Reizen met pubers, verdeling bedden en kamers

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Reizen met pubers, verdeling bedden en kamers

Bericht door Renée76 »

We hebben twee kinderen, een jongen en een meisje. De oudste, het meisje, heeft nu de leeftijd niet meer bij haar broertje in 1 bed te willen slapen. Nu hebben we dus een aantal opties, ik slaap bij dochter en man bij zoon. Kan alleen niet heel romantisch. We boeken kamers met drie bedden of twee kamers maar dan moet 1 kamer twee 1 persoonsbedden hebben.
Dit wordt prijstechnisch echter wel een duur verhaal denk ik. Een luchtbed hebben we ook al over nagedacht.
Ik vraag me af hoe andere dat oplossen. Ik neem aan dat we niet de enige zijn met dit probleem
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7588
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reizen met pubers, verdeling bedden en kamers

Bericht door Marcopstal »

Kamers met 3 bedden ga je niet veel vinden. Kamers met twee Queen bedden zijn veel voorkomend en vaak niet echt duurder dan bvb een kamer met 1 King Size bed.

Een luchtbed kan een optie zijn, maar dan moet je wel ervoor zorgen dat je overal ruime kamers hebt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
biebyip
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 24 jul 2013, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: tilburg

Re: Reizen met pubers, verdeling bedden en kamers

Bericht door biebyip »

Wij reisden in 2014 met een, denk ik, vergelijkbaar gezin (zoon was 14, dochter 12). Je zou in ons reisverslag kunnen kijken voor de exacte locaties, maar wat wij gedaan hebben;
* aantal Airbnb’s geboekt waardoor we meer in een soort appartement zaten
* hotelkamer met extra rollaway bed. Niet het beste bed maar hee... gaf de puber zijn eigen bed dus niet ze****n;)
* wat meer suite achtige hotelkamers, zgn family rooms. Vaak is dan een kamer met 2 een persoonsbesden en 1 met een king of queensbed
* of een kamer met een bedsofa.
* en ik Alaska loste ik het op door vooral cabins te huren, die vaak ook een sofabed of extra kamertje hadden.

Door zo te boeken hebben we alleen in death valley en in Monterey met zijn 4-en in 2 queensbedden geslapen en dan is dat nog best te doen. Al was het maar omdat we in beide gevallen zo ontzettend moe waren van al het moois (en de vele walvissen) dat we geen tijd hadden om te zeuren of romantiek te missen;)
Vin.cent

Re: Reizen met pubers, verdeling bedden en kamers

Bericht door Vin.cent »

Gewoon een kamer vragen met 2 queensize bedden en klaar(je kan er ook gewoon voor kiezen op de sites waar je boekt). Dit 'probleem' is eigenlijk geen probleem. Je kan eigenlijk altijd wel kiezen tussen king of queensize...#durftevragen
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Reizen met pubers, verdeling bedden en kamers

Bericht door Renée76 »

Een queen maakt niks uit, ze slaapt niet met haar broertje in 1 bed. Ze is verder niet lastig. Een kwalitatief minder bed is niet zo'n probleem.
Je zult ook maar 14 zijn :lol:
Vin.cent

Re: Reizen met pubers, verdeling bedden en kamers

Bericht door Vin.cent »

Maar dan is 2 queensize bedden toch prima? Er is ook niemand die zegt dat ze lastig is ;) Ik snap 't wel hoor, ergens wil je toch wel 'zelfstandig' worden op een bepaalde leeftijd en je eigen ruimte hebben.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7588
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reizen met pubers, verdeling bedden en kamers

Bericht door Marcopstal »

Ze zoeken een oplossing met 1 kamer. 1 kamer met 2 queensize lost hun probleem niet op.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Vin.cent

Re: Reizen met pubers, verdeling bedden en kamers

Bericht door Vin.cent »

Dat zal er niet inzitten, maar dacht dat dat in de reactie boven mij ook wel duidelijk was geworden. Het zal niet onmogelijk zijn, maar dan ga je locatie's moeten zoeken voor de 3 bedden....
Daarbij zit je toch heel de vakantie met elkaar 'opgescheept', duurt alles langer, want je hebt maar 1 douche e.d.

Ik zou je richten op 2 kamers. Waarom zou je met je 2 tieners op 1 kamer willen zitten? Zou ik als ouder nooit willen. Ze moeten ook beetje vertrouwen krijgen om samen te kunnen zijn in 1 kamer, maar heb 't idee dat het meer een geld kwestie is.....?
Vin.cent

Re: Reizen met pubers, verdeling bedden en kamers

Bericht door Vin.cent »

Marcopstal schreef:Ze zoeken een oplossing met 1 kamer. 1 kamer met 2 queensize lost hun probleem niet op.

"of twee kamers maar dan moet 1 kamer twee 1 persoonsbedden hebben"
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7588
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reizen met pubers, verdeling bedden en kamers

Bericht door Marcopstal »

Ja, maar dat wordt dan duur..... dus eigenlijk doen ze dat liefst niet en zoeken ze een goedkopere oplossing.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Reizen met pubers, verdeling bedden en kamers

Bericht door Renée76 »

Ik snap haar ook wel, daarom dat ik ook best mijn best wil doen een oplossing te vinden. We zitten op bepaalde plekken langer, denk aan moab. Dan is het fijn als ze haar eigen bed heeft. Een beetje privacy
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42134
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reizen met pubers, verdeling bedden en kamers

Bericht door Martin & Marianne »

Onze dochters vonden een double bed veel te klein en ook een Queen delen was geen succes. We hebben een enkele keer een derde bed gehad maar dat vind je niet veel dus het was dan toch maar aanpassen. Twee kamers wordt veel te duur. Dat moeten zelfs pubers kunnen begrijpen. Ik zou een luchtbed en slaapzak aanschaffen voor die keren dat de kamer voldoende groot is. De slaapzak kan ook gebruikt worden om toch een eigen plekje in een queen bed te hebben.
In Moab kun je eens naar een huis kijken.

Marianne
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Reizen met pubers, verdeling bedden en kamers

Bericht door Renée76 »

We hebben in torrey een reservering bij de broken spur inn. Voor een gewone kamer. Nu zie ik dat ik echter ook een conesta wagon kan reserveren. 1 tweepersoons bed en 1 stapelbed. Het zou airco en een bad moeten hebben. Iemand ervaring hiermee. Ik kan me niet voorstellen dat een wagon airco heeft.
Gebruikersavatar
lsl
Amerikakenner
Berichten: 1210
Lid geworden op: 03 aug 2008, 10:24
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: België

Re: Reizen met pubers, verdeling bedden en kamers

Bericht door lsl »

Toch wel, staat duidelijk op hun site
https://brokenspurinn.com/conestoga-wagons/
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Vin.cent

Re: Reizen met pubers, verdeling bedden en kamers

Bericht door Vin.cent »

Even een gevaarlijke uitspraak: "als het is om geld te besparen, vind ik persoonlijk dat je beter een jaar door kan sparen en volgend jaar de reis goed kan maken. Als ik met mijn kinderen op 1 kamer zou moeten liggen(hele vakantie), is voor mij het vakantie gevoel al redelijk weg. Vakantie is genieten, iedereen lekker op eigen kamer en ja 2 kinderen op 1 kamer kan prima, maar als ze een apart bed willen, krijgen ze dat.
Maar naar Amerika gaan en dan 'besparen' op een extra kamer vind ik een no go! Zeker aangezien de kids al tieners zijn....(kan je beter goedkopere hotels zoeken, iets minder qua locatie en dan wel gewoon 2 kamers)
Vin.cent

Re: Reizen met pubers, verdeling bedden en kamers

Bericht door Vin.cent »

Renée76 schreef:We hebben in torrey een reservering bij de broken spur inn. Voor een gewone kamer. Nu zie ik dat ik echter ook een conesta wagon kan reserveren. 1 tweepersoons bed en 1 stapelbed. Het zou airco en een bad moeten hebben. Iemand ervaring hiermee. Ik kan me niet voorstellen dat een wagon airco heeft.

Voor de prijs van die Conesta Wagon, heb je overigens wel al 2 kamers. Ik ga even uit van 1 mei, geen idee wanneer je gaat, maar dan is de prijs 172$.
Genoeg hotels, motels voor 75$ dollar per nacht en dus je eigen privacy :)
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1520
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reizen met pubers, verdeling bedden en kamers

Bericht door pumi1000 »

2 kamers is meteen erg duur. Ik zou een kamer met 2 queensize bedden nemen en de mannen in een bed en de vrouwen in een bed of een luchtbed gebruiken. De ruimte tussen de 2 bedden daar kan vaak wel een matje of luchtbed liggen want daar staat meestal een kastje met een lamp op. Beetje passen en meten moet dat wel lukken.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Vin.cent

Re: Reizen met pubers, verdeling bedden en kamers

Bericht door Vin.cent »

Klinkt als een fijne vakantie @pumi1000 :lol: Maar zo heeft iedereen zijn standaards.
Als de kids tot 10 jaar waren oké, maar niet als het pubers zijn!
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Reizen met pubers, verdeling bedden en kamers

Bericht door Renée76 »

Wij gaan in juli augustus.
Ik zal nog eens kijken naar alternatieven daar.

Ja uiteraard kun je langer sparen. Soms wil je echter de kans grijpen om te gaan als het kan. Mijn man heeft parkinson. We willen nu het nig kan een aantal mooie reizen maken. En dan kies je er dus voor om het iets goedkoper te houden maar wel vaker te gaan. Kwestie van prioriteiten
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1801
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reizen met pubers, verdeling bedden en kamers

Bericht door Felicitas »

Wij hebben daar nooit een punt van gemaakt. Voordat we met onze vier kinderen (drie jongens, een meisje) op vakantie gingen in Amerika (2008, 2009 en 2010) sliepen ze tijdens Europese vakanties al bij elkaar in tentjes en hotelkamers. Tijdens de rondreizen in Amerika (ze waren toen rond de 18 jaar) wisselden we een beetje af. Soms drie queens op een kamer, soms drie kamers met allemaal twin bedden, soms een huisje, soms twee kamers met ieder twee queens. We verdeelden ons regelmatig anders. Soms ik met dochter en man met een van de zonen, maar mijn dochter sliep ook wel in een queenbed met een van haar broers als het zo uitkwam. Nooit een probleem, behalve schelden op elkaar over het trekken aan de dekens.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer