Vragen over openbaar vervoer in Los Angeles.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
rotter0402
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2018, 22:43
Aantal x V.S. bezocht: 0

Vragen over openbaar vervoer in Los Angeles.

Bericht door rotter0402 »

Hoi,

In juni ben ik voor een paar dagen in LA, maar ik heb dan geen auto tot mijn beschikking. Nou wou ik graag weten hoe het openbaar vervoer in Los Angeles is en hoeveel dit kost? En is een kaartje geldig voor alle vervoersmiddelen; bus en metro?

Alvast bedankt!
Gast

Re: OV in Los Angeles

Bericht door Gast »

Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: OV in Los Angeles

Bericht door PSVwally »

Afhankelijk waar je zit en waar je heen wilt is er de mogelijkheid voor OV. Maar ik zou voor een aantal plekken eerder voor bv Über kiezen.
Gebruikersavatar
GinnyUSA
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 okt 2015, 18:19
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: OV in Los Angeles

Bericht door GinnyUSA »

Ik heb ook weleens LA met OV gedaan, gaat prima. Waarschijnlijk wel afhankelijk van waar je moet zijn en waar je hotel is, dus zorg dat dit op elkaar aansluit. Met google maps kun je kijken welke lijnen je nodig hebt en hoe lang het duurt.

https://www.metro.net/riding/fares/
Vin.cent

Re: OV in Los Angeles

Bericht door Vin.cent »

Wij hebben alles met Uber gedaan! Via Google Maps op je telefoon zoek je op waar je naartoe wilt, je drukt op Uber of Lyft, eerst even registreren de eerste keer en binnen paar minuten heb je een taxi voor een schappelijke prijs.
Van Hollywood Boulevard naar Santa Monica Pier, 45 minuten rijden, betaalde wij 21$. Plus geen gezeik over fooi.

Dit jaar gaan we Las Vegas zonder auto doen, en alles met Uber/Lyft. Ik was altijd sceptisch, maar het is zoóó makkelijk.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer