RV campings reserveren

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Sanne1512
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:27
Aantal x V.S. bezocht: 1

RV campings reserveren

Bericht door Sanne1512 »

Beste Amerika reizigers,

Van 6 tot en met 30 mei ga ik samen met mijn vriend een roundtrip maken met de camper van LA naar LA. Het liefst leggen wij helemaal niets vast vooraf en gaan wij op de bonnefooi. De geluiden van andere reizigers baren mij daarentegen wat zorgen ivm verhalen over volle campings en alternatieven met torenhoge prijzen. Wij hoeven niet perse in de NP zelf te overnachten (aan de rand vinden wij ook prima). Wat zijn jullie ervaringen? Als reserveren toch echt aan te raden is.. kan dit dan ook nog prima enkele dagen vooraf? (Dus steeds de volgende locatie boeken). Zijn vooral Yosemite, Bryce en Zion de "probleemgevallen" of geldt de drukte voor zo'n beetje de hele route in deze periode? Wij willen sowieso naar de grand Canyon, Monument Valley, Bryce, Zion, Las Vegas, death Valley, sequoia, Yosemite, SF (en via de kust weer naar LA).

Many thanks alvast voor jullie advies!!

Groetjes Sanne en Sjoerd
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: RV campings reserveren

Bericht door Martin & Marianne »

Voor Yosemite en Zion ben je al te laat. Je kunt natuurlijk buiten de parken gaan staan maar vaak is dat dan best wel een eind rijden, maar vooral is het vaak duurder dan in het park zelf.
Ik denk dat je niet veel zult vinden als je pas een paar dagen van te voren kijkt; tenzij er annuleringen zijn.

Leg sowieso in het Memorial Day weekend iets vast.

Marianne
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: RV campings reserveren

Bericht door covri »

Ik ken je route niet maar je bent laat met boeken. Het is tegenwoordig erg druk bij de bekende bezienswaardigheden. Enkele dagen van te voren boeken is heel moeilijk. Ik weet niet of je bv Moab aandoet, dan wordt het zoeken naar een campground. Het is daar erg vol in mei.
Yosemite zal sowieso niet meer lukken. Natuurlijk kun je buiten een park zitten (als dat al lukt) maar dan ben je veel tijd kwijt met reizen.
Wíj gaan iets eerder dan jullie maar ik heb bijna alles vastgelegd. Erg rustgevend om van campground naar campground te rijden.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: RV campings reserveren

Bericht door jojostravelusa »

Wij gaan 1 april een camper wegbrengen van Middlebury naar Las Vegas. Tot nu toe hebben we nog nauwelijks iets vastgelegd. Dat gaan we wel doen op korte termijn. Alleen de eerste paar dagen, tot Nashville, weten we nog niet precies wat we gaan doen en zullen we duimen dat er ergens plek is waar wij dat willen en dat de camping al open is natuurlijk. Vanaf Nashville gaan we alles reserveren. Inderdaad heel rustgevend om te weten waar je de volgende avond slaapt. Sommigen vinden het minder avontuurlijk, maar wij hebben geen zin in tijd verspillen aan zoeken naar campings en wie weet, soms misgrijpen en soms mijlen extra te moeten rijden.
Daarnaast kun je thuis rustig uitzoeken waar je wilt staan en zelfs een bepaald plekje kiezen. En wat denk je van de voorpret?! :wink:
Sanne1512
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:27
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: RV campings reserveren

Bericht door Sanne1512 »

Bedankt voor de reacties! We gaan komend weekend toch maar eens een kijkje nemen op de websites van campings :-)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: RV campings reserveren

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk voor Yosemite eens of daar nog plaatsen vrijkomen op campings die in een flood area liggen. Kunnen ook op de 15e gereserveerd worden denk ik, of blijf regelmatig kijken of ze vrijgegeven worden.
Zie hier voor meer info (even naar beneden scrollen voor de vraag over de campings in mei en juni).

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer