Mooiste route van Las Vegas naar Page via Grand Canyon ?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Ed-USA
Amerikafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 10 jul 2017, 09:30
Aantal x V.S. bezocht: 4

Mooiste route van Las Vegas naar Page via Grand Canyon ?

Bericht door Ed-USA »

De komende zomer reizen wij (gezin met twee kids van 13 en 15 jaar) bijna 5 weken met een auto door het Zuid-Westen van de USA. Ik heb jullie hulp nodig bij een specifiek deel van de route, nl. het traject tussen Las Vegas en Page.

We vertrekken di 31 juli (dag 1) uit Las Vegas en ik heb voor do 2 aug (dag 3) een hotel geboekt in Page, waar we de volgende ochtend (dag 4) een tour geboekt hebben voor de Lower Antelope Canyon waarna we doorrijden naar Monument Valley. Tussen Las Vegas en Page zie ik twee mogelijke routes:

Optie 1: Zuidelijke route
- Dag 1: Las Vegas > Williams met onderweg de Hoover dam en Route 66 (350 km / 3h13)
- Dag 2: Vanuit Williams een dagje heen-en-weer naar de Grand Canyon South Rim
- Dag 3: Williams > Page met mogelijkheid om Lake Powell te bezoeken (272 km / 2h40)

Optie 2: Noordelijke route
- Dag 1: Las Vegas > Mount Carmel Junction met onderweg Zion (311 km/ 3h19)
- Dag 2: Vanuit Mount Carmel Junction een dagje heen-en-weer naar Bryce Canyon
- Dag 3: Mount Carmel Junction > Grand Canyon North Rim > Page (371 / 4h23)

Voordeel van optie 1 (Zuidelijke route) is dat we meer tijd (een dagdeeltje) in Page hebben en de South Rim bezoeken, die toch wat spectaculairder schijnt te zijn dan de North Rim. Voordeel van optie 2 (noordelijke route) is dat we de mogelijkheid hebben Zion en Bryce te bezoeken, er is wel minder tijd (een dagdeeltje) voor de Grand Canyon en Page. Vorig jaar hebben we Gooseneck en Dead Horse Point bezocht, dus Horse Shoe Bend is geen noodzaak, Lake Powell is misschien wel aardig. Het is ook gaaf om een dagje in Bryce te zijn en wat korte trails te lopen.

Ik heb voor de zekerheid al annuleerbare hotels geboekt in Williams en Mount Carmel Junction. Welke optie raden jullie aan of zijn er nog andere/betere opties ?
Laatst gewijzigd door Ed-USA op 05 mar 2018, 11:54, 3 keer totaal gewijzigd.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Mooiste route van Las Vegas naar Page via Grand Canyon ?

Bericht door roelb »

Waarom Williams? Ik zou proberen om in Grand Canyon village te overnachten. Laat je niet afschrikken door het feit dat er op dit moment niets beschikbaar is. Er wordt veel geannuleerd en zolang je maar dagelijks controleert lukt het je bijna zeker om daar wat te vinden.

Alleen voor een korte stop naar de north rim kan zeker als je toch de 89a rijdt. Maar het is nog wel een uur rijden vanaf het kruispunt naar de rim, en weer een uur terug. De south rim biedt denk ik meer voldoening, zeker als je nog niet eerder bij de Grand Canyon bent geweest.

Ik zou zeggen: doe de zuidelijke kant, maar verblijf wel in GC Village, niet in Williams. Gebruik dag 1 en 3 volledig buiten de canyon, je hebt immers op dag 2 een volle dag daar. Gebruik die ook om verder te gaan dan uitzichtpunten, bijvoorbeeld door een stukje naar beneden te lopen op de BAT of, als je vroeg uit de veren kunt zijn, voor zonsopgang de SKT tot en met Ooh Aah Point of Cedar Ridge om daar de zonsopgang te zien.
Gast

Re: Mooiste route van Las Vegas naar Page via Grand Canyon ?

Bericht door Gast »

Ed-USA schreef: - Dag 3: Williams > Grand Canyon North Rim > Page (371 / 4h23)
Ik neem aan dat het vermelden van Williams hierin een foutje is?

Je zou op de heenweg het zuidelijke rondje kunnen doen via Hoover Dam, daarna naar Kingman en via Route 66 (met Oatman, Seligman en Ash Fork) naar Williams. Volgende dag GC South Rim en doorrijden naar Page.

Ik weet niet hoe je route er verder uitziet, maar je zou na je bezoek aan Page naar Bryce kunnen rijden om daar het park te zien, overnachting in Mount Carmel Junction en de volgende dag Zion, en zo weer naar LV (vergeet Valley of Fire niet).
BorL
Amerikafan
Berichten: 139
Lid geworden op: 27 feb 2015, 10:30
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Mooiste route van Las Vegas naar Page via Grand Canyon ?

Bericht door BorL »

Optie 1: Zuidelijke route

Hier zou ik van maken:
- Dag 1: Las Vegas > GC Village met onderweg Route 66 (470 km )
- Dag 2: GC Villlage > Page met Zonsopgang aan de South Rim, eventueel stukje de canyon in (Bright Angel Trail), viewpoints op de route naar page, Horseshoe Bend
- Dag 3: Page > Page, Antelope Canyon, Lake Powell ,Glenn Canyon Dam
Take Nothing but Pictures, Leave Nothing but Footprints, Kill Nothing but Time.

2024 Alaska & Yukon, 2023 NorthEast & Canada, 2022 NorthWest, 2021 NYCitytrip, 2018 Coast to Coast, 2016 California, Arizona, Utah, Nevada, 2015 Florida
Ed-USA
Amerikafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 10 jul 2017, 09:30
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Mooiste route van Las Vegas naar Page via Grand Canyon ?

Bericht door Ed-USA »

Al bedank voor deze reacties !
Waarom Williams? Ik zou proberen om in Grand Canyon village te overnachten. Laat je niet afschrikken door het feit dat er op dit moment niets beschikbaar is. Er wordt veel geannuleerd en zolang je maar dagelijks controleert lukt het je bijna zeker om daar wat te vinden.
Goede tip, Williams was mede ingegeven door de beperkte (geen) beschikbaarheid in GC village..
De south rim biedt denk ik meer voldoening, zeker als je nog niet eerder bij de Grand Canyon bent geweest.
Tja, daar lees ik dus wisselende verhalen en meningen over, vandaar mijn twijfel
Ik neem aan dat het vermelden van Williams hierin een foutje is?
Yup, aangepast.
Ik weet niet hoe je route er verder uitziet, maar je zou na je bezoek aan Page naar Bryce kunnen rijden om daar het park te zien, overnachting in Mount Carmel Junction en de volgende dag Zion, en zo weer naar LV (vergeet Valley of Fire niet).
Na Page gaan we naar Monument Valley en daarna door naar Colorado om uiteindelijk vanaf Denver naar huis te vliegen, daar willen we verder niets in wijzigen.
- Dag 3: Page > Page, Antelope Canyon, Lake Powell ,Glenn Canyon Dam
Op dag 4 staat Antelope Canyon gepland, eind dag 3 zouden we nog even naar Lake Powell en de Glenn Canyon Dam kunnen rijden, maar die geef ik graag op voor Bryce/Zion. We hebben dus een dag extra (jouw dag 3)
Laatst gewijzigd door Ed-USA op 05 mar 2018, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Re: Mooiste route van Las Vegas naar Page via Grand Canyon ?

Bericht door Gast »

Williams is overigens een prima plaats om te overnachten als GC Village vol is. Main street in Williams is Route 66 en ook voor jullie kids is er genoeg te zien en te doen: traditionele diners, leuke winkeltjes en veel oude gebouwen uit de Route 66 tijd.
Vin.cent

Re: Mooiste route van Las Vegas naar Page via Grand Canyon ?

Bericht door Vin.cent »

Je kan prima van Las Vegas, via Hoover Dam en dan naar Tusayan rijden. Wij vonden dit een prima plek om te overnachten om de dag erna GC te bezoeken en door te rijden naar Page.
Williams(ruim uur van GC) is echt wel een stukje te ver en gaat dus van je tijd af dat je kan genieten van GC. Wij hoefde zelf niet echt in GC Village te zitten voor die 12 minuten dat het scheelt, maar wel stukke goedkoper(toen wij gingen).
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Mooiste route van Las Vegas naar Page via Grand Canyon ?

Bericht door Martin & Marianne »

Er zijn echt hele goedkope mogelijkheden ana de rim, zoals de Maswik Lodge South. Is wel mooi om lopend naar de rim te kunnen gaan.
Als je een mooie route zoekt is bovenlangs wel aan te raden. Maar wel jammer dat je dan eigenlijk te weinig tijd hebt voor Zion en Bryce. Of zijn jullie daar al eens geweest? Als je naar Bryce wilt is het wel mooi om daar te overnachten.

Marianne
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Mooiste route van Las Vegas naar Page via Grand Canyon ?

Bericht door roelb »

Mijn ervaring is ook dat Tusayan over het algemeen fors duurder is dan de lodges aan de rim, behalve dan wellicht het El Tovar. Maar ik heb 10 jaar geleden al eens ruim $200/nacht ex tax betaald voor een kamer in het Holiday Inn. Terwijl ik vorig jaar nog voor volgens mij $159 in een cabin van de Bright Angel Lodge zat.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Mooiste route van Las Vegas naar Page via Grand Canyon ?

Bericht door vinceG »

Vanuit Williams naar GC is prima te doen. Als je bijtijds op staat dan kan je vroeg in de GC zijn.
Persoonlijk vind ik Williams vele malen gezelliger dan Tusayan. En ook gunstiger geprijsd qua accomodatie!
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Mooiste route van Las Vegas naar Page via Grand Canyon ?

Bericht door Trails »

Ed-USA schreef: Na Page gaan we naar Monument Valley en daarna door naar Colorado om uiteindelijk vanaf Denver naar huis te vliegen, daar willen we verder niets in wijzigen.
Vergeet op die route niet Navajo National Monument. Schitterend met een mooie wandeling naar de Betatakin Ruins.
Vin.cent

Re: Mooiste route van Las Vegas naar Page via Grand Canyon ?

Bericht door Vin.cent »

Dan zal ik wel geluk gehad hebben met mijn hotel daar: Best Western Premier Grand Canyon Squire Inn voor 69 dollar, terwijl alles bij 't park bijna het dubbele was de periode dat ik ging :) (vond het een luxe hotel voor de prijs dat ik betaald had)
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Mooiste route van Las Vegas naar Page via Grand Canyon ?

Bericht door PSVwally »

Wow die prijs heb ik in Tusayan idd nog nooit gezien. Overigens heb je ook nog Valle tussen Tusayan en Williams liggen
Vin.cent

Re: Mooiste route van Las Vegas naar Page via Grand Canyon ?

Bericht door Vin.cent »

Hotwire doet af en toe wonderen :)
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Mooiste route van Las Vegas naar Page via Grand Canyon ?

Bericht door PSVwally »

Even terugkomend op de vraag van TS. Zijn jullie al eens in die regio geweest? Of is het een eerste keer.
Een 1e keer zou ik wel echt naar de south rim gaan normaal gesproken. Maar in jullie geval zou route 2 ook best wel een prima optie zijn.

Ik zou dan alleen Zion en Bryce overslaan maar dag 1 kiezen voor Las Vegas - Valley of Fire SP - Kanab. En de dag erna Kanab - North rim - Page of 2 nachten in Kanab boeken (is qua prijs ook nog aantrekkelijk) of in Big Water. En dan dag 3 dus Page aandoen.

Zion en Bryce vind ik parken waar je echt minimaal 1 overnachting en voor beide ook minimaal 1 dag voor uit moet trekken.
Gast

Re: Mooiste route van Las Vegas naar Page via Grand Canyon ?

Bericht door Gast »

Trails schreef:Vergeet op die route niet Navajo National Monument. Schitterend met een mooie wandeling naar de Betatakin Ruins.
De wandeling naar de overlook van de lager gelegen ruins is een kleine wandeling, en kun je zelf eenvoudig doen (ongeveer 1 mile Round trip). Als je echt naar de cliff dwelling wilt bent je een stuk langer onderweg, en is dit bij mijn weten, alleen mogelijk met een gids.
Ed-USA
Amerikafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 10 jul 2017, 09:30
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Mooiste route van Las Vegas naar Page via Grand Canyon ?

Bericht door Ed-USA »

Ik zou dan alleen Zion en Bryce overslaan maar dag 1 kiezen voor Las Vegas - Valley of Fire SP - Kanab. En de dag erna Kanab - North rim - Page of 2 nachten in Kanab boeken (is qua prijs ook nog aantrekkelijk) of in Big Water. En dan dag 3 dus Page aandoen.

Zion en Bryce vind ik parken waar je echt minimaal 1 overnachting en voor beide ook minimaal 1 dag voor uit moet trekken.
Interessante suggestie. Ik ben het met je eens dat beide parken minimaal één dag behoeven, maar helaas hebben we die tijd niet.Het plan is om wat viewpoints te bekijken en misschien een korte trail. Voor lange wandelingen is het waarschijnlijk te warm en daar krijg ik de kids ook warm voor. Als ik dan één hele dag te besteden heb (dag 2), dan lijkt mij één hele dag in Bryce een betere keuze dan één hele dag in Zion of in Grand Canyon South Rim (en misschien ook wel beter dan Valley of fire?). Vandaar de voorkeur voor Bryce, maar ik zal zeker ook eens naar Valley of fire kijken.
Vergeet op die route niet Navajo National Monument. Schitterend met een mooie wandeling naar de Betatakin Ruins.
West USA: 1979, 1993, 2017
Dank voor deze suggestie. Ziet er goed uit, alleen zijn we vorig jaar al in Mesa Verde geweest, dus elke cliff-dwelling die je daarna bezoekt valt tegen denk ik.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Mooiste route van Las Vegas naar Page via Grand Canyon ?

Bericht door PSVwally »

Mij niet, maargoed ieder zijn keus natuurlijk. De GC is één vd wereldwonderen. Als je daar nog niet geweest bent zou dat toch echt mijn voorkeur zijn. Zeker op een eerste trip.
Vergis je niet, Bryce ligt dan wel hoger, maar ook daar is het heet in de zomer. Dat is het bijna overal in het zuidwesten. De keus tussen Bryce en Zion kan idd wel op allebei vallen. Zion of Bryce kan je, zeker met alleen een korte wandeling prima ontdekken met één volle dag.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Mooiste route van Las Vegas naar Page via Grand Canyon ?

Bericht door Marcopstal »

Voor de combinatie Zion en Bryce is er eenvoudig weg te weinig tijd.

Ik zou dan ook kiezen voor de optie om via de Hooverdam en route 66 naar de GC South Rim te gaan. Ik zou evenwel niet kiezen voor Williams maar toch aan de rim of in Tusayan een overnachtingsplaats zoeken, zeker voor de tweede nacht. Op die manier kan je de zonsondergang meepikken aan de canyon. En de rit naar Page brengt je dan ook langs de rim naar Desert View.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Mooiste route van Las Vegas naar Page via Grand Canyon ?

Bericht door Martin & Marianne »

Jammer dat je niet wat meer tijd hebt voor dit stuk, terwijl je toch bijna 5 weken hebt.
De GC is natuurlijk wel een wereldwonder, maar met kinderen is een park als Zion waarschijnlijk leuker. Je zou dan een stuk door de Narrows kunnen lopen. En op weg naar Bryce is de Canyon Overlook Trail een aanrader. Ik zou dan wel in Springdale overnachten; is ook een leuke plaats. Twee nachten voor Zion zou mooier zijn, maar zo kan het ook:

Dag 1: Las Vegas > Springdale
Dag 2: Springdale - Bryce Canyon (overnachten bij Bryce, of bijvoorbeeld een cabin in Tropic)
Dag 3: Bryce - Page

Vor de route met de GC heb je relatief veel tijd:
Dag 1: Las Vegas > GC
Dag 2: GC
Dag 3: GC - Page
Je zou dan ook kunnen overwegen om een dag eerder naar Page te gaan. Wij hadden er vorig jaar een huisje, ideaal voor 2 nachten.
Voor de accommodatie in de GC is het een kwestie van regelmatig checken of er iets vrij is. En alleen de officiële site gebruiken.

Kijk voor Zion eens in ons 2008-verslag, toen deden wij met de kinderen de genoemde trails.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer