Iemand het laatste jaar nog naar Blue Canyon en/of Coal Mine Canyon geweest?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Iemand het laatste jaar nog naar Blue Canyon en/of Coal Mine Canyon geweest?

Bericht door Tipsy_1 »

Ik vind nochthans dat je tegenwoordig minder vaak (toch hier op het forum) over plaatsen a la Blue Canyon, King of Wings,... hoort dan vroeger.
(vandaar ook dat het tineke het nu nog eens "moet" ;-) vragen)

Ik denk wel niet dat ik ooit heb gehoord van iemand die in Coalmine Canyon afdaalde trouwens. Ik denk dat wij allemaal enkel nog maar vanaf de rand gekeken hebben?
Laatst gewijzigd door Tipsy_1 op 24 feb 2018, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 959
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Iemand het laatste jaar nog naar Blue Canyon en/of Coal Mine Canyon geweest?

Bericht door HennyCox »

Ik ben in 2013 nog in Blue canyon geweest, weet iemand hoe de weg er nu bij ligt en dan bedoel ik met name dat heuveltje vlak voor BC als je vanuit het zuiden komt. Ik weet dat de weg afhankelijk is van het weer....gaat me meer om het bergje.
Caoalmine ben ik destijds ook geweest, weet alleen niet meer welk punt ik heb gestaan...was geloof ik vlakbij de afslag van de verharde weg, met direct ook een flinke steile afdaling...klopt dit nog ?
Ben van plan weer hiernaartoe te gaan in mei (zonder permit overigens haha)
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Iemand het laatste jaar nog naar Blue Canyon en/of Coal Mine Canyon geweest?

Bericht door Tipsy_1 »

Eventueel kan je ook wel bovenaaan dat bergje parkeren en dat stuk te voet gaan? Ik weet heel goed welke afdaling / zandheuvel je bedoelt want ik vond die zelf behoorlijk eng in 2013 (goed gas geven!)
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Iemand het laatste jaar nog naar Blue Canyon en/of Coal Mine Canyon geweest?

Bericht door covri »

Is de Blue Canyon wel met een camper te bereiken? Als ik hierboven lees over steile heuvels...... begin ik te twijfelen. Net nu ik enthousiast begon te worden :o
Gebruikersavatar
tineke57
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 26 jan 2008, 00:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Antwerpen, België

Re: Iemand het laatste jaar nog naar Blue Canyon en/of Coal Mine Canyon geweest?

Bericht door tineke57 »

In 2011 zijn we al eens bij Coalmine Canyon geweest. Niet lang, want het waaide toen zo hard dat je bang was als je naar de rand ging dat de wind je in de canyon zou blazen. We hebben er toen ook niet lang rondgelopen. Ik zie zoveel mooie foto’s van de canyon op het internet dat we nog wel eens terug willen gaan om hier een beetje langer de rand te verkennen. Wat Blue Canyon betreft ligt het wat moeilijker. Het lijkt ons een prachtig gebied maar wij zijn, in tegenstelling tot velen hier op het forum, niet zo’n helden in het rijden van dirt roads. Wat te doen moest er zich een probleem voordoen? Nu lees ik verschillende versies ivm de aanrijroute voor Blue Canyon. Je kan vanuit het zuiden of vanuit het noorden Blue Canyon bereiken. Welke is de beste route wat betreft de ondergrond/hindernissen? Nu is dat natuurlijk ook afhankelijk van het weer van de voorbije dagen maar bv. “dat heuveltje vlak voor BC als je van het zuiden komt” waar jullie hier over spreken. Kan je dan niet beter de route vanuit het noorden nemen of zijn daar ook bepaalde hindernissen?
2007: NV–UT–CO–AZ–CA-NV - 2008: CO–WY–NE–SD–ND–MT–WY–CO - 2011: CA–NV–AZ–UT–NV–CA
2012: CO–UT–NM–CO - 2013: FL - 2014: WA-OR-CA - 2016: AZ-UT - 2017: Peru - 2018: CA-AZ-NV
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Iemand het laatste jaar nog naar Blue Canyon en/of Coal Mine Canyon geweest?

Bericht door Tipsy_1 »

"vroeger" (2013) lag de route vanuit het zuiden beter dan die vanuit het noorden. De meeste forummers hebben deze route dan ook vanuit het zuiden gereden.
Dat heuveltje is eigenlijk de afdaling in de "grote canyon" = de blue canyon. In deze grote canyon liggen de rotsformaties waar je naar toe wilt.
Onderaan dat heuveltje ligt een soort wash - eventueel in geval van floods of recente regen kan je daar niet door.
forumlid Ilona is daar ooit met een minivan vastgereden (omdat ze een klein beetje afweken van de ideale route door de wash).
Overigens is zij door toen een familie hopi's die daar passeerden uitgetrokken en die mensen waren volgens mij heel vriendelijk en hulpvaardig als ik mij het verhaal goed herinner.
Dat was twee weken voor ons bezoek en wij hebben daar extra opgepast.
Ondanks dus het feit dat die wash heel nat stond was bij ons die beruchte helling zeer zanderig (beetje stoebberen/slieren). Op zich wel te doen.
In mijn facebook album (sorry weet niet goed hoe ik foto's moet plaatsen, maar het is vanvoor in het album) staat een foto van vanboven aan de afdaling
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 94a6df2391

Als je "bang" bent van dirt roads, dan moet je misschien deze niet aanvatten, het is tenslotte 15 mijl enkel en je kan maar nooit helemaal gerust zijn
te meer owv het hele permit verhaal. Dirt roads enkel beginnen als je je er comfortabel bij bent. Als je vastrijdt: wachten op hulp.... (tenzij je cell phone coverage hebt maar dat verwacht ik daar niet). Kalaman kan vast tips geven ivm wat doen bij problemen op dirt roads. ;-) Ik denk dat je in zo'n geval vooral kalm moet blijven en bij de wagen blijven.

Met een RV lijkt mij deze dirtroad sowieso een no-go hoor. Als je dirt roads wil rijden, dan moet je eigenlijk ook niet met een RV op vakantie gaan maar toch minstens een midsize SUV huren.
Laatst gewijzigd door Tipsy_1 op 24 feb 2018, 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Iemand het laatste jaar nog naar Blue Canyon en/of Coal Mine Canyon geweest?

Bericht door Tipsy_1 »

Gebruikersavatar
tineke57
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 26 jan 2008, 00:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Antwerpen, België

Re: Iemand het laatste jaar nog naar Blue Canyon en/of Coal Mine Canyon geweest?

Bericht door tineke57 »

Is dat de 12de foto die je bedoelt, Leen? Ik denk dat we dat er toch maar op gaan wagen. Kan de ondergrond wel niet zo duidelijk zien maar heb het juist aan mijn chauffeur gevraagd en hij ziet het wel zitten :lol: . We hopen op het beste. Zou toch zou graag eens in die Blue Canyon rondlopen.
2007: NV–UT–CO–AZ–CA-NV - 2008: CO–WY–NE–SD–ND–MT–WY–CO - 2011: CA–NV–AZ–UT–NV–CA
2012: CO–UT–NM–CO - 2013: FL - 2014: WA-OR-CA - 2016: AZ-UT - 2017: Peru - 2018: CA-AZ-NV
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Iemand het laatste jaar nog naar Blue Canyon en/of Coal Mine Canyon geweest?

Bericht door covri »

@Tipsy_1, we zijn helemaal niet van plan dirt roads te rijden :wink:
Had niet in de gaten dat het een dirt road is......
Klonk allemaal zo mooi, dus ik werd enthousiast.
Geldt het ook voor de weg naar Coalmine Canyon? Dan gaat die ook van het lijstje.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Iemand het laatste jaar nog naar Blue Canyon en/of Coal Mine Canyon geweest?

Bericht door Tipsy_1 »

haha Tineke, ik vraag het ook altijd aan de chauffeur. Ik doe nogal dikwijls mijn ogen dicht. Roel is gek op dirt roads.
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 959
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Iemand het laatste jaar nog naar Blue Canyon en/of Coal Mine Canyon geweest?

Bericht door HennyCox »

Ik vond het "heuveltje" niet eng ofzo, was alleen benieuwd of het slechter is geworden.Was prima te doen met midsize SUV destijds....omhoog beetje aanloop op snelheid en....no problem. De lange weg ernaartoe was toen heel goed te berijden, volgens mij heb ik toen flink doorgereden.

Coalmine canyon heb ik misschien ergens verkeerd de weg ingeslagen en op verkeerde locatie staan kijken :roll:
Gebruikersavatar
lsl
Amerikakenner
Berichten: 1210
Lid geworden op: 03 aug 2008, 10:24
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: België

Re: Iemand het laatste jaar nog naar Blue Canyon en/of Coal Mine Canyon geweest?

Bericht door lsl »

uit mijn notities van enkele jaren geleden voor Blue Canyon

"Blue Canyon 36°09'43''N 110°53'16''W
anti-muggen product meenemen
vanaf de 264 aan milemarker 355 (35°58'16''N 110°49'47''W) N, dan 15,2 miles N via nr.7 (of 6660 of 6240)
Blue Canyon en Five Padres 36°09’49”N 110°53’02”W beiden NO vanaf de weg
alternatief langs noordzijde: vanaf de 160, afslag aan 36°19'18''N - 110°56'23''W, dan 14,3 miles zuid"
http://www.zehrer-online.de/htm_hikes_blue_canyon.htm

ik ben er 2x vanuit het zuiden naartoe gereden en heb de canyon via de noordelijke route verlaten
de 1e x was er noord een wash met veel diep zand die je door moest, was wel even spannend
beide keren was de noordelijke weg beter dan de zuidelijke MAAR iets lastiger qua navigatie
Geldt het ook voor de weg naar Coalmine Canyon? Dan gaat die ook van het lijstje.
Coalmine Canyon ligt op slechts +/- 700 meter van de baan en kan ook met een camper bereikt worden
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Iemand het laatste jaar nog naar Blue Canyon en/of Coal Mine Canyon geweest?

Bericht door covri »

Dank je wel lsl
Ga ik die inplannen :thumbup:
gastxyz

Re: Iemand het laatste jaar nog naar Blue Canyon en/of Coal Mine Canyon geweest?

Bericht door gastxyz »

Lol. Zoals 't er bij mij november vorig jaar bij lag zou die camper maximaal 10 meter ver gekomen zijn vanaf de weg.
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 523
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Iemand het laatste jaar nog naar Blue Canyon en/of Coal Mine Canyon geweest?

Bericht door Robbie&Irene »

Zowel de Blue Canyon als de Coalmine Canyon bezocht afgelopen april : situatie is niet anders dan in 2015. Niks afgesloten, geen verbodsborden of iets dergelijks en kwamen wel vriendelijk Navajo's/Hopi's tegen. 1 ding was wel slechter, door de enorme droogte de laatste jaar is de weg vanuit de zuidkant naar beneden( en weer omhoog) een bepaald gedeelte diep zand geworden en daar moet je echt met een vaartje doorheen zodat je niet vast komt te staan...
Gebruikersavatar
johan1973
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 20 jul 2007, 10:57
Contacteer:

Re: Iemand het laatste jaar nog naar Blue Canyon en/of Coal Mine Canyon geweest?

Bericht door johan1973 »

Mijn zus vroeg me naar de route naar Blue Canyon.
Afgaande op de vorige berichten, kan de toestand wel eens veranderen.

Mijn ervaring van 2009:
Heen via de zuidelijke route, een zeer vlakke en rechte dirt road tot de 'wash'. Zeer goed te doen.
Verlaten via de noordelijke route, de 'wash' uit en dan dirt roads met veel spoorvorming, 'dips', en diverse vorksplitsingen tot Tonalea.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Iemand het laatste jaar nog naar Blue Canyon en/of Coal Mine Canyon geweest?

Bericht door tomhster »

Kan iemand de goede locatie van Coal Mine Canyon nog even delen? Op Google Maps staan in Arizona meerdere soortgenaamde plekken, maar geen van die plekken geeft mij de overtuiging dat het de goede is op de satellietweergave.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Iemand het laatste jaar nog naar Blue Canyon en/of Coal Mine Canyon geweest?

Bericht door Martin & Marianne »

Wij reden er zonder problemen naar toe dankzij de beschrijving op www.ontdek-amerika.nl.

Marianne
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Iemand het laatste jaar nog naar Blue Canyon en/of Coal Mine Canyon geweest?

Bericht door tomhster »

Thanks. Die staat al tussen mijn favorieten, maar ook dat lijstje is dankzij dit forum behoorlijk lang geworden :wink:
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 523
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Iemand het laatste jaar nog naar Blue Canyon en/of Coal Mine Canyon geweest?

Bericht door Robbie&Irene »

tomhster schreef:Kan iemand de goede locatie van Coal Mine Canyon nog even delen? Op Google Maps staan in Arizona meerdere soortgenaamde plekken, maar geen van die plekken geeft mij de overtuiging dat het de goede is op de satellietweergave.
Afbeelding
Vanaf Moenkopi de 264 op, ga na zo'n 24,2km links het zandpad op (zie ook de GPS coordinaten). Bij de gele pijl staat zo'n mooi molentje, die kan je goed zien vanaf de 264. Rij aan de rechterkant eromheen (pas voor de koeien) en je ziet de picknicktafeltjes als staan!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer