Reisplannen: tips gevraagd.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
MandyS
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reisplannen: tips gevraagd.

Berichtdoor MandyS » 11 feb 2018, 11:50

Wij gaan naar Amerika, nu heb ik een paar vragen:

- heeft iemand een tip voor een makkelijke route planner waar je de hele reis in kan zetten op dag basis
- we gaan rondje las vegad san fransico la san diego lad vegas. Of is het slimmer om andersom te doen. Dit doen we in 2 weken met de auto
- we hebben 1 week een camper en willen de nationale parken doen bryce, grand canyon enz iemand tips
- heeft iemand nog leuke tips voor te logeren niet standaard in hotels maar ook aparte locaties

- heeft iemand misschien al een kant en klaar reisprogramma met activiteuten (dat rondje las vega san fransisco enz ) kids zijn 16 en 18

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reisplannen: tips gevraagd.

Berichtdoor Martin & Marianne » 11 feb 2018, 12:18

Je kunt eens naar de voorbeeldroute kijken, dat is een route voor 3 weken. Voor jullie wordt het wel krap, zeker als je ook naar San Diego wilt, en het ophalen van een camper kost tijd.
In welke tijd van het jaar gaan jullie?

Op de site van Tioga Tours staat een routeplanner, maar ik zou je aanraden om een kaart aan te schaffen (voor het overzicht) en voor de afstanden naar googlemaps te kijken. Ik zie hier ook Furkot voorbij komen. Maar je hebt helemaal geen geavanceerde planners nodig om een route op te stellen, het is belangrijker om te kijken wat je wilt bezoeken en hoeveel tijd je daar voor uit wilt trekken.
Zet de route dan eens in een spreadsheet (met een kolom datum, van, naar afstand, etc) ; dan kun je per dag de standen en reistijden er bij zetten.

Je kunt voor tips eens naar onze verslagen kijken; zie de kaartjes bij elke reis, dan kun je eens kijken welke delen overeenkomen met jullie plannen.
En kijk voor de parken en andere bezienswaardigheden op www.ontdek-amerika.nl. En natuurlijk de NPS-sites voor de parken.
Voor tips is het ook goed te weten waar jullie van houden. Willen jullie wandelen in de parken?

Marianne

Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 26

Berichtdoor Marcopstal » 11 feb 2018, 12:29

Met google maps kan je voldoende doen om zoiets te plannen. Misschien niet in één beweging, maar dat maakt op zich niet uit. Alleen opletten met voor de winter gesloten wegen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19
Texas: 97/08
Florida: 98
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18
Midwesten: 02
South: 07/11

RoJox
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Berichtdoor RoJox » 11 feb 2018, 13:30

Furkot is de tool die je zoekt ;-) Een eenvoudig onbeperkte routes plannen met direct heeel veel informatie over overnachtingsmogelijkheden, uitjes, excusies etc, Enne...het is gratis ;-)

vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Berichtdoor vinceG » 11 feb 2018, 17:00

Ok, als ik het goed begrijp doe je 2 weken met de auto vanuit las vegas en daarna 1 week met een camper vanuit las vegas. Leuke combi!
Dat rondje met de auto kan in principe wel, wordt wel een snel rondje, maar dat hebben wij ook ooit eens gedaan en je ziet dan veel in korte tijd en het is best aardig wat rijden. Maar als je daar van houd dan kan het wel. Ligt er wel even aan in welke periode je gaat en of je de Tioga pass kan nemen.

Ik gebruik al jaren een excel sheet waarin de route staat en daar achter ook de hotels enzo. En dan met google maps kom je een heel eind. Hier kun je ook prima zien wat voor attracties er zijn.
Furkot ziet er leuk uit en heb ik vorig jaar eens geprobeerd, maar gebieden die ik goed ken daar laat Furkot leuke attracties links liggen. Volgens mij zie je alleen attracties die Furkot sponsoren. Daarom is het ook gratis heb ik het vermoeden. Dus je kan Furkot prima gebruiken, maar er is meer dan wat Furkot aangeeft!
Genoeg reisprogramma's hier op het forum te vinden in die regio. Hoef je niet veel voor te zoeken.
Oude reisverslagen (usa 2010 t/m 2015):http://www.basvince.com
2016: Australie
2017: USA San Diego - Phoenix http://usa2017.basvince.nl
2018: Januari: LV-GC-Tucson-phoenix-LV
Februari: Phoenix - San Diego
Aug: North Carolina

gastxyz

Berichtdoor gastxyz » 11 feb 2018, 17:38

- www.google.com/maps
- Het is niet perse slimmer dit andersom te doen, je blijft zitten met het stuk terug naar Las Vegas (makkelijk te doen op1 dag maar je mist zoveel moois) en net wat tijd tekort:

01. reis naar Lad Vegas
02. Las Vegas - Death Valley
03. Death Valley - Mammoth Lakes
04. Mammoth Lakes - Yosemite
05. Yosemite
06. Yosemite - San Fransico
07. San Francisco
08. San Francisco - Monterey
09. Monterey - Morro Bay
10. Morro Bay - LA
11. LA
12. LA - San Diego
13. San Diego
14. San Diego - Las Vegas

of

01. reis naar Las Vegas
02. Las Vegas - San Diego
03. San Diego
04. San Diego - LA
05. LA
06. LA - Morro Bay
07. Morro Bay - Monterey
08. Monterey - SF
09. SF
10. SF - Yosemite
11. Yosemite
12. Yosemite - Mammoth Lakes
13. Mammoth Lakes - Death Valley
14. Death Valley - Las Vegas

- Naar wat voor tips ben je op zoek?
Je zou zoiets kunnen doen, maar je komt daar ook een dag of 2 eigenlijk te kort;

14. Death Valley - Las Vegas - Camper ophalen - Valley of Fire
15. Valley of Fire - Zion
16. Zion
17. Zion - Bryce
18. Bryce - Page
19. Page - Grand Canyon SR
20. Grand Canyon SR - Las Vegas
21. Las Vegas - Thuis
22. Thuis

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves