Monument Valley naar Moab

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
ribruijn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 12 mei 2014, 16:29
Aantal x V.S. bezocht: 100

Monument Valley naar Moab

Bericht door ribruijn »

Beste mensen, graag wat advies van de experts.

31 juli komen wij uit Page, doen in de vroege ochtend de Lower Antelope Canyon, rijden dan naar Monument Valley, doen in de (na)middag de Monument Valley Drive en gaan dan in het View hotel genieten van zonsondergang en vroege opkomst. Op 1 Augustus staat de route MV-Moab op het programma, en na de zonsopkomst en ontbijt in MV hebben we hier de hele dag voor uitgetrokken. Een zoekfunctie leert dat de meeste mensen de route omgekeerd doen, wat zou nu met een SUV de mooiste route met bezienswaardigheden zijn richting het noorden? NB we zijn nog nooit in deze regio geweest.

via Mexican Hat lijkt me duidelijk, en een deel Moki Dugway ook. Maar dan? Valley of The Gods lijkt me mooi, maar eigenlijk rijd ik die afslag al voorbij op weg naar de Moki Dugway. En moet ik de afslag naar Muley Point nemen? Alles is OK, zolang ik 's-avonds maar in Moab ben. Is dit al in de loop van de middag kan ik wellicht nog door Arches of Canyonlands heenrijden? Een van deze twee is namelijk het plan voor de dag erna - als we een hele dag in Moab zijn. Welk van de twee is meer geschikt voor langere tijd (een dag?)

Thanks!
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Monument Valley naar Moab

Bericht door Pete.Z »

Moki Dugway, Muley Point, Goosenecks state park, Newspaper rock, Natural Bridges NM, Hole N” the Rock.

Eigenlijk wat veel op een dag, maar het is te doen.
ribruijn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 12 mei 2014, 16:29
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Monument Valley naar Moab

Bericht door ribruijn »

1 volle dag en 2e halve dagen. Twee overnachtingen. Ergens na de 2e overnachtingen rijden we naar Torrey om in de middag ook nog wat in Capitol Reef park te wandelen. Route staat ergens in het "route" topic maar dit is het relevante deel met de oorspronkelijke gedachten:

8/1/2018 Dag 7 Page (vroege ochtend: Lower Antelope Canyon). Einde ochtend: naar Monument Valley (Valley Drive)
8/2/2018 Dag 8 Monument Valley. Ochtend: naar Moab, Canyonlands National Park
8/3/2018 Dag 9 Arches National Park
8/4/2018 Dag 10 Ochtend: Moab naar Torrey - Capitol Reef National Park
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Monument Valley naar Moab

Bericht door Pete.Z »

Als je in de middag Canyonland nog wil zien, zou ik verder nergens tijd verspillen, behalve misschien bij Muley Point.
Canyonland is gigantisch, dus je zal hooguit wat viewpoints kunnen doen die middag bij Island in the Sky
Ed-USA
Amerikafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 10 jul 2017, 09:30
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Monument Valley naar Moab

Bericht door Ed-USA »

Wij hebben vorige jaar inderdaad de route andersom gereden. Dag 1 aankomst in Moab, overnachting en daarna op dag 2 een dag Dead Horse Point SP en Canyonlands NP Island in the sky-gedeelte (45-60 min rijden vanaf Moab), mede omdat deze parken op langere rij-afstand van Moab liggen dan Arches. Na weer een overnachting in Moab 's ochtend op dag 3 naar Arches gegaan (ong. 15 min rijden vanaf Moab) en daarna na de lunch naar The View doorgereden.

Onderweg van The View naar Moab is genoeg te zien (Gooseneck SP, Mexican Hat, Canyonlands Needles,....), maar als je 's middags nog een NP bij Moab wilt pakken, moet je daar niet teveel tijd aan besteden. Mijn advies zou zijn op die middag Arches te pakken, omdat dat dichter bij Moab ligt. In Arches moet je wel wat vaker de auto uit om een trail te lopen om wat te kunnen zien en 's middags kan het behoorlijk warm zijn; Canyonlands is meer een viewpoint-park met mooie vergezichten.
ribruijn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 12 mei 2014, 16:29
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Monument Valley naar Moab

Bericht door ribruijn »

OK. Dus jullie raden aan om de volgende route te doen?

Monument Valley – Mexican hat – Moki Dugway – Arches – Moab (dus skip Valley of the Gods en Muley Point), en dan op de volle dag Moab naar Canyonlands te gaan?
Tinuszke
Amerikafan
Berichten: 159
Lid geworden op: 23 jul 2013, 12:27
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Monument Valley naar Moab

Bericht door Tinuszke »

Via de snelste route van MV naar Canyonlands (Island in the sky) is al 3.5u. Dan heb je dus maximaal een middag daar (en dan wil je wss ook nog naar dead horse point SP). En dan de volgende dag Arches. Of inderdaad zoals Ed zegt Arches op die eerste middag (2-aug) en dead horse / canyonlands op die volle dag 3-aug.

Als je maar zo weinig tijd hebt voor Arches en Canyonlands zou ik er recht heen rijden via de snelste route.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Monument Valley naar Moab

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou de volle dag voor Arches gebruiken, maar het hangt er natuurlijk van af wat je wilt doen. In Arches kun je meer wandelingen maken. Als je van MV komt kun je nog wel naar Canyonlands.
Kijk eens in ons 2013-verlag voor ons bezoek; wij hadden toen twee nachten Moab en een nacht Monticello. En we reden de andere kant op maar dat maakt natuurlijk niets uit.

Marianne
Ed-USA
Amerikafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 10 jul 2017, 09:30
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Monument Valley naar Moab

Bericht door Ed-USA »

Arches is een park waar je je makkelijk een paar dagen kan vermaken, er zijn veel trails die je kan lopen en aardig wat bezienswaardigheden. Als je in de zomer gaat, kan het in Moab goed heet zijn, dus trails lopen kan je dan het beste 's ochtend doen, als de temperaturen nog enigszins dragelijk zijn. Dat past jammer genoeg niet in jullie schema, dus dan moet je de hitte voor lief nemen en het aantal te lopen kilometers beperken evenals het aantal bezienswaardigheden. Wij zijn in het dagdeel dat wij er waren het park rondgereden (voorzover dat kon want door wegwerkzaamheden waren enkele delen afgesloten), hebben de korte trail naar de Landscape Arch (1,5 uur heen-en terug) en Balanced rock (15 min heen-en-terug) gelopen en zijn bij diverse viewpoints gestopt (Park Avenue,...).

Als je Gooseneck SP en Canyonlands NP pakt, zou je tijd kunnen besparen door Dead Horse Point SP over te slaan, dat is dan meer van hetzelfde en wij vonden Gooseneck SP nog wat fraaier dan Dead Horse Point SP. Gaan jullie ook nog de Grand Canyon doen ? Ik ben daar nog niet geweest, maar kan me voorstellen dat Canyonlands NP dan ook meer van hetzelfde is en dan zou je kunnen overwegen de gehele dag in Arches NP door te brengen en een dagdeel in Canyonlands NP. Als je de Grand Canyon niet doet, zou ik eerder wat meer tijd besteden in Canyonlands, vanwege de extra reistijd erheen en de echt geweldige vergezichten die je er hebt. Ook in Canyonlands kan je trails lopen, maar er zijn vooral veel viewpoints.

Beide parken hebben een volstrekt ander karakter en het is erg persoonlijk wat je het meeste aanspreekt. Kijk anders ook eens op ontdek-amerika.nl voor meer info over deze parken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Monument Valley naar Moab

Bericht door Martin & Marianne »

Wat betreft de hgiite - dat is zeker iets om rekening mee te houden - is de begeleide Fiery Furnace wandeling een aanrader; dat kun je 's middags doen omdat je dan grotendeels in de schaduw loopt. De wandeling moet gereserveerd worden. Zie hier voor meer informatie (en ons 2008-verslag).

Marianne
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Monument Valley naar Moab

Bericht door Pete.Z »

ribruijn schreef:OK. Dus jullie raden aan om de volgende route te doen?

Monument Valley – Mexican hat – Moki Dugway – Arches – Moab (dus skip Valley of the Gods en Muley Point), en dan op de volle dag Moab naar Canyonlands te gaan?
Muley point zou ik zeker niet overslaan, neemt niet veel tijd, en het is echt een heel fraai uitzichtpunt, waar het vaak ook,nog rustiger is dan in de parken zelf.
ribruijn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 12 mei 2014, 16:29
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Monument Valley naar Moab

Bericht door ribruijn »

Dank jullie wel allemaal.

Dan wordt het dus (we vertrekken na zonsopgang, dus redelijk vroeg):

Monument Valley - Mexican Hat - Gooseneck SP - Moki Dugway - Muley Point en dan op het heetst van de dag linea recta door richting Moab.

In de (na) middag kunnen we dan:

OF nog even naar Canyonlands (en Arches de volledige dag erna)
OF nog even naar Arches (en Canyonlands en Gooseneck de dag erna)

Ik neig overigens naar de 2e optie (gezien tijd en locatie)
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 521
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Monument Valley naar Moab

Bericht door Robbie&Irene »

Voordat je de Moki Dugway opgaat, zou ik deze via de 163 dan ook de Valley of the Gods meepakken. Dit is weliswaar een onverharde weg, maar heel goed te rijden en kost je een extra 1 tot 1,5 uur afhankelijk hoe vaak je stopt voor de viewpoints/foto's. Het was er bijzonder rustig en prachtige vergezichten en "Butes"!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Monument Valley naar Moab

Bericht door Martin & Marianne »

ribruijn schreef: OF nog even naar Canyonlands (en Arches de volledige dag erna)
OF nog even naar Arches (en Canyonlands en Gooseneck de dag erna)
Ik neig overigens naar de 2e optie (gezien tijd en locatie)
Waarom geen volle dag Arches? Wat zijn je plannen in Canyonlands?
Overigens een prima keuze hoor, maar ik ben gewoon even benieuwd.
En je zult Dead Horse Point SP bedoelen in plaats van Gooseneck SP.

Marianne
ribruijn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 12 mei 2014, 16:29
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Monument Valley naar Moab

Bericht door ribruijn »

Waarom de volle dag voor Canyonlands en (inderdaad) Dead Horse Point SP? Ik wil vanuit hotel in Moab via de 279 langs de Colorado river richting de Potash mijn, en dan binnendoor via de Long Canyon Road naar Dead Horse SP en daarna door naar Canyonlands. Da's best een stukje en kan ik wel een dag mee kwijt zijn, inclusief wandelen.

Arches daarentegen ligt vlakbij ons hotel, mooi om wat stukjes mee te pakken als ik er toch vlakbij ben in de eerste middag. En als we in de volle dag erna toch snel gaan in Canyonlands en Dead Horse, kunnen we altijd einde middag bij hotel Arches nog een wandeling meepakken. NB: de dag erna gaan we van Moab naar Torrey, Capitol Reef (hotel in Torrey).

Ik lees btw ook dat Horseshoe Bend en Dead horse mooier zijn dan Gooseneck dus die slaan we over, dus de route wordt dan:

Monument Valley - Mexican Hat - stukje 163 - Valley of The Gods - Muley Point - Moki Dugway en dan door naar Arches.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Monument Valley naar Moab

Bericht door Galapogos »

Goosenecks SP is een snelle stop, voor Horsehoe Bend en Dead Horse Point SP heb je (veel) meer tijd nodig. Een stop bij Goosenecks hoeft maar tien/vijftien minuten te duren. Ik vind het de moeite zeker waard, omdat je er toch praktisch langs komt.

Vergeet ook niet om tussen Monument Valley en Mexican Hat even te stoppen bij Forrest Gump Point, een bekend fotopunt bij mile marker 13 aan de 163.

De volgorde Muley Point - Moki Dugway is net andersom. Je komt eerst bij Moki Dugway en daarna bij Muley Point.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Monument Valley naar Moab

Bericht door PSVwally »

en dan binnendoor via de Long Canyon Road naar Dead Horse SP en daarna door naar Canyonlands. Da's best een stukje en kan ik wel een dag mee kwijt zijn, inclusief wandelen.
Met wat voor auto wil je dit doen? Vraag vooraf heel goed na hoe de weg erbij ligt. Sommige stukken zijn zeer smal, heel los zand en steil en er kunnen veel puntige stenen liggen. Velen die deze weg rijden huren hiervoor speciaal een 4x4 in Moab.
ribruijn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 12 mei 2014, 16:29
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Monument Valley naar Moab

Bericht door ribruijn »

Ja, heb ik gelezen inderdaad. Misschien toch niet handig om dat dan met een rental 4x4 SUV te doen.

Noted Forrest Gump Point!

Edit: doe maar niet, nee:

http://www.dangerousroads.org/north-ame ... -pass.html
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Monument Valley naar Moab

Bericht door PSVwally »

Heb je niet een 4wd rental ipv een 4x4?? Daar zit wel verschil tussen he. Met een dikke SUV met high clearance zal het wel doenbaar zijn, maar alles op eigen risico. Hetzelfde geldt voor Muley Point. Dat kan op sommige stukken ook een flink wasbord zijn
ribruijn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 12 mei 2014, 16:29
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Monument Valley naar Moab

Bericht door ribruijn »

Zag op andere site dat het nog slechter is geworden ivm flooding. Zelfs gevaarlijk. Ik laat hem lopen....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer