Disneyland: hoe lang en waar koop je kaartjes?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Disneyland: hoe lang en waar koop je kaartjes?

Bericht door noname4 »

In onze route staat een 1-dags bezoek aan Disneyland in LA opgenomen. Ik vroeg me echter af of 1 dag genoeg is om de meeste attracties te kunnen doen en of er wel 1-dags tickets bestaan überhaupt.

Ik las dat kaartjes kopen aan de kassa de duurste optie is en dat je ze beter online kunt bestellen. Weet iemand daarvoor een betrouwbaar en gunstig adres?

En bestaan er ook package deals of zo met hotel en tickets?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4966
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Disneyland: hoe lang en waar koop je kaartjes?

Bericht door hemmie »

Wij hebben 2 jaar geleden 1 dag Disneyland gedaan. We zijn er van 8-22u binnen geweest, en hebben in die tijd best veel kunnen doen (vooral de eerste uren was het nog goed te doen), ik vond het voldoende. Wij waren er net na nieuwjaar, toen op veel plekken in de VS de scholen net weer begonnen, maar in LA was iedereen nog vrij, dus het was druk, maar niet meer extreem. Er zijn overigens 2 parken daar, als je ze allebei wil doen zal 1 dag niet voldoende zijn lijkt me.
Voor 1 dag kon ik online geen goekopere kaarten vinden (is volgens mij pas vanaf 2 of 3 dagen), dus wij hadden vooraf niets geboekt (want je weet nooit of er iemand ziek wordt, dus ik wilde alleen het risico lopen van vooraf kopen als ik echt goedkoper uit zou zijn). Uiteindelijk kwamen we de dag er voor aan in ons hotel dichtbij Disneyland, en konden we daar de kaartjes kopen met een beetje korting ($5 pp ofzo), dat hebben we toen gedaan.
Terug in Texas!
ViRe
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 okt 2013, 13:51
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Disneyland: hoe lang en waar koop je kaartjes?

Bericht door ViRe »

Twee jaar geleden ook 1 dag naar Disney geweest en we hadden de kaartjes gewoon aan de kassa gekocht. Online is volgens mij alleen goedkoper als je meerdere dagen gaat.
Bezocht: LA, Oahu (Hawaii), San Francisco, New York, Florida (3x), Las Vegas
Zomer 2018: van Las Vegas naar Denver met camper
Weblog: http://www.wij4tjesopvakantie.blogspot.nl
Vaste gastblogger van https://www.gezinopreis.nl
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Disneyland: hoe lang en waar koop je kaartjes?

Bericht door Martin & Marianne »

Bij het hotel in Anaheim waar wij zaten waren kaarten te krijgen met korting, maar dat was niet voor 1 dag. Wij hebben toen in 1 dag beide parken bezocht. Je kunt aardig veel doen in 1 dag- maar natuurlijk niet alles.

Marianne
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Disneyland: hoe lang en waar koop je kaartjes?

Bericht door SuzieQ »

Ik ben er twee keer twee dagen geweest.
Super leuk en dan heb je tijd genoeg.
Wel een hopper kopen, dan kun je naar beide parken dit is gewoon "overlopen" naar de overkant van het plein.
Vorig jaar gewoon via de Disneysite zelf gekocht.

Een dag zou ook kunnen (met hopper) maar wel afhankelijk van de drukte hoeveel je dan kunt doen.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
SvenV
Amerikafan
Berichten: 235
Lid geworden op: 17 jul 2015, 10:02

Re: Disneyland: hoe lang en waar koop je kaartjes?

Bericht door SvenV »

Wij hebben 2 jaar geleden 2 dagen gedaan, elke dag 1 park, dus geen hopper. Tweedagenticket aan de kassa was toen de goedkoopste optie.
Ik vind hoppertickets hier ook overbodig. Wij hebben eerlijk gezegd beide dagen volledig in 1 park doorgebracht, en nog tijd te kort gehad. Wij zijn wel Disneyfans en willen dan ook alles gezien hebben, maar toch.
Als je Disneyland Paris kent, dan weet je dat het tweede park (Studios) geen echt volwaardig park is waar je een dag zoet bent. In Anaheim is dat wél het geval. Wij vonden zelfs het Disney California Adventure Park leuker dan het Magic Kingdom (niet de correcte naam) park.
Anaheim is een geweldig Disneyresort en beide parken zijn niet te missen!
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Disneyland: hoe lang en waar koop je kaartjes?

Bericht door noname4 »

@SvenV Wij kennen Disneyland Parijs ook best goed moet ik zeggen. Welk van de twee Cailfornia Disneyland parken zou je ons aanraden? Mijn dochters zijn 14 en 18 jaar oud maar niet van die thrill seekers (dus vallende liften en space mountain slaan wij over).
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Disneyland: hoe lang en waar koop je kaartjes?

Bericht door SuzieQ »

Ik zou echt voor de hopper gaan. Het tweede park heeft een paar leuke attractie. Vooral Soarin (mooiste vind ik van beide parken) is zonde om te missen. Ook Radiator spring racers is erg Leuk. Een hele dag ben je er niet zoet. Met de hopper steek je gewoon even over en kun je later weer terug naar het normale park.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Disneyland: hoe lang en waar koop je kaartjes?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou ook de combi doen, vooral als je al ervaring hebt met Disneyland en je ook niet voor de thrill seekers gaat. Wij deden in 2008 beide parken, zie hier ons verslag. Als je vroeg bent is het handiger om eerst naar Disneyland te gaan; wij deden het andersom en toen was het daar heel erg druk.

Marianne
UitHolland
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 30 aug 2014, 18:38
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Re: Disneyland: hoe lang en waar koop je kaartjes?

Bericht door UitHolland »

Wij zijn in 2016 geweest, 1 dag beide parken.
Wij zijn behoorlijk bekent met Disneyland Parijs en kan wel zeggen dat je dan sommige attracties wel kent en niets mist als je ze overslaat omdat ze grotendeels gelijk en soms compleet gelijk zijn. BuzzLightyear is exact gelijk bijvoorbeeld, behalve de taal natuurlijk en dat is dan wel weer leuk.

Haal fastpass tickets! Let op dat je maar voor 1 attractie tegelijk tickets kan vragen (per park). Wanneer je eerste tickets zijn verlopen kun je pas nieuwe halen.
Gebruik daarnaast ook de singel riders rijen!!
Vaak zit je toch heel dicht bij elkaar en wij hebben nogal eens geluk dat we gewoon naast elkaar zitten.
Plus als het met een 3D bril is beleef je het toch acht niet samen.

Wij zijn begonnen in in California adventure Park omdat we daar veel meer attracties niet kennen.
Het heeft een aantal theaters en dat was ook wel fijn met 38 graden (airco). We hebben de wereld premiere van Frozen musical gezien.

Als je in Disneyland Parijs Buz Lightyear kent en leuk vind dan mag je echt Toy Story Midway Mania niet missen! Deze en de

California Resort Park heeft 's avonds ook een Disney illuminations show, volledig op water geprojecteerd bij het grote reuze rad met de Mickey erop.
Als je daar goede plaatsen voor wil hebben aan de waterkant dan moet je daarvoor fastpass tickets halen/hebben.
Wij hadden geluk, als domme toerist vroeg ik de castmembers of er nog een andere plek was aan het water zonder fastpass tickets. De vrouw vroeg waar we vandaan kwamen en gaf ons fastpass tickets en wees ons de weg. We hadden plaats direct aan het water, Super! Met de hoed in de hand....

Als je bij de show net voor het einde, of heel snel bij het einde naar Disneyland gaat kun je nog een klein beetje van de lichtjes parade zien.
De rijen zijn dan weer wat minder lang dan overdag dus je kunt nog best wat attracties doen.

Veel plezier!!
Magische groet,
Maurice
SvenV
Amerikafan
Berichten: 235
Lid geworden op: 17 jul 2015, 10:02

Re: Disneyland: hoe lang en waar koop je kaartjes?

Bericht door SvenV »

noname4 schreef:@SvenV Wij kennen Disneyland Parijs ook best goed moet ik zeggen. Welk van de twee Cailfornia Disneyland parken zou je ons aanraden? Mijn dochters zijn 14 en 18 jaar oud maar niet van die thrill seekers (dus vallende liften en space mountain slaan wij over).
Tja, dat is moeilijk, aangezien wij ons in beide parken erg vermaakt hebben. Ik blijf erbij dat je in Disney California Adventure Park een volledige dag kan vertoeven en nog niet alles gedaan hebt. Tower of Terror hebben we niet gedaan omdat het bekend was van Parijs, maar zoveel andere dingen zijn totaal nieuw dat je je ogen uitkijkt. Hoogtepunten voor mij waren de algemene thematisering en sfeer (die heb je niet in de Paris Studios versie) en de attracties Soarin, Cars, Illuminations show, Frozen Show, Toy Story, Grizzly River Run, ....
Voor heel wat attrracties heb je een Fastpass nodig, zeker voor Cars! Alleen al in de Frozen show ben je 2 uur kwijt met aanschuiven en de show zelf, dus je dag is snel om. En gewoon wat genieten en rondwandelen is daar echt aan de orde. Soarin kan je ook meerdere keren doen, zo mooi!
Het andere park daarentegen heeft ook heel wat attracties die Parijs niet heeft (Indiana Jones, Splash Mountain, Matterhorn) die je zeker moet doen, maar ook de parades en avondshows zijn zo mooi (veel mooier dan in Parijs).
Ik zou dus zeker 2 dagen gaan, je gaat je ogen niet geloven!
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
suebrons
Amerikakenner
Berichten: 521
Lid geworden op: 24 apr 2006, 20:35
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Orlando, FL
Contacteer:

Re: Disneyland: hoe lang en waar koop je kaartjes?

Bericht door suebrons »

Disney heeft geen korting op 1 dags kaarten. Veiligste optie is aan de kassa bij Disney zelf kopen. Ik zou voor de park hopper gaan. Beide parken zijn op loop afstand letterlijk tegenover elkaar te vinden en zo kan je van beide atteacties meepakken. Veel plezier.
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)

Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Disneyland: hoe lang en waar koop je kaartjes?

Bericht door Galapogos »

Mocht je van tevoren kaartjes kopen, dan is het goed om te weten dat de kaartjes lang geldig zijn. Als je nu online kaartjes koopt, dan zijn die geldig t/m 31 december 2019. Ook ná die tijd behouden ze hun waarde, en wordt de prijs die je er voor hebt betaald in mindering gebracht op de prijs van nieuwe kaartjes. Je loopt dus weinig risico door de kaartjes vooraf te kopen. Het heeft echter ook geen meerwaarde ze ver van tevoren te kopen. Je kunt ze eventueel de avond van tevoren kopen via je mobiele telefoon. De kaartjes hoeven niet geprint te worden en kunnen worden gescand vanaf je mobiele telefoon.

Je gaat zelf maar één dag, maar voor mensen die twee dagen gaan: in sommige gevallen is het voordeliger om twee losse 1-dags-kaartjes te kopen, dan één tweedaags kaartje. Twee 1-daagse kaartjes voor rustige dagen ('value'-dagen) zijn samen goedkoper dan één kaartje voor twee dagen.
UitHolland schreef:California Resort Park heeft 's avonds ook een Disney illuminations show, volledig op water geprojecteerd bij het grote reuze rad met de Mickey erop.
Dat is World of Color. De komende maanden wordt die show niet opgevoerd ivm groot onderhoud. Dit onderhoud start op 13 april. Exacte einddatum is nog niet bekend, maar vermoedelijk ergens in juni geloof ik.
UitHolland schreef: Als je bij de show net voor het einde, of heel snel bij het einde naar Disneyland gaat kun je nog een klein beetje van de lichtjes parade zien.
De rijen zijn dan weer wat minder lang dan overdag dus je kunt nog best wat attracties doen.
Vanaf 13 april wordt de lichtjesparade (Paint the Night) opgevoerd in Disney California Adventure, dus niet meer in Disneyland, waar het voorgaande jaren plaatsvond.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer