The Wave permits steeds moeilijker te bemachtigen

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Henrytje
Amerikafan
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 jan 2009, 10:45

Re: The Wave permits steeds moeilijker te bemachtigen

Bericht door Henrytje »

Helaas pindakaas..... geen permit kunnen bemachtigen! De kans werd ook met de dag kleiner. 1021 personen voor slechts 1 dag van 10 permits!!! Gekkenwerk!
A&A
Amerikafan
Berichten: 389
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: The Wave permits steeds moeilijker te bemachtigen

Bericht door A&A »

Wij hebben ook al 3 jaren geprobeerd om tickets te bemachtigen; zowel on-line als ter plaatse. Ter plaatse zat de zaal ook elke keer vol en steeds viel het suffe balletje niet op ons nummertje.
Per ongeluk zijn we overigens wel een keer in het gebied beland. We gingen toen naar dezelfde parkeerplaats met een permit voor CBS en liepen dus de andere kant uit. Onderweg vanwege de mooie rotsformaties wat afgedwaald en toen we met prima uitzicht van onze lunch zaten te genieten kwamen een paar jongens met paars permit aan hun rugzak, terug van de Wave. Ze gaven ons een nauwkeurige beschrijving (in zeer gebrekkig Engels) van hoe we verder moesten lopen. Pas toen ze weg waren drong het tot ons door dat zij naar de Wave geweest waren en wij dus blijkbaar in verboden gebied waren. Geen Ranger gezien trouwens. Uiteraard zijn we zo snel mogelijk teruggekeerd naar het gebied waar we wel toestemming voor hadden. We gingen er toch maar even vanuit dat we, hoewel het in ons geval toch echt waar was, niet weg zouden komen met "we zijn afgedwaald en ons niet bewust van het feit dat we hier niet mogen zijn"...
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: The Wave permits steeds moeilijker te bemachtigen

Bericht door roelb »

Als je naar coyote buttes south gaat dan start je niet bij de wire pass parkeerplaats. Dan ga je naar de parkeerplaats bij Paw hole of cottonwood cove. En als je daar niet kunt komen omdat je geen geschijt voertuig hebt dan parkeer je aan het begin van de weg richting Paw Hole. Dat is ruim 6 mijl zuidelijker. Dus als je bij Wire pass bent gestart dan zat je sowieso verkeerd.
A&A
Amerikafan
Berichten: 389
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: The Wave permits steeds moeilijker te bemachtigen

Bericht door A&A »

Voor wat ik mij kan herinneren hadden we een pas waarmee we wel degelijk op die parkeerplaats mochten staan en daar ook mochten lopen. Maar dan niet in het Wave-gedeelte. Ik denk ook dat, zolang je maar de $ 5,- voor de parkeerplaats betaalt, je daar gewoon mag staan. Er stond toen niets over de Wave of dat je ook een Wave-permit moest hebben om te parkeren. Alleen een parkeerticket.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: The Wave permits steeds moeilijker te bemachtigen

Bericht door roelb »

Je mag inderdaad buiten de Coyote buttes north (of south) permit area lopen. Paria Canyon en Buckskin Gulch kun je vanaf de wire pass parkeerplaats bereiken. Daar betaal je geen parkeerkosten, maar je koopt een permit voor die hike, $6 per persoon. Dat doe je door de enveloppe in te vullen, je geld erin te stoppen en het permitdeel in je auto achter te laten. Dat is dus geen "parkeergeld", maar een fee voor de hiking permit.

Maar goed, je gaf aan dat je permits had voor CBS, dat is dus niet daar (en ook niet te lopen vanaf die parkeerplaats).
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: The Wave permits steeds moeilijker te bemachtigen

Bericht door ina »

Toen wij naar de wave liepen, met permit, stond er bij het begin van de wandeling naar de wave wel een bordje naar Buckskin gulch. Ik had ook begrepen dat dat ook de parkeerplaats is voor Buckskin.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: The Wave permits steeds moeilijker te bemachtigen

Bericht door roelb »

Ja, dat klopt. Maar @A&A gaf aan permits voor CBS (coyote buttes south) te hebben, en dan zit je daar toch echt helemaal verkeerd.
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: The Wave permits steeds moeilijker te bemachtigen

Bericht door ina »

Klopt, niet goed gelezen dan.
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Re: The Wave permits steeds moeilijker te bemachtigen

Bericht door Mademoiselle »

Wij gaan 1 mei aanstaande ons geluk beproeven voor een permit in september. Kans is natuurlijk erg klein, maar niet geschoten is altijd mis. Het is voor ons de eerste keer in het zuidwesten dus we hebben ook nog genoeg ander moois te zien als we geen permit krijgen.
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Gebruikersavatar
lsl
Amerikakenner
Berichten: 1210
Lid geworden op: 03 aug 2008, 10:24
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: België

Re: The Wave permits steeds moeilijker te bemachtigen

Bericht door lsl »

1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Tin_cricket
Amerikafan
Berichten: 115
Lid geworden op: 02 dec 2013, 14:19

Re: The Wave permits steeds moeilijker te bemachtigen

Bericht door Tin_cricket »

Ik wou deze ook posten.

Wij komen ook steeds vaker op afgelegen trails wandelaars tegen die onvoldoende voorbereid zijn (geen water mee en drinken komen vragen (meermaals al), op teenslippers, weg kwijt...) want ergens een logisch gevolg is van de laagdrempeligheid om aan risicovolle hikes te beginnen dankzij het internet. Mensen komen wat fotootjes tegen en denken 'leuk' maar de natuur kan meedogenloos zijn. Tegelijkertijd ben ik ook dankbaar voor de kennis die gedeeld wordt (vooral blijven doen iedereen :thumbup: ).

Toch denk ik dat er hier wat meer aan de hand is. Het zal een pittige hitte zijn momenteel, maar om dezelfde avond al dood te zijn? Op de radio vertelden ze daarnet wel dat hij zonder water vertrokken was.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: The Wave permits steeds moeilijker te bemachtigen

Bericht door roelb »

Zeker voor deze hike wordt je door de BLM voldoende gewaarschuwd. Als je permits online aanvraagt moet je het filmpje bekijken. Win je uiteindelijk de lottery dan krijg je de permits per post, en daar zit ook uitgebreide informatie bij met voldoende waarschuwingen. Als je aan de lottery mee doet wordt het je allemaal persoonlijk door een ranger verteld.

Om dan nog zonder water te vertrekken, dat kan ik me echt bijna niet voorstellen.. Ik mag dan ook hopen dat die informatie onjuist is. Sowieso kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat je zonder water aan een hike begint, zelfs al is het maar een halve mijl.
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: The Wave permits steeds moeilijker te bemachtigen

Bericht door ina »

Hij werd gevonden met nog water bij zich dus denk niet dat het daarmee te maken heeft en idd je wordt genoeg gewaarschuwd. Als je daar loopt met 40 graden in de volle zon denk ik eerder aan een heatstroke.
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: The Wave permits steeds moeilijker te bemachtigen

Bericht door Brigit »

Jeetje heftig zeg, wij waren gisteren bij de canyon die vanaf de Wire Pass parking bereikbaar is en ik vroeg me al af waarom zowel de lokale sheriff als twee rangers kwamen checken of we wel voldoende water mee hadden (en nee we waren niet op teenslippers etc voor zover je dat überhaupt zou willen in het zand bij 40 graden). Het is een prachtige omgeving maar door de warmte in de zomer ook zeker gevaarlijk.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
pacific
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 dec 2007, 19:35
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: The Wave permits steeds moeilijker te bemachtigen

Bericht door pacific »

Update : https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180801_03643813


Wij waren enkele weken geleden ook in de regio en ik kan me voorstellen dat zelfs indien je voldoende water bij hebt, zoiets kan gebeuren.
Waar de temperatuur boven de 40° C opliep, beperkten wij ons tot kleinere hikes van max 2u. Langer was echt niet te doen, zelfs niet met veel water bij. De Fire Wave in Valley of Fire was zo'n wandeling. Prachtig, maar zo lastig enkel door de hitte. Gelukkig hadden we op de terugweg nog een schaduwplekje gevonden onder een overhangend rotsblok, waar we toch enige tijd gezeten hebben om een heel klein beetje af te koelen en te bekomen. Ik kan me voorstellen dat in het gebied van de echte Wave zo'n plekjes niet of nauwelijks te vinden zijn.
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: The Wave permits steeds moeilijker te bemachtigen

Bericht door Allard »

Brigit schreef:..., wij waren gisteren bij de canyon die vanaf de Wire Pass parking bereikbaar is ....
Waarschijnlijk bedoel je de Buckskin Gulch. Heb je die eenmaal bereikt dan zou je zelfs op teenslippers verder kunnen. Overigens niet aan te bevelen maar "brandend" zand zal je daar niet meer aantreffen omdat de zon zelden of nooit de bodem van die canyon zal bereiken. Desondanks kan het daar warm worden. Heel warm zelfs. Toch is het risico op heat stroke daar een stuk beperkter dan naar de Wave. Juist omdat je constant in de schaduw loopt. In de hike naar de Wave heb je zo goed als nergens schaduw en komt de hitte niet alleen van het directe zonlicht boven je maar ook nog eens een keer van de bijkans gloeiend heet verhitte rotsen onder en rondom je.

Een beetje off topic in dit onderwerp maar het grootste gevaar bij een hike door de Buckskin Gulch is slechte voorbereiding door niet het weerbericht te checken alvorens je vertrekt. Indien de voorgenomen dag maar enigszins het gevaar van onweersbuien met zich mee brengt moet je nooit, maar dan ook nooit die canyon in willen gaan. Het kan een dodelijke val worden waaruit geen ontsnappen meer mogelijk is. Hier vind je een kaartje van het gebied waarbinnen een onweersbui tot dodelijk ongevallen in de Bucksin Gulch kan leiden.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: The Wave permits steeds moeilijker te bemachtigen

Bericht door kalaman »

Nooit de Buckskin Gulch ingaan zonder dezelfde dag het weer te checken in het Paria Ranger Station.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer