Iemand het laatste jaar nog naar Blue Canyon en/of Coal Mine Canyon geweest?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
tineke57
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Iemand het laatste jaar nog naar Blue Canyon en/of Coal Mine Canyon geweest?

Bericht door tineke57 » 22 feb 2018, 00:09

Wij zullen einde maart 2 dagen in de buurt van Flagstaff zijn en zouden op dag 1 graag Chocolate Falls en in de late namiddag Little Painted Desert bezoeken. Op dag 2 hadden we gedacht naar Coal Mine Canyon en Blue Canyon te rijden. Nu heb ik op het forum gelezen dat je Blue Canyon niet meer zou kunnen bezoeken en dat je voor Coal Mine Canyon een permit zou moeten kopen in Cameron, ook als je maar gewoon langs de rand wil kijken en niet in de canyon wil afdalen. Daarom wou ik hier op het forum eens informeren of er nog min of meer recente ervaringen hiermee zijn. Alvast bedankt voor jullie reactie.
2007: NV–UT–CO–AZ–CA-NV - 2008: CO–WY–NE–SD–ND–MT–WY–CO - 2011: CA–NV–AZ–UT–NV–CA
2012: CO–UT–NM–CO - 2013: FL - 2014: WA-OR-CA - 2016: AZ-UT - 2017: Peru - 2018: CA-AZ-NV

Robbie&Irene
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Iemand het laatste jaar nog naar Blue Canyon en/of Coal Mine Canyon geweest?

Bericht door Robbie&Irene » 22 feb 2018, 05:41

In 2015 hebben wij beiden bezocht en toen was het verhaal ook al zo over die permits. Echter die permit voor de Coalmine Canyon is m.i. voor "hiking and overnight" bedoeld en niet om even met de auto bij de rand te kijken. BlueCanyon zou je nu geloof ik met een gids moeten bezoeken, maar heb ook gelezen dat het telefoonnummer voor de gids niet meer beantwoord wordt. Toevallig gaan wij in april dit jaar ook weer eens een poging wagen voor beiden!

Allard
Amerikafan
Contacteer:

Re: Iemand het laatste jaar nog naar Blue Canyon en/of Coal Mine Canyon geweest?

Bericht door Allard » 22 feb 2018, 12:44

tineke57 schreef:.....en zouden op dag 1 graag Chocolate Falls......
De belevingswaarde is sterk afhankelijk van het de hoeveelheid water in de Little Colorado. Meestal zit dat in maart/april wel goed maar dit jaar lijkt er (nog) niet veel sneeuw gevallen te zijn in het brongebied van deze rivier. Bij Cameron en bij Winslow kan je vanaf de geasfalteerde weg de rivier beoordelen. Zie je een grotendeels droge bedding met maar een dun stroompje water dan kan je je afvragen of de (soms) moeizame tocht over de dirtroads wel de moeite waard is.

Hier een luchtfoto die duidelijk laat zien hoe de grand falls zich vroeger gevormd hebben.

Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Tipsy_1 » 22 feb 2018, 16:33

Chocolate falls is prachtig.
Blue Canyon vind ik een van de mooiste plekken in Amerika.

Tineke, misschien heb je iets aan ons 2013 verslag. Het is al weer even geleden maar wij deden de zaken die jij opnoemt - goed voor de voorpret :-)
Wij sliepen overigens in het Hopi Cultural Centrum (dat is een motel!) wat prima was.
Mijn reisverslagen: http://reisverhalenhomepage.webs.com/ (sorry je moet soms een paar keer refreshen ivm foutmeldingen)
Na heel wat roadtrips verhuisd naar de East Coast in Oct 2018

covri
Amerikakenner

Bericht door covri » 22 feb 2018, 21:42

Vraagje: jullie hebben het over de Chocolate Falls. Ik kan dat niet vinden op Google Maps. Is het toevallig hetzelfde als Grand Falls?
Ik zoek voor mij onbekende plekjes graag op om te kijken of het in onze route past.
Alvast bedankt, Anna

tineke57
Amerikafan

Bericht door tineke57 » 22 feb 2018, 22:45

@ Anna: Ja de Chocolate Falls zijn de Grand Falls of the Little Colorado River.

@ Tipsy: Ja Leen, jullie verslag heb ik zeker gelezen, al jullie verslagen trouwens. Het is o.a. door dat verslag en dat van Henriette dat ik al jaren die Falls wil bezoeken maar het is er nog niet van gekomen omdat we er de vorige keer in het najaar in de buurt waren. Dit jaar hoop ik dat we er op het juiste moment zullen zijn. Fingers crossed. Dat jullie Blue Canyon bezocht hebben heb ik ook gelezen maar dat is alweer enkele jaren geleden dus ik wou eens informeren of dat iemand er "recent" nog geweest was.

@ Allard: Weinig of veel water, we gaan het toch proberen of het moest zijn dat de weersomstandigheden heel slecht zouden zijn. Ik weet niet of we in de toekomst nog in de buurt zullen komen.

@ Robbie&Irene: "The rim of Coal Mine Canyon is in the Navajo Nation and a permit is needed to visit it." Daarom ben ik benieuwd naar recente ervaringen.
2007: NV–UT–CO–AZ–CA-NV - 2008: CO–WY–NE–SD–ND–MT–WY–CO - 2011: CA–NV–AZ–UT–NV–CA
2012: CO–UT–NM–CO - 2013: FL - 2014: WA-OR-CA - 2016: AZ-UT - 2017: Peru - 2018: CA-AZ-NV

kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 23
Contacteer:

Bericht door kalaman » 23 feb 2018, 00:20

We gaan begin april naar de Grand Falls...behalve als jij ondertussen ervaren hebt dat er nauwelijks water is...
Blue Canyon behoort ook bij ons tot een van de mooiste plekken van het ZW, net als Coal Mine Canyon overigens.
Ons bezoek aan BC was trouwens in 2012 de “reden” dat we met onze blogs begonnen zijn.
Er was hier toen ook al heel wat animo over al dan niet permits en dan hebben we onze ervaring eerst hier neergeschreven en vervolgens besloten om alles in een blog te schrijven.
Daardoor ondertussen al heel wat slaaptekort gehad tijdens onze reizen :wink: .

tineke57
Amerikafan

Bericht door tineke57 » 23 feb 2018, 00:40

Jullie reisverslagen volgen wij ook altijd, Rudi. Ze zijn voor iedereen een bron van informatie. Hartelijk dank hiervoor.

We zullen overigens dezelfde dag als jullie in Valley of Fire zijn, misschien komen we mekaar wel tegen :) .

Chi Sin X
Amerika-expert

Bericht door Chi Sin X » 23 feb 2018, 09:53

Zo heel bijzonder vonden we de Coal Mine Canyon eigenlijk niet. Dit in vergelijking met wat er allemaal daar in de "buurt" te zien is uiteraard. Wij hebben het wel bezocht op het einde van de reis op een bewolkte dag. Aan de rim lag nog heel wat afval en gebroken flessen enzo, dus de magie was er niet echt. We zijn alleen maar op de rand geweest en hebben daar een kwartier tot een half uur rondgelopen. Ik wil er maar mee zeggen, ik weet niet of ik het nog zou bezoeken, weten wat ik nu weet dat ik er speciaal een permit voor moest regelen terwijl er heel wat mooiers te zien is.

kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman » 23 feb 2018, 10:40

tineke57 schreef:We zullen overigens dezelfde dag als jullie in Valley of Fire zijn, misschien komen we mekaar wel tegen :) .
Valley of Fire staat wel op de planning, maar het is nog niet zeker of we er ook effectief naartoe gaan.
Het wordt er ook steeds maar drukker en drukker en bovendien zijn we er dan ook nog eens op een zondag. Veel kans dat het een alternatief wordt in combinatie met Yant Flat.
Maar áls we er naartoe gaan dan zal je ons wellicht goed herkennen, groepje van 12 bestaande uit 8 vrouwen en 4 mannen...

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 23 feb 2018, 12:17

Chi Sin X schreef:Zo heel bijzonder vonden we de Coal Mine Canyon eigenlijk niet. Dit in vergelijking met wat er allemaal daar in de "buurt" te zien is uiteraard. Wij hebben het wel bezocht op het einde van de reis op een bewolkte dag. Aan de rim lag nog heel wat afval en gebroken flessen enzo, dus de magie was er niet echt. We zijn alleen maar op de rand geweest en hebben daar een kwartier tot een half uur rondgelopen. Ik wil er maar mee zeggen, ik weet niet of ik het nog zou bezoeken, weten wat ik nu weet dat ik er speciaal een permit voor moest regelen terwijl er heel wat mooiers te zien is.
Ik kan me hier wel in vinden, wij hadden een vergelijkbare ervaring, zie hier ons verslag van ons bezoek.

Marianne

kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman » 23 feb 2018, 12:32

Zou het kunnen dat jullie niet op het juiste punt gestaan hebben? Wij vonden het net wél bijzonder indrukwekkend...

AfbeeldingCoal Mine Canyon by Kalaman Travel, on Flickr

AfbeeldingCoal Mine Canyon by Kalaman Travel, on Flickr

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 23 feb 2018, 12:58

Dat zou kunnen; ik zal thuis eens mijn foto's bekijken; volgens mij hebben we toch wel vergelijkbare uitzichten gehad.

Marianne

Chi Sin X
Amerika-expert

Bericht door Chi Sin X » 23 feb 2018, 13:22

Net opgezocht, en ik heb praktisch dezelfde foto getrokken. Blijkbaar was er ook wel blauwe lucht, maar zat de zon achter de wolken (achter ons, later die dag was er een zwaar onweer).
Ik ben er mee akkoord dat het mooie foto's zijn en dat het een mooi uitzichtpunt is. Maar veel meer dan dat vonden we het niet.

We hebben veel meer genoten van White Pocket of waterholes canyon en zo zijn er nog wel van dat soort locaties in de buurt.

Maar goed, dit is persoonlijk, en bij ons geraakte het waarschijnlijk wat ingesneeuwd door alle andere dingen die we die reis gedaan hebben. Of mogelijk hadden we er te veel van verwacht vooraf dat het daardoor wat tegengevallen is.

kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman » 23 feb 2018, 13:29

Ok, maar als je gaat vergelijken dan kan je ook gaan vergelijken met The Wave, Coyote Buttes South enz...
Soms hebben wij ook het gevoel, vooral op het einde van de reis (wij waren toen nochtans ook net naar Blue Canyon geweest), dat het 'wat minder is', maar als ik dan opnieuw die foto's zie als ik thuis ben, dan moet ik toch zeggen...tja...zoiets zien wij hier toch niet hoor :wink: .

Robbie&Irene
Amerikafan

Bericht door Robbie&Irene » 23 feb 2018, 16:44

Ook wij vonden Coalmine Canyon juist machtig mooi, wat een kleurschakeringen! We parkeerden bij de picnictafels ( geen enkele rommel lag er) en hebben langs de rim hiervan links en rechts een uurtje gewandeld...kortom dit jaar toch nog weer even kijken!!
Afbeelding
Afbeelding

Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte » 23 feb 2018, 22:30

Chi Sin X schreef: Maar goed, dit is persoonlijk, en bij ons geraakte het waarschijnlijk wat ingesneeuwd door alle andere dingen die we die reis gedaan hebben. Of mogelijk hadden we er te veel van verwacht vooraf dat het daardoor wat tegengevallen is.
Dat kan inderdaad ooit gebeuren, dat je ergens veel van verwacht en dat het dan toch wat tegenvalt. Maar bij Coal Mine Canyon schrijf ik op onze site juist precies het tegenovergestelde: we hadden hoog gespannen verwachtingen, maar toen we daar aan de rand stonden vonden we het zelfs nóg mooier dan we al hadden gehoopt. We zijn er een paar jaar later nog eens terug geweest, en opnieuw hebben we enorm genoten van al die vormen en kleuren.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.

Helena1610
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Helena1610 » 24 feb 2018, 01:13

Ik heb beide gebieden in juli 2017 bezocht. In Tuba city heb ik eerst nagevraagd of permit en/of gids nodig was en zo ja waar dat dan geregeld kon worden maar kreeg daar geen eenduidig antwoord op. Bezoek aan de rim van coalmine zou sowieso zonder permit kunnen (zie je al bijna vanaf de weg liggen) maar voor afdaling zou wel een permit nodig zijn. Op vraag waar je dat dan regelt moest men echter antwoord schuldig blijven.

Uiteindelijk hen ik dus gewoon beide gebieden zonder permit/gids bezocht, mn blue canyon vond ik echt prachtig, zeker een aanrader!

Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte » 24 feb 2018, 08:57

We hebben al vaker ervaren dat het erg lastig is om een duidelijk antwoord te krijgen als je vragen stelt over permits. Het hangt er blijkbaar van af aan wie je 't vraagt... de een zegt dat je wel een permit nodig hebt, een ander zegt weer dat dat niet zo is. We hebben al voor meerdere gebieden de moeite genomen om achter een permit aan te gaan, we willen ons immers wel netjes aan de regels houden. Maar omdat het zo moeilijk blijkt te zijn om de juiste informatie te krijgen (blijkbaar weten de mensen ter plekke ook niet hoe het zit), zijn we er wel wat makkelijker in geworden.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.

kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman » 24 feb 2018, 09:54

Precies zo ervaren we het ook, Henriëtte.
We hebben in 2012 hemel en aarde bewogen om een zogezegde permit te krijgen voor Blue Canyon. Ook naar het Hopi Culture Center geweest, maar zelfs daar wisten ze van niets. We zijn dan uiteindelijk maar zonder permit geweest en uiteraard niemand gezien.
Ondertussen is er natuurlijk wel, door sociale media, heel wat veranderd in deze regio en ook deze, vroeger zo goed als onbekende plekken, worden nu in menige planning opgenomen. Vandaar ook wellicht dat de plaatselijke bevolking daar volkomen terecht een graantje wil van meepikken. Maar als ze zelf niet weten hoe het werkt, tja dan stopt onze goede wil ook bij ons...

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer