Ervaringen airbnb?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Ervaringen airbnb?

Bericht door roelb »

En bij die betrouwbaarheid zit mijns inziens wel een probleem. Soms worden reserveringen bijvoorbeeld net voor aankomst gecancelled. Normaliter komt dat in de reviews te staan met een standaardmelding, maar als de verhuurder zijn accomodatie vervolgens weg haalt en direct opnieuw aanmaakt niet. Wat ook gebeurt, en mijns inziens heb je daar zeker bij de "huisjesmelkers" een aardige kans op, is dat de gehuurde kamer of het huis/appartement toch niet beschikbaar blijkt te zijn als je aankomt. Bijvoorbeeld omdat de host zijn accomodatie op meerdere sites verhuurd en simpelweg overboekt heeft. Je staat dan met lege handen.

In beide gevallen krijg je wel je geld terug van AirBNB (al moet je in die laatste situatie wel zelf aan de bak, been there), maar dat was het dan ook. Ja, je mag op AirBNB naar een vervangende accommodatie zoeken - maar begin daar maar eens aan op de dag zelf, zeker als je een hoop moeite hebt gedaan om de pareltjes er uit te zoeken.

Bij een (normaal) hotel heb je dat risico niet. Natuurlijk komt het (heel soms) wel eens voor dat een hotel overboekt is, maar dan zal het hotel zelf voor een alternatief zorgdragen, over het algemeen beter dat wat je had geboekt en wordt indien nodig ook vervoer geregeld.
Ice baby
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 jan 2018, 13:59
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Ervaringen airbnb?

Bericht door Ice baby »

Klopt, daarom blijf ik op mijn hoede ondanks dat ik zelf gelukkig wel goede ervaringen heb.

Mijn neef had dit jaar een slechte Airbnb ervaring in Spanje. Het vakantiehuis bleek op 3 sites (waaronder ook Homeaway en Airbnb) te zijn verhuurd. Daar stond hij dan met zijn gezin na een autorit van 2 dagen. Uiteindelijk heeft hij zelf wat geregeld, want de websites waren niet behulpzaam. Ja, hij kreeg zijn geld terug maar dat wil je op dat moment helemaal niet.. je wil gewoon een mooi vakantiehuis. Het blijft een risico al gaat het gelukkig meestal wel goed.

In Florida was er een aantal jaar geleden sprake van dat huizen die op VRBO en HomeAway stonden, verkocht waren en de huurders voor een dichte deur kwamen te staan. Dit had niets met Airbnb te maken, waarmee ik maar wil zeggen dat dit risico altijd wel speelt bij directe verhuur van particulieren.
kayleejaleesa
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 jan 2018, 19:09
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Ervaringen airbnb?

Bericht door kayleejaleesa »

Hoi,

Wij zijn op zoek naar een Airbnb voor 3 nachten in LA. Er zijn er zoveel te vinden.. Heeft iemand ervaringen en/of een goede Airbnb om aan te raden? Fijnste zou zijn met een zwembad erbij ivm reizen in juli.
LaurensE
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 feb 2020, 21:38
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Ervaringen airbnb?

Bericht door LaurensE »

Wij zoeken airbnb in SF, Page, Bryce voor 4 personen met zelfstandige badkamer, keuken etc . Iemand hiervoor suggesties en goede ervaringen?

Laurens
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Ervaringen airbnb?

Bericht door winterpark »

Wbt Bryce:
Wij zouden hier verblijven, maar hebben uiteindelijk een cabin in het park kunnen krijgen; zijn er nog wel langs gereden en de huisjes liggen echt prachtig:
https://www.airbnb.nl/rooms/27857338
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Ervaringen airbnb?

Bericht door winterpark »

Om nog even iets aan het topic bij te dragen, wij hebben goede ervaringen met airbnb. Een jaar of vijf een iets mindere NY, maar dat was duidelijk een geval van pay peanuts.
Wat ons goed bevalt, is een gastenkamer aan het huis van de eigenaar, maar dan wel met aparte ingang/code. Op die manier alleen maar hele fijne ervaringen gehad. In Las Vegas hebben we in april een tiny house op het terrein van de eigenaar, die overigens ook een kamer in z'n huis verhuurt.
goState
Amerikafan
Berichten: 126
Lid geworden op: 07 jan 2017, 15:16
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Ervaringen airbnb?

Bericht door goState »

Wij hadden in de grote steden. Los Angeles, San Francisco, New York en Yosemite een huis met minimaal 4 kamers. Daardoor ook meer badkamers. Altijd goed gegaan, cijferslot dag van tevoren via de app gekregen. De waarborg binnen week weer op de creditcard.
Wij maakten gebruik van de wasmachine en droger on de kleren weer fris te krijgen. Ons bevalt het goed. Ook de locatie kan je zelf bepalen.
Jawstravel
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 dec 2016, 11:02
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Ervaringen airbnb?

Bericht door Jawstravel »

Inmiddels 3x in de states een airbnb geboekt, allemaal naar volle tevredenheid.

Voor Page is deze een echte aanraden;
https://abnb.me/ZEHgFG9Q23
Jacobien
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 okt 2019, 18:04

Re: Ervaringen airbnb?

Bericht door Jacobien »

De link komt niet op een airbnb in page. En ik ben best wel benieuwd .....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer