The Wave permits steeds moeilijker te bemachtigen

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

The Wave permits steeds moeilijker te bemachtigen

Bericht door Dutchess »

More than 160,000 people applied to hike The Wave last year. Only a few thousand got in.
In 2017, more than 160,000 applied for the year’s 7,300 permits into the 1,600-acre Coyote Buttes North permit area that encompasses The Wave and other formations — nearly double the requests five years earlier and a 20 percent jump over 2016. The chance of winning an online lottery during the busiest months last year was less than 2 percent.

In the most recent online lottery, held last week to award May’s permits, some 2,800 people vied for the 10 slots on May 5 alone.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: The Wave permits steeds moeilijker te bemachtigen

Bericht door Martin & Marianne »

Je betaalt om mee te loten 5 dollar (non-refundable) per groep waarbij je je met je groep voor drie dagen kan opgeven. Nu weet ik niet hoeveel "aanvraaggroepen" die 160.000 personen samen vormen, maar stel - gemiddeld 2 personen en 3 dagen per aanvraag - dat het om ongeveer 25.000 aanvragen gaat, dan levert dit het Bureau of Landmanagement momenteel jaarlijks zo'n 125.000 dollar op. In tijden van bezuinigingen door de regering Trump op uitgaven voor natuurbehoud weliswaar een druppel op een gloeiende plaat, maar toch mooi meegenomen.

Overigens in 2013 waren de kansen in de drukke maanden ook al niet hoog. Zo'n 4-5%.
If you enter the online lottery for Coyote Buttes North, attempting to obtain a permit for April-June and September-November, the odds were about 4-5% for 2013. For other months (off-season), the odds vary from 8% (August) -25% (January).
Marianne en haar zus wonnen in 2011 bij de loting en hebben toen het gebied bezocht. Vorig jaar waren wij voor $10 sponsors van de BLM. (We wonnen niet.) We hadden om onze kansen te verdubbelen elk apart voor vier personen een vergunning aangevraagd en daarbij twee mogelijke dagen opgegeven. Wij waren dus samen goed voor 16 van die 160.000 verzoeken voor een permit op een bepaalde dag. Of te wel 0,01% van die 160.000 waren wij! :lol:

Zie hieronder twee van de gelukkigen die in 2011 de loterij wonnen. (Dit zijn overigens niet Marianne en haar zus maar twee Amerikanen uit Pittsburg die toen samen met hen naar de Wave liepen.)
0000000 0 wave.JPG
Martin
Henrytje
Amerikafan
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 jan 2009, 10:45

Re: The Wave permits steeds moeilijker te bemachtigen

Bericht door Henrytje »

Als je nu geen permits hebt bemachtigd en je wilt meedoen met de loterij ter plaatse, betaal je dan eigenlijk weer om mee toe mogen doen? Wij willen binnenkort ook een gokje wagen op permits maar de kans is dus erg groot dat dit niet gaat lukken! :sadcry:
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: The Wave permits steeds moeilijker te bemachtigen

Bericht door Tipsy_1 »

Ik word echt zot van die lottery.
Al zo vaak meegedaan en nog nooit gewonnen. Zeer frustrerend.
Ik begrijp prima dat ze dat kwestbare gebied proberen te beschermen maar foto's van de Wave worden overal te pas en te onpas voor publicaties gebruikt - daar moeten ze dan ook eens mee ophouden. Dat is pesten :lol: :lol: :lol:

(gelukkig wel CBS bezocht en dat was magnifiek maar zal ook nog wel het slachtoffer worden van te veel gegadigden)
Henrytje
Amerikafan
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 jan 2009, 10:45

Re: The Wave permits steeds moeilijker te bemachtigen

Bericht door Henrytje »

CBS?
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 521
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: The Wave permits steeds moeilijker te bemachtigen

Bericht door Robbie&Irene »

Martin & Marianne schreef:
If you enter the online lottery for Coyote Buttes North, attempting to obtain a permit for April-June and September-November, the odds were about 4-5% for 2013. For other months (off-season), the odds vary from 8% (August) -25% (January).
Martin
Ook wij hebben de afgelopen jaren (mei/juni 2015)(september/oktober 2017) en voor dit jaar april/mei meerdere keren meegedaan ook met de emailadressen en creditcards van mijn vrouw en nul keren was het resultaat. Ik zie dat je in januari de meeste kans maakt, dus moet ik de vrouw maar eens overhalen om in de winter te gaan :mrgreen: Jammer, gelukkig is er nog zoveel anders moois!!
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 521
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: The Wave permits steeds moeilijker te bemachtigen

Bericht door Robbie&Irene »

Henrytje schreef:CBS?
Coyote Buttes South
Henrytje
Amerikafan
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 jan 2009, 10:45

Re: The Wave permits steeds moeilijker te bemachtigen

Bericht door Henrytje »

Ach natuurlijk! Ja dat is ook prachtig maar wat erg afgelegen. Hoewel we wel een 4WD hebben durven we de weg daar naartoe eigenlijk niet alleen aan te gaan. Als je toch eens vast komt te zitten, brr.... De tour vinden we te duur. Jammer jammer.....
Henrytje
Amerikafan
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 jan 2009, 10:45

Re: The Wave permits steeds moeilijker te bemachtigen

Bericht door Henrytje »

Heeft er iemand ervaring met de plaatselijke loterij? En met hoeveel meer worden je kansen dan vergroot? Als ik van die filmpjes hierover zie dan lijkt het altijd of er maar een paar mensen voor je zijn. Bovendien worden je kansen iedere dag verhoogd dat je meedoet.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: The Wave permits steeds moeilijker te bemachtigen

Bericht door roelb »

Hoezo iedere dag verhoogd?

Je krijgt ter plaatse per groep een nummertje. Dat nummer correspondeert met een bingoballetje in de molen.

Ik ben een keer in de gelegenheid geweest om ter plaatse aan de lottery mee te doen. Volle zaal, ik dacht iets van 25 groepen ingeschreven, niet gewonnen. Goede vriendin heeft vorig jaar op mijn aanraden de gok gewaagd toen ze in Kanab was en had geluk, eerste keer raak.
Henrytje
Amerikafan
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 jan 2009, 10:45

Re: The Wave permits steeds moeilijker te bemachtigen

Bericht door Henrytje »

Ehh ja dat heb ik ergens vandaan maar waar vandaan ook al weer! Ik zal eens even zoeken. Ik begreep dat je de eerste dag met een lot meespeelt. als je dan niet bij de winnaars bent krijg je de volgende dag twee loten en zo door! Dus iedere dag krijg je meer kansen....ik denk dat ik dat niet verzonnen heb :lol: :lol: maar zal nog eens op zoek gaan waar ik dat dan vandaan heb!
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: The Wave permits steeds moeilijker te bemachtigen

Bericht door Tipsy_1 »

Ik denk dat je dat wel verzonnen hebt hoor. :lol: Het is natuurlijk wel zo dat als je meerdere dagen gaat, je gewoon vaker kans maakt.
Wij hebben 1 keer ter plekke meegedaan en niet gewonnen.
Ik vond het nogal een groot tijdsverlies omdat wij onze dag graag vroeg beginnen. Maar je hebt wel meer kans dan met de online lottery.
Gebruikersavatar
lsl
Amerikakenner
Berichten: 1210
Lid geworden op: 03 aug 2008, 10:24
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: België

Re: The Wave permits steeds moeilijker te bemachtigen

Bericht door lsl »

Je hebt ter plaatse inderdaad veel meer kans dan met de online lottery en daarenboven is meedoen gratis, je betaalt pas als je uitgeloot wordt.
Wij hebben een 5-tal jaar geleden het geluk gehad dat ons nummertje uit de trommel viel.
De jaren daarna hebben we nog enkele keren online deelgenomen met meerdere adressen en creditcards, no luck.
Ook de jaren daarna zowel online als ter plaatse nog meerdere keren geprobeerd maar het is niet meer gelukt.
Je kan best in de stilste maanden gaan, enkele dagen in Kanab voorzien en iedere morgen deelnemen om de meeste kans te hebben om uitgeloot te worden (situatie 2017).
Maar CBS en omgeving is zeker een volwaardig alternatief!
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
annet2009
Amerikakenner
Berichten: 805
Lid geworden op: 06 mei 2009, 21:14
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: The Wave permits steeds moeilijker te bemachtigen

Bericht door annet2009 »

Henrytje schreef:Heeft er iemand ervaring met de plaatselijke loterij? En met hoeveel meer worden je kansen dan vergroot? Als ik van die filmpjes hierover zie dan lijkt het altijd of er maar een paar mensen voor je zijn. Bovendien worden je kansen iedere dag verhoogd dat je meedoet.
Dat schijnt inderdaad ooit zo geweest te zijn. Dag 1 kreeg je zeg maar 1 lootje, als je de dag erna weer mee deed 2 lootjes, de dag daarna 3 lootjes. Maar dat is al jaren afgeschaft. Wij deden in 2013 de loterij ter plaatse en toen was dat al niet meer. Drie dagen achter elkaar meegeloot, 3 dagen pech. Het is wel zo dat er ter plaatse minder mensen meedoen dan online. Online loten al snel 1000 mensen mee, ter plekke deden toen wij er waren tussen de 40 en 60 groepen mee (je mag alleen als groep loten, niet per persoon), maar dan nog moet je net mazzel hebben.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Henrytje
Amerikafan
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 jan 2009, 10:45

Re: The Wave permits steeds moeilijker te bemachtigen

Bericht door Henrytje »

Dat is balen zeg! Doen ze dat niet meer! Nouja, iig toch blij hierbij blijkt dat ik het niet verzonnen heb! :clap:
Tsja het kost wel heel veel tijd om er aan mee te doen. Ook balen voor jullie. Na 3 dagen nog geen resultaat! Wat heb je die dagen nog gedaan? Wij zijn hoog zomer en willen het juist van de vroege uurtjes hebben om zo de ergste hitte voor te zijn. Dat gaat niet lukken als de loterij pas om 9 uur begint.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: The Wave permits steeds moeilijker te bemachtigen

Bericht door Martin & Marianne »

Dat van die extra kansen de volgende dag bij het loten ter plekke is in 2010 afgeschaft.

Martin
annet2009
Amerikakenner
Berichten: 805
Lid geworden op: 06 mei 2009, 21:14
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: The Wave permits steeds moeilijker te bemachtigen

Bericht door annet2009 »

Wij wilden heel graag de Wave doen dus veel tijd ervoor ingepland in Kanab en Page toen (2x vanuit Kanab erheen gereden en 1x vanuit Page).
In die dagen hebben uiteindelijk gedaan: Glen Canyon National Recreational Area, Glen Canyon Dam, Toadstool Hoodoo Trail, Edmaiers Secret, Smoky Mountain Road, Antelope Canyon, Horseshoe Bend en de 89A gereden (en een halve dag kwijt geweest aan een niet te repareren lekke band). In een ander jaar hebben we vanuit Kanab een dagtocht naar Grand Canyon North Rim gedaan, dus dat is ook nog een optie.

Uiteindelijk is het ons in 2015 wel gelukt om online permits voor de Wave te bemachtigen. Toen hebben we tevoren ook echt ons hele schema open gelaten totdat de Wave Lottery voor die maand geweest was, zodat we, als we niet ingeloot zouden worden op de dag van het vrijkomen van de niet geclaimde permits het nog een keer konden proberen en dan veel opties zouden hebben qua data. Dat bleek uiteindelijk dus niet nodig.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Henrytje
Amerikafan
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 jan 2009, 10:45

Re: The Wave permits steeds moeilijker te bemachtigen

Bericht door Henrytje »

Ach dan loop ik slechts 8 jaar achter :lol: :lol:

Wat leuk Annet2009 dat je in 2015 wel gekregen hebt! Online zelfs! Dat is flinke mazzel! Moet een fantastische ervaring geweest zijn!
Toen je aan de locale loterij meedeed; welke maand was dat? Een auto rit lijkt me nog wel haalbaar hoog zomer maar om nog een forse wandeling te beginnen lijkt me minder. En ik neem aan dat je Antelope Canyon dan al voor die dag gepland had? Lijkt me niet dat je dit nog t.p. kunt boeken toch?
Wij hebben overigens de Lower al geboekt. Om 11 uur. Dat gaan we dus denk ik niet redden om dit te combineren met een gokje in de loterij..
Waar vindt de loterij overigens plaats? Ik heb hiervan 2 adressen gevonden maar 1 van de twee lijkt me de verkeerde. Ik heb staan: Kanab Field Office. 318 North 100 East in Kanab en het Paria ranger station aan Hwy 89. En ik zie ook nog staan BLM office maar misschien is dat hetzelfde als een van de andere twee opties....
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: The Wave permits steeds moeilijker te bemachtigen

Bericht door roelb »

De lottery vind plaats in het BLM field office in Kanab. Net buiten het dorp aan de 89 richting Page, naast de Quality Inn.

Ik heb hem zelf niet gedaan (ben wel in South Coyote buttes geweest), maar de hike naar The Wave is niet heel bijzonder lang of moeilijk. Het is ongeveer 4km enkele reis. Als je doelgericht doorloopt moet dat in minder dan twee uur enkele reis kunnen. Maar er is in dat gebied meer te zien dan alleen die ene formatie, dus je kunt er zo een hele dag rondlopen.
annet2009
Amerikakenner
Berichten: 805
Lid geworden op: 06 mei 2009, 21:14
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: The Wave permits steeds moeilijker te bemachtigen

Bericht door annet2009 »

Wij hebben toen de laatste week van september meegeloot.

Toen wij er waren was de loterij hier: Grand Staircase-Escalante National Monument Visitor Center in Kanab, Utah (745 E. Highway 89 in Kanab Utah across from Walkers gas station and Wendy’s restaurant). Volgens de site is het daar nog steeds maar ik zou altijd even checken tegen de tijd dat je gaat, dit is de officiele site: https://www.blm.gov/az/paria/obtainperm ... usearea=CB

Wij deden Lower Antelope Canyon en hebben dat niet tevoren geboekt. We deden het op de dag dat we uit Page vertrokken (toen we dus al niet meer 's ochtends eerst naar de loterij hoefden, want die is altijd voor een dag later). Ik weet niet of het nog zo is, maar toen kon je gewoon naar het kantoortje rijden en ter plekke kaartjes kopen. (Voor Upper moest je wel tevoren een toer boeken, die hebben we niet gedaan.)
Wij waren er toen om 8.30 uur en hebben fotopassen gekocht waarmee we 2 uur in de canyon mochten blijven.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer