug.) willen wij dan (na een dag DV) inchecken in Lone Pine (wij zijn er idd van bewust dat dit buiten DV zelf ligt).
- 9 augustus checken wij in de ochtend uit en vertrekken vanuit Lone Pine, richting Yosemite.
- De tijd die wij daarna nog te besteden hebben zijn nog 2 nachten rondom Yosemite.
Derhalve 9 augustus in de ochtend vertrek vanuit Lone Pine, direct richting (omgeving) Yosemite. Dan een overnachting (9 aug. dus nog altijd) rondom Yosemite, vervolgens 10 aug. de hele dag in Yosemite (en wederom overnachten rondom Yosemite). Tot slot 11 aug. checken wij weer uit bij het hotel en willen dan ergens einde van de middag wel in SF aankomen.

Op basis daarvan en al jullie adviezen (waarvoor dank!) tot dusver, gaat onze voorkeur er momenteel naar uit om niet in Mammoth Lakes te overnachten, maar:

- 9 aug. vroeg vertrekken vanuit Lone Pine. Dan gelijk de route reizen richting Mammoth Lakes (in die omgeving een tussenstop inplannen) en vervolgens via de Tioga Pass door te rijden en (evt. via wat korte stops bij enkele Yosemite hoogtepunten), om uiteindelijk rond het begin van de avond aan te komen bij een hotel in El Portal (of als dat niet lukt qua boeken iets verder weg, bijvoorbeeld Oakhurst). En daar dan dus eigenlijk 2 overnachtingen te boeken. Daar overnachten wij dan dus 9 aug. en 10 aug. Op basis van de adviezen hieronder lijkt ons dat namelijk meer toevoegen dan een overnachting bij Mammoth Lake.
- 10 aug. hebben wij dan de gehele dag om vanuit El Portal of Oakhurst in Yosemite door te brengen
- 11 aug. moeten wij uitchecken (vanuit El Portal of Oakhurst) om vanuit daar (allicht na nog een kort bezoek aan Yosemite) door te reizen naar SF.

Wat voor ons als voornaamste vraagpunt rest, is of het beoogde reisschema (hierboven) op 9 augustus enigszins realistisch/haalbaar is, of dat dit ten zeerste af te raden is (lees: veel teveel wordt voor op één dag).
Allicht zijn er nog Amerika kenners onder ons, die daar op basis van ervaringen een goed oordeel over kunnen geven?

Alvast enorm bedankt! Wij zijn erg blij met alle adviezen, want hadden zonder jullie adviezen absoluut een onhandig reisschema rondom Yosemite vastgelegd...
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Advies gevraagd over verblijf rondom Yosemite icm terugreis naar SF

Bericht door Martin & Marianne »

In augustus is een volle dag DV wel veel, wat zijn je plannen daar precies? Lone Pine is wel een leuke plaats en een overnachting daar geeft je de kans om nog een bezoek te brengen aan de Alabama Hills, maar als je iets verder doorrijdt heb je de volgende dag meer tijd voor de Tioga Road/Yosemite. Of het vanuit Lone Pine te veel wordt is helemaal afhankelijk van wat je wilt doen; puur qua reistijd (ruim 5 uur naar Oakhurst) is het natuurlijk wel te doen.
Dus lees je goed in en maak een globale planning. Kijk naar onze verslagen; wij zijn meerdere keren in Yosemite geweest, ook in augustus.
Als je naar de Mariposa Grove wilt is een overnachting in Oakhurst niet gek, dat zou je dan kunnen doen op de dag dat je naar SF rijdt. Maar een overnachting in het park geeft je meer tijd, en ook meer gelegenheid om nog in de rustige uren iets te doen.

Marianne
Marcovv
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 mar 2018, 14:42
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Advies gevraagd over verblijf rondom Yosemite icm terugreis naar SF

Bericht door Marcovv »

Dank!

Wij gaan vanavond nog even rondlezen (o.a. in jullie verslagen), om vervolgens de hotels te boeken en de exacte planning te maken qua wat wij op die eerste dag willen.
Allicht annuleren wij onze overnachting in Lone Pine en verplaatsen wij die nog naar Bishop (bijv.).

In hoofdlijnen weten wij nu in ieder geval dat het beoogde schema (ook voor 9 aug.) haalbaar is en er hier en daar allicht nog wat puntjes op de i kunnen worden gezet.
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Advies gevraagd over verblijf rondom Yosemite icm terugreis naar SF

Bericht door SanFran »

Wij zijn in augustus 2016 van Las Vegas in 1x naar Mammoth Lakes gereden, via Death Valley. Het is wel een lange dag en we kwamen pas 's avonds aan in Mammoth Lakes (we vertrokken wel pas 11:30-12:00 uit Las Vegas). Maar we vonden het goed te doen en na de overnachting in Mammoth Lakes vertrokken wij naar Oakhurst. Gaf ons de tijd om rustig aan via de Tioga Pass en het park naar Oakhurst te rijden.
Dat zou dus ook nog een optie kunnen zijn. Maar je zult dan niet heel uitgebreid alles op de route tussen vegas en mammoth lakes kunnen bekijken.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Gebruikersavatar
MichelH
Amerikakenner
Berichten: 1154
Lid geworden op: 23 jun 2008, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Advies gevraagd over verblijf rondom Yosemite icm terugreis naar SF

Bericht door MichelH »

Wij hebben in 2009 de route andersom gedaan en reden op één dag van Wawona Hotel naar Lone Pine. Onderweg nog meerdere stops gemaakt, o.a. bij Mariposa Grove, Olmsted point, Tenaya Lake, Lee Vining, Mono Lake en in Bishop. We kwamen rond half 7 's avonds aan in Lone Pine. Dus je zou dan beperkte tijd hebben om bv. Bodie ghosttown nog mee te pakken, wij hebben dit destijds overgeslagen. Dus het is goed te doen is mijn ervaring.

Zoals je het nu hebt ingedeeld is het wel goed, met 2 overnachtingen bij El Portal of Oakhurst. Ik zou de volledige dag besteden aan een wandeling vanaf Glacier Point, bv. de 4-mile trail of Panorama trail. Hiervoor dien je wel de hikersbus te reserveren die vertrekt vanaf de Yosemite Valley Lodge.
De volgende dag nog de Mariposa Grove bezoeken voordat je doorrijdt naar San Francisco.
Marcovv
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 mar 2018, 14:42
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Advies gevraagd over verblijf rondom Yosemite icm terugreis naar SF

Bericht door Marcovv »

Uiteindelijk hebben wij gisteren de hotels vastgelegd en de route n.a.v. jullie adviezen iets gewijzigd.

Wij reizen nu vanaf Las Vegas (met een route door DV en daar wat stops) naar een hotel in Mammoth Lakes (Lone Pine hebben wij dus geannuleerd en vervangen door Mammoth Lakes).
Na onze overnachting daar willen wij in de ochtend vroeg op en de Mammoth Lakes omgeving verkennen, om vervolgens door te reizen via de Tioga Pass en wat stops bij landmarks in Yosemite Valley naar Oakhurst.
Daar blijven wij uiteindelijk 2 nachten.
Wat wij exact op de 2e (volle dag) in Yosemite gaan doen, moet nog even worden ingevuld. Maar moet goed lukken met al jullie tips en adviezen!

Iedereen nogmaals enorm bedankt voor alle input en adviezen! Wij hebben er erg veel aan gehad.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer