Hotels al boeken??

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
jaartje
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 feb 2018, 16:59
Aantal x V.S. bezocht: 10

Hotels al boeken??

Bericht door jaartje »

Aangezien er nogal wat verandert is in hotelland sinds de laatste keer dat wij naar het zw zijn geweest;(kerst 2006/2007)

Gaan jullie een hele reis uitstippelen en al die hotels al vastleggen?

Wij hebben dit "vroeger" nooit gedaan. Zo konden we lekker afwijken van ons schema en doen wat we wilden. Maar nu alles zooo duur is geworden en daarmee ook vele malen drukker. Kan dit dan nog wel? We gaan de 3 laatste weken van juli en de eerste van aug.

Ben benieuwd, ik vind dat de charme dan toch wel een beetje verdwijnt...
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Hotels al boeken??

Bericht door Markstaal »

Voor de drukkere plekken en de NP's is het wel verstandig om dingen vast te leggen (je kan altijd met gratis anuleren boeken bijvoorbeeld. Welke route gaan jullie doen? Locaties als Yosemite, Zion, Grand Canyon e.d. zitten vaak al voortijdig vol. Ook Plaatsen als Moab.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hotels al boeken??

Bericht door Martin & Marianne »

Het hangt er van af waar je naar toe gaat en wat voor accommodatie je zoekt. Bezoek je populaire parken en wil je in of dichtbij de parken overnachten? Dan ben je nu al aan de late kant om iets te boeken. De beste deals zijn snel weg, en ik denk niet dat het goedkoper is als je tot het laatste moment wacht.
Overigens zit je natuurlijk niet echt vast als je nu iets boekt; de meeste hotels je je tot 1 of 2 dagne van te voren nog gratis annuleren.
Nu iets uitzoeken betekent ook dat je ter plekke meer tijd hebt; je kunt dan rustig eens laat aankomen ergens.

De reis uitstippelen is sowieso verstandig; je hebt meesal maar beperkte tijd dus dan is het wel handig om de route zo goed mogelijk voor te bereiden.

Marianne
jaartje
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 feb 2018, 16:59
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Hotels al boeken??

Bericht door jaartje »

we hebben nog geen echt rondje...we hebben al veel gezien maar gaan nu met de kids voor t eerst. Er zijn dus niet zoveel must sees. Maar idd ons idee was een beetje, LV, Grand Canyon, Zion, Bryce, Monument Valley, Wellicht Yosemite en Sequoia.

En dan wat later via de 1 omhoog en omlaag van LA tot SF.

Ohhh wat balen dit zeg, we hebben vroeger overal en nergens geslapen dus het soort hotel zegt me niet zoveel. We zijn geen luxe paarden, maar kamperen gaat em ook niet worden.
En een uurtje langer of korter rijden is ook geen probleem. Maar bv bij Moab is er weinig een uurtje langer of korter te rijden. Zoveel is daar niet omheen.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Hotels al boeken??

Bericht door pumi1000 »

Jullie reizen in het hoogseizoen (juli-aug) dus ik zou het wel boeken. Het is veel drukker tegenwoordig en de prijzen zijn al flink gestegen de laatste jaren. Vooral op toeristische plekken betaal je zo de hoofdprijs.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Hotels al boeken??

Bericht door mtl »

Ik leg altijd alles vast.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Hotels al boeken??

Bericht door vinceG »

Ik ga dan wel niet in het hoogseizoen, maar leg ook alles al vast. wel met mogelijkheid tot annuleren want prijzen fluctueren enorm! OP het juiste moment hetzelfde of iets vergelijkbaars boeken kan echt ontzettend veel schelen. Daarnaast kan je met vroegboeken ook veel fun hebben. Ik ben er tot aan de vakantie altijd mee bezig en is min of meer hobby.

Zeker in de maanden juli/aug zou ik zeker op voorhand alles boeken. Zelfs campingplaatsen! Voor het jaar 2018 wordt een druk toeristenjaar voorspeld.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hotels al boeken??

Bericht door Martin & Marianne »

jaartje schreef: Ohhh wat balen dit zeg, we hebben vroeger overal en nergens geslapen dus het soort hotel zegt me niet zoveel. We zijn geen luxe paarden, maar kamperen gaat em ook niet worden.
Bekijk het van de positieve kant; het is ontzettend leuk om nu alvast iets uit te gaan zoeken, dat verhoogt de voorpret. En je loopt niet het risico dat je achteraf tot de ondekking komt dat je iets gemist hebt.
Liggen de vluchten al vast? Waar beginnen jullie?

Marianne
jaartje
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 feb 2018, 16:59
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Hotels al boeken??

Bericht door jaartje »

@Marianne
Wij starten in Ventura, een uurtje boven LA. Dat is onze 'thuisbasis" Dus we kunnen alles wat we willen en wanneer we willen.
Tot nu toe gaan we dan 2 dagen naar LV en daarna via Zion naar North GC. Zo ver was ik...

En ja misschien moeten we ons erbij neerleggen en proberen er het positieve van in te zien. Maar zoals je wel leest is dit niet hoe wij zijn..haha.

Al zal het nu natuurlijk met de kids anders zijn en hebben we meer verantwoordelijkheid.
Als je vooraf boekt heb je idd niet de kans ergens mis te grijpen. Dat is ons in het verleden ook wel eens gebeurd.

Boeken jullie hotels bij de keten? Of via expedia of een andere grote zoekmachine?
Want bij de keten kan ik dan ook nog annuleren? Das een hele administratie dan zeg!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hotels al boeken??

Bericht door Martin & Marianne »

Wij boeken meestal bij de hotels zelf. Vaak in de parken. Daarbuiten zijn het soms ketenhotels, soms niet. Vorig jaar hebben we ook een aantal keren gekampeerd om de kosten te drukken (en toch op de mooiste plekjes te zitten). In onze laatste twee verslagen staat een apart blad met de overnachtingen er in, misschien heb je daar iets aan.
Als je naar de North Rim gaat is het echt nodig om te boeken: het is daar meestal helemaal volgeboekt. Buiten het park overnachten is jammer want je zit dan een behoorlijk eind van het park af.

Of je nu rechtstreeks bij het hotel boekt of via een boekingssite maakt meestal niet uit wat annuleren betreft. Wel uitkijken bij aanbiedingen; die zijn vaak niet te annuleren.

Wij zetten de route per dag in een excel-bestand met daarachter de accommodatie met reserveringsnummer. De reserveringsbevestigingen staan ook in de mail, dus die kun je altijd nog raadplegen. Qua administratie valt dat heel erg mee. :thumbup:

Marianne
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Hotels al boeken??

Bericht door Pete.Z »

Je hoeft absoluut niks vooruit te boeken als het je weinig uitmaakt waar je overnacht, alleen is het tegenwoordig wel zo dat de Nationale Parken snel vol zitten, en je op de gok vooral heel dure of exreem slechte motels zal vinden.
Mij maakt dat weinig uit, maar kan me voorstellen dat je met kinderen juist een stukje zekerheid wilt hebben.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer